YouTube'dan para kazanmak zorlaşıyor

İnternetin en büyük video platformu YouTube, videolar üzerinden gelir elde etme standartlarını değiştireceğini açıkladı. Video yayıncılarının platform üzerinden para kazanması artık daha çok kritere bağlı olacak.

YouTubedan para kazanmak zorlaşıyor

18 Ocak 2018 10:23

Ek olarak, platformda reklam ücretinin daha pahalı olduğu en popüler videoların, çalışanlar tarafından manuel olarak kontrol edileceği de belirtildi.

Bu adım, bazı reklam verenlerin boykotu ve bir intihar etmiş bir kişiyi gösteren videonun popüler bir vlogger (video blogger) tarafından YouTube'a yüklenmesinin tepki çekmesinin ardından geldi.

İnternet devi Google'a ait olan platform, videoyu yayından kaldırmakta geç kalmakla eleştirilmişti.

Sosyal medya uzmanı Mark Mulligan "Google, bu tarz videolar konusunda önceden önlem almak yerine, olduktan sonra tepki verdiği izlenimini oluşturuyor. YouTube, hızlı davranma konusunda kendini geliştirmeli" diyor.

Reklamlandırma için yeni kriterler

Yeni stratejiye göre, yayıncılar, yükledikleri videolardan reklam geliri elde edebilmek için şu kriterleri karşılamak zorunda:

Yayıncının kanalının en az 1000 abonesi bulunmalı
Kanalındaki videolar geçmiş 12 ay içinde 4 bin saatten fazla izlenmiş olmalı
YouTube'un 9 ay önce getirdiği son kriterlere göre, yayıncıların reklam geliri kazanabilmesi için, kanallarındaki içeriklerin 10 bin saatten fazla izlenmiş olması gerekiyordu.

Geçen yıl getirilen yeni kurallara göre ayrıca bazı konu başlıkları, reklamlandırılma kapsamından çıkarılmıştı.

200'den fazla reklam verenin, reklamlarının nefret söylemi ya da başka radikal içerik taşıyan videolarda gösterilmesinden şikayet edip reklamlarını geri çekçmesi üzerine atılan bu adım, yayıncıların tepkisini çekmişti.

10 binden fazla YouTube çalışanı görevlendirilecek

Yeni strajenin bir diğer ayağını da Google Preferred servisinin işleyişindeki değişiklik oluşturuyor.

Bu servis, reklam verenlere ek ücret karşılığı, 18-34 yaş aralığındaki izleyicilerin en çok izlediği videolara reklam verme olanağı sağlıyor.

Şu ana kadar bu sistem otomatik işliyordu. Ancak YouTube artık bu videoların çalışanlar tarafından manuel olarak kontrol edileceğini açıkladı.

Bu kategoriye giren içeriğin tümünün Mart ayı sonuna kadar kontrol edilmiş olması planlanıyor.

YouTube daha önce yaptığı açıklamada da, 10 binden fazla çalışanının 2018 sonuna kadar videoları gözden geçirmekle görevlendirildiğini belirtmişti.

Uzmanlara göre bu önlem daha önce alınmış olsaydı, vlogger Logan Paul'un Japonya'da intihar etmiş bir kişinin cesedini gösterdiği video, yayına sokulmayabilirdi.

15 milyon takipçisi bulunan 22 yaşındaki Amerikalı vlogger'ın videosunun kaldırılması 24 saatten uzun sürmüş ve bu süre içinde video yaklaşık 7 milyon kez izlenmişti.

Ancak sosyal medya uzmanı Mark Mulligan, YouTube'un daha temel bir sorunla karşı karşıya olduğuna dikkat çekiyor: "Logan Paul olayı gösterdi ki, özellikle onun gibi genç yayıncılar, geleneksel medyadaki meslektaşlarının sahip olduğu yapıdan yoksun: bu yayıncıların tavsiye ve rehberlik alacağı yapı eksik."

Forbes dergisine göre Logan Paul 2016 yılında YouTube'dan yaklaşık 12.5 milyon dolar gelir elde etmişti.

Kaynak: BBC Türkçe

YouTube’da Yeni Yaklaşım

YouTube’un kullanıcılar, markalar ve reklam verenlere sunduğu olanakları daha da ileriye taşıma ve uygunsuz içeriklerden koruma doğrultusunda attığı yeni adımlar resmi blogunda yapılan bir açıklamayla duyuruldu.

“2017 senesi; hem topluluğumuzu hem de reklam verenleri iş ortaklarımızı etkileyen konuların gündeme geldiği bir yıl oldu. Kullanıcılarımızı, reklam verenlerimizi ve içerik üreticilerimizi koruma konusunda kararlığımız doğrultusunda, YouTube’un kötü oyuncuların varlık gösteremediği bir yer olmasını garantileme konusundaki çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Bir yandan reklam verenleri uygunsuz içerikten korumaya yönelik adımlar atarken, diğer yandan da reklamlarının değerlerini yansıtan içeriklerle birlikte gösterilmesini sağlamak için daha da fazlasını yapmamız gerektiğini biliyoruz. Aralık ayında da dile getirdiğimiz gibi YouTube’da reklam verme konusuna yeni bir yaklaşım getirmemiz gerekiyordu.

İçerik geliştiriciler ve reklamverenlerle yaptığımız uzun görüşmeler neticesinde YouTube’da hangi kanallarda reklam gösterileceğine ilişkin süreçte büyük bir değişikliğe gidiyoruz. Daha önce, bir kanalın YouTube İş Ortağı Programı’na dahil olabilmesi için toplam 10 bin görüntülemeye ulaşması gerekiyordu. Reklam gösterme hakkı kazanan kanalları belirlemeye yönelik gereklilik ve unsurlar geçtiğimiz birkaç ay içerisinde iyice netlik kazandı. Reklam için uygunluk ölçütü olarak yalnızca izlenme sayısına dayalı bir sistem yerine, artık hem kanalın ölçeği ve takipçilerin bağlılığını hem de içerik üreticinin davranışlarını dikkate alacağız.

Bugünden itibaren yeni kanalların reklam alabilmek için 1.000 aboneye ve son 12 ay içerisinde 4 bin saat izlenme süresine sahip olması gerekecek. Kuşkusuz büyüklük bir kanalın reklam alma uygunluğunu belirlemek için tek başına yeterli bir ölçüt değil. Topluluk ilkelerimizle uyumluluğu temin etmek için kural ihlalleri, spam ve diğer kötüye kullanım işaretlemelerini yakın biçimde takip edeceğiz. Hem yeni hem de mevcut YouTube İş Ortağı Programı olan kanallar artık bu kriterlere göre değerlendirilecek. Topluluk kurallarımızı tekrarlayan şekilde veya alenen ihlal ettiğini belirlediğimiz kanalları YouTube İş Ortağı Programı’ndan çıkaracağız. Her zaman olduğu gibi, bir kanalın Topluluk Kuralları ihlali sayısı üçü bulursa, kullanıcısının hesaplarını ve kanallarını YouTube’dan kaldıracağız. Söz konusu kullanıcı uyarıları ve gelişmiş ihlal bildirimlerinin kombinasyonu, bir yandan ilgi çekici içerik üreten iş ortaklarımızı ödüllendirirken diğer yandan da uygunsuz içerikle para kazanmak için sistemi yanıltmaya çalışan kötü oyuncuları ve spam’cileri engellememize de yardımcı olacak.

Bu yeni yaklaşım halihazırda reklam göstermeye uygun durumdaki belli sayıdaki kanalı etkileyecek olsa da, YouTube İş Ortağı Programı’nda kalmaya devam edecek olan kanallar reklamverenler için YouTube erişiminin hala %95’ten fazlasını temsil edecek.

Daha fazla bilgi almak için Help Center’ı ziyaret edebilirsiniz.

Reklamların nerede görüntülenmesi konusunda daha fazla şeffaflık ve kontrol

Reklamverenlerin kontrol konusunda daha fazla yalınlık ve şeffaflık istediğini biliyoruz. Önümüzdeki aylarda reklamverenlerin kampanyalarını hangi içerikte göstermek istediklerine ve geri dönüşleri ölçümlerine imkan tanıyacak üç katmanlı bir uygunluk sistemini uygulamaya sokacağız.

Son olarak reklamverenlere reklamlarının nerede gösterildiği konusunda daha fazla şeffaflık sunmamız gerektiğini de biliyoruz. Bir süre önce YouTube’da marka güvenliği raporlaması konusunda güvenilir üçüncü partilerle çalışmaya başladık. Halihazırda IAS ile beta aşamasındayız ve çok yakında DoubleVerify ile de bir beta programını duyurmayı planlıyoruz. Bu yıl boyunca yeni şirketleri de ekleme konusunda da çalışmalarımıza devam edeceğiz.

2017 yılında birçok zorlukla karşı karşıya gelinmiş olsa da bu zorluklar güçlü ama gerekli değişiklikler yapmamıza yardımcı oldu. Bu değişiklikler YouTube’un reklamverenlere yönelik vaadini yerine getirmemize yardımcı olacak: Dünya çapında, sevdikleri içeriğe gerçekten bağlı 1,5 milyardan fazla kişiye ulaşma şansı. Tüm reklam verenlerimizin bugüne kadarki işbirliği ve sabrını son derece değerli buluyor, bu bağı 2018’de daha da güçlendirmeyi yürekten diliyoruz.”

 

YORUM YAZ
Lütfen Bekleyiniz ...

Toplam Yorum (0)

Şehir Seç
  • İstanbul

    İstanbul 26°C

  • Ankara

    Ankara 27°C

  • İzmir

    İzmir 31°C

  • Bursa

    Bursa 29°C

  • Trabzon

    Trabzon 21°C

TÜMÜ
Reklamı Geç