SPOR - 23 Eylül 2017 Cumartesi 22:56

Aykut Kocaman: “Hakemin kararları sonuca etki etti”

A
A
A
Aykut Kocaman: “Hakemin kararları sonuca etki etti”

Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman, 2-1 kazandıkları Beşiktaş derbisinin ardından konuştu.

Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman, 2-1 kazandıkları Beşiktaş derbisinin ardından konuştu. Kocaman, hakemin maçın sonucuna etki ettiğini söylerken, “Her takımı yenebilecek bir takımız. Oyuncularımı kutluyorum” dedi.


Karşılaşma sonrasında düzenlenen basın toplantısında mücadeleyi değerendiren Aykut Kocaman, çıkış aradıkları bir ortamda iç sahada son derece zor maçlar oynadıklarını söyleyerek, “Trabzonspor, Başakşehir ve Beşiktaş ile iç sahada oynadık. Şampiyonlar Ligi’nde çok değerli bir galibiyet almış iyi bir takımla oynadık. Özellikle öndeki 4 oyuncusu topu taşıma becerileri, uzun zamandır beraber oynama durumlarıyla son derece tehlikeli bir maç görünüyordu. Deplasmandaki grafiğimiz daha iyi görünse de iç sahadaki maçları kazanmamız gerekiyor. Bu kadar özgüven kazanmaya çalışırken, özgüveni yüksek bir takımla karşılaşmak kolay değildir. Son derece olumsuz kararlar olan, ağırlığı bizim aleyhimize verilen kararlar olan kötü bir maçtı. İstediğimiz şekilde gitmeyen bir maç olmasına rağmen, golü bulduk ve sonrasında rakibimiz eksik kaldı, sonra biz eksik kaldık. Bu büyük bir yıkımdı. Çok net bir gol pozisyonu vardı. Ozan adına çok sevineceğimiz, kendi götürdüğü bir pozisyonu tamamlama fırsatı vardı. Ardından bir gol daha bulup hemen golü yedik. Olumsuz diyebileceğim bir takım faktörlere rağmen kazandık. Oyun olarak çok güçlü olmasak bile, bu maçı kazanma kararlılığını gösteren oyuncularımı kutluyorum. Sturm Graz, Vardar, Trabzonspor ve Başakşehir maçlarında saha hep doldu. Taraftarların bize verdiği krediye karşılık verememiştik. Bugünkü maç, onların karşılıksız desteğine cevap oldu. Onlar adına da mutluyum” ifadelerini kullandı.



“Hakemin kararları iki takımı da etkiledi”


Hakemin karşılaşmanın sonucuna etki ettiğini söyleyen Aykut Kocaman, “Her iki takım için de konuşulabilir bu. Trabzonspor maçında da aynı hakemdi. Konuşup konuşmamakta da kararsız kalıyorum ama konuşacağım. Takımımız son derece yetenekli oyunculardan kurulu. Bu takım ilerleyen zamanlarda daha da iyi olacak. Bu net şekilde görünüyor. Eğer şahsım adına ya da yönetim ve futbolcular çok önemli hatalar yapmazsa, bütün takımları yenebilecek güçte bir takımız ama hakemleri yenme şansımız yok. Bu maç özelinde konuşmuyorum. Fenerbahçe adına bir dönem bu anlamda bazı şeylerin doğru gittiğini söylemek zor. İki takım da bunları konuşabilir. Kendi adıma bizim aleyhimize yapılan hatalar daha çoktu” dedi.



“Şenol Güneş’in ne dediğini bilmiyorum”


Maç içerisinde bir pozisyonda Şenol Güneş’le göz göze gelmeleriyle ilgili konuşan Kocaman, “Cenk Tosun’un pozisyonunun ne olduğunu çözemedim ben o an. Cenk’in topu Isla’ya doğru attığını gördüm. 18 yıldır teknik direktörlük yapıyorum ama hiç diğer kulübelere bakmam. Bir anlık göz göze geldik ama hocanın bir şeyler söylediğini gördüm. Bana söylüyorsunuz dedim ama ne dediğini bilmiyorum” dedi.


Takımın sezon başındaki kadrodan çok daha farklı bir kadrosu olduğunu da söyleyen Aykut Kocaman, “Sezon başında bir araya geldiğimiz kadroyla şu andaki kadro arasında hemen hemen siyahla beyaz arasındaki kadar fark var. Herhangi bir çalışma yapma şansımız olmadı. Futbol sadece transfer yaparak başarıya ulaşılacak bir oyun değil. Futbol bir tekrar oyunu. Bu takımların en önemli özellikleri, çok fazla tekrar yapmaları. Baskı da dahil olmak üzere bir takım şeyleri otomatik yapmalı. Dar süreçler oluyor ve bu süreçlerde takımı bir araya getirerek aynı şeyleri yapmak kolay olmuyor, neleri yapmaları gerektiğini söyleyecek zamanı bulmak zor oluyor. Dünyadaki oyun anlayışı, rakibi oynatmayacaksınız, sonrasında oynayacaksınız, olmazsa set oyununa döneceksiniz” diye konuştu.



“Ozan daha da iyi olacak”


Ozan Tufan’ın günden güne iyiye gittiğini söyleyen Fenerbahçe’nin hocası, “Biraz evvel sözlerimin içinde vardı. Ozan’ın pozisyonu için de iyi olacağını düşündüğüm bir konuydu. İzleyici için de taraftar için de en vurucu nokta ya gol oluyor, ya da asist oluyor. O zaman düşünce değişiyor. Ozan iki yönlü bir orta saha. Bütün bunları yapabilecek morale ve durumu kavrama çabasına ihtiyacı vardı. Bu çabayı gösteriyor ve bunu devam ettirdikçe hem Fenerbahçe hem Türk futbolu kazanacak. Bu sadece Ozan için değil, bütün Ozan’lar için geçerli” dedi.


Mehmet Ekici’nin de yaklaşık 9 ay sonra futbol oynadığının altını çizen Kocaman, “Mehmet yaklaşık 9 ay sonra oynadı. İzleyenler ne hissetti bilmiyorum ama benim gördüğüm son derece istekliydi. Ama maç oynama ritmi hemen yerine gelmiyor. Bizim ne yapacaklarımız önemliydi ama Beşiktaş’ın savunma zaaflarının olduğunu düşünüyorduk ve Mehmet Ekici’nin futbol aklına ihtiyacımız vardı. Bir taraftan defansif pozisyon alma, bir taraftan da ofansif pozisyon alması önemliydi. İkinci yarıda 1 kişi eksik kalınca bu değişikliği yapmamız gerekti. Eğer eksik kalmasaydık da 10-15 dakika sonra bu değişikliği yapacaktık zaten” açıklamasında bulundu.



“Bunların kimseye faydası yok”


Maç sonunda Fenerbahçe futbolcuların ve tribünlerin yaptığı tezahüratın hatırlatılması üzerine konuşan Aykut Kocaman, “Bu olaylar her sahada oluyor ve toplumumuzun genel yapısı buraya gitti. Öfkeye nefrete ve şiddete katılmıyorum. Herkesin bu durumdan haz duyması bana doğru gelmiyor. Özellikle milli takımların oynadığı maçlarda olağanüstü bir şiddet ve nefret var. Bunun kimseye faydası yok. Gelişimi örseleyen ve olumsuzluğa götüren bir durum. Ben bunlardan uzak kalmaya çalışıyorum. Nefret dili futbol ortamını sarmış durumda. Rekabet umarım devam eder. Eskiden olmayan ama şimdi olan rakamları konuşuyoruz. Futbolun iyi tarafı bunları konuşmak. Ben elimden geldiğince katkı sağlamaya çalışacağım” diyerek sözlerini noktaladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”