EKONOMİ - 10 Ekim 2018 Çarşamba 16:53

Dijital reklam yatırımları ilk yarıda yüzde 14 arttı

A
A
A
Dijital reklam yatırımları ilk yarıda yüzde 14 arttı

Dijital reklam yatırımları, ilk yarıda 2017’nin aynı dönemine oranla yüzde 14 oranında artarak 1 milyar 213 milyon TL’ye ulaştı.

Dijital reklam yatırımları, ilk yarıda 2017’nin aynı dönemine oranla yüzde 14 oranında artarak 1 milyar 213 milyon TL’ye ulaştı.



Reklamveren, ajans, medya üçlüsünün aynı çatıda yer aldığı IAB Türkiye 2018 yılının ilk yarısına ait dijital reklam yatırımları rakamlarını paylaştı. Açıklanan verilere göre, display reklam yatırımları 2018’nin ilk 6 ayında yüzde 14 büyüyerek 704 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 500 milyon TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 27’lik büyümeyle 156 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native 48 milyon TL’ye ulaştı.



Ücretli sıralama yatırımlarını içeren arama motoru reklam yatırımlarının büyüklüğü 444 milyon TL olurken, ilan sayfaları reklam yatırımları 55 milyon TL’ye çıktı.



Geçtiğimiz dönemlerde küçülme gözlemlenen E-posta ilk 6 ayda yaklaşık 3 milyon TL’lik yatırımla bir önceki dönemle aynı kaldı. Oyun İçi reklamlar ise 7 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.



Mobil reklam yatırımları 621 milyon TL olurken, 205 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 77’si mobil cihazlarda yer aldı. Programatik satın alma 2018’nin ilk yarısında da artışını sürdürdü ve büyüklüğü 809 milyon TL’ye çıktı.



2018 ilk yarı dijital reklam yatırımlarını değerlendiren IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, “2017’de küresel ölçekte dijitalin televizyonu geçerek en büyük mecra konumuna ulaştığını biliyoruz. Bu bağlamda ülkemizde ilk 6 ayda yine çift haneli büyüme elde edilmiş olması önemli. İkinci yarıda yaşanan dalgalanma nedeniyle biraz yavaşlama beklenebilir. Ancak bu tür dönemlerde reklam yatırımını durdurmayan markaların orta-uzun vadede kazançlı olacağı bilinen bir gerçek. Dijitalin bu bilince sahip markalar için ideal reklam mecrası olduğu da bir diğer gerçek. IAB Türkiye olarak tüm markaları veriye dayalı satın alma yapmaya, kampanya değerlendirmelerini veriye dayandırmaya, verimli yatırım yaparak ekonomiye katkı sağlamaya davet ediyoruz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir