EKONOMİ - 27 Nisan 2018 Cuma 11:31

Fenercioğlu: "Küresel ve yerel turizm oyuncuları Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsedi"

A
A
A
Fenercioğlu: "Küresel ve yerel turizm oyuncuları Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsedi"

Tur Assist Genel Müdürü Cemal Fenercioğlu, hem iç pazardaki bireysel müşterilerin hem de küresel ve yerel turizm oyuncularının Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsediğini vurguladı.

Tur Assist Genel Müdürü Cemal Fenercioğlu, hem iç pazardaki bireysel müşterilerin hem de küresel ve yerel turizm oyuncularının Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsediğini vurguladı.



Ülke genelinde bireysel araç kiralama hizmeti veren Tur Assist çatısı altındaki Rigorent, yaygın hizmet ağının yanı sıra rekabetçi fiyat ve araç çeşitliliği konusunda sunduğu avantajlarla araç kiralama sektöründe çıtayı yükselterek, 2017’de 55 bin gün araç kiralama hizmeti vererek sektörün en çok tercih edilen oyuncuları arasına girdi.


Şirketin bu başarıyı çok kısa bir sürede elde ettiğine dikkat çeken Tur Assist Genel Müdürü Cemal Fenercioğlu, hem iç pazardaki bireysel müşterilerin hem de küresel ve yerel turizm oyuncularının Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsediğini vurguladı. Fenercioğlu, “Şirket bizim doğrudan müşteriye ulaştığımız ve bu nedenle çok da heyecan duyduğumuz bireysel araç kiralama markamız. Bu nedenle de gerek hizmet noktalarımız gerekse hizmet standardımız açısından kontrollü genişleme stratejisi ile ilerlediğimiz bir yıl geçirdik. Hem iç pazardaki bireysel müşteriler hem de küresel ve yerel turizm oyuncuları Rigorent’i iyi bir partner olarak benimsedi” açıklamasını yaptı.



“2018’de verimlilik ve maliyet yönetimine odaklanacağız”


2018’in ilk 3 aylık döneminin, 2017’ye kıyasla birbirinden oldukça ayrıştığını söyleyen Fenercioğlu, “Bu yıl hem turizm hem de kiralama sektörü için çok dinamik başladı.Geçmiş senelerde sekteye uğrayan turizm sektörü bu yıl yaralarını sarıyor. Biz de yabancı müşterilerimizdeki artışı gayet net görebiliyoruz. Bu yıl buna paralel olarak araç filomuzu da genişleterek daha fazla lokasyonda hizmet vermeyi hedefledik ve çalışmalarımızı tamamladık. Bireysel müşteriler ile 2018’de daha yaygın lokasyonlarda buluşacağız” dedi.



“Verimlilik ve maliyet yönetimi odaklı bir sene geçirmeyi önceliğimize aldık”


Rigorent’in 2018 yılına ilişkin hedeflerine de değinen Fenercioğlu, “2018 yılı kendi özelinde kiralama talepleri açısından olumlu bir başlangıç sergilediyse de, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik koşullar, kurlardaki dalgalanma ve buna bağlı olarak yatırım maliyetlerindeki yükseliş, bizleri daha temkinli ilerlemeye yönlendiriyor. Bu nedenle, 2018’de verimlilik ve maliyet yönetimi odaklı bir sene geçirmeyi önceliğimize aldık” ifadelerini kullandı.


“Hatırı sayılır sayıda sadık bir müşteri portföyü bulunuyor”


Her kiralama hizmetinin sonunda sistem üzerinden müşteriler ile memnuniyet değerlendirmesi yaptıklarının altını çizen Fenercioğlu, buradaki puanlamanın, memnuniyetin yanı sıra bir sonraki adımı planlamaları ve gelişim noktalarını görme açısından kendilerine ışık tuttuğunu söyledi. Fenercioğlu, “Bu nedenle her türlü veri altın değerinde. Elbette müşteri memnuniyeti, kurumumuz için çok değerli bir hazine. Firmanın kısa geçmişine rağmen hatırı sayılır sayıda sadık bir müşteri portföyü bulunuyor. Bu da bizi çok mutlu eden başka bir konu” şeklinde konuştu.



Sektörde avantajlı konuma sahip


Firmanın tüm Türkiye genelinde hizmet verecek altyapıya sahip olduğunu ve ülke genelinde hizmet verdiğini vurgulayan Fenercioğlu, şu ifadeleri kullandı: “Bu anlamda, sektörde oldukça yaygın ve avantajlı bir konuma sahip olduğumuzu söylemek mümkün” diye konuştu.


En fazla talebin İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya illerinden geldiğini belirten Fenercioğlu, söz konusu dört ilde kiralanan araç oranının bütün kiralamaların yüzde 71’ini oluşturduğunu, İstanbul’dan yapılan kiralamaların yüzde 14’ünün, farklı şehir ve ülkelerden İstanbul’u ziyaret edenlerin uğrak noktası olan Atatürk Havalimanı’ndan gerçekleştirildiğini anımsattı.


Fenercioğlu, “Yaz döneminde ise turistik bölgeler hem yerli hem yabancı turistlerin kiralama açısından yüksek rağbet gösterdiği lokasyonlar” şeklinde konuştu.



Ekonomik sınıf yükselişte


Firmanın filosundaki araçların aslında tamamen sektörel talebin dağılımını yansıttığına dikkat çeken Fenercioğlu, “Özellikle son zamanlarda ekonomik sınıfın tercih edilirliğinde artış var. Biz de filomuzu özellikle ekonomik ve orta sınıf araçlarla zenginleştirdik. Bununla beraber üst segment araçlarımızla da farklı müşteri beklentilerine cevap verebiliyoruz” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bolu Bolu’da 7. Uluslararası Koru Gebelik Doğum Lohusalık Kongresi düzenlendi Bolu’da "7. Uluslararası Koru Gebelik Doğum Lohusalık Kongresi" düzenlendi. Prof. Dr. Aydan Biri ve Prof. Dr. Fatma Deniz Sayıner modern doğum hekimliği ve ebelik hizmetleri açısından önemli bilgileri katılımcılara aktardı. Bolu Koru Otel’de geleneksel hale gelen Uluslararası Koru Gebelik Doğum Lohusalık Kongresi’nin 7’ncisi düzenlendi. Kongre’nin oluşturulmasında büyük payda sahibi olan Prof. Dr. Aydan Biri ve Prof. Dr. Deniz Sayıner’in öncülüğünde bir araya gelen doğum hekimlerinin yanı sıra perinatoloji uzmanları, ebeler, hemşireler, yenidoğan hekimleri ve doğuma katkı sağlayan birçok branş uzmanı da kongrede yerini aldı. Kongrede Türkiye’de ve dünyada modern doğum hekimliği ve ebelik hizmetleri açısından önemli bilgiler, araştırma sonuçları ve deneyimlerin paylaşıldığı bilimsel oturumlar yapıldı. 3 gün sürecek olan kongrede, doğuma yönelik kurslar ve bilgilendirme toplantıları yapılacak. “Doğum konusu birçok konuya göre az ilgi görüyor” Türkiye’de sadece doğumun ele alındığı en büyük bilimsel toplantı olma özelliğini taşıyan 7. Uluslararası Bolu Koru Gebelik, Doğum ve Lohusalık Kongresi’nin başkanlığını yürüten Prof. Dr. Aydan Biri, “Bu 7’ncisi olmakla birlikte en çok heyecan duyduğum kongre oldu. Her geçen yıl birbirini tekrar etmemek adına zaten çok geniş ve sonsuz olan bu kongrede bir kez daha sizinle olmaktan çok büyük keyif duyuyorum. Konumuz doğum ve içerisinde çok fazla bileşen var. Doğumsal birleşim ya da bir bebeği ilgilendiren bir süreç, toplumun esası temeli ve koruyucu sağlık bakımı. Kongrede çok fazla insanı bir araya getiriyoruz. Ama çok da zor oluyor bu kongreler. Daha önce de söylediğim bir şey var ana işimiz olan doğum, özellikle kadın doğum hekimlerinin polikliniklerinin yüzde 80’i doğum, ancak buna rağmen birçok konuya göre çok daha az ilgi görüyor. Bu yıl ben çok çünkü bu konu doğrultusunda doktor arkadaşlarımızın da ana konumuzun doğum olduğuna dair inancı arttı. Her ne kadar hala akademisyen arkadaşlarımızın ‘Doğum da moda oldu’ demesine rağmen mesleğe bakışımızın çarptırıldığı bir dönemdeyiz” dedi. “Bilginin olmadığı yerde güçten bahsedilemez” Bilimsel çalışmaların ışığında kendini yenileyen ebelere ihtiyaç olduğunu söyleyen Prof. Dr. Deniz Sayıner, “Eğitim bizim vazgeçilmezimiz olmalı. Çünkü en büyük güç bilgi gücüdür. Bilginin olmadığı yerde güçten bahsedilemez. Hiçbir silah, hiçbir teknoloji bilginin karşısında duramaz. O nedenle sürekli bilimsel çalışmaların ışığında kendini yenileyen ebelerin yetişmesine ve ebelere ihtiyaç duyduğumuzu söylemem lazım. Ve tabii ki böyle bir ebeliği dizayn etmek için de birlik olmaya ihtiyaç vardır. Kurucu üyelerinden biri olmaktan onur duyduğum, gerçekten birlikte yürümekten gurur duyduğum yol arkadaşlarımın olduğu Anadolu Ebeler Derneği. Bu dernekle birlikte örgütlenmek, mesleğine sahip çıkmak mesleki örgütün içinde olmak son derece önemli” diye konuştu.