Kilo almadan sigaraya son

Kilo almadan sigaraya son

19 Ekim 2016 11:07

Sigarayı bırakmak isteyenlerin kilo alma korkusu olduğunu belirten Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, hem sigarayı bırakıp hem de fit olmanın kişinin kendi elinde olduğunu söyledi.
Gebze Medical Park Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, “Sigarayı bırakmaya yardımcı olacak besinlerden muz, hem sigarayı bırakmaya hem de sigaranın etkilerini yok etmeye yardımcıdır. Domates suyu ve sigara beyinde aynı bölgeyi uyardığı için sigarayı bıraktığınız ilk bir ay boyunca bir çay bardağı domates suyu içerek kendinizi rahatlatabilirsiniz. Yapılan bir araştırmaya göre yirmi gün boyunca tüketilen iki yemek kaşığı yulaf lapası nikotin bağımlılığını azaltmaktadır. Bir bardak süt içerek kendinizi sigaradan soğutmak sizin elinizde çünkü süt içtikten sonra içilen sigaranın tadı kötü olup, istenilen tadı vermemektedir. Canınız sigara içmek ister ve nikotine ihtiyaç duyarsanız patlıcan tüketerek içeriğindeki nikotin ile kendinizi rahatlatabilirsiniz” dedi.
Kilo almadan sigarayı nasıl bırakabilirsiniz?
Küçük, kilo almadan sigarayı bırakmak isteyenlere şu önerilerde bulundu:
“Düşük kalorili atıştırmalıkları ağzınızı meşgul etmek için tercih edin. Sigarayı bırakan kişilerin belkide en çok zorlandığı taraf, vücutlarına aldıkları nikotinden çok el alışkanlığıdır. Bireyler sigaradan boşalan yeri, abur cuburlar ile doldurarak sigara ile aralarındaki fiziksel alışkanlığı doldurmaya çalışırlar. İşte kilo aldırıcı asıl faktör bu abur cubur tüketiminden kaynaklanmaktadır. Yeme ihtiyacını azaltmak ve oluşan boşluğu doldurmak için şekerleme, çikolata, cips, çekirdek gibi yüksek kalorili abur cuburlar yerine sakız, salatalık, taze ve kuru meyve, düşük kalorili atıştırmalıkları tercih edin. Özellikle kivi ve havuç suyu tüketerek nikotini vücudunuzdan atabilirsiniz.
Yüksek lifli gıdalara yönelin. Sigara kullananlar genellikle sigara içtikten sonra bağırsaklarının aktif bir biçimde çalıştığını söylerler. Sigarayı bıraktıktan sonra kabızlık problemi yaşamaktan korkmayın. Tam tahıllı, çavdarlı, kepekli ürünleri ve sebze ve meyve tüketiminizi artırarak, gün içerisinde probiyotik yoğurt tercih ederek bağırsak problemlerine karşı önleminizi almış olursunuz.
Tabağınıza sağlıklı besinler seçin. Nikotinin tat alma duyularınızı etkilediğini biliyor musunuz? Sigarayı bıraktığınızda tükettiğiniz yiyeceklerin ve içeceklerin tadını daha iyi almaya başlar, iştahınızı kontrol etmekte zorlanırsınız. Bu nedenle bu süreçte kalorisi düşük, besin değeri yüksek olan gıdaları tercih edin. Sebzeler, süt ve ürünleri, lifli gıdalardan zengin, yağ, basit karbonhidrat, gazlı içecekler ve hazır meyve sularından uzak bir porsiyon seçimi yapınız.
Bol bol su için. Yemeklerden önce ve yemek esnasında su tüketimi hem su kaybınızı engeller hem de sizi yüksek kalorilerden korur. Aynı zamanda iştahınızı kontrol altında tutmaya da yardımcıdır.”



YORUM YAZ
Lütfen Bekleyiniz ...

Toplam Yorum (0)

İSTANBUL HAVA DURUMU
12
°
C
Parçalı Bulutlu
  • Salı
    Parçalı Bulutlu
    12°C
  • Çarşamba
    Yağmurlu
    12°C
  • Perşembe
    Çok Bulutlu
    12°C
  • Cuma
    Parçalı Bulutlu
    11°C
Paykasa
Paykasa satın alma ve paykasa bozdurma işlemleri için en uygun paykasa fiyatlar
Paykasa Satışı
Kurumsal firma güvencesi altında paykasa kart satın alın.
Telefon destek hattı:
0533 145 96 92
Gümüş
Altın Kolye, Gümüş Kolye
Gümüş Alyans Çeşitleri ile Gumusdunyasi.com Türkiye’nin Online Alışveriş Firmasıdır.

Elektronik Sigara Modelleri
İndirimli Elektronik Sigara
www.elektroniksigara.ist

Moda, burç ve kadına dair
tüm güzellikler için
kadin.com
Gatete Tirajları
Günlük ve gerçek
Gazete Tirajlarına
ulaşmanın yolu!
www.gazetetirajlari.com
Reklamı Geç