GENEL - 08 Mart 2018 Perşembe 14:15

Sosyal medyada rekabet arttı

A
A
A
Sosyal medyada rekabet arttı

Sosyal medya performansını ölçümleyen SocialBrands, Şubat ayında sosyal medyada en başarılı performans gösteren markaları açıkladı.

Sosyal medya performansını ölçümleyen SocialBrands, Şubat ayında sosyal medyada en başarılı performans gösteren markaları açıkladı. Facebook, Twitter ve Instagram’da en güçlü markaları tamamen veriye dayalı olarak belirleyen SocialBrands’de bu ay içinde ilk üç sırada Madame Coco, Zen Pırlanta ve Türk Hava Yolları yer aldı.


Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 25 binden fazla markanın 1-28 Şubat döneminde sosyal medyada gösterdikleri performansı istatistiksel olarak inceleyerek, Mart ayının en başarılı markalarını açıkladı.



Sosyal medyada güçlü rekabet


Markaların Facebook, Twitter ve Instagram’da 1-28 Şubat dönemindeki performanslarını detaylı kriterler kullanarak değerlendiren SocialBrands Mart sıralamalarında bu ay lider marka, ev ve dekorasyon sektöründen Madame Coco oldu. Sosyal medyada son dönemdeki başarılı performansını devam ettiren Zen Pırlanta bu ay da ikinci sırada yer alırken, ay boyunca yayınladığı güçlü iletiler ve başarılı iletişimi ile Türk Hava Yolları, SocialBrands Mart sıralamasında üçüncü sırada yer buldu.



25 bin marka hesabından 1,36 milyon ileti


Tüm kanallarda 25 binden fazla marka sosyal medya hesabı tarafından paylaşılan toplam 1,36 milyon sosyal medya iletisi ve 746 milyon kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Mart sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Enza Home, Türk Telekom, İGA İstanbul Yeni Havalimanı, Turkcell, FLO, English Home ve BMW Türkiye oldu.



14 Şubat’ın öne çıkan kampanyaları


2018’e hızlı başlayan markaların, sosyal medyadaki iletişim çalışmaları geçen ayda da hız kesmeden devam etti. Şubat ayında en çok öne çıkan içerikler, Sevgililer Günü içerikleri oldu. En yoğun etkileşim alan 14 Şubat içerikleri arasında Huawei Mobile’ın #SeninleMümkün videosu, Mercedes-Benz’in #RızanınXAşkı reklamı ve Atlasglobal’in Sevgililier Günü iletisi ön plana çıktı.



Sosyal medyanın önde gelen sektörü otomotiv


En başarılı 100 marka arasında otomotiv sektörü dikkat çekiyor. İlk 100’de yer alan 15 farklı otomobil üreticisi, üç motosiklet markası, yan sanayi markaları ve araç modelleri ile en başarılı markaların beşte birini otomotiv sektörü oluşturdu.



Telekomünikasyonda zirve yarışı


Facebook, Twitter ve Instagram’da en iyi performans gösteren markaların yer aldığı Top100 listesinde üst sıralarda telekomünikasyon sektörünün yarışı dikkat çekti. Top100’de Türk Telekom beşinci, Turkcell ise yedinci sırada yer bulurken, bu ay hızlı bir çıkış yakalayan Vodafone FreeZone 36. sıraya yükseldi. Vodafone Türkiye ise bu ay da ilk 100’de yer almadı.



Eğitim ve sanat sosyal medyada güçlü


Bu ay SocialBrands sıralamalarında en çok dikkat çeken sektör kültür ve sanat oldu. Kültür-sanat sektöründe Cinemaximum, Istanbul Modern, Başka Sinema, !f İstanbul, İstanbul Kültür Sanat Vakfı, Pera Müzesi, Zorlu Performans Sanatları Merkezi, BKM ve Akbank Sanat ilk 100’de yer aldı. Üniversiteler arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, İTÜ, Boğaziçi Üniversitesi, Yaşar Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi başarılı performanslarıyla ilk 100 marka arasına girmeyi başardı.



Büyük veri analizi ile performans ölçümleme


Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial‘ın detaylı verilerini kullanan SocialBrands algoritması, 25 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, büyüme istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.


Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands, markaları ve sektörleri verilere dayalı ve objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Manisa Vali Ünlü, vatani görevini yapan er ve erbaşlarla iftar yaptı Manisa Valisi Enver Ünlü iftar programları kapsamında 1. Komando Eğitim Tugay Komutanlığında vatani görevini yapan er ve erbaşlarla bir araya geldi. İftar sofrasında askerlerle bir araya gelen Vali Ünlü’ye 1. Komando Eğitim Tugay Komutanı P. Alb. Zeynel Abidin Alptekin eşlik etti. Programda bir konuşma yapan Vali Ünlü, “Ey şanlı ordu, ey şanlı asker’ diyerek milletimizin baş tacı yaptığı, yüreğinde büyüttüğü, gözünden esirgediği, dualarından eksik etmediği peygamber ocağının tüm mensuplarını; kahraman ordumuzun her bir neferini en derin sevgi ve saygılarımla selamlıyorum. Bildiğiniz üzere dünya devletlerinin ekseriya ordularının geçmişi birkaç yüzyıl ile sınırlıyken bizler, iki bin yıl önce düzenli ordu kurmuş bir milletiz. Ordu Millet kavramının sahibi olan, bu unvanı hak eden tek milletiz. Bu vesileyle ifade etmek isterim ki; Türk Silahlı Kuvvetlerimiz iki bin yılı aşan şanlı tarihiyle milletimizin geçmişten bugüne kurduğu köprünün en müstesna sembollerinden biridir. Hiç şüphe yok ki burası Mete Han’ın, Sultan Alparslan’ın, Fatih Sultan Mehmet’in, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün aklının, cesaretinin, dehasının yaşadığı ve yaşatıldığı güzide bir ocaktır ve hep öyle kalacaktır. Tarih boyunca Türk Silahlı Kuvvetleri, sadece yurt savunmasında değil dünyada da barışın ve istikrarın korunmasında önemli roller üstlenmiştir. Şanlı ordumuz nerede olursa olsun deruhte ettiği her vazifeyi zorluklarına rağmen büyük bir titizlik ve özveri ile yerine getirmiş, getirmeye devam etmektedir. Bu asil milletin bağrından çıkan ve köklü bir geleneğe sahip olan kahraman Türk Ordusu, en zor zamanlarda ve tüm yokluklara rağmen nasıl ki vatanımızı, milletimizi, milli ve manevi değerlerimizi koruduysa bugün de aynı ruh ve iradeyle; Hudut namustur anlayışıyla vatanımızı korumakta, ‘Ölürsem şehit, kalırsam gazi’ düsturuyla yurt içinde ve sınır ötesinde terörle mücadele etmekte, denizlerimizdeki ve semalarımızdaki hak ve menfaatlerimizi azim ve kararlılıkla korumaktadır. Bunlarla beraber dost, kardeş ve müttefiklerimizin haklı davasına destek olmakta; ikili anlaşmalar kapsamında çeşitli ülkelerde başarıyla görev yaparak bölge ve dünya barışına da katkı sağlamaktadır.” dedi. “Kahramanlar vurulunca değil, unutulunca ölürler” Vali Ünlü konuşmasının devamında, “Yürekten ifade etmek isterim ki ne kahramanlarımızı ne de sorulacak hesaplarını unutacağız! Merhum Akif’in dediği gibi, ‘Cehennem olsa gelen göğsümüzde söndürürüz, bu yol ki Hak yoludur, dönme bilmeyiz, yürürüz.’ Türk askeri var oldukça Türkiye yürüyecek, siz yürüdükçe hainler kaçacak delik arayacaktır. Bu anlamda bizler de geleceğin inşasında, ülkü yolunun yılmaz neferleri olarak devletimizin ve sinesinden çıktığımız aziz Türk Milletinin emrinde olmaya devam edeceğiz. Bu duygu ve düşüncelerle, Metehan’dan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ve bugüne kadar bin yıldır bize vatan olan bu topraklarda, bu seviyelere gelmemizde emeği geçen bütün devlet büyüklerimizi ve komutanlarımızı minnet ve saygıyla anıyorum. Al yıldızlı nazlı bayrağımızı ve cennet vatanımızı canları pahasına koruyan şehitlerimizi, ebediyete irtihal eden kahraman gazilerimizi rahmet ve minnetle yâd ediyor, hayatta olan gazilerimize, şehit ve gazilerimizin kıymetli ailelerine saygı ve şükranlarımı sunuyorum. Ayrıca şu anda dahi karada, denizde ve havada, zorlu arazi ve iklim şartlarında kahramanlık ve fedakârlıkla görev yapan değerli silah arkadaşlarınıza, şanlı ordumuza da kazasız, belasız, hayırlı görevler diliyorum. Rabbim ayağınıza taş değdirmesin! Sizleri her zaman muzaffer eylesin!” şeklinde konuştu.
Manisa Alaşehir’in 120 milyonluk içme suyu yatırımı başlıyor Alaşehir ilçe merkezinde ekonomik ömrünü tamamlayan ve zamanla deformasyona uğrayan 50 yıllık içme suyu ana isale hattında yaklaşık 120 milyon TL yatırım bedeli ile ilçe merkezinde 17 kilometrelik çelik hat döşenecek. Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, Alaşehir ilçe merkezinde ekonomik ömrünü tamamlayan ve zamanla deformasyona uğrayan 50 yıllık içme suyu ana isale hattında yaklaşık 120 milyon TL yatırım bedeli ile ilçe merkezinde 17 kilometrelik çelik hat döşenecek. “Alaşehir’in geleceğine yapılan önemli bir yatırım” MASKİ Genel Müdürü Burak Aslay, “Büyükşehir Belediye Başkanımızın sizlere selamlarını iletiyorum. 10 yıllık süreçte, Büyükşehir ve MASKİ Genel Müdürlüğümüzün kurulduğu günden bu yana Alaşehir çok büyük yatırımlar aldı. Büyükşehir Belediyemiz önemli projelere hayat verdi. MASKİ Genel Müdürlüğümüz önemli altyapı yatırımları gerçekleştirdi. Alaşehir merkezimize ve Kavaklıdere mahallemize Atıksu Arıtma Tesisleri kazandırdık. Birçok mahallemizin altyapılarını yeniledik. Bu projeler uzun emekler ve uğraşlar sonucu ortaya çıkıyor. Bu projede daha önceki yıllarda başlamış olduğumuz bir projedir. Avşar Barajımızın olduğu bölgede sondajlar açtık. Alaşehir ilçemize yeni içme suyu kaynakları kazandırdık. Buradaki kaynaklarımıza göre bir projelendirme çalışması yapıldı. Güzergahtaki izinlerimizi, diğer işlemlerimizi ve Devlet Su İşleri (DSİ) izinlerimizi aldık. Boru ihalemize çıktık ve sahaya tüm borularımız indi. Çalışmalara da başlandı. Alaşehir Devlet Hastanesinin olduğu bölgedeyiz. Yaklaşık 12 aylık bir süre sonucunda eskiyen 50 yıllık hatlarımızı yenileyerek, ilçemizde hem su kayıp kaçaklarını engellemiş olacağız hem de daha sağlıklı, daha temiz ve kesintisiz içme suyu sağlayacağız. Yeni projemizde sadece boruların bedeli 50 milyon TL’dir. İşgücü maliyetleri ile toplamda 120 milyon TL’lik bir rakamdır. Vatandaşlarımıza hayırlı uğurlu olsun” dedi.
Tekirdağ Vize başvuruları Çerkezköy TSO’dan gerçekleştirilebilecek Üyelerine hizmet konusunda yelpazesine her geçen gün bir yenisini ekleyen ve Oda bünyesine yeniliklerini dahil eden Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, gerçekleştirdiği girişimler sonucunda Vize Hizmet Merkezi’nin Oda’da faaliyete geçmesini sağladı. Oda üyeleri, Yunanistan Cosmos Şengen Vize başvuruları Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’ndan gerçekleştirebilecek. Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, genişleyen hizmet yelpazesine bir yenisini daha ekledi. K Türü Yetki Belgesi ve Dijital Takograf gibi üyelerine kolaylık kazandıracak birçok hizmeti; Tedarikçi Günleri ve İhracat Danışmanlığı gibi projeleri de üyelerinin ticari ilişkilerini güçlendirmeleri adına hayata geçiren Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası 1 Nisan’dan itibaren Yunanistan Kosmos Şengen Vize başvurularına da almaya başlayacak. “Hizmetlerimiz devam edecek” Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çetin, “Yunanistan Konsolosu Aris Radiopoulos’a gerçekleştirdiğimiz ziyaretlerden bölgemizin durumunu, potansiyelini ve iş insanlarımız için vize işlemlerinin hızlıca çözüme kavuşmasının üyelerimize sağlayacağı artı değerden bahsettik. İş insanlarımızın, sanayicilerimizin ticaretin artması için komşu ülkeler ve Avrupa’ya açılması gerekiyor. Bunu daha kolay hale getirmek adına bir girişimde bulunduk ve sonuca ulaştık. Bölgede yaklaşık olarak 550 bin civarında nüfus olduğunu, bölgemizin birçok ilden daha büyük olduğunu, bunun yanında yaklaşık bin 200 tane sanayicinin, 7 bin 500’e yakın üyemizin olduğunu dile getirdik. Taleplerimiz ve girişimlerimiz sonuç verdi. 1 Nisan’dan itibaren Odamız, vize hizmetlerini vermeye başlayacak. Pazartesi, Salı ve Çarşamba olmak üzere haftanın üç günü bu hizmet gerçekleştirilecek. İlerleyen süreçlerde gün ve işlem kısıtının artmasını da sağlayacağımızı umuyorum. Üyelerimiz için kazandırdığımız hizmet merkezimizin hayırlı uğurlu olmasını bol kazançlar sağlamasını diliyorum. Üyelerimiz ve bölgemiz için gelişmeye, geliştirmeye, yeni hizmetleri kendileri ile buluşturmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.