YEREL HABERLER - 09 Aralık 2016 Cuma 17:24

Azerbaycan Cumhurbaşkanının babası İzmir’de anıldı

A
A
A
Azerbaycan Cumhurbaşkanının babası İzmir’de anıldı

Azerbaycan’ın üçüncü cumhurbaşkanı olan ve mevcut Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’in babası Heydar Aliyev, ölümünün 13. yılında adını taşıyan Heydar Aliyev Mesleki ve Teknik ve Anadolu Lisesinde anıldı.
Azerbeycan’ın mevcut Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’in babası Heydar Aliyev için ölümünün 13. yılında adını taşıyan Heydar Aliyev Mesleki ve Teknik ve Anadolu Lisesinde tören düzenlendi. Tören, Türkiye ile Azerbeycan milli marşlarının okunması ve saygı duruşuyla başladı. Program daha sonra konuşmalarla devam etti.
Azerbaycan’ın Ankara Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Doç. Dr. Necibe Nesibova, Azerbaycan halkının milli liderinin Heydar Aliyev olduğunu söyledi. Nesibova, Türkiye ile Azerbeycan arasındaki ilişkilere de dikkat çekerek, "Azerbaycan’da devletleşme, rasyonel iç ve dış siyaset, sosyal ve ekonomik gelişme ve ordu yapılanması Heydar Aliyev’le başlamış ve bugün de O’nun izinden gidilerek gelişmektedir. Bugün hızlı şekilde gelişen Azerbaycan, O’nun eseridir. Azerbaycan’ı parçalanmaktan, kaostan, yok olmaktan kurtararak gelişme yoluna koyan O’ydu. Heydar Aliyev, yönetimde bulunduğu süre boyunca ülkenin kalkınması için hep uğraştı. Onun zengin kültürü, büyük tarihi geçmişi ile her zaman gurur duydu, gelecek kuşakların kaderi ile kaygılandı. Onun sayesinde Azerbaycan, bir devlet olarak tarihin zor dönemeçlerinden ve sınavlarından geçti" dedi.

"Türkiye’yi seven bir devlet adamıydı"
Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın da sözlerini hatırlatan Necibe Nesibova, "Azerbaycan’ın doğal kaynaklarının dünya piyasalarına sunulması için kardeş Türkiye’yi kilit öneme sahip ülke addederek, politikaları bu doğrultuda geliştirdi. Haydar Aliyev, Türkiye sevdalısıydı ve Türkiye’yi seven bir devlet adamıydı. O, her zaman, her yerde Türkiye sevgisini dile getirmiştir. Türkiye’de de Heydar Aliyev sevgisi ileri boyuttadır. Bu nedenle Ankara, İzmir, İstanbul ve Gaziantep başta olmak üzere Türkiye’nin bir çok şehrinde okul, cadde, park ve benzer tesislere Heydar Aliyev adı verildi" şeklinde konuştu.

"Türk dünyasının güçlü olmaktan başka çaresi yok"
Aliağa Kaymakamı Dr Bayram Yılmaz Çağdaş da, Heydar Aliyev’in büyük bir lider olduğunu ifade ederek, rahmetle andığını söyledi. Çağdaş, "Milli ve daimi lideri merhum Heydar Aliyev bizimde büyüğümüzdür. Biz Azerbaycanlı kardeşlerimiz gibi onun yaptığı büyük işlerden gurur duyuyoruz. Azerbaycanlı kardeşimizin acısı bizimde acımızdır. Onların neşesi bizim de neşemizdir. Biz şuna inanıyoruz; Türk dünyasının güçlü olmaktan başka çaresi yok. Güçlü olmadığımız takdirde bize karşı oyun oynamaya, bizi küçük düşürmeye, bizi yıkmaya çalışacaklar. Bizler Azerbaycan kardeşlerimiz ve diğer Türk Cumhuriyetleri ile kardeşlik içinde birlik ve beraberlik içerisinde olduğumuz takdirde kimseler bizi yıkamaz" diye aktardı.

"Hizmetler asla hatıralardan silinmeyecek"
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi de, Azerbaycan-Türkiye ilişkilerindeki dostluk ve kardeşliğin önemine vurgu yaptı. Yahşi, "Ulusal Lider Heydar Aliyev seslendirdiği ’Bir millet iki devlet’ ifadesi iki devletin yeni dönemdeki ilişkilerinin kendilerine özgü, özelliklerinin bariz tecessümüdür. Sayın merhum Heydar Aliyev’in bölgesel barış ve dostluğu sağlamak, iki dost, kardeş ülke Türkiye ile Azerbaycan arasında ilişkileri derinleştirilmesi yolunda hizmetler asla hatıralardan silinmeyecek olan aziz hatırasına hürmet ve saygılarımı sunuyorum" dedi.

Aliyev’in sevdiği türküler söylendi
Petkim Genel Müdürü Anar Mammadov ise Aliyev’in ’Bir millet iki devlet’ sözü ile Türkiye’ye olan saygısını ve sevgisini dile getirdiğini söyledi.
Konuşmaların ardından törende "Azerbaycan ve Türkiye ilişkileri" konulu kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi. Anma töreni, Heydar Aliyev’i anlatan sinevizyon gösterisinin ardından Aliyev’in sevdiği türküler, öğrencilerin oluşturduğu oratoryo ve Azerbaycan-Türkiye şiirleri seslendirilerek son buldu.
Törene, Aliağa Kaymakamı Bayram Yılmaz, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Mehmed Ali Özkurt, Azerbaycan Eğitim Ateşesi Doç. Dr. Necibe Nesibova, İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ogün Derse, Petkim Genel Müdürü Anar Mammadov, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve öğrenciler katıldı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Vitamin LGS’den sınava hazırlık sürecinde bire bir rehberlik desteği Türk Telekom’un iştiraki olan eğitim teknolojileri şirketi Sebit’in yapay zekâ destekli LGS’ye hazırlık ürünü Vitamin LGS’de, uzmanlar ile öğrencileri bire bir canlı görüşmelerde buluşturan rehberlik desteği başladı. Sebit, LGS’ye hazırlanan 8. sınıf öğrencilerine yönelik psikolog ve psikolojik danışmanlarla bire bir rehberlik desteği hizmeti başlattı. 2 Haziran’da yapılacak olan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) merkezî sınavına kadar kalan sürede öğrencilerin ilk merkezi sınav deneyimlerinde kaygılarını azaltmak, sınavda nelere dikkat etmeleri gerektiği ve sınava kadar olan süreçte netlerini nasıl artıracakları konularında tavsiyeler sunmak üzere rehberlik desteği verilmesi hedefleniyor. Vitamin LGS hakkında şu bilgiler verildi: LGS hazırlığında uzmanlarla rehberlik desteği Vitamin LGS’de Akıllı yönlendirmeler yapan yapay zekâ teknolojisiyle Vitamin LGS, öğrencileri LGS hazırlık sürecinde adım adım destekliyor. LGS’ye hazırlanan öğrencilere sınav için gerekli olan analiz etme, kritik düşünme, problem çözme gibi üst düzey becerileri kazandıran Vitamin LGS; ‘Bire Bir Rehberlik’ uygulamasıyla da öğrencilerin uzman psikolojik danışmanlardan ve psikologlardan online rehberlik desteği alabilmelerini sağlıyor. Vitamin LGS Bire Bir Rehberlik Paketi’nde ‘Sınav Kaygısı Ölçeği’ ve ‘Çalışma Davranışı Ölçeği’ olmak üzere 2 test, öğrencilere yönelik 13 ve velilere yönelik 12 eğitim, kırkar ve yirmişer dakikalık 5 adet bire bir online görüşme bulunuyor. Online görüşmeler ek paketlerle artırılabiliyor. Öğrencilerin tüm ihtiyaçları tek bir sette 8. sınıf öğrencileri, yapay zekâ destekli Vitamin LGS’yle sınava eksiksiz bir şekilde hazırlanabiliyor. Vitamin LGS Seti’nde kişiye özel çalışma sistemi, uzmanlarla bire bir görüşmelerle rehberlik desteği, 16 bin soru ve çözüm videosu, konu anlatım videoları, MEB örnek soruları ve geçmiş yıllarda çıkmış LGS soruları, 13 deneme sınavı ve ‘Adım Kartları Seti’ bulunuyor. Toplamda 28 soru bankasıyla Türkiye’nin en iyi yayıncılarının kitaplarını bir araya getiren Vitamin LGS’yle öğrenciler, başka bir kaynak arayışıyla vakit kaybetmeden eksiksiz bir şekilde sınava hazırlanıyor.
Kocaeli Bu köy sadece çocukların İzmit’te hayata geçirilen "Lokomotif Çocuk Köyü"nde yarışmalardan gösterilere kadar birçok etkinlik düzenleniyor. Eğitim atölyelerine de katılan minikler hem doyasıya eğleniyor hem de yeni bilgiler öğreniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin İzmit Doğu Kışla Gençlik Parkı içinde kurduğu Lokomotif Çocuk Köyünde birçok etkinlik düzenleniyor. Etkinlikte son olarak birbirinden heyecanlı sahne gösterileri, Hacivat ve Karagöz, İbiş ve Meddah ile sihirbaz gösterileri, sahne yarışmaları, tahta bacak ve jonglör yer aldı. Programa katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın da, çocuklarla bir araya gelerek, mutluluklarına ortak oldu. Öğretici atölyeler Öte yandan, Lokomotif Çocuk Köyü, çocukların keşif yapma yönünü canlandırmanın yanı sıra, merak duygularının gelişmelerine de katkı sağlayacak. Çocuk köyünde bulunan vagonlar atölyelere dönüştürüldü ve 10 kişilik gruplar halinde 3-6 yaş arası çocuklara göre planlandı. Vagonlarda "minik tasarımcılar", "minik şefler vagonu", "minik çevreciler vagonu", "minik okurlar vagonu", "minik ressamlar vagonu", "minik mucitler vagonu", "minik mimarlar vagonu" ve "minik müzisyenler vagonu" olarak isimlendirildi. Atölyelerde oyun terapisi ile çocukların bilişsel ve sosyal becerilerini, duygu ve düşüncelerini oyun ile ortaya koymaları hedefleniyor. Psikolojik danışmanlık hizmeti verilecek Ebeveynler ve çocuklar için Lokomotif Çocuk Köyü’nde psikolojik danışmanlık hizmeti de verilecek. Çocuğun bireysel gelişiminin 3-6 yaş grubu özelliklerine uygun olarak ilerleyip ilerlemediğinin tespit edilmesi, çocuğun verdiği mesajların doğru algılanması ve oluşabilecek davranışsal veya duygusal sorunların önüne geçilmesi sağlanacak. Ebeveynlere de çocuğun gelişim süreçlerini nasıl izleyecekleri, çocuklarla iletişim kurarken zorlandıkları alanda nasıl davranmaları ve çocuğa hangi alanlarda destek olmaları gerektiği konusunda eğitimler verilmesi de planlandı.