SPOR - 14 Şubat 2023 Salı 10:44

Erdem Canpolat: 'Yorganın altına saklandım ve Allah'ın bizi koruyacağını umdum'

Erdem Canpolat: 'Yorganın altına saklandım ve Allah'ın bizi koruyacağını umdum'

Kahramanmaraş merkezli olan ve birçok ili etkileyen depreme Hatay'da yakalanan Kasımpaşa kafilesinin 21 yaşındaki file bekçisi Erdem Canpolat, "Yorganın altına saklandım ve Allah'ın bizi koruyacağını umdum. Otel çökebilirdi. Buradan çok çabuk gitmem gerektiğini biliyordum. Bir tişört, pantolon ve havlu kumaştan yapılmış beyaz otel terliklerini giyip kırık camların üzerinden geçtim" dedi.

Kahramanmaraş'ta meydana gelen 7.7 ve 7.6'lık depremler birçok ili olduğu gibi Hatay'da da büyük hasarlara yol açtı. Spor Toto Süper Lig takımlarından Kasımpaşa da 1 gün önce Hatayspor ile oynadığı karşılaşmadan dolayı depreme bu şehirde yakalandı. Depremle ilgili Alman Bild gazetesine konuşan lacivert-beyazlıların başarılı eldiveni Erdem Canpolat, "Normalde deplasman maçlarında Hatay'da kaldığımız otel bu sefer tamamen doluydu. Bu yüzden başka bir otele geçtik. Hatay'daki asıl takım otelimiz depremde tamamen yıkıldı. Geriye dönüp baktığımızda, orada kalmadığımız için çok şanslıydık. Bizim yaşadıklarımızdan daha kötü şeyler de olabilirdi" ifadelerini kullandı.

"Bir rüya olduğunu düşündüm"

Deprem anında yaşadıklarını da aktaran Erdem, "Saat sabahın dördünü biraz geçiyordu. Otelin sallanmasıyla uyandım ama ilk başta hiçbir şey düşünmedim. Bunun bir rüya olduğunu düşündüm ve geri döndüm. Ama sonra otel yine sallandı. Camlar paramparça oldu, televizyon ve lambalar odanın diğer tarafına yıkıldı, bir dolap devrildi. Yorganın altına saklandım ve Allah'ın bizi koruyacağını umdum. Otel çökebilirdi. Buradan çok çabuk gitmem gerektiğini biliyordum. Bir tişört, pantolon ve havlu kumaştan yapılmış beyaz otel terliklerini giyip kırık camların üzerinden geçtim. Koridorda diğer oyuncularla karşılaştım. Buradan canlı çıkabilir miyiz? diye sordular. Zamana karşı bir yarıştı. Kapısından su sızdıran asansör kullanılamaz hale geldi. Otel bir labirent gibiydi. Ancak bir süre sonra yola çıkmayı başardık" şeklinde konuştu.

"Çoğumuz şoktaydık"

Kulübün hemen İstanbul'a dönüş için bir uçak ayarladığını dile getiren Canpolat, "Aniden otelin tekrar sallandığını gördük. Çoğumuz şoktaydık. Ancak otel artçı şoka dayandı. Yavaş yavaş diğer ekip üyeleri, eğitmenler ve süpervizörler de oteli terk etmeyi başardı. Birçoğu saatler veya dizüstü bilgisayarlar gibi değerli eşyalarını geride bıraktı. Bir yaşam tehlikesi olduğu herkes için açıktı. Hemen erken dönüş organize edildi. Takım otobüsü bizi havaalanına götürdü, kulüp başkanı özel bir uçakla İstanbul'a dönüş ayarlamıştı. Havalimanına giderken yıkılmış evler gördük. Bu tam bir felaketti. Allah'a şükür zamanında çıkmayı başardık" cümlelerine yer verdi.

Balıkesir Balıkesir’de 70 kişiye törenle bahçıvanlık belgesi verildi Burhaniye ilçesinde, Balıkesir Çiftçi Eğitim Merkezinde (BAÇEM) düzenlenen bir haftalık 4.Uygulamalı Bahçıvanlık Kursu tamamlanırken, kursiyerlere törenle belgeleri verildi. Düzenlenen törende yurdun değişik yerlerinden gelen 70 kursiyer belge aldı. İlçenin Börezli Köyünde bulunan Balıkesir Çiftçi Eğitim Merkezi (BAÇEM) 4.Uygulamalı Bahçıvanlık Kursuna ev sahipliği yaptı. Kursa, yurdun değişik yerlerinden 70 kişi katıldı. Bir haftalık kursu tamamlayan vatandaşlara törenle katılım belgeleri verildi. Belge alan vatandaşlar, kursun çok faydalı olduğunu anlatırken, BAÇEM Müdürü Nazım Tanrıkulu da, kurslardan bu güne kadar bin 200 vatandaşın belge aldığını söyledi. İstanbul’dan gelen Hilmi Ay, “ BAÇEM’in düzenlemiş olduğu bir haftalık Bahçıvanlık Kursuna iştirak ettik. Çoğunluğunu kadınlardan oluşan bir gruptu. Bu grup burada çok güzel eğitimler aldı. Hocalarımız bize çok mükemmel eğitimler verdi. Parayla satın alınamayacak eğitimi bedavaya aldık. Bu kursun sonunda edindiğimiz bilgileri uygulamaya geçirmek çoğumuzun büyük bir arzusu” diye konuştu. Funda Tomurcu Erdoğan da, “Ben BAÇEM’e daha öncede gelmiştim. Ama, daha çok gelmek istedim. Buraya gelen tekrar tekrar gelmek istiyor. Çok güzel şeyler öğrendiğimize inanıyorum. Çok faydalı. Hocalarımız harika. Herkese tavsiye ederim” dedi. Meryem Akdeniz ise, “BAÇEM’i arkadaşlarımdan duydum. Yani onların vesilesiyle geldim. Bahçemde bungalov ev yapıp bahçesinde bir şeyler yetiştirmek istiyorum. Hedefimize ulaşmak için buradayım. İnşallah, ulaşırım” dedi. Halime Yamaç da, “Ben çiçekçi olmaya karar verdim. 6 aydan beri bu kursu bekliyorum. Hocalarımızın verdiği bilgiler gerçekten çok faydalı. Herkesin gelmesini tavsiye ederim” diye konuştu. BAÇEM Müdürü Nazm Tanrıkulu ise, “Bu kursla birlikte bin 200’ün üzerinde sertifikalı kursiyerimiz oldu. Türkiye’nin farklı yerlerinden, hatta yurt dışından farklı ülkelerden kursiyerleri mezun mezun ederek şehirlerine ve yapmak istedikleri işyerlerine uğurluyoruz. Bütün katılan kursiyerlerle, bu konuda bizi destekleyen, önümüzü açan Balıkesir Büyükşehir Belediye başkanız sayın Ahmet Akın’a çok teşekkür ediyorum. Gelecek dönemde biz Aromaterapi Festivali gibi festivallere hazırlık yapacağız. Bizi takip etmeye devam edin” dedi.