GENEL - 28 Ocak 2015 Çarşamba 12:39

“Yat Sahipleri Ailelerine Çok DÜşkün”

A
A
A
“Yat Sahipleri Ailelerine Çok DÜşkün”

Türkiye’de sayıları giderek artan yat kullanıcılarının, aile ve arkadaşlarla vakit geçirebilmek için yatçılığı seçtikleri ortaya çıktı.
Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Bölümü Öğrencisi Neslihan Paker lisans tezi kapsamında İzmir ve Aydın’da bulunan 7 marinanın 261 yat sahibi veya yat kiralayan müşterisi ile yaptığı anket çalışmasında, yat sahibi kişilerin ağırlıklı olarak 40 yaş üstü, evli ve yüksek eğitimli olduğu belirlendi.
Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Bölümü Öğrencisi Neslihan Paker, yaptığı araştırma sonucu, hem müşteri profilini hem de müşterilerin marinalardan beklentilerini tespit etti. Yüzde 73’ünün erkek, yüzde 27’sinin kadınlardan oluşan müşterilerin nasıl marina tercihinde bulunduklarına değinen Paker, “Kişiler, marina tercihinde bulunurken çoğunlukla arkadaş ve çevre tavsiyesine uyuyor. Ancak, kadın ve erkeklerin karar verme sürecinde farklılıklar yaşanıyor. Yatları için marina tercihinde bulunurken erkeklerin yüzde 65’i kararı tek başına aldıklarını, kadınların yüzde 58’i ise aileleri ile ortak karar aldıklarını ifade etti. Ayrıca, kişiler, yatçılığa ‘aile ve arkadaşlarla vakit geçirmek’ için yöneldiklerini söylediler” dedi.
YATÇILAR MARİNALARDA GÜVENLİĞE ÖNEM VERİYOR
Neslihan Paker, araştırma sonucunda yatçıların marinalardan beklediği en büyük özelliklerinin güvenlik, hizmet ve altyapı kalitesi olduğuna dikkat çekti. Araştırmaya katılan kişilerin yüzde 38’inin bir marinada turistik çekicilik aradığını, yüzde 18’inin sosyal marina yönelimli, yine yüzde 18’inin hizmet ve prestij yönelimli olduğunu açıkladıklarını ifade eden Paker, şöyle konuştu:
“Bir marinada turistik çekicilik arayan müşteriler için destinasyonu tanıtan rehber kitaplar, broşürler hazırlamak ve turizm acenteleri ile işbirliğinde olmak faydalı olacaktır. Öte yandan bu müşteri grubu, destinasyondaki yerel halka da önem vermekte olup, marinanın yerel halkla işbirliği de oldukça önemlidir. Sosyal marina yönelimli kişiler için bir marinanın yaşayan, canlı bir marina olması önemlidir. Rehberli özel gece turları düzenlemek ve organize etmek bu müşteri grubu için cezbedici olacaktır. Hizmet ve prestij yönelimli kişiler için marinanın imajı, tanınırlığı ve lüks olması bu grup müşteri için özellikle önemlidir. 5 altın çıpaya sahip olmak bu grubun marinadan beklediği özellikler arasında yer almaktadır. Bu pazarı hedefleyen bir marina, marinanın algılanan imajını çeşitli pazar araştırmalarıyla sürekli takipte olmalı, bölgesel yat fuarlarına katılmalı, haber ve reklamlar kanalıyla marinanın bilinirliliğini artırmalı, ayrıca halkla ilişkilerin geliştirilmesine önem vermelidir.”
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Şırnak Terörden temizlenen dağlarda yetişen şifalı otlar ilaç deposu gibi Şırnak dağlarından temizlenen terörün ardından oluşan huzurla birlikte vatandaşlar şifalı otları toplamak için dağlara akın etmeye başladı. Adeta ilaç deposu olan dağlarda bir çok hastalığa iyi gelen bitkiler yetişiyor. Beytüşşebap ilçesinde 3 bin metreye kadar çıkan karlı dağlarda bahar aylarında yetişen endemik bitki türleri binlerce hastaya şifa oluyor. Hengedan, bik ve ment otlarının yanı sıra, çevr, luşk, kenger, heliz, alilo ve daha bir çok bitkinin yetiştiği dağlara giden vatandaşlar günlerce topladıkları bitkileri at sırtında köylerine getiriyor. Zorlu yolculuk ve pancar toplama 2 gün sürüyor. 6 kilometre atların sırtında dağa çıkan köylüler burada kamp kurup geceyi dağlarda geçiriyor. Sabahın ilk ışıklarıyla pancara çıkan köylüler kilolarca pancarı toplayıp at sırtına yükleyerek köylerine getiriyor. Kimi topladığı bitkileri satıyor, kimisi de ilaç olarak kış aylarında tüketmek için saklıyor. İlkbahar aylarında 20 gün yetişen bu bitkileri toplama mesaisi günlerdir devam ediyor. Servet Ermağan, topladıkları bitkileri guatır ve kanser tedavisinde kullandıklarını söyledi. Ermağan, "Sabah yola çıktık 6 kilometre yol geldik burada pancarları toplayıp evimize götürüyoruz. Bu bitkiler guatır ve kanser ilacı olarak kullanılıyor’’ dedi. Caner Gükçe isimli bir genç ise "Günler önce buraya çıkıyoruz. Dün kamp kurduk, uyuduk, sabah pancar topladık. Her sene olduğu gibi bu yılda geldik. Kimisi topladıklarını satıyor, kimisi ilaç olarak götürüyor’’ diye konuştu.
İstanbul lifebox’tan kullanıcılarına A Milli Takım’la tanışma fırsatı Türkiye’nin önde gelen dijital operatörlerinden Turkcell’in bireysel bulut depolama servisi lifebox, spor tutkunu kullanıcılarına A Milli Takım futbolcularıyla antrenmanda tanışma fırsatı sunuyor. Futbolseverler, 31 Temmuz tarihine kadar lifebox uygulamasından başvurularını yapıp çekilişe katılabilecekler. Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğiyle gerçekleşen proje kapsamında, lifebox’ta ücretli paketi olan mevcut veya yeni abonelerin katılabileceği bir çekiliş düzenlenecek. Kullanıcılar, 31 Temmuz tarihine kadar lifebox uygulamasındaki keşfet bölümünden başvurularını yapıp, çekilişe katılabilecekler. Çekiliş sonunda şanslı üç kullanıcı, A Milli Futbol Takımı’yla Riva Tesisleri’ndeki antrenmanda bir araya gelerek, özel bir deneyim yaşayacak. Gelişmiş teknolojileriyle kullanıcılarına sade ve kolay bir deneyim sağlayan lifebox’da kullanıcılar, otomatik yedekleme özelliği ile tüm fotoğraf ve videolarını ister Wi-Fi isterlerse hücresel veri ile yedekleyebiliyor ve verilerini orijinal kalitede saklayabiliyorlar. Ayrıca lifebox’a yedekledikleri rehberi telefonlarına geri yükleyebiliyor ve tekrarlayan kayıtları teke düşürebiliyorlar. lifebox yapay zekâ yardımıyla kişi, nesne, zaman ve konum tanımanın yanı sıra seçtiği fotoğraflar arasından otomatik hikâyeler oluşturabiliyor. Fotoğraf düzenleme özelliği ile görselleri özel filtre, efekt ve çerçevelerle özgünleştirebilen lifebox çıkartmalarla da anılara eğlence katıyor. lifebox, kullanıcıları sosyal medyada paylaşacağı fotoğrafa karar veremediği zaman ise platformun Photopick fotoğraf analizi özelliğini kullanarak hangisinin daha çok beğeni alacağını görebiliyor.