GENEL - 23 Temmuz 2018 Pazartesi 15:06

Erkan Börekçi, “Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”

A
A
A
Erkan Börekçi, “Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”

Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.

Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.


Börekçi, sektörel anlamda Karabük Üniversitesi’nin çok büyük katkı sağlayıp hızla büyüdüğünü ve 53 bin öğrenci kapasitesinde bir üniversite haline geldiğini söyledi. Bu gelişmenin kenti ekonomik olarak rahatlatıp Karabük’ü öğrenci ve üniversite kenti haline getirmeye başlayan dönüşüm sürecini başlattığını belirten Börekçi, “İlimiz yatırım seçenekleri çok şekilli sektörlere dayanmayan ve seçenekleri fazla olmayan bir kent olması, elindeki imkanlara her yerden daha fazla sahip çıkma hassasiyetini de öne çıkarmaktadır. Üniversitemizi kurarken nasıl Karabük halkı elbirliği ile kurdu ise, yaşatırken de kurduğu Üniversitesine sahip çıkmalıdır. Karabük Üniversitemiz sadece yöneticilerinin sorumluluğunda değil, kentin genel sorumluluğunda olmalıdır. Karabük Üniversitesi Karabük’lünündür ve ayrıca Karabük Üniversitesi Karabük’ün ekonomik, sosyal, kültürel, modern bir kent olma yolunda en büyük avantajıdır” dedi.


Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinin sayısındaki hızlı artışın devlet-vakıf fark etmeksizin, üniversiteler arasında kıyasıya bir rekabet ortamının doğmasına yol açtığını söyleyen Börekçi, “Üniversitelerin, öğrenci sayısını ve niteliğini artırmak için, tanıtım araçlarını yoğun olarak kullanmaları da kaçılmaz olmuştur. Böylece üniversiteler, daha nitelikli ve daha çok sayıda öğrenci bulabileceklerdir. Eğitim sektörü ve onun bir alt dalı olarak üniversiteler, son yıllarda gittikçe yıldızı parlayan, yoğun talebin olduğu bir sektördür. Bu talep doğrultusunda da çok yoğun bir rekabet kaçınılmaz olmaktadır” diye konuştu.



“Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”


Börekçi, Tercih dönemi sürecinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinde sosyal medya araçlarının tercihte en çok kullanılan tanıtım aracı olduğunu kaydederek, “Yapılan literatür taraması neticesinde, üniversite tanıtım/bilgilendirme faaliyetlerinin üniversite adaylarının tercihlerine etkisini ölçen araştırmalar sonucunda öğrencilerin yaklaşık yüzde 26’sının sosyal medya araçlarını, yüzde 20’sinin ÖSYM ve danışman desteğini, yüzde 19’unun kendi çabaları ile araştırma yaptıkları, yüzde 19’unun sosyal çevresini kullandığı, yüzde 16’sının ise üniversitenin geliştirdiği tanıtım araçlarını kullanarak tercihte bulunduğu ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları ise tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır” ifadelerini kullandı.



“Açılan bölümlerin tercih edilmemesi kapanmasına neden olacaktır”


Üniversitedeki sosyal yaşamla ilgili bilgileri, akademik ve sosyal etkinlikleri, üniversitenin gerçekleştirdiği projeleri, burs olanakları, yurt ve beslenme imkanlarını, üniversiteyi öne çıkaracak özelliklerini sosyal medya araçlarını kullanarak, tanıtım sürecini başlatmayı düşündüğünü dile getiren Börekçi şunları söyledi:


“İlçelerimizde açılan Yüksekokullar olsun, İster Kampüs yerleşkesinde bulunan fakülte ve yüksek okullar ve açılan bölümleri, İlçelerimizin ve kentimizin gelecek umududur. Açılan bölümlerin tercih edilmemesi bölümlerin kapanmasına, bölümlerin kapanması Üniversitemizin geriye gitmesine neden olacaktır. Öğrencilerimizin Üniversite tercihlerini yaptıkları bu dönemde Üniversitemize sahip çıkarak daha fazla öğrencinin Üniversitemizi tercih etmesini sağlamak aynı zamanda Karabük’ümüzün geleceğine de sahip çıkmak anlamına gelmektedir.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Para vermeyen annesini benzin dökerek yakan şahıs tutuklandı Sakarya’nın Akyazı ilçesinde para istediği annesinden ret cevabı aldıktan sonra benzin dökerek kendisini ve annesini ateşe veren şahıs tutuklanarak cezaevine gönderildi. Elleri sargıda adliyeye sevk edilen şahsın, kendisini görüntüleyerek soru yönelten gazeteciye, “Niye çekiyorsun ki bu kadar, ne yaptığımı sen nereden biliyorsun?” ifadeleri de dikkatlerden kaçmadı. Korkunç olay, 18 Nisan Perşembe günü Akyazı ilçesi Erdoğdu Mahallesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, geçtiğimiz hafta annesi M.Y.’den (64) geçtiğimiz hafta bir miktar para alan ve tekrar isteyince ret cevabı ile karşılaşan Ö.Y. (42) öfkelendi. Ö.Y., maddi ve ailevi sorunları iddiası ile benzin dökerek annesi ve kendisini yaktı. Durumun haber verilmesi üzerine bölgeye jandarma ve sağlık ekipleri sevk edildi. İlk müdahalesi olay yerinde yapılan talihsiz kadın, ilk olarak Akyazı İlçe Devlet Hastanesi’ne buradan da Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldı. Vücudunda 2 ve 3’üncü derece yanıklar oluşan ve hayati tehlikesi bulunan M.Y., buradaki müdahalelerinin ardından Kocaeli Şehir Hastanesi Yanık Ünitesi’ne sevk edildi. Elleri sargılı şekilde adliyeye sevk edilen şahıs tutuklandı Her iki elinde de yanıklar oluşan şüpheli Ö.Y. ise olaydan kısa bir süre sonra yakalanarak ilçe jandarma komutanlığına götürüldü. Şahıs, burada tamamlanan işlemlerinin ardından elleri sargılı bir şekilde adliyeye sevk edildi. Ö.Y.’nin kendisini görüntüleyerek soru yönelten gazeteciye, “Niye çekiyorsun ki bu kadar, ne yaptığımı sen nereden biliyorsun?” cevabını vermesi ve ‘Pişman mısınız?’ sorusunu ise yanıtsız bırakması dikkatlerden kaçmadı. Adliyeye sevk edilen Ö.Y., tutuklanarak cezaevine gönderilirken, hastanede tedavi gören M.Y.’nin hayati tehlikesinin devam ettiği öğrenildi.
İstanbul Frenleri tutmayan otomobil, 14 aracı biçti Ümraniye’de frenlerinin tutmaması sonucu kontrolden çıkan otomobil park halindeki 14 araca çarptı. Olay saat 21.45 sıralarında Ümraniye Armağanevler Mahallesi 23 Nisan Caddesi’nde meydana geldi. Frenleri tutmayan 34 DGK 750 plakalı Fiat marka ticari araç, seyir halindeyken Range Rover marka araca çarptı. Çarpışma sonucu lastiği fırlayan 34 DGK 750 plakalı hızını alamayıp 14 araca çarparak durabildi. Kazada şans eseri ölen yada yaralanan olmazken otomobillerde maddi hasar meydan geldi. Kazayı yapan sürücünün araçtan indikten sonra şok halinde olduğunu gören vatandaşların araması sonucu olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Maddi hasar meydana gelen bazı araçlar çekici yardımıyla götürülürken, kaza sonrası cadde polis kontrolünde trafiğe açıldı. Öte yandan kaza sonrası sürücü ifade için karakola götürüldü. Kazayı gören Zafer Karagül, "Bu yol tehlikeli. Yukarıdan gelen araba geldiği zaman bu aşağıdan yukarı araba çıkamıyor. Bu yolu tek yola çevirdikleri zaman veyahut yan yolla açtıkları zaman sıkıntı biraz azalabilir. Birkaç defa çöp kamyonu viraj alamadığı için oraya yuvarlandı. Gene bu dört yol ağzında 3-4 kere kazalar oldu. ’Ne oldu?’ freni tutmayan araba vura vura aşağı indi. Allah’tan büyük bir kazaya engel oldu" dedi. Başka görgü tanığı Serdar Burak Eker, "Doblo sürücüsü var bizim yaşlarımızda 2 tane çocuk, çok hızlı geliyorlar. Yerler de ıslak olduğu için hakimiyetini kaybetmiş. Önde bir panelvan vardı, ona sürttü. Sonra otomobile çarptı. Sonra jeep kurtulayım derken ona ön sağ kafasından çarptı. Sonra park halindeki araçlara çarparak tır dorsesinin orada durdu. Zaten Doblo’nun tekeri orada kaldı, kıvılcımlar falan çıkıyordu. Çocuk büyük ihtimalle şoktan dolayı sarhoş zannedildi, linç ettiler çocuğu. Polis geldi kaldırdı, ifade vermeye götürdüler. Kaldırıma çıkan araçlar oldu baya büyük maddi hasarlı kaza ama can kaybı yok. Ben 20 yaşındayım çocuk da benim yaşlarımda bir şey ama şoktan dolayı konuşamıyordu. Öyle üzüldüm kendisine" ifadelerini kullandı.