YEREL HABERLER - 30 Kasım 2016 Çarşamba 15:03

Vali Aktaş’tan katı atık bertaraf tesisi açıklaması

A
A
A
Vali Aktaş’tan katı atık bertaraf tesisi açıklaması

Karabük Valisi Mehmet Aktaş , son günlerde tartışma konusu olan ve Yenice Ormanları sınırları içinde yapılacağı ifade edilen katı atık bertaraf tesisine son noktayı koydu.
Vali Aktaş, yapılacak olan katı atık bertaraf tesisinin Yenice yolu üzerinde Karabük il merkezi mülki sınırları içerisinde yer alan Salmanlar köyünün sınırları içerisinde eski taş ocağının bulunduğu alan olduğunu söyledi.
Vali Aktaş, Karabük’teki bütün belediyelerin de ortağı olduğu bir birlik kurulduğunu ve bu birliğin 2011 yılında Aşağı Kızılcaören sınırları içerisindeki yere katı atık bertaraf tesisi yapımına karar verdiğini belirterek, “Bura ile ilgili ön hazırlıklar yapıldıktan sonra ihalesi de yapılmış ve inşaatına da başlanmış ama zaman içerisinde söz konusu yerin bu iş için yapılmaya çok elverişli olmadığı anlaşılmış. İşin doğrusu işin başında bir yanlış yer tespiti yapılmış o bir hakikat. Müteahhit ile birlik mahkemelik olmuş bu olaydan dolayı, orada kaymalar olmuş. İnşaatın yürümesine ve devam etmesine engel fiziki engeller gündeme gelmiş. Bunun üzerine idare ile yüklenici firma mahkemelik olmuş. Şu anda da dosyamız Yargıtay’da. Yargıtay’ın ilgili karar dairesinden karar bekliyoruz. Bunun yanında Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcımızın da talimatlarıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığından gelen teknik ekipler elemanlar söz konusu yerde ayrıca incelemelerde bulundular. Bu incelemeler neticesinde gördüğümüz kadarı ile buranın bu iş için çok uygun olmadığı hemen hemen kesinleşti çok çok büyük çok çok maliyetli. Yaklaşık 30 milyon olan bir maliyet söz konusu. Durum böyle olunca biz de doğal olarak alternatif yerler aramaya başladık. Bu yerlerden bir tanesi ve bize göre de en uygun olduğunu düşündüğümüz yer sizin de dediğiniz gibi yenice yolu üzerinde Karabük il merkezi mülki sınırları içerisinde Salmanlar köyünün sınırları içerisinde ki bir yer. Burası Karabük Zonguldak yolunun yapımı sırasında karayollarının taş ocağı olarak kullandığı ve yol yapımından çıkan hafriyatın depolandığı bir alan. Yani burası kesinlikle bir ormanlık alan değil. Yani dediğim gibi çok büyük miktarda hafriyatın döküldüğü bir alan ve çok kuytu bir alan. Yerleşim yerlerine oldukça uzak bir alan ve yeniceye de en az 15 kilometre mesafedeki bir noktada bulunan bir yer. Burası ile ilgili şu an için son karar verilmiş değil. İlgili kurumların görüşlerini biz yazılı olarak sorduk, onlardan cevaplar geliyor. Gelmeyenlerde var. Ayrıca bunun yanında teknik çalışmalarda zemin etütleri yapılıyor. Çalışmalarda neticelendikten sonra son kararı vereceğiz ama bu saat itibarı ile öngördüğümüz yer orası ve şu ana kadar çok olumsuz bir durumda yok, bir aksilik olmazsa inşallah oraya yeni katı atık bertaraf tesisimizi kurmayı düşünüyoruz. Dediğim gibi bu Karabük’ün en önemli en güncel konusudur. Ben bu konuda bütün ilgililerin yetkililerin ve vatandaşlarımızın desteğini bekliyorum” dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor. Hafta boyunca süren testlerde iki prototipi de test uçuşları gerçekleştiren Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) test uçuşlarını ara vermeden sürdürüyor. Hafta boyunca gerçekleştirilen testlerde iki prototipi de uçuş icra eden milli SİHA’nın toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. İki Bayraktar TB3 havada Cumhuriyet’in 100. yılını taçlandırmak amacıyla 27 Ekim 2023 tarihinde ilk uçuş testini başarıyla tamamlayarak gökyüzü ile buluşan Bayraktar TB3 SİHA’nın iki prototipi de test uçuşlarını Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde sürdürüyor. Bayraktar TB3 PT-1 ve PT-2, geçtiğimiz hafta boyunca orta irtifada icra edilen sistem ve dayanım performanslarının ölçüldüğü testlerin tamamını başarıyla tamamladı. Toplam uçuş 272 saate ulaştı Bayraktar TB3 SİHA bugüne kadar gerçekleştirilen test uçuşlarında toplam 272 saat 47 dakika havada kaldı. TEI tarafından yerli olarak geliştirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SİHA, 20 Aralık 2023’te gerçekleştirilen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat havada kalmış ve gökyüzünde 5 bin 700 km yol kat etmişti. Milli SİHA, milli kamera Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart 2024 tarihinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu. İcra edilen test kapsamında dünyadaki muadillerine göre en yüksek performansa sahip olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi entegrasyonu başarıyla gerçekleştirildi. TCG ANADOLU’dan ilk uçuş 2024’te Bayraktar TB3 SİHA, katlanabilen kanat yapısıyla TCG Anadolu gibi kısa pistli gemilerden kalkış ve iniş kabiliyetine sahip dünyadaki ilk silahlı insansız hava aracı olacak. Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 için 2024 yılı içinde TCG Anadolu gemisinde testlere başlanmasını planladıklarını açıklamıştı. Bayraktar TB3’ün sahip olacağı kabiliyetler bu sınıftaki insansız hava araçları açısından da önemli bir yenilik olacak. Görüş hattı ötesi haberleşme kabiliyetine de sahip olacak milli SİHA, bu sayede çok uzun mesafelerden kumanda edilebilecek. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. Öte yandan Baykar 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin yüzde 90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Öte yandan Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.