YEREL HABERLER - 01 Şubat 2016 Pazartesi 17:37

Efed Projesi'nin Üst Kurul Toplantısı Gediz'de Yapıldı

A
A
A
Efed Projesi'nin Üst Kurul Toplantısı Gediz'de Yapıldı

Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Eğitimde Farklı Etkinliklerle Dönüşüm (EFED) Projesi’nin Üst Yürütme Kurulu toplantısı Gediz ilçesinde gerçekleştirildi.
Toplantıya Kütahya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Aydın, İl Milli Eğitim Şube müdürleri, Gediz İlçesine bağlı okul ve kurum müdürleri, İl EFED komisyon başkanları ve Milli Eğitim Ar-Ge Birimi üyeleri katıldılar.
Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Aydın’ın açılış konuşması ile başlayan toplantıda EFED projesi kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların sunumları yapıldı ve EFED çalışmaları değerlendirildi. Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Aydın, yaptığı konuşmada, “EFED Üst Kurul toplantısının ilçemizde yapılmasından dolayı büyük memnuniyet duyduğumu belirtmek istiyorum. İlçe olarak bizler de elimizden gelen çabayı gösteriyoruz. Bundan sonra daha güzel çalışmalara imza atacağımızı düşünüyorum. Bir ülkenin kalkınmasında eğitimin rolü çok büyüktür. Ancak eğitim sistemimizin öğrencilere temel becerileri kazandırmada sıkıntıları mevcuttur. Öğrencilerimizin daha iyi öğrenmelerini sağlamak için bu tür çalışmaların çok faydalı olacağını düşünüyorum” dedi.
Kütahya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen de konuşmasının bir bölümünde, “EFED Üst Kurul Toplantımızda alacağımız kararların ilimize ilçemize başarılı bir eğitim için fırsatlar kazandıracağını düşünüyorum. Toplantımızın amacı hedef olarak koyduğumuz topyekûn başarıyı ortaya çıkarmaktır. Bundan böyle Üst Kurul toplantılarını ilçe ilçe gezerek yapmayı düşünüyoruz. Uzun uzun konuşmalar yerine EFED projemizin ilçelerimizde de daha özgün bir şekilde yapılmasına, anlaşılmasına imkan sağlamak için Gediz ilçemizde toplantı yapmayı uygun gördük. Bundan böyle Üst Kurul Toplantılarını ilçe ilçe gezerek düzenlemeyi planlıyoruz. Böylelikle kurum kültürüne de ciddi anlamda katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz. Eğitim alanında kafa yoran, bilimsel çalışma yapan insanlar dünyada ve Türkiye’de eğitimin problemlerinin özellikle iki sebepten kaynaklandığını ifade ediyorlar: birincisi kurum kültürü eksikliği ve ikincisi öğretmen kalitesinin düşüklüğü. Bu iki problemi halledebilirsek eğitimde arzu ettiğimiz başarıyı yakalayabilmemiz mümkündür. İşte EFED projemiz bu amaçla ortaya çıkmıştır. Bu proje sadece tribünlere hitap eden, görsellik sunmayı hedefleyen bir proje değildir. Eğitimde maksimum verimi hedefleyen bir projedir. İçerisinde birçok unsuru barındıran, eğitimin bütün alanlarına nüfuz eden, verileri sistemli şekilde eğitim camiasının kullanımına sunan, eğitim sistemini derli toplu bir arada görmemizi sağlayan bir yol haritası ortaya koyan bir projedir. Eskiden proje dendiği zaman ciddi bir direnç vardı. Yapmamak için hangi mazeretlere başvurabiliriz diye çabaya sevk eden bir kavrama dönüşmüş idi. Ancak son 10 yılda öyle gelişmeler oldu ki artık AB ülkelerinden fazla proje üretir hale geldik. Tabii her büyüyen yapı içerisinde birtakım riskler oluşturuyor. Bu defa da içi boş, görsel yönden zengin projeler üretilmesi gündeme geldi. İşte bu bakımdan EFED projesinin ana mantığının altını ısrarla çiziyorum. EFED, iyi insan yetiştirmek, kurum kültürünü yaygınlaştırmak, öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin, velilerimizin ve bütün eğitim paydaşlarının memnuniyetini artıracak çalışmaları birlikte planlamanın adıdır EFED. Son TÜİK verilerine göre ‘Kütahya’da kamunun eğitimden memnuniyet oranı’ yüzde 85.5’tir. Bu oran bizi Türkiye’de 81 il arasında 6. sıraya yerleştiriyor. Bu, bizim bu işi kısmen iyi yapma yoluna girdiğimizi, umut vaat ettiğimizi gösteriyor. EFED projesinin bunda bir etkisi olduğu muhakkaktır. Değişen şartlar içerisinde hitap ettiğimiz öğrenci ve veli profili değişiyor. Bu değişimi, hitap ettiğimiz insan kitlesinin yönelimlerini sağlıklı bir şekilde tespit etmek ve ona göre hizmet etmek durumundayız. İşte bugünkü faaliyet, hizmet için ilimiz adına ortak aklı ortaya çıkarmak içindir" dedi.
İl adına yapılacak tüm çalışmalarda ortak planlama yapmak ve kurum kültürünü ortaya çıkarmak amacıyla bu toplantıları planladıklarını anlatan Esen, konuşmasını şöyle sürdürdü;
"Hepimiz ortak hareket edersek şüphesiz daha güçlü oluruz. Maksadımız öğretmenlerimizin açıklarını bulmak değildir. Günümüz neslini daha iyi anlamak ve onlar için en uygun eğitim öğretim materyalini bulmak bizim en temel vazifemizdir, bunu yapabilmek için zaten her fırsatta toplantılar yapıyoruz. Çocuklarımızın gönlünü yakalamak, onları iyi insan-iyi vatandaş olarak yetiştirmek öncelikli olarak öğretmenlerimize düşmektedir. Bunun bilinciyle Şubat ayından itibaren Danışman Öğretmenlik süreci başlıyor. Bu sürecin sağlıklı şekilde işleyebilmesi bizlere bağlı. İlimiz genelinde titiz bir inceleme ile yeni öğretmenlerimize yol gösterebilecek, vizyon sunabilecek, onları mesleklerinin ilk yıllarında motive edebilecek ustalar arıyoruz. Fevkalade güzel bir sistemle karşı karşıyayız. Yıllardır eleştirdiğimiz yeni öğretmenlerin toyluğu şikayetimizi ortadan kaldıracak bir sistem bu. Ancak bu sistem de her sistem gibi eğer sağlıklı işlerse işe yarayacak bir sistemdir. Danışmanların işlerini ciddiye almaları, layıkıyla yerine getirmeleri, yeni öğretmenlere mesleğin nasıl ideal şekilde icra edileceğini göstermeleri gerekir. Danışman öğretmenin yeni başlayan öğretmene ‘Sınıf en iyi şekilde nasıl idare edilir, öğretmen nasıl okula entegre olur?’ sorularının cevabını en iyi şekilde aktarmayı hedeflemesi gerekir. Danışman öğretmenlerin bir çıkar beklentisi içerisinde olmadan görevlerini yapmaları gerekir. Bir maddi çıkar, bir unvan beklentisi içerisinde olmamaları gerekir. Sınav sonuçları elimize ulaştıkça değerlendirmemizi yapıyoruz. Bizim için ilçelerin birinci- ikinci- üçüncü olmaları önemli değildir. Bizim için önemli olan ilçeler ve okullar arasındaki uçurumun ortadan kaldırılması, başarının belli ilçelerin- belli okulların tekelinden kurtarılması, tüm ile, tüm okullara yayılmasıdır. Mesela Kızılcaören köyümüzün TEOG’da başarı kazanması bizi son derece mesut etti. Başarının merkezde kalmayıp köylere kadar yayılması hedeflenmelidir. Artık şehir-köy ayrımı kalmamıştır. Köylerde de pek çok imkan artık mevcuttur. Fiziki imkanlar eğitim için artık müsaittir. Önemli olan bu kenar köylerde de bir başarı hikayesi inşa etmektir. Başarı merkezde de olacak, kenar köylerde de olacaktır. Bundan sonra ilçelerde de EFED projesi tam manasıyla uygulanacaktır. Bunun takipçisi olacağız. MEB’nın şu an öngördüğü okul karnesi uygulamasını biz iki yıldır zaten fiilen uyguluyoruz. Gediz ilçemiz projelerini kitapçık halinde bastırmış, tebrik ediyorum. Bundan sonra ilçelerimiz de vizyon belgesi hazırlayacak, ilçe okullarımız da vizyon belgesine dayalı olarak planlamalarını yıl yıl yapacak, hedeflerine ulaşmak için çalışmalarını hızla sürdürecektir. Akılcı hedefler belirlenecek, akademik, sosyal-sportif, değerler eğitimi çalışmaları planlı programlı yürütülecektir. Okullarımız İlçe milli eğitim müdürlüğü ile yaptıkları bu sözleşmeye (Vizyon Belgesi) azami şekilde riayet edeceklerdir. ‘Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.’ Cenab-ı Allah niçin zafere ulaşmadığımızı sormaz, ama niçin çalışmadığımızı sorar. Bütün bunları yaptığımızda her okulda farklı bir başarı tablosu ortaya çıkar, buna itirazımız yok. Ancak ortada bir çaba olması gerekir. Öğretmenlerimizin de derslerde ve kurslarda ellerinden gelen çabayı göstermeleri gerekir. Öğretmenlik vicdan işidir. Bizler milli eğitim müdürlüğü olarak okullara mazeret bırakmamak için elimizden geleni yapıyoruz. Öğrencilere okuma-yazma-temel matematik yeteneklerini ve milli-manevi değerlerimizi kazandırmak ilkokullarımızın en mühim vazifeleridir. TÜİK’in eğitime dair verilerine bakarsak Kütahya’mızın üniversite mezunu sayısı bakımından gerilerde olduğu görülüyor. Kütahya’da eğitimi daha iyiye taşımak projemizin esas gayesidir. İşte Eğitim Yürütme Kurulu toplantılarımızın ana hedefi okullarımızı bir araya getirmek, bir sistem dahilinde çalışmalarımızı yürütmektir. Her okulun projesi elbette farklı olacaktır, zira her okulun profili, ihtiyaçları farklıdır. Biz milli eğitim müdürlüğü olarak da il il, ilçe ilçe gezip iyi örnekleri almaya çalışıyoruz. Sene sonunda okulların durumları bilişim sistemine girilecek, okullara karne verilecek, iyileşme oranı takip edilecektir. Proje başladığından bu yana veli katılımın da arttığını gözlemliyoruz. Velilerin de eğitimi, başarıyı takip ettiğini sevinerek görüyoruz. Ancak bu, bizim sorumluluğumuzu ve üzerimizdeki baskıyı da artırıyor. Başarımızın arttığı verilerle görülüyor. Eskiden TEOG ülke birinciliği hayaldi. Bugün 15 birincimiz var. Ancak bu başarının ilimizin bütün okullarına, bütün ilçelerine yayılması gerekiyor. Yerimizde saymak yok. Mazeret üretmeye hakkımız yok. Elimizden geleni yapacağız, okulumuzu bir ya da birkaç adım ileri taşıyacağız. Hedeflerimizi yaparken de akılcı, makul davranacağız. Hepinize katılımlarınız için çok teşekkür ediyorum. Gediz’den başlayıp ilçelere doğru yayılan bir sinerjinin oluşması dileğiyle bugün burada yaptığımız çalışmanın hayırlara vesile olmasını diliyorum.”
Kütahya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, konuşmaların ardından ilçedeki Mehmet Akif Ersoy İlkokulu, Atatürk Ortaokulu ve Şehit Hüseyin Gürlekli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin EFED Projesi kapsamında geliştirdikleri ana projelerini inceledi.
Tüm katılımcılara otel restoranında yemek verildi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Fatih’te hareketli gece: Komşusunun kapısına balyoz ve matkapla saldırıp kapıyı ateşe verdi Fatih’te iddiaya göre, psikolojik sorunları olan bir kişi sesten rahatsız olduğu için üst komşusunun kapısını önce balyoz ve matkapla kırmaya çalıştı, başarılı olamayınca 4 kişinin bulunduğu evin dış kapısını ateşe verdi. Polis, itfaiye ve özel harekat polisleri olaya müdahale ederek saldırganı etkisiz hale getirdi. Olay, saat 01.30 sıralarında Fatih İskenderpaşa Mahallesi Feyzullah Efendi Sokak’ta yaşandı. İddiaya göre, 5 katlı binanın 4’üncü katında oturan psikolojik sorunları olan bir kişi, üst komşularının çıkardığı sesten rahatsız olunca eline aldığı balyoz ve matkapla üst komşusunun kapısına vurarak açmaya çalıştı. 5’inci katta oturan komşuları neye uğradıklarını şaşırarak panik içinde polise haber verdi. Kapıyı balyoz ve matkapla açamayan saldırgan başarılı olamayınca kapıyı ateşe verdi. Özel harekat polisleri saldırganı etkisiz hale getirdi Olay yerine gelen polis ve itfaiye ekipleri balyoz saldırgana müdahale etmekte güçlük çekince olay yerine polis özel harekat ekipleri sevk edildi. Özel harekat ekiplerinin çalışmasıyla saldırgan etkisiz hale getirilirken dairede bulunan 4 kişi itfaiye ekiplerince evin camından merdiven aracıyla tahliye edildi. Binadan dışarı çıkmak istemeyen saldırgan polis özel harekat tarafından etkisiz hale getirilerek sedye ile binadan dışarı çıkarıldı. Sedye ile dışarı çıkarılan saldırgan ambulansla hastaneye kaldırıldı. Alt komşularının saldırısına uğrayan 4 kişi, saldırgandan şikayetçi olmak ve ifade vermek için polis merkezine götürüldü. Saldırı anında dairede olan ev sahibi Muhammet Enes, “Alt kattaki komşu eve matkapla içeri girmeye çalıştı, evin kapısını yaktı. Balyozla kapıya vurdu. Polisi aradık polis geldi. Camdan bağırıyorum ben polislere, yardımcı olsanıza adam kapıyı yakıyor. Adamı almıyorlar. Özel harekat geldi, tek bir adam ancak alabildi. Saldırgan benim alt komşum, daha önce hiçbir tartışma yaşamadık. Ruh hastası kendisi kuruluyor. Daha önce de biz polis çağırmıştık. Çevik kuvvet gelmişti kapıyı koçbaşıyla kırmıştı. Kapısını biz mi kırdık zannediyor artık. 2-3 akşamda bir geliyor. Daha önce 4-5 defa şikayetçi olduk. Birinci kattaki komşu onu da rahatsız ediyor, saldırıyor. O da şikayetçi oldu ama almıyorlar” dedi. Yanan kapı içeriden cep telefonu kamerasıyla anbean görüntülendi Görüntülerde, evde yaşayan 4 kişinin yaşadığı panik anları ve dışarıdan yanan kapının dumanlarının daireden içeri girdiği anlar görülüyor. Psikolojik sorunları olduğu iddia edilen saldırganın daha önce de aynı daireye matkapla saldırdığı iddia edildi. Hastaneye kaldırılan saldırganın hastanedeki işlemlerinin ardından ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldüğü öğrenilirken ekiplerin olayla ilgili çalışmaları sürüyor.
Aksaray Aksaray’da kontrolden çıkan otobüs bahçe duvarına çarptı: 8 yaralı Aksaray’da önüne aniden bir otomobilin geçmesi üzerine fren yapan tıra, arkadan gelen yolcu otobüsü çarptı. Çarpmanın etkisiyle kontrolden çıkan otobüs bir fabrikanın bahçe duvarına çarparak durabildi. Kazada otobüs sürücüsüyle birlikte toplam 8 kişi yaralandı. Kaza saat 02.00 sıralarında Aksaray - Adana Karayolunun 6. kilometresinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Ankara’dan Diyarbakır’a giden Muhammet T. (45) idaresindeki 42 EKB 68 plakalı demir profil yüklü tır, önüne aniden geçen Şammas A. (29) yönetimindeki 68 AE 610 plakalı otomobili son anda fark ederek ani fren yaptı. Ani fren yapmasıyla birlikte tırın arkasından seyreden İstanbul - Adıyaman seferini yapan Murat T. (43) idaresindeki 02 AG 525 plakalı yolcu otobüsü tıra arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle kontrolden çıkan otobüs bir fabrikanın bahçe duvarına çarparak durabildi. 21 yolcunun bulunduğu otobüs kazasında otobüs şoförü ve 7 yolcu olmak üzere 8 kişi yaralandı. Kazayı gören diğer sürücüler durumu hemen 112 Acil Çağrı Merkezine bildirdi. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda sağlık ve polis ekibi sevk edildi. Kısa sürede olay yerine gelen sağlık ekiplerince ilk müdahalesi yapılan 3 yaralı ambulanslarla Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisine kaldırılırken, hafif yaralanan 5 yolcuya olay yerinde ayakta müdahale yapıldı. Hastanede tedavi altına alınan otobüs sürücüsü ve 2 yolcunun da durumlarının iyi olduğu öğrenilirken, tır ve otomobil sürücüsü gözaltına alındı. Yaşanan kazayı anlatan tır sürücüsü Muhammet T., “Şahin bir gitti bir geldi derken, ben tanımıyorum sürücüsünü ama önüme durdu. Durunca da ben fren yaptım. Çok sert fren yapmadım aslında yavaştım ben, otobüs de vurmuş arkamdan. Ben Ankara’dan Diyarbakır’a gidiyordum” dedi. Otobüste bunulan yolculardan Kadir Göçer (54) ise “Şahin taksi tırın önünde ani fren yaptı. Tır şoförü de ona vurmamak için ani fren yapıyor. Otobüste ona vurmamak için sağa kırınca duvara vuruyor. İyi ki de duvara vurmuş. Direk tıra vursaydı çok kötü olurdu” diye konuştu. Kazanın ardından yolcular otobüs firması tarafından olay yerine tahsis edilen servis minibüsü ile terminalde bulunan başka bir otobüse taşındı. Kazayla ilgili tahkikat başlatıldı.