GENEL - 23 Şubat 2018 Cuma 14:23

Avşar’dan işsizlik sorununa iş radyosu önerisi

A
A
A
Avşar’dan işsizlik sorununa iş radyosu önerisi

MHP Malatya İl Başkanı Ramazan Bülent Avşar, Malatya’da işsizlik sorunun çözümü için iş radyosu önerisinde bulundu.

MHP Malatya İl Başkanı Ramazan Bülent Avşar, Malatya’da işsizlik sorunun çözümü için iş radyosu önerisinde bulundu.


Malatya’da şu anda 37 bin kişinin işsiz olduğunu kaydeden Avşar, işverenlerle yapılan görüşmelerde işverenlerin işçi bulamadıklarını tespit ettiklerini kaydetti. Avşar, işsizler için iş radyosu önerisinde bulunarak, "Bu sebeple İş-Kur ile özellikle taşra halkı arasında iş bulma konusunda bir kopukluk yaşanmaktadır. Bu sorunun çözümü için Milliyetçi Hareket Partisi olarak yaptığımız çalışmalarda, etkin bir iletişim Malatya şehri ile paylaşılır ise bu sorun rahatlıkla çözülecektir. Bu anlamda yaptığımız araştırmalarda, Malatya’nın yüzde 71,7’si radyo yayınlarından rahatsız olmadığını, radyo dinleyenlerin yüzde 91’i, radyonun tek başına kendilerine arkadaş olduğunu, radyo dinleyenlerin yüzde 84,9’u radyo ile bilgi birikimlerinin arttığını, radyo dinleyenlerin 90,4’nün radyo dinlerken çalışmada dikkat dağınıklığı olmadığını, radyo dinleyenlerin yüzde 92,2’sinin de radyo dinlemenin kültür, örf ve adetlerimizi bozmadığını ifade etmişlerdir. Bu çalışmalardan yola çıkarak ilimizde faaliyet gösteren 9 adet radyo hafta içi her gün saat 09:00-10-00 saatleri arasında ortak yayına bağlanır ve o gün iş arayanların, işçi arayanların paylaşımının yapıldığı bir program olur ise Malatya ilinde işçi ile işveren arasındaki işçi-işveren köprüsünün kurulacağını düşünüyoruz. Bu sebeple her gün sabah 09:00-10:00 saatleri arasında adına Malatya iş radyosu diyeceğimiz tüm radyoların 1 saat için ortak yayına geçerek bir merkezden program yapılması sayesinde Malatya ilkinin işsizlik sorununun daha hızlı çözüleceğini ümit ediyoruz" dedi.


Proje için Malatya Ticaret ve Sanayi Odası, KOSGEB, Fırat Kalkınma Ajansı, İş-Kur ve Malatya Valiliğinden sponsorluk desteği beklediklerini aktaran Avşar, projenin detayı ile ilgili ise, "Malatya iş radyosunun, iş arayan işletmelere nitelikli iş gücü sağlama, iş arayan işsizlere, iş olanaklarını duyurma, iş değiştirmek isteyenlere alternatif iş olanakları sağlama amaçları bulunuyor. Bunun yanında iş radyosunun program içeriği, işçi arayan işletmelerin ilanlarını ücretsiz yayımlamak, iş arayan işsizlerin ilanlarını yayımlamak, yeni iş sahaları hakkında uzman görüşleri paylaşılarak ilimizde yeni iş alanları oluşturmak, KOSGEB,Fırat kalkınma ajansı yetkilileri ile ilimizdeki işletmelere teşvikler hakkında bilgilendirme yapmak, iş adamları, akademisyen ve ilimizi yöneten bürokratlara stüdyoda söz hakkı vererek aynı anda 750 bin kişilik şehrimize anlık mesajlar vermek, gerek görüldüğünde canlı yayına Cumhurbaşkanı, Başbakan ve ilgili bakanlar anlık bağlanarak iş dünyası için verecekleri müjdeleri anlık olarak tüm şehre iletmek şeklinde olacaktır. Bu çalışma için radyocu işletmeler ile görüşülmüş ve sistem altyapısı oluşturulmuştur. Bu çalışma dünyada emsali olmayan çalışmadır. İş adamlarımıza, işçilerimize ve Tüm Malatya şehrine hayırlı olsun. Proje koordinatörleri olarak Said Yalçın ve Mehmet Zafer MHP İl Başkanlığı tarafından görevlendirilmiş olup, takibi konusunda gerekli kurumlarla görüşme sağlanacaktır. İşsizlik konusuna sorun projesi haberdeki kurumlarımıza posta yolu ile gönderilmiştir” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beyaz eşya satışları Mart ayında yüzde 24 arttı Beyaz eşya sektörü 2024 yılı ilk çeyreğinde iç satışlarda yüzde 28 arttı. İhracat ise yüzde 5 azaldı. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görüldü. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu. Paylaşılan bilgilere göre, 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi. 2024 yılı ilk çeyreğinde 6 ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak benzer seyretti. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay yüzde 11 seviyesinde devam etti. "Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör" TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor” dedi. Sığın, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Son iki yılda ihracatın sürekli düşüş kaydettiğini ve bu seyrin kısa dönemde değişmeyeceğini ön gördüklerini belirten Gökhan Sığın, sektörün küresel pazarlardaki daralmaya rağmen iç pazarda istikrarlı bir trend gösterdiğini dile getirdi ve ekledi: “İhracattaki düşüşün temel nedeni küresel pazarlardaki daralma oldu. Buna karşılık üretim ve istihdam seviyelerimizi iç pazardan aldığımız bu güç ile korumaya devam ediyoruz. Bu noktada, iç pazar canlılığını sürekli kılmak büyük önem taşıyor." Gökhan Sığın, ihracat bazında değer dağılımını aktarırken, Avrupa’nın hala ana ihracat pazarlarından biri olduğunu belirtti ve ürünlerin AB standartlarına uygunluğu konusunda ülkemizin teknik ve hukuki altyapısının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Ulusal mevzuatın AB’nin yeşil ve dijital dönüşüm politikalarını da kapsayacak şekilde güncellenmesinin sektör için önemli olduğunu dile getiren Sığın, bu tür revizyonların ihracata olumlu yansıyacağını düşündüklerini ifade etti ve sözlerini şöyle noktaladı: “Enerji verimli ürünlerin Türkiye’de daha da yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Bu durum ülke kaynaklarımızın korunmasının yanı sıra tüketicilerimize de tasarruf imkanı sağlıyor. Enerji verimli ürünlerin kullanımının artması sanayimizin varlığı ve sürekliliği için olduğu kadar ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı için de büyük önem taşıyor.” TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, "Ülkemizin ve çevrenin korunmasına yönelik uzun vadeli hedefleri perspektifinde çevre uygulamalarındaki gelirlerin ilgili sektör bazında yeşil dönüşüm ve enerji verimliliği projelerine, teknoloji gelişimine aktarılmasını temin edecek bir mekanizma en kısa sürede kurulmalıdır" dedi. Özkadı ayrıca Türkiye’ye geçici olarak ithal edilen ve işleme tabi tutulan eşyanın, işleme sonrasında tekrar ihraç edilmesini sağlayan Dahilde İşleme Rejimi’nin teşvikinin (DİR) Türkiye’nin ihracatına büyük katkı sağladığına değindi. Sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünleri ile ilgili olarak da TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz şunları söyledi: “Uluslararası konjonktür nedeniyle hammadde maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bu da, tahmin edilebilirliği düşürerek üreticileri daha ihtiyatlı satın almalar yapmaya yöneltmektedir." “Yetkili servisler için en doğru kaynak firmaların resmi websiteleri ve servis.gov.tr” Son olarak toplantıda yetkili servislerin önemine değinen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, 3 bin 500’ü aşkın yetkili servisin her gün binlerce tüketiciye çözüm ve destek sunduğunu hatırlatırken ‘aldatıcı’ nitelikli yani yetkili olmadığı halde kendilerini yetkili servis gibi tanıtan kişilerin çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına neden olduğuna dikkat çekti. Kuseyri sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicilerimize şirketlerimizin resmi web sitelerinden ya da Ticaret Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan servis.gov.tr üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.”