EĞİTİM - 18 Kasım 2017 Cumartesi 16:33

Çocuklar bu proje ile dijital hayattan uzaklaşacak

A
A
A
Çocuklar bu proje ile dijital hayattan uzaklaşacak

Manisa’nın Şehzadeler ilçesindeki İstiklal İlkokulu Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği L-ORATORY isimli Erasmus+Projesi Avrupa Ulusal Ajansı tarafından kabul edildi.

Manisa’nın Şehzadeler ilçesindeki İstiklal İlkokulu Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği L-ORATORY isimli Erasmus+Projesi Avrupa Ulusal Ajansı tarafından kabul edildi. Projede çocukları dijital hayattan kurtararak onları okumaya, araştırmaya teşvik etmek temasının ele alınacağını öğrenildi. 2017 yılında temel eğitim kurumları kapsamında Avrupa Ulusal Ajansı’na yapılan 759 projeden 65’i kabul edilirken L-ORATORY projesi 65 proje arasında Manisa’dan kabul edilen tek proje olarak dikkat çekti.


İstiklal İlkokulu tarafından hazırlanan ve 2 yıl sürecek olan projenin ortakları arasında Türkiye’den Şehzadeler ilçesindeki Murat Germen Ortaokulu, Avrupa Birliği ülkelerinden İspanya, Belçika, İtalya, Polonya ve Yunanistan yer alıyor. İki yıl boyunca karşılıklı etkileşim, personel hareketliliği ve okumanın sevdirilmesi ve okuma alışkanlığının kazandırılması adına pek çok faaliyetin yapılmasını öngören proje paydaşlarına, daha kaliteli bir hayatın okumayla mümkün olduğunu anlatacak. Ayrıca yaygınlaştırma çalışmaları ile okuma konusunda son yıllarda kaybolmaya yüz tutan ilgiyi arttırmak ve farkındalık oluşturmak, İstiklal İlkokulu’nun bir başka temel gayesi olacak. Proje kapsamında 22 Kasım’da yabancı paydaş okulların Manisa’ya geleceği açıklandı.



Proje ile dijital hayata bağımlılık azalacak


İstiklal İlkokulu Müdürü Gürsel Saka, çocukların dijital hayata olan bağımlılıklarını azaltmak ve okumaya teşvik etmek konusunda bir AB projesi hazırladıklarını kaydederek, “Rehberlik servisimizin iki yıldır uyguladığı ‘Konuşan Kütüphane’ Projesi vardı. Konuşan Kütüphane Projesi’nin yanı sıra Okuyan Şehir Manisa Projesini de bu projenin içine katmış durumdayız. İngilizce öğretmenimiz İbrahim Önaybırak koordinatörlüğünde ortaya çok güzel bir proje çıktı ve proje AB okullarında büyük ilgi gördü. Projede yapılan uygulamalar çok ilgi gördü. Dolayısıyla biz geçtiğimiz kış boyunca çok hummalı bir çalışma sergiledik. Çok şükür projemiz Avrupa Ulusal Ajansı tarafından kabul edildi” dedi.



Türkiye’nin 4’üncü Manisa’nın ilk okuma durağı açılacak


İlkokul ve ortaokullar düzeyinde Türkiye geneli 759 başvurunun yapıldığını vurgulayan Saka, 65 projenin kabul edildiğini açıkladı. Türkiye genelinde kabul edilen 65 projeden Manisa’dan sadece İstiklal İlkokulu tarafından hazırlanan projenin kabul edildiğini aktaran Saka, “Bu bize nasip oldu. Bu açıdan da kendimizi çok özel hissediyoruz. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimiz gereken hazırlıklarını yaptılar ve 22 Kasım’da yabancı ortaklarımızı bekliyoruz. 23 Kasım Perşembe günü Okuma Durağı Manisa’da açılacak. Böylece Türkiye’de dördüncü okuma durağı Manisa’ya nasip olacak. Okuma durağı ile proje Manisalılarla buluşmuş olacak” şeklinde konuştu.



Çocuklar kitap kokusuyla tanışacak


Projenin 2 yıl süreceğini kaydeden Saka, proje kapsamında gerek öğretmenlere, gerek velilere gerekse öğrencilere okumayı sevdirmeye dair yapılacak birçok etkinliğin bulunduğunu söyledi. Saka, “Proje tamamlandığı zaman öğrencilerimizin dijital hayattan kendilerini kurtarıp tekrar kitap kokusuyla tanışmaları ve severek okumalarının sağlanacağını düşünüyoruz” diye konuştu.


Saka, ilk etapta mayıs ayında İtalya’ya gideceklerini belirterek, her 6 ayda bir ortak olan ülkelere ziyaretlerin gerçekleşeceğini vurguladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Erzincan’da tarım bölümü öğrencileri hem öğreniyor, hem üretiyor Erzincan’da meslek lisesi öğrencileri okulun bahçesindeki serada fide yetiştiriciliği yaparak hem öğreniyor hem de ekonomiye katkı sunuyor. Tarım bölümü öğrencileri, serada teorik eğitimlerini uygulama fırsatı buluyor. Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün destekleri ile kurulan seralarda sebze fidesi üretim faaliyeti 2020 yılında başlayarak Tarım Alanı öğretmen ve öğrencileri tarafından kurulduğu yıl 30 bin sebze fidesi üretimi gerçekleştirildi. 2021 yılında Covid-19 nedeniyle uzaktan eğitim yapıldığı için, sebze ve aromatik bitki fidesi üretim faaliyetleri öğrencilerin okulda olmaması nedeniyle Tarım Alanı öğretmenleri tarafından yapıldı. Okul serasının üretim kapasitesi, pandemi olmasına rağmen, 2021 yılında iki katına çıkarılarak 60 bin adet fideye ulaştı. 2022 yılında ise mevcut serada tam kapasiteye ulaşılarak 90 bin sebze ve aromatik bitki fidesi üretildi. 2023 yılında da serada 95 bin fide üretimi yapıldı. Bu sene ise 110 bin fide üretimi yapıldı. Serada, domates, biber, hıyar, kabak, kavun, karpuz, lahana, patlıcan ve 3 cins aromatik bitki olarak reyhan, kekik, fesleğen üretimi olmak üzere toplamda 35 farklı tür fide üretimi yapılıyor. Üretimde yerelde halkın lezzet olarak en çok tercih ettiği ata tohumları kullanılmaya özen gösterilirken, ticari anlamda üretim yapmak isteyenler için yüksek verimli hibrit türlerin de üretimi gerçekleştiriliyor. Kullanılan tohumların genelde ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 30 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticiler için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı vatandaşlardan oldukça rağbet görüyor. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Tuba Bakartepe, “Biz derste gördüğümüz teorik işlemleri serada uygulayabiliyoruz. Serada fidelerimizi yetiştiriyoruz. İlaçlaması, gübrelemesi, sulaması hep bizim elimizden geçiyor. Organik gübreyle kendimizin yetiştirdiği fideleri halkımıza sunuyoruz.” dedi. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Başyardımcısı Abdullah Çiftçi’de, “Okulumuzun üretim üssü olan seramızdayız. Bu serada öğretmen ve öğrencilerimizle 100 binin üzerinde fide üretilmiş durumda. Kullanılan tohumların genelinin ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 20 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticilerimiz için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı halkımızın talebi fazla olmaktadır. Ayrıca üretilen fideler sosyal projeler dahilinde ihtiyaçlı ailelere ücretsiz olarak verilerek, öğrencilerimiz nezaretinde söz konusu ailelerin üretim faaliyeti yapmaları ve ailelerin geçimlerine katkı sağlamaları hedeflenmektedir." dedi.