EKONOMİ - 14 Aralık 2017 Perşembe 16:49

MAGİDER ve ALGİDER’den üzüm tanıtım atağı

A
A
A
MAGİDER ve ALGİDER’den üzüm tanıtım atağı

Manisa Girişimciler Derneği (MAGİDER) hayata geçirdiği projelerle bir yandan Manisa ekonomisine katkı sunarken, bir yandan da üzümün tanıtılmasını sağlıyor.

Manisa Girişimciler Derneği (MAGİDER) hayata geçirdiği projelerle bir yandan Manisa ekonomisine katkı sunarken, bir yandan da üzümün tanıtılmasını sağlıyor. MAGİDER, ilçe kolu Alaşehir Girişimciler Derneği (ALGİDER) ile birlikte Manisa’nın çekirdeksiz Sultaniye üzümünün tanıtılması ve pazarlanması amacıyla özel olarak değişik gramajlarda üretilen paketleri Türkiye çapında 100 ayrı noktada satışa sunmaya başladı.


MAGİDER ve ALGİDER tarafından organize edilen çalışmanın amacından bahseden MAGİDER Yönetim Kurulu Başkanı Ayberk Aloğlu, “Alaşehir ve Manisa üzümünü Türkiye ve dünya çapında tanıtmak ve yeni pazarlar bulmak amacıyla böyle bir ortak çalışma başlattık. Üzümün tüketimini artırmak ve üzümün hak ettiği değeri bulmasını sağlamaktır. Bu 100 ayrı nokta genelde benzin istasyonları ve süpermarketler. Büyük süpermarketlerle görüşme halindeyiz. Buradan sağlanacak olan gelir üzümü geliştirmek, yeni pazarlar bulmak amacıyla kullanılacak. İlk aşamada düşünülen 100 gramlık ve 400 gramlık paketler halinde satışa sunulacak. Şuan satış noktalarından aldığımız veriler olumlu yönde. Artık üzüm hak ettiği değeri bulacak. Bundan başka çaremiz yok. Manisa ekonomisinin kalkınması için tarımla ilgili üst üste projeler üretmeye devam edeceğiz. Çiftimizin alın terinin hak ettiği değeri bulmasını düşünüyoruz. Alaşehir Girişimciler Derneği Başkanı Yılmaz Çaşka ve yönetimine böyle bir projeyi hayata geçirdikleri için MAGİDER adına teşekkür ediyorum” dedi.


Alaşehir Girişimciler Derneği Başkanı Yılmaz Çaşka ise, “İlkemiz ‘en tatlı en güzel hediye Alaşehir üzümü’ adı altında diye bir çalışma başlattık. Üzümün faydalarını dünyaya tanıtmak istiyoruz. MAGİDER Başkanımız Ayberk Aloğlu’na üzüme verdiği desteklerden dolayı teşekkür etti” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beyaz eşya satışları Mart ayında yüzde 24 arttı Beyaz eşya sektörü 2024 yılı ilk çeyreğinde iç satışlarda yüzde 28 arttı. İhracat ise yüzde 5 azaldı. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görüldü. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu. Paylaşılan bilgilere göre, 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi. 2024 yılı ilk çeyreğinde 6 ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak benzer seyretti. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay yüzde 11 seviyesinde devam etti. "Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör" TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor” dedi. Sığın, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Son iki yılda ihracatın sürekli düşüş kaydettiğini ve bu seyrin kısa dönemde değişmeyeceğini ön gördüklerini belirten Gökhan Sığın, sektörün küresel pazarlardaki daralmaya rağmen iç pazarda istikrarlı bir trend gösterdiğini dile getirdi ve ekledi: “İhracattaki düşüşün temel nedeni küresel pazarlardaki daralma oldu. Buna karşılık üretim ve istihdam seviyelerimizi iç pazardan aldığımız bu güç ile korumaya devam ediyoruz. Bu noktada, iç pazar canlılığını sürekli kılmak büyük önem taşıyor." Gökhan Sığın, ihracat bazında değer dağılımını aktarırken, Avrupa’nın hala ana ihracat pazarlarından biri olduğunu belirtti ve ürünlerin AB standartlarına uygunluğu konusunda ülkemizin teknik ve hukuki altyapısının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Ulusal mevzuatın AB’nin yeşil ve dijital dönüşüm politikalarını da kapsayacak şekilde güncellenmesinin sektör için önemli olduğunu dile getiren Sığın, bu tür revizyonların ihracata olumlu yansıyacağını düşündüklerini ifade etti ve sözlerini şöyle noktaladı: “Enerji verimli ürünlerin Türkiye’de daha da yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Bu durum ülke kaynaklarımızın korunmasının yanı sıra tüketicilerimize de tasarruf imkanı sağlıyor. Enerji verimli ürünlerin kullanımının artması sanayimizin varlığı ve sürekliliği için olduğu kadar ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı için de büyük önem taşıyor.” TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, "Ülkemizin ve çevrenin korunmasına yönelik uzun vadeli hedefleri perspektifinde çevre uygulamalarındaki gelirlerin ilgili sektör bazında yeşil dönüşüm ve enerji verimliliği projelerine, teknoloji gelişimine aktarılmasını temin edecek bir mekanizma en kısa sürede kurulmalıdır" dedi. Özkadı ayrıca Türkiye’ye geçici olarak ithal edilen ve işleme tabi tutulan eşyanın, işleme sonrasında tekrar ihraç edilmesini sağlayan Dahilde İşleme Rejimi’nin teşvikinin (DİR) Türkiye’nin ihracatına büyük katkı sağladığına değindi. Sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünleri ile ilgili olarak da TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz şunları söyledi: “Uluslararası konjonktür nedeniyle hammadde maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bu da, tahmin edilebilirliği düşürerek üreticileri daha ihtiyatlı satın almalar yapmaya yöneltmektedir." “Yetkili servisler için en doğru kaynak firmaların resmi websiteleri ve servis.gov.tr” Son olarak toplantıda yetkili servislerin önemine değinen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, 3 bin 500’ü aşkın yetkili servisin her gün binlerce tüketiciye çözüm ve destek sunduğunu hatırlatırken ‘aldatıcı’ nitelikli yani yetkili olmadığı halde kendilerini yetkili servis gibi tanıtan kişilerin çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına neden olduğuna dikkat çekti. Kuseyri sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicilerimize şirketlerimizin resmi web sitelerinden ya da Ticaret Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan servis.gov.tr üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.”