GENEL - 14 Aralık 2017 Perşembe 15:34

Manisa’daki trafik sıkışıklığı kavşak düzenlemeleriyle aşılacak

A
A
A
Manisa’daki trafik sıkışıklığı kavşak düzenlemeleriyle aşılacak

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Manisa şehir merkezinde bulunan ve zaman zaman trafik sıkışıklıklarına neden olan kavşaklar ile yapımı tamamlanmak üzere olan Öğretmenevi Kavşağı hakkında açıklamalarda bulundu.

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Manisa şehir merkezinde bulunan ve zaman zaman trafik sıkışıklıklarına neden olan kavşaklar ile yapımı tamamlanmak üzere olan Öğretmenevi Kavşağı hakkında açıklamalarda bulundu. 3 mevcut kavşakta iyileştirme çalışmasının yapılmasının planlandığını belirten Başkan Ergün, “Şehir içerisinde yaşanabilecek trafik sıkışıklıklarının en aza indirgenmesi amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.


Şehir içi trafiğini kısa zamanda tamamlanacak Öğretmenevi Kavşak Projesi ile önemli ölçüde rahatlatacak olan Manisa Büyükşehir Belediyesi, Manisa Devlet Hastanesi önünde bulunan kavşakta da sinyalizasyon çalışması gerçekleştirecek. Öğretmenevi Kavşağı, Manisa Devlet Hastanesi kavşağı ve diğer kavşaklar ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, “Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak şehir içerisinde yaşanabilecek trafik sıkışıklıklarının en aza indirgenmesi amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Öğretmenevi Kavşağı’nda başlattığımız çalışmalar şu anda peyzaj aşamasında. Bunların tamamlanmasına müteakip kavşağı açacağız. O kavşağın açılışından sonra Manisa Devlet Hastanesi kavşağında sinyalizasyon sistemiyle ilgili çalışma başlatacağız. Oradaki bekleme süresini yarı yarıya indirecek, yani çok daha hızlı bir şekilde orada sirkülasyon sağlanacak şekilde bir düzenleme yapılacak. Aynı zamanda mevcut bu kavşaktaki sinyalizasyon sistemi ve dönüşlerle ilgili düzenlemeyi yaparken Devlet Demir Yolları’nın mevcut garın önünde bir dönüş noktası belirlendi. Oradan da insanlar kavşağa gitmeden önce bilhassa dönüşlerini sağlayabilecekler” dedi.



OSB Kavşağına battı-çıktı modeli


Organize Sanayi Bölgesi’ne giden kavşakla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Başkan Ergün, “Oradaki mevcut kavşağın tamamının iptal edilmesi, battı çıktı şeklinde sanayiden çıkıp Manisa güzergahına dönülecek bir proje hazırlığımız var. Ancak ondan önce ivedi olarak mevcut ışıklara gitmeden Manisa yönüne dönüşle ilgili de bir düzenlememiz var. O da kısmen o kavşaktaki muazzam bir iyileşme getirecek. Ancak işi kökünden çözmek, tamamen OSB’den çıkış bir battı çıktı tüneli ile Manisa hattına dönüşü sağlayacak. O zaman sinyalizasyon zaten orda da kalkma noktasına gelecek” diye konuştu.



“3 kavşak için iyileştirme çalışmamız var”


Henüz netleşmeyen bir kavşak projesinin daha olduğunu söyleyen Başkan Ergün, “Mevcut meteorolojinin önündeki kavşaktan, YSE Kavşağı’ndan Manisa’dan İzmir’e giderken mevcut hastaneye dönüşle ilgili o kavşakta eğer yer müsaitliği verirse oradan da bir dönüş sağlanmak suretiyle ışıklarda insanları bekletmeden yeni yapılan hastaneye dönüşü sağlayacak bir düzenlememiz de var. Onu da arkadaşlar inceliyorlar. Yani 3 tane mevcut kavşaklarda iyileştirme çalışmalarımız var” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırıkkale Okula gitmek için evden ayrıldı, bir daha da dönmedi: Acılı anne 15 yaşındaki kızını arıyor Kırıkkale’de okula gitmek için evden ayrılan 15 yaşındaki lise öğrencisi Gözde Nehir Akbulut’tan iki gündür haber alınamıyor. Acılı anne Nuray Akbulut, kayıp kızının bulunmasını istiyor. Edinilen bilgiye göre, Kırıkkale yaşayan Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencisi Gözde Nehir Akbulut, bir süredir kaldığı ablasının evinden dün sabah saatlerinde ayrıldı. Okula gitmediğini öğrenen Nuray-Şinasi Akbulut çiftçi, 15 yaşındaki kızlarından haber alamayınca durumu polise bildirdi. İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri, yapılan kayıp ihbarı sonrası Gözde’yi bulmak için arama çalışması başlattı. Polis, okul ve çarşı merkezindeki güvenlik kameralarını incelemeye aldı. Acılı anne Nuray Akbulut, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, kızının bir süredir doğum yapan ablasının yanında kaldığını belirtti. Okula hiç gitmediğini ifade eden Akbulut, "Ablası doğum yaptığı için ablasında kalıyordu okulda yakındı. Okula gidiyor diye çıkıyor, okula gitmiyor. Gitmeyince de dönüş saatinde ’anne kaçta geliyordu" dedi. Bende ’4.5’ dedim. Baktık okula o gün hiç gitmemiş. Sonra ben geldim okul idaresine kimseyi bulamadım. Emniyete gittik haber verdik. Herkes ’şuarada görüldü’ diyor. Oraya gidiyoruz aslı yok hiçbir şey bulamıyoruz" dedi. Akbulut, "Arkadaşının bir tanesi ’dolmuş durağında saat 9.30 gibi gördüm gidiyordu’ dedi. Tek başına deniliyor, yanında bir kişi var denildi. Okuldan da kimse ’kızının geldi gitti’ diye arama olmadı. Aramaya ulaşmaya çabaladım. Görenlerin duyanların yardımını istiyorum" diye konuştu. (HA
Bursa Psikososyal gelişimin eğitimdeki önemi Bursa’da düzenlenen ’Türkiye yüzyılda öğretmen olmak’ konulu panelde konuşan Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Feyyat Gökçe, “Okullarda akademik eğitimin yanında psikososyal gelişim için programların yeniden düzenlenmesi ve daha fazla yer verilmesi önem arz ediyor” dedi. Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Orhangazi Salonunda gerçekleştirilen panelin sunuculuğunu Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Feyyat Gökçe yaparken, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Çepni, Gazi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şeref Tan ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan, salonu dolduran akademisyen ve öğretmenlere bilgi birikimlerini aktardı. "Okullarda akademik eğitimin yanında psikososyal gelişime önem verilmeli" Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Feyyat Gökçe, “Dünyanın çok hızlı bir biçimde değiştiğini hepimiz biliyoruz. Bu hızlı gelişen dünyadaki bilgileri, becerileri, davranış kalıpları farklılaşıyor. Bu duruma etkili olarak hızlı cevap vermek için çocuklarımızı bu dünyaya hazır hale getirmemiz gerekiyor. Yeni dünyanın dijital dünya olduğunu iyi biliyoruz. Bir yandan çocuklarımıza dijital becerileri kazandırırken, öbür taraftan da onların psikososyal gelişimlerini de sağlayacak bir biçimde bir eğitim yapılanmasına ihtiyaç var. Okullarda akademik eğitimin yanında psikososyal gelişim için programların yeniden düzenlenmesi ve fazla yer verilmesi önem arz ediyor. Eğitimde ve toplumsal refahı üst düzeyde olan milletlere bakıldığında onların eğitim sistemlerinde bu gelişime, akademik gelişimin dışında çok önem verildiğin görüyoruz. Japonya ve Güney Doğu Asya ülkelerinde de bunu görüyoruz. Bunun içinde üniversitelerden ve akademik dünyadan yardım alınması önem kazanıyor. Bugün burada üniversite ve il milli eğitim müdürlüğü işbirliğiyle Türkiye’de öğretmen olmak adı altında yaptığımız panelin faydalı olduğunu düşünüyorum” dedi. "Bursa Uludağ Üniversitesi olarak Türkiye’ye örnek iş birliği yapıyoruz" Panelde konuşma yapan Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Çepni, “Uludağ Üniversitesi olarak gerçekten Türkiye’ye örnek olabileceğimiz iş birlikleri yapıyoruz. Sizlerin eğitim öğretim sürecinde problem olarak gördüğünüz her şeyi biz eğitim fakültesinde bir proje olarak kabul edip sizlerle birlikte projeleri yürütüyoruz. Bugün burada Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğünün kurmuş olduğu öğretmen akademisi ile güzel bir çalışma içindeyiz. Fakültemize yeni bir program geldiğinde o programdaki tüm becerileri, tüm kavramları bizler akademik olarak çalışıyoruz. Öğretmen akademisi çerçevesinde yürütülen çalışmaları da çok gecikmeden, geciktirmeden Bursa’daki öğretmenlere bu konuda kısa sürede farkındalık kazandırmış olacağız” diye konuştu. "Bu panellerin devamında da katkımız olacak" Arena Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Celal Arslan, “Bu yıl ikincisini düzenlediğimiz panelle eğitime katkımız olsun istiyoruz. Bursa Uludağ Üniversitesi ve Bursa İl Milli Eğitim müdürlüğünün birlikte yürüttüğü çalışmaya bizde destek olmaya çalışıyoruz. Türkiye’nin, Bursa’nın kazanmasını istiyoruz. Öğretmen ve öğretmen adaylarımızın mesleki gelişimlerine destek olmak için bu panellerin devamını getirmeyi planlıyoruz. Ne kadar gelişirsek, öğrencilerimize o kadar katkı sunarız diye düşünüyorum. Korana virüs salgınında yaşadığımız sorunları ileride yaşamamak için çalışmalar yürütüyoruz. Öğrenmek için sınır yok. Öğrenmeye devam ediyoruz. Ben 20 yılı geride bıraktım. Biz öğrencilerimize ve velilerimize dokunmak istiyoruz. Şu anda da belli bir yol aldık. Ülkemize yani memleketimize olan borcumuzu ödüyoruz. Biz eğitim kurumumuzda Finlandiya ve Japonya ile işbirliği halindeyiz. Onların uyguladığı eğitim modelerlerinden faydalanıyoruz. Teknolojinin nereye varacağını bilemiyoruz. Ancak öğrenciye ne kadar dokuna bilirsek o kadar faydalı olacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu.