GENEL - 13 Ekim 2018 Cumartesi 16:13

SAÜ Sosyal medyada ilk 100’de

A
A
A
SAÜ Sosyal medyada ilk 100’de

Sakarya Üniversitesi, sosyal medya marka endeksi SocialBrands’ın yayımladığı BoomSocial Ekim ayı endeksinde en başarılı 100 marka arasına girdi.

Sakarya Üniversitesi, sosyal medya marka endeksi SocialBrands’ın yayımladığı BoomSocial Ekim ayı endeksinde en başarılı 100 marka arasına girdi.


Sakarya Üniversitesi sosyal medya hesapları SAÜ İletişim Koordinatörlüğü tarafından yönetiliyor. SAÜ’nün çok yönlü iletişim stratejisi çerçevesinde sosyal medyanın birçok aracı kullanılıyor. Üniversite hedef kitlesinin yaygın olarak kullandığı facebook, twitter ve instagram başta olmak üzere birçok araçtan etkin bir şekilde faydalanılıyor.


Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 31 bin 178 hesabı ve 1 milyon 424 bin 659 iletiyi inceleyerek Eylül ayının en başarılı markalarını belirledi. Sakarya Üniversitesi, farklı sektörlerden yüzlerce ünlü markanın yer aldığı TOP100 listesinde 77’nci sıraya yerleşti. Listeye devlet üniversitelerinden 9 üniversite girebildi. Sakarya Üniversitesi Hacettepe, Anadolu, Boğaziçi, İTÜ ve ODTÜ’nün ardından 6. sırada yer aldı. Ankara, Akdeniz ve İstanbul Üniversitesi, en iyi 100 marka arasına giren diğer devlet üniversiteleri oldu. Sosyal medyayı en etkin kullanan üniversitelerden birisi olan Sakarya Üniversitesi, “Tüm Sektörler” kategorisinde Twitter sıralamasında ise 45’inci sırada yer aldı.


Instagram ve Twitter’da ilk 10’da


Sakarya Üniversitesi, “Eğitim/Üniversiteler” kategorisinde popüler video ve fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram sıralamasında 28 bine yakın takipçi sayısı ve 27 bine yakın etkileşim sayısı ile 71 üniversite arasında 6’ncı sırada yer alarak birçok üniversiteyi geride bıraktı. Twitter sıralamasında ise 124 üniversite arasında 9’uncu sırada yer alan Sakarya Üniversitesi, 75 bine yakın takipçi sayısı ve 3 binden fazla etkileşim sayısı ile bu konudaki başarısını sürdürdü. Sakarya Üniversitesi, sosyal medya devi Facebook sıralamasında ise 108 üniversite arasında 35’inci sırada yer aldı.


Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı sosyal medya marka endeksi


Markaların sosyal medya performansını tamamen tarafsız ve objektif şekilde ölçümleyen bir puanlama platformu olarak kendisini niteleyen SocialBrands, BoomSocial verilerini ve BoomSonar teknolojilerini kullanarak markalar için en popüler sosyal medya platformları olan Facebook, Twitter ve Instagram’da 100’den fazla sektörü ve 30 binden fazla hesabı inceledi.


SocialBrands, tüm hesaplar ve sayfalar için hayran sayısı, hayran artışı, sayfa yapısı, sayfa bilgileri, ay boyunca paylaşılan tüm iletiler, ileti türleri, paylaşılan iletilere gelen beğeni, yorum, paylaşım ve retweetler, ileti başı etkileşim oranı, hashtag ve mention kullanımı, bulunulan sektördeki karşılaştırmalı durum gibi onlarca farklı herkese açık performans verilerini derleyerek sonuçlara ulaşıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Dağlarda çiriş otu bereketi Doğu Anadolu Bölgesinde ve Erzincan’da bu günlerde çarşı pazarda sıkça görülen çiriş otu dağlarda yaban hayvanlarının da ilgisini çekiyor. Bahar ayları ile birlikte Erzincan’ın yüksek kesimlerinde ortaya çıkan çiriş otu vatandaşlar tarafından toplanmaya başlandı. Munzur Dağlarında yerli ve yabancı birçok kişiye rehberlik yapan Murat Aydemir, yaptığı gözlemlerde dağ keçilerinin de çirişi yediğini ifade etti. Dağlarda doğal olarak yetişen çirişten birçok yemek yapıldığını anlatan Aydemir, çirişten yapılan turşunun ayrı bir lezzet olduğunu söyledi. İnsanlar yüzyıllardır yaşamın neredeyse her alanında bitkilerden faydalanıyor. Bazı bitkiler tıbbi faydaları sebebiyle sağlık alanında kullanılırken bazı bitkiler besin bazıları ise boya ya da süs bitkileri olarak kullanılıyor. Çiriş otu da bu bitkilerden bir tanesi. Latincede Asphodelus aestivus L. olarak bilinen ve Zambakgiller familyasına ait olan çiriş otu, çoğu bölgede güllük, dağ pırasası, kirkiş otu, sarı zambak, yabani pırasa ve yeling otu olarak biliniyor. Toplumun büyük bir kısmı bazı hastalıkların tedavisinde tıbbi bitkilere başvuruyor. Bitkisel tedavi yöntemlerinin yan etkilerinin olmadığı ya da daha az olduğu düşünülmesi buna büyük bir etken olarak gösteriliyor. Çiriş otu da bölgede halkın tercih edilen bitkilerin başında yer alır. Çirişten birçok yemek yapılıyor Meryem Badayman, Ekin Dinçel ve Ayla Ünver Alçay tarafından yapılan bir araştırmada çirişin; yabani bir ot olup yenilebilmesinin yanında vitamin, antioksidan, lif ve mineral içerikleri ile vücudu besleyen özelliğe sahip olması sebebiyle yaygın olarak tüketildiği belirtildi. Çiriş otu, Afrika, Arap ülkeleri, Türkiye, Mısır ve Avrupa’nın bazı bölgelerinde görülen bir bitki türü. Türkiye’de Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu Ege ve Akdeniz bölgelerinde yetişiyor. Çiriş otu genel olarak zararsız ve faydaları ile ön planda olan bir bitki olarak biliniyor. Bunun yanında çirişin yaprakları henüz tazeyken de yenilebiliyor. Ayrıca çirişten çorba ve birçok yemek de yapılıyor. Haşlandıktan sonra yumurta ile kavrulması ya da peynirle de karıştırılarak yufka ekmek içinde yeniliyor. Ayrıca kaşila diye adlandırılan bir yemeği de yapılıyor. Sevilen yemeklerden biri olan kaşila, çirişin kaynatılıp, içerisine bulgur katılarak, katılaşıncaya kadar pişirilmesiyle yapılıyor. Katılaştıktan sonra içi çukurlaştırılarak yağ dökülüp ve servis edilip yeniliyor.