YEREL HABERLER - 23 Ocak 2017 Pazartesi 13:35

Tüketiciler bankalardan şikayetçi

A
A
A
Tüketiciler bankalardan şikayetçi

Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, 2016 yılında tüketici kredisi, kredi kartı ve konut finansman sözleşmelerinden 9 bin 599 şikayet geldiğini söyledi.
Ticaret İl Müdürlüğü Samsun İl ve İlçeleri Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri yıllık raporlarını açıkladı. 2016 yılı içerisinde yapılan şikayet başvuruları hakkında bilgi veren Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, “2016 yılı içerisinde birimimize mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, tüketici kredisi, kredi kartı, konut finansman sözleşmeleri, taksitli, kampanyalı, kapıdan sözleşmeler, turistik devre tatil, paket tur, ayıplı mal ve hizmetlerden toplam 16 bin 989 şikayet başvurusu gelmiş olup, bunlardan 11 bin 362’si tüketici lehine, 2 bin 601’i tüketici aleyhine olmak üzere toplam 13 bin 963 şikayet başvurusunu sonuçlandırdık. Ayrıca 28 şikayet başka kurumlara sevk edilirken, 527 şikayette bilirkişi incelemesi yapılmış olup, geriye kalan 2 bin 471 şikayet başvuru dosyaları halen incelenmektedir” dedi.
Tüketicilerin daha çok tüketici kredi, kredi kartı ve konut finansman sözleşmeleri konusunda şikayet başvurularında bulunduğunu belirten Kocaman, “Mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmelerinden 2016 yılında 334 şikayet başvuru aldık. Bunların 202’si tüketici lehine, 256’sı da tüketici aleyhine olmak üzere toplam 458 başvuruyu sonuçlandırdık. Tüketici kredisi, kredi kartı, konut finansman sözleşmelerinden 9 bin 599 şikayet geldi. Bunlardan 6 bin 722’si tüketici lehine, bin 265’i tüketici aleyhine olmak üzere toplam 7 bin 987 başvuruyu sonuçlandırdık. Taksitli, kampanyalı, kapıdan sözleşmeler konusunda 76 şikayet başvurusundan 61’ini tüketici lehine, 65’i tüketici aleyhine olmak üzere 126 başvuruyu sonuçlandırdık. Turistik devre tatil, paket tur şikayetlerinden de 27 başvurudan 20’sini tüketici lehine sonuçlandırırken, tüketici aleyhine sonuçlanan bulunmamaktadır. Ayıplı mal ve hizmetlerden ise 6 bin 953 şikayet başvurusundan 4 bin 357’sini tüketici lehine, bin 15’ini tüketici aleyhine olmak üzere 5 bin 372 başvuru sonuçlandırıldı” diye konuştu.
En fazla şikayetin 6 bin 394 başvuru ile İlkadım ilçesinden geldiğini ifade eden Kocaman, “Diğer ilçelere baktığımızda Samsun merkezden 371, Alaçam’dan 394, Asarcık’tan 59, Atakum’dan 2 bin 895, Ayvacık’tan 38, Bafra’dan bin 706, Canik’ten bin 712, Çarşamba’dan bin 45, Havza’dan 224, Kavak’tan 210, Ladik’ten 107, 19 Mayıs’tan 245, Salıpazarı’ndan 32, Terme’den 363, Tekkeköy’den 813, İlkadım’dan 6 bin 394, Yakakent’ten 167 ve Vezirköprü’den de 214 olmak üzere toplam 16 bin 989 şikayet başvurusu yapılırken, bunlardan 13 bin 948’i sonuçlandırılmıştır. Geri kalan 3 bin 41 şikayet başvuruların ise sonuçlandırılma çalışmaları devam etmektedir” şeklinde konuştu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Teknoloji ve Yetkinlik Buluşmaları’nın ikincisi gerçekleştirildi Savunma Sanayii Akademi koordinasyonunda ve ASELSAN’ın destekleriyle gerçekleşen Teknoloji ve Yetkinlik Buluşmaları’nın ikincisi, savunma sanayiinde çevik dönüşüm teması ile gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) koordinasyonunda kurulan Savunma Sanayii Akademi tarafından düzenlenen etkinlik, Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün, Savunma Sanayii Başkan Yardımcıları Prof. Dr. Hakan Karataş, Prof. Dr. İhsan Kaya, Mustafa Murat Şeker, Hüseyin Avşar, SSB Daire Başkanları ve sektör temsilcilerinin katılımları ile Bilkent Otel’de gerçekleştirildi. SSB Başkanı Görgün, etkinlik kapsamında gerçekleştirdiği konuşmasında şunları kaydetti: “Savunma sanayiimizdeki insan kaynaklarının sürdürülebilirliği açısından başlattığımız olduğumuz ‘Millî Yetkinlik Hamlesi’ ile sektörümüzün yeni dönemdeki gelişiminde salt rekabetten ziyade ekosistemimizdeki tüm paydaşlarımızın yetenek, yetkinlik, performans, potansiyel ve kapasite olarak birbirlerini tamamlamalarını hedefliyoruz." Bu yeni yaklaşımla; verimsizlik, mükerrerlik, yanlış önceliklendirme, yetenek birikmesi, odak kayması, uzmanlık açığı gibi temel problemleri de en aza indirmeyi hedeflediklerini belirten Görgün, "Bu yetkinlik hamlesi ile birlikte; savunma sanayii ekosistemindeki çalışanların, aday çalışanların ve üniversite öğrencilerinin yetenek mimarisi, yetkinlik inşası, uzmanlaşma, kritik deneyim ve beceri transferi konularında geliştirilmesini önemsiyoruz" ifadesini kullandı. ‘Milli Yetkinlik Hamlesi’ kapsamında tüm firmalarımızın; stratejik planında beslenen, teknoloji yol haritası ile hizalanan, yetenek yönetimini inşa eden, performans yönetimini kurgulayan, yetkinlik geliştiren ve değişimi yöneten insan kıymetleri fonksiyonlarının oluşturulmasını amaçladıklarını aktaran Görgün, "Bugün tüm yönleriyle ele alacağımız çevik proje yönetim yaklaşımı ve insan kaynakları süreçlerinde çevik yaklaşımlar, bu alanda etkin bir network (iletişim ağı) oluşumunu tetikleyecektir" diye konuştu. Görgün çalıştay sonrası ortaya konacak olan fikirleri ve saptamaları yakından takip edeceklerini de ifade etti.
Antalya Çöl tozu 30 Nisan’a kadar temizlenecek Çevre Mühendisleri Odası Antalya Şubesi, Antalya, Burdur ve Isparta’da etkisini gösteren Çöl tozu taşınımı konusunda uyarıda bulundu. Çöl tozu taşınımının bölgede olan yoğunluğuna dikkat çekilen açıklamada, “Çöl tozunun solunum yolu, kalp ve akciğer hastalıkları olan bireyler başta olmak üzere hassas ve alerjik tepki veren vatandaşlarımızda olumsuz etkiler gösterebilir. Ayrıca, görüş mesafesinde düşmeye sebep olabilir. 25 Nisan 2024 tarihinden itibaren çöl tozu etkisinin azalması beklenirken, yere çöken tozun tekrar havalanarak olumsuz etki oluşturması muhtemeldir” denildi. Bugün, Antalya, Isparta ve Burdur çevrelerinde yoğun bir şekilde gözlenen çöl tozu taşınımı ile ilgili Çevre Mühendisleri Odası Antalya Şubesi, yazılı bir açıklama yayınlayarak uyarıda bulundu. Çöl tozu taşınımının çeşitli sağlık, çevre ve ekonomik etkilere neden olabileceğine dikkat çekilen açıklamada, oda olarak kamuoyunu bilgilendirme ve önlemlerin alınması gerekliliği konusunda uyarı yaptıkları belirtildi. Çöl tozunun solunum yolu, kalp ve akciğer hastalıkları olan bireyler başta olmak üzere hassas ve alerjik tepki veren vatandaşlarda olumsuz etkiler gösterebileceği aktarılan açıklamanın devamında, “Ayrıca, görüş mesafesinde düşmeye sebep olabilir. 25 Nisan 2024 tarihinden itibaren çöl tozu etkisinin azalması beklenirken, yere çöken tozun tekrar havalanarak olumsuz etki oluşturması muhtemeldir. Genellikle çöl tozu geçtikten en geç 2 gün içerisinde yağış ile birlikte atmosferden temizlenirken, bu sefer 30 Nisan 2024’e kadar bölgemizde yağış beklenmemektedir” denildi. Bu süreçte çöl tozu taşınımının etkilerini en aza indirmek için vatandaşlara önlem olarak önerilerin de belirtildiği açıklamanın sonunda, şu ifadelere yer verildi: "Çocuklar ve kronik sağlık sorunları olan bireyler dış ortamda uzun süre vakit geçirmemelidir. Göz yanması gibi rahatsızlıkların yanı sıra mevcut hastalıkların tetiklenme riski bulunmaktadır. Görüş mesafesinin aniden azalabileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Karayolunda seyahat ederken çöken toz sebebiyle takip mesafeleri uzatılmalıdır. Vatandaşlarımızın T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından işletilen hava kalitesi izleme istasyonları verilerini takip ederek gerekli önlemleri almalarını rica ederiz (https://sim.csb.gov.tr/Services/AirQuality). Çevre Mühendisleri Odası olarak, çöl tozu taşınımının etkilerini azaltmak ve halkın sağlığını korumak için tüm ilgili kurum ve kuruluşların işbirliği içinde hareket etmesi gerektiğini vurgulamaktayız.”