ÇEVRE - 05 Kasım 2018 Pazartesi 18:33

Sıfır atık projesine Uşak Belediyesinden destek

A
A
A
Sıfır atık projesine Uşak Belediyesinden destek

Soysal sorumluluk projelerinde her zaman ön sıralarda yer alan, destek veren veya kurum olarak bizzat sosyal sorumluluk projeleri yürüten Uşak Belediyesi ‘’Sıfır Atık’’ projesine de el attı.

Soysal sorumluluk projelerinde her zaman ön sıralarda yer alan, destek veren veya kurum olarak bizzat sosyal sorumluluk projeleri yürüten Uşak Belediyesi ‘’Sıfır Atık’’ projesine de el attı.


Geri dönüşümün, ülke ekonomisine yaptığı katkılar, sağladığı istihdam ve çevre duyarlılığı açısından sürekli gündemde kalması gerektiği düşünen Uşak Belediyesi, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın kıymetli eşi Emine Erdoğan Hanımefendi’nin önderliğinde başlatılan ‘Sıfır Atık’ projesine tüm birimleriyle destek verdi.


Uşak Belediyesi, Kağıt, Metal, Cam, Plastik, Organik atık ve Atık Pil’lerin geri dönüşüme kazandırılabilmesi için Belediye ana hizmet binasındaki tüm katlara, Temizlik İşleri Müdürlüğüne, Fen İşleri Müdürlüğüne, Zabıta Müdürlüğüne, İtfaiye Müdürlüğüne, Atatürk Kültür Merkezine ve belediye iştiraki olan UTAŞ’a bağlı tüm işletmelere özel çöp kutuları yerleştirdi.


Belediye, iki aylık sürede 1288 Kg katı atığı, 2,5 Kg atık pili geri dönüşüme kazandırdı.


Konuyla ilgili konuşma yapan Uşak Belediye Başkanı Nurullah Cahan; ‘’ Biz belediye olarak temizlikle ilgili hemen her projeye destek verdik veriyoruz. Yakın zamanda Uşak’ımızın farklı mahallelerine 100 adet daha, kötü kokuları önleyen tasarımıyla çevreye uyum sağlayan yer üstü konteyneri yerleştirdik. Bu konteynerlerimizden halihazırda 400 tanesi halkımızın hizmetinde ve bu konteynerleri tüm şehrimize yayacağız. ‘Sıfır Atık’ projesinde de çevre duyarlılığı açısından, evlatlarımıza temiz bir gelecek bırakma açısından hemen her birey üzerine düşeni yapmalıdır. Biz belediye olarak bu projeye tüm birimlerimizle destek verdik. Tüm birimlerimize ve ana hizmet binamıza proje için özel kutular yerleştirdik. Personelimizi konuyla ilgili bilgilendirdik. Ve bu konuda da başarıya ulaştık. Ben buradan projeye önderlik yapan Emine Erdoğan hanımefendiye, projeye sahip çıkan halkımıza bir kez daha teşekkürlerimi iletiyorum. Böyle önemli projelerde belediye olarak ön saflarda yer alacağımızın sözünü şimdiden veriyoruz’’ şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beyaz eşya satışları Mart ayında yüzde 24 arttı Beyaz eşya sektörü 2024 yılı ilk çeyreğinde iç satışlarda yüzde 28 arttı. İhracat ise yüzde 5 azaldı. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görüldü. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu. Paylaşılan bilgilere göre, 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi. 2024 yılı ilk çeyreğinde 6 ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak benzer seyretti. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay yüzde 11 seviyesinde devam etti. "Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör" TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor” dedi. Sığın, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Son iki yılda ihracatın sürekli düşüş kaydettiğini ve bu seyrin kısa dönemde değişmeyeceğini ön gördüklerini belirten Gökhan Sığın, sektörün küresel pazarlardaki daralmaya rağmen iç pazarda istikrarlı bir trend gösterdiğini dile getirdi ve ekledi: “İhracattaki düşüşün temel nedeni küresel pazarlardaki daralma oldu. Buna karşılık üretim ve istihdam seviyelerimizi iç pazardan aldığımız bu güç ile korumaya devam ediyoruz. Bu noktada, iç pazar canlılığını sürekli kılmak büyük önem taşıyor." Gökhan Sığın, ihracat bazında değer dağılımını aktarırken, Avrupa’nın hala ana ihracat pazarlarından biri olduğunu belirtti ve ürünlerin AB standartlarına uygunluğu konusunda ülkemizin teknik ve hukuki altyapısının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Ulusal mevzuatın AB’nin yeşil ve dijital dönüşüm politikalarını da kapsayacak şekilde güncellenmesinin sektör için önemli olduğunu dile getiren Sığın, bu tür revizyonların ihracata olumlu yansıyacağını düşündüklerini ifade etti ve sözlerini şöyle noktaladı: “Enerji verimli ürünlerin Türkiye’de daha da yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Bu durum ülke kaynaklarımızın korunmasının yanı sıra tüketicilerimize de tasarruf imkanı sağlıyor. Enerji verimli ürünlerin kullanımının artması sanayimizin varlığı ve sürekliliği için olduğu kadar ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı için de büyük önem taşıyor.” TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, "Ülkemizin ve çevrenin korunmasına yönelik uzun vadeli hedefleri perspektifinde çevre uygulamalarındaki gelirlerin ilgili sektör bazında yeşil dönüşüm ve enerji verimliliği projelerine, teknoloji gelişimine aktarılmasını temin edecek bir mekanizma en kısa sürede kurulmalıdır" dedi. Özkadı ayrıca Türkiye’ye geçici olarak ithal edilen ve işleme tabi tutulan eşyanın, işleme sonrasında tekrar ihraç edilmesini sağlayan Dahilde İşleme Rejimi’nin teşvikinin (DİR) Türkiye’nin ihracatına büyük katkı sağladığına değindi. Sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünleri ile ilgili olarak da TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz şunları söyledi: “Uluslararası konjonktür nedeniyle hammadde maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bu da, tahmin edilebilirliği düşürerek üreticileri daha ihtiyatlı satın almalar yapmaya yöneltmektedir." “Yetkili servisler için en doğru kaynak firmaların resmi websiteleri ve servis.gov.tr” Son olarak toplantıda yetkili servislerin önemine değinen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, 3 bin 500’ü aşkın yetkili servisin her gün binlerce tüketiciye çözüm ve destek sunduğunu hatırlatırken ‘aldatıcı’ nitelikli yani yetkili olmadığı halde kendilerini yetkili servis gibi tanıtan kişilerin çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına neden olduğuna dikkat çekti. Kuseyri sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicilerimize şirketlerimizin resmi web sitelerinden ya da Ticaret Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan servis.gov.tr üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.”