GENEL - 10 Ocak 2012 Salı 11:46

(ÖZEL HABER) LAS VEGAS`TA BİR DÜNYA ŞAMPİYONU: İSMAİL AKÇAY

(ÖZEL HABER) LAS VEGAS`TA BİR DÜNYA ŞAMPİYONU: İSMAİL AKÇAY

Balıkesirli eski milli maratoncu İsmail Akçay, 1968 ve 1969’da Amerika’nın Las Vegas eyaletinde katıldığı Dünya Maraton Şampiyonası’nda üst üste ikinci olarak Türk spor tarihinin en önemli başarılarından birine imza attı. O yılları gururla yad eden İsmail Akçay, Las Vegas Dünya Maratonu Şampiyonası’nı, "42 kilometreyi koştuktan sonra 7 kilo verdiğim yarıştı" diye özetledi.
Milli maratoncu İsmail Akçay, jandarma astsubay iken gönül verdiği atletizmdeki yeteneklerini kısa sürede geliştirdi. Ordu Milli Takımı’nda yıllarca başarıdan başarıya koşan İsmail Akçay, Türkiye’yi olimpiyatlarda ve dünya şampiyonalarında da temsil etti.
Şu an doğup büyüdüğü Balıkesir’de Atletizm İl Temsilcisi olarak görev yapan İsmail Akçay, emekli olduktan sonra da hayatını adadığı spora katkı sağlamaya devam etti. Uluslararası birçok şampiyonada derece yapan maratoncunun Las Vegas’ta dünya ikincisi olduğu maratondaki bitiş çizgisinde çekilen final fotoğrafı ise spor tarihi kitaplarına da konu oldu. İngiliz the Sun gazetesinin organizasyonunda 1968 yılında düzenlenen Las Vegas Dünya Maraton Şampiyonası’na davet edilen İsmail Akçay, burada dünya
birincisi olduğu yarışı güzergah hatası sebebiyle son anda dünya ikincisi olarak tamamladığını söyledi. Kendisine verilen 2 numaralı forma ile katıldığı yarışta itiraz hakkı olduğu halde mütevazılık gösterip bunu yapmayan İsmail Akçay, Cüneyt Koryürek’in de şahit olduğu hatırasını şöyle anlattı:
"Bir maratoncunun 42 kilometreyi bitirdikten sonra 5 ila 7 kilo verdikten sonraki halini en iyi şekilde gösteren bir fotoğraf. Bu, Las Vegas’ta 5 yıl üst üste yapılan dünya maraton şampiyonasında ikinci oluşum. İkisine de iştirak ettim, ikisinde de 2 numarayı verdiler, ikinci oldum. 1968 yılında, 28 yaşındaydım. 68 ve 69’da üst üste katıldım. 68’in kupasını Jandarma Genel Komutanlığı Müzesi’ne aldılar, Ankara’ya. Birinde birinciliği kıl payı kaçırdım. Yanlış parkura girmem nedeniyle birinciyken ikinci
oldum. Bitiş yeri çok kalabalıktı, üniversitenin önünde bitiyordu, daha evvel göstermişlerdi. Üniversite yüksek bina, Las Vegas’ta binalar pek yüksek değil, üniversite yüksek bina olduğu için oraya doğru gittim. Kalabalığın içinden çıktım, geriye dönmem için bana işaret ettiler. Geriye döndüm, koridor halinde kalabalığın içinden geçtim. Arkamdaki ikinci olan Kanadalı birinci olmuş. Çünkü 300-400 metre öndeydim, bunu çok iyi bilen, Allah rahmet eylesin Cüneyt Koryürek oradaydı. Hatta, ’İtiraz dilekçesi
verelim’ dedi. Ben, ’Birinci olmuşum, ikinci olmuşum çok fark etmez deyip’ gerek görmedim. 1969’da tekrar çağırdılar, gittim, yine ikinci oldum. İrlandalı birinci oldu, ben ikinci oldum. Bu yarışı o zaman şahıs organize ediyordu, The Sun gazetesinin sahibi. 5 yıl organize ettikten sonra Las Vegas’taki maratonu Dünya Amatör Atletizmi organize etmeye başladı. O zaman gazetenin reklamı için Sun gazetesi organize ediyordu."
"LAS VEGAS’TA AYDA BİN DOLAR MAAŞ"
Hayatı birbirinden renkli hatıralarla dolu olan İsmail Akçay, 1969 yılındaki dünya ikinciliğinden sonra burada kendisi de atlet olan zengin bir işadamının yaptığı tekliften söz etti. Akçay, cazip teklifi değerlendirmek isterken Türkiye’ye döndüğünde Genelkurmay Başkanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığının duruma müdahale ettiklerini söyledi. Bu sayede ev sahibi olduğunu anlatan İsmail Akçay, "Benim Amerika’da kalmam için aylık bin dolar maaş verdiler. Orada bir işadamı, kendisi
de atletmiş, Las Vegas sokaklarında beraber otelinin reklamını yapmak için koşmamız teklifinde bulundu. ’Akçay’a ayda bin-bin 200 dolar veririm’ demiş. Ben asker olduğumu ve tazminat ödemem gerektiğini söyledim. Türkiye’ye gidip işlemlerimi halletmemi, tazminatımı ödeyeceklerini söyledi. Türkiye’ye geldikten sonra yanımda Hüseyin Aktaş diye bir arkadaş vardı, ’Aramızda kalsın’ dedim. Ama ertesi gün gazetelere baktım, haber patlamış. Tam sayfa haberler Yeşilköy’de, ’İsmail Akçay Amerika’ya gidiyor’ diye.
Haber duyulunca Genelkurmay, Jandarma Genel Komutanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı devreye girdi. ’Gitme, sana buradan bir ev alacağız’ dediler. Ben de gitmekten vazgeçtim. Bu sayede bir ev sahibi olduk" dedi.
"O ANI UNUTAMIYORUM"
Milli maratoncu İsmail Akçay, Las Vegas Dünya Maratonu’ndan sonra Amerika’dan Türkiye’ye döndüğünde uçakta yaşadığı bir anısını da gülerek paylaştı. Maratondaki bitiş anı ile uçaktaki bu anısını hiç unutamadığını söyleyen Akçay, şöyle devam etti:
"O kadar ilginç olaylar geçti ki başımdan. Yine Las Vegas’tan geliyoruz. Yeşilköy’de indik, İç Hatlara bindik, geliyoruz (Ankara’ya). Uçağın içinde biri var ama kim bilmiyorum. Öyle tahmin ediyorum ki ya bakan ya işadamı ya sanatkar. Herkes selam duruyor, elini öpüyor, elini sıkıyor. Hala kim olduğunu çıkaramadım. Ankara’ya geldik, Esenboğa’da indik. Pilotlar ona hemen önden inmesi için yer gösterdiler, ben uçağın arkasından geliyorum. Aşağıda bando var, adam uçaktan çıktı, inerken ellerini kaldırıp
selamlamaya başladı ama bandoda hiç hareketlilik yok. Merasim kıtasının önünden geçti, yine hiç hareketlilik yok. Biz uçağın kapısında görünür görünmez bando başladı marşlar çalmaya. Meğer bizi karşılamaya gelmişler. Bana İstanbul’da, ’Seni merasimle karşılayacaklar hava meydanında’ demişlerdi fakat ben pek ciddiye almamıştım."
Tokat Bakan Yardımcısının basın açıklaması sırasında deprem oldu İçişleri Bakan Yardımcısı Münir Karaoğlu depremin merkez üssü Tokat’ın Sulusaray ilçesinde basın açıklaması yaparken deprem meydana geldi. İçişleri Bakan Yardımcısı Karaloğlu, depremin merkez üssü Tokat’ın Sulusaray ilçesinde incelemelerde bulundu. Karaloğlu 4 ilçe 37 köyde 385 konut, 87 ahır, 11 cami ve 1 fırında hasar meydana geldiğini belirterek, “Sulusaray merkezli 5 deprem meydana geldi şu ana kadar, 41 de artçı oldu. Ben Tokat ve Yozgat’taki tüm hemşerilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Rabbim beterinden korusun, muhafaza etsin. En büyük tesellimiz şu ana kadar herhangi bir yaralımız ve can kaybımız yok. Arkadaşlarımız, ekiplerimiz şu anda sahada köylerin tamamı tarandı. Tokat’ta 3 ilçe, Yozgat’ta 3 ilçede olmak üzere depremden etkilenen tüm köylerimiz şu anda taranmış durumda. Tokat’ta şu ana kadar 112 acil çağrı merkezimize 576, Yozgat’ta 250 deprem kaynaklı vatandaş ihbarı var. Ön incelemeler sonucunda Tokat ilimizde 3 ilçe, 30 köyde, 191 konutta ve 84 ahırda, 7 cami ve 1 fırında hasarlar var, bunlar yıkık değil hasarlı. Yozgat ilinde 1 ilçede 7 köyde 94 konutta, 4 cami ve 3 ahırda ön hasar tespitlerimiz var” dedi. “Hasarlı evlere girmeyin” Hasarlı evlere girilmemesi çağrısında bulunan Karaloğlu, "Evinde hasar olan, çatlağı olan hiçbir vatandaşımız evini kullanmasın. Biz onları alıp misafir etmeye hazırız. Yurtlar hazır hale getirildi. Vatandaşımıza çağrı yapıldı. Şu ana kadar 30 vatandaşımız yurtlarda kalmak için müracaatta bulundu. Sayın valimizin verdiği bilgiye göre şu anda bölgedeki kamu kurum ve kuruluşlarında bir hasarımız yok. Okullarımızda, kamu hizmet binalarında herhangi bir hasarımız yok, inşallah binalarımızda kamu hizmeti vermeye de devam edeceğiz. Kumanyalar hazırlandı şu anda dağıtılıyor. Yine Tokat’ta üç ilçemizde sıcak yemek çıkartmak üzere aş evlerimiz oluşturuluyor. İnşallah vatandaşımıza sıcak yemek imkanımızda sunulacak. Şu anda bölgede ulaşımda, alt yapıda, elektrik ve haberleşmede herhangi bir sorunumuz yok. Yollarımız açık, enerjisi olmayan ve haberleşme imkanı olmayan köyümüz yok. Tedbir olarak Tokat’ta bir gün eğitime ara verdik. Yozgat ilimizde ise Çekerek, Kadışehri ve Aydıncık ilçelerinde yine eğitime bir gün ara vermiş olduk” dedi. “750 Personel 150 araç bölgede” Karaloğlu, 150 araç ve 750 personelin bölgede görev aldığını ifade ederek, “Diyarbakır’dan Van’a kadar birçok ilimizden arama kurtarma ekipleri bölgeye ulaşmış durumda. Yerel ekipler de bölgeye ulaştı. Şu anda bölgede 750 personelimiz vatandaşlarımıza yardımcı olmak üzere bekliyor. 150 yardım aracı da bölgeye ulaşmış durumda” şeklinde konuştu. “Dezenformasyon uyarısı” Karaloğlu açıklamasında dezenformasyon uyarısında bulunarak şunları söyledi: “Sosyal medyada maalesef yine dezenformasyonlar var. Vatandaşımıza çağrımız AFAD tarafından açıklanmayan hiçbir bilgiye itibar etmemeleridir. Biz vatandaşlarımızı AFAD üzerinden çok hızlı bir şekilde bilgilendiriyoruz. Vatandaşımızın tereddüdü olmasın.” Öte yandan İçişleri Bakan Yardımcısı, açıklama yaptığı sırada deprem meydana geldi. Karaloğlu, "Şu anda artçı sarsıntıyı hep birlikte yaşadık. Rabbim hepimizi, ülkemizi korusun" dedi.
İstanbul Jose Mendilibar: "Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık" Olympiakos Teknik Direktörü Jose Mendilibar, Fenerbahçe ile çok zor bir maç oynadıklarını belirterek, "Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık. Penaltılara kalması, futbolcuların becerisine kalıyor" dedi. UEFA Avrupa Konferans Ligi Çeyrek Final ikinci maçında Fenerbahçe ile karşılaşan Olympiakos, penaltı atışları sonunda galip gelerek yarı finale yükseldi. Müsabakanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Olympiakos Teknik Direktörü Jose Mendilibar, "Çok zor bir oyun oynadık. Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık. 10. dakikada golü yemiştik fakat dayandık. İlk devrede dayanma gücümüzü iyi kullandık. Topu rakibe verip yorma yoluna gittik. Penaltılara kalması, futbolcuların becerisine kalıyor" ifadelerini kullandı. "Kendimi şanslı hissediyorum" Mendilibar, "Avrupa kupalarında yarı finale kalmasında takımın başında antrenör olduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Umarım daha ileriye taşıyabiliriz. Şu anda kalemizi koruyan Tzolakis, başta ikinci kalecimizdi. Sonra kaleyi devraldı. Topun auta gitmesine şans diyebilirsiniz ancak kalecinin kurtarışına şans diyemeyiz. Bir çalışma sonucu oluyor bunlar" diye konuştu. "Kariyerim boyunca penaltılara bakmadım" Penaltı atışlarını izlemediği ve sırtını dönmesiyle ilgili sorulan soruya İspanyol teknik adam şu yanıtı verdi: "Ben bütün kariyerim boyunca penaltılara bakmadım. Bunu totem olarak yaptığımı size açıklamak isterim."