YEREL HABERLER - 04 Ocak 2012 Çarşamba 14:22

MERSİN’İN 2011 İHRACATI 1 MİLYAR 300 MİLYON DOLAR

A
A
A
MERSİN’İN 2011 İHRACATI 1 MİLYAR 300 MİLYON DOLAR

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Mersin’in 2011 yılı sonu itibariyle 1 milyar 300 milyon dolarlık ihracatıyla, ihracatı 1 milyarı geçen 15 il içinde yer aldığını bildirdi.
Mersin’in ihracat rakamlarına ilişkin yazılı bir açıklama yapan MTSO Başkanı Aşut, Mersin’in ihracatta 2011 yılında, 2010 yılına göre yüzde 19’luk artış kaydettiğini belirterek, bunun Mersin adına gurur verici olduğunu vurguladı. Hiçbir başarının tesadüflerin sonucu olmadığına işaret eden Aşut, Türkiye’nin bir Cumhuriyet rekoru olan 134,5 milyar dolarlık ihracatında Mersin’in, en çok ihracat yapan 13’ücü il olduğunun altını çizdi. Sıralamada yer alan ilk 10 kentin, yıllardır ekonomik gelişimlerini sadece sanayi üretimine endekslemiş, bunun için ciddi teşvikler almış iller olduğuna dikkat çeken Aşut, “Mersin’in tarım-gıda, lojistik ve turizm yapılanmasına büyük bir başarı ile entegre ettiği sanayi üretiminin ve Mersin KOBİ’lerinin bu noktaya gelerek en çok ihracat yapan ilk 15 il listesine girmesi önemli bir başarıdır. Bir zamanların sadece tarım kenti görülen Mersin, artık en çok ihracatı imalatçı sektörleri ile yapmaktadır. Mersin 2008-2009 yıllarındaki büyük küresel krizde bile 1 milyar dolar baremini düşmemiş ve ihracatını korumuştur. Mersin bu ihracat artışını, en güçlü ve potansiyel gördüğü Orta-Doğu ve Kuzey Afrika pazarındaki siyasi ve sosyal sıkıntılara rağmen yapmıştır” dedi.
Türkiye’de bu yıl sektörlerin beklemeye geçecekleri yönündeki yorumlara katılmadığını da ifade eden Aşut, 2012’nin atak yılı olması gerektiğini kaydetti. Gazetelerin ekonomi sayfalarında “2012’de sektörler defansa geçecek” yorumları yapıldığına dikkat çeken Aşut, şöyle devam etti: “Eğer bu, yatırımlarda ayağını yorganına göre uzatmak ve borçlanma anlamında dikkatli olmak anlamındaysa katılıyorum. Ancak, bu büyüklükte bir üretim ve ihracat kapasitesine ulaşmış bir ülke olarak, bu kadar nitelikli insan gücü ile krizleri, resesyonları durup seyredemeyiz. Aksine, yeni pazarlar anlamında, 2012 hem ülkemiz hem kentimiz için bir atak yılı olmalıdır.”
Mersin’de 2012’nin ilk aylarının hedef pazarlara odaklanacakları aylar olacağını iddia eden Aşut, “Üretmeyenlerin tüketmeye hakkı yoktur. 2012’de Mersin olarak üreteceğiz, ürettiğimizi yeni pazarlara satacağız, insanımıza iş vereceğiz. 2011 yılında Türkiye’nin istihdam şampiyonu olan Mersin yurt dışı açılımlarıyla Türkiye’ye örnek olacaktır. Mersin iş dünyası olarak popüler ekonomi yorumları ve kriz sloganlarına bakmıyoruz. Yavaşlayan pazarlarımız için ağlamıyor ve şikayet etmiyoruz. Terazinin iki kefesi aynı anda inmez. Biri iniyorsa, diğeri yükseliyor demektir. AB ülkelerinde sıkıntı varsa, biz de terazinin yükselen kefesindeki ülkelere gideriz. Bizi bekleyen Türki Cumhuriyetleri var, Asya var. Suriye’de sıkıntı varsa, Suriye’nin ötesi var” ifadelerini kullandı.
Mersin’in hedefi olan bir kent olduğuna vurgu yapan Aşut, bu hedefleri de şöyle sıraladı: “Hedefimiz, 2023’te Türkiye’nin en büyük ekonomisine sahip ilk 5 kenti arasına girmek, en büyük liman, havaalanı ve lojistik merkeziyle Türkiye’nin en büyük lojistik alt yapısına sahip olmak, sanayisindeki çevre dostu bakışıyla fark yaratmak; tarım-gıdada ve dış ticarette öncü rolünü arttırmak, alternatif turizmde uluslararası bir destinasyon olmak, kültür ve sosyal sermayesini ekonomisine entegre etmiş bir kent olmak. 2012 Mersin iş dünyası için defans değil, aksine bir atak yılı olacaktır.”
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Trafikte önem taşıyan sürücüler tarafından çok bilinmeyen levha: ’Yol ver’ Önüne geçilemeyen trafik kazalarının nedenleri arasında ilk sıralarda kural ihlalleri geliyor. Sürücülerin birçoğu kavşaklarda bulunan "yol ver" trafik tanzim levhasının anlamını bilmediği için kural ihlali yaparken, uzmanlar kurallara uyulduğunda kazaların azalacağına, can ve mal kaybının önüne geçilebileceğine dikkat çekiyor. Her gün bir çok kişi trafik kazalarında hayatını kaybederken, bir çok kişi yaralanıyor, maddi kayıplar meydana geliyor. Önüne geçilemeyen kazaların nedenleri arasında kural ihlalleri öne çıkıyor. Sürücülerin küçük ihmal olarak bildiği, özellikle şehir içi trafiğinde çok sık karşılaşılan "yol ver" trafik tanzim levhası, kazalarının önlenmesi noktasında büyük görev üstleniyor. Trafik tanzim işaretlerinden "yol ver" anlamına gelen ters üçgen şeklindeki işaretin bulunduğu yol katılımları ve kavşaklarda sürücülerin diğer araçlara yol vermesi gerekiyor. Sürücülerin birçoğunun kavşaklarda bulunan bu önemli ’yol ver’ levhasının anlamını bilmemesi ise dikkat çekiyor. Bazı sürücüler, "yol ver" trafik levhasını "yol boyu yasak işareti", "yaya yok", "girişi olmayan yol" olarak bildiğini belirtirken; trafik işaretinin anlamını bilen sürücüler ise kuralları uyduklarını ifade etti. "Araçlar birbirine yol vermediği takdirde sıkıntılar meydana gelir" Kavşaklardaki kazaların azaltılması için ’yol ver’ levhasını gören sürücülerin diğer araçlara yol vermesi gerektiğine dikkat çeken Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkan Yardımcısı ve İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, "Yol ver levhası ters üçgen trafik levhalarının içerisinde tek ters üçgendir. Başka ters üçgen levhamız yoktur. Bu levha ne işe yarar denildiği zaman, yolun kesiştiği kavşaklarda diğer araçlara yol vermesi gerektiği anlamını taşır. Yani döner kavşağa yaklaşıyorsunuz, bir kavşağa gireceksiniz ya da ana yola çıkacaksınız burada da bu levha vardır. Bu levhayı gören sürücüler kesinlikle diğer araçlara yol vermesi gerekir. Araçlar birbirine yol vermediği takdirde sıkıntılar meydana gelir. Trafik kazaları meydana gelir, can ve mal kaybına sebep olur" dedi. "Aracınızın hızlı olması kazaları atlatır anlamına gelmez" Sürücülerin birçoğunun hızlı, agresif, sinirli ve çok umursamaz olduğunu söyleyen Ceylan, "Bazı sürücülerimiz, benim arabam hızlı, ben hemen geçerim diye düşünüyor. Belki senin araban güçlü olabilir, hızlı olabilirsin ama burada yol hakkı var. Yani geçiş hakkı var. Kimin geçiş hakkı varsa ona yol verilmesi gerekir. Yani sizin aracınızın hızlı olması kazaları atlatır anlamına gelmez. Orada başka büyük bir tehlikeyi meydana getirebilir. Bir kavşakta siz hızlı dönerseniz, kavşağa hızlı girerseniz ya da virajı hızlı dönerseniz başka bir kazaya sebebiyet verebilirsiniz. Belki yol vermediğiniz kişiyle kaza yapmazsınız ama orada başka bir kaza meydana gelir" şeklinde konuştu. "Kanuni bir düzenleme yapılarak levhaların anlamlarının tamamen hatırlatılması faydalı olur" Trafik kurallarına uyulmadığı zaman trafik kazalarının meydana geldiğine değinen İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, "2017 yılından sonra sürücü belgesi sahibi olanlar bu kuralların hepsini biliyorlar ama 2017’den önce sürücü belgesi almış olan sürücülerimiz yeni eklenen daha sonradan eklenen derslerden ve levhalardan haberi olmuyor. Dolayısıyla şu da var, 5 ila 10 yıl hiç araç kullanmamış sürücülerimiz de var. Yani 10 yıl sonra araç sahibi olmuş, trafiğe çıkmış. Sonra trafik levhalarını ve kurallarını unutmuş olabiliyor veya o levhayı hiç fark etmeyenler de var, aracı çok dalgın kullananlar da var. Dolayısıyla kanuni bir düzenleme yapılarak hem bu levhaların anlamlarının tamamen hatırlatılması, unutulanların tekrar öğrenilmesi şeklinde sürücü belgeleri değiştirilirken bir tamamlayıcı eğitim almasını önemsiyoruz. Yol levhasına ve diğer trafik kurallarına uymadığı zaman trafik kazaları meydana geliyor. Burada can ve mal kayıpları meydana gelebilir" diye konuştu.
Iğdır Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, İsrail-İran gerilimine rağmen dünya turundan vazgeçmedi Dünya, İsrail-İran gerilimine odaklanmışken dünya turuna çıkan Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, Iğdır’dan sonra İran’a geçti. Dünya, İsrail-İran geriliminden dolayı diken üstünde iken dünya turuna çıkan Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, turuna devam diyor. Bisikletiyle Iğdır’a gelen Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, "Türkiye’ye bu üçüncü gelişim. Türkiye’yi çok seviyorum. Türk insanı hoş görülü ve misafirperver. Tanıştığım insanlar çay, yemek ikram ediyor. Şimdiye kadar 78 ülkeyi gezdim. Ağrı dağını çok merak ediyordum. Geldim gördüm" dedi. Iğdır’ın tarihi ve doğa güzelliklerini gezerek merak ettiği Ağrı dağını da ziyaret eden Jacky Chen, 2015’ten bu yana 78 ülkeyi bisikletiyle gezdi. Seyahati boyunca 3 kez yolu Türkiye’den geçen Chen, Ağrı Dağı’na buradan ise İran’a ve Orta Asya ülkelerine gitmeyi planladığını söyledi. Jacky Chen, Pandemiden dolayı ara verdiği dünya turu gezisine 2023 yılında yeniden başladı. Geze geze ülkesine gideceğini söyleyen Chen, "Buradan İran’a oradan da Orta Asya ülkelerine gideceğim. Sonrada Tayvan’a geri döneceğim" dedi. Bisikletiyle 4 yılda 22 bin kilometre yaparak 61 ülkeyi gezen Chen, hedefinin 40 ülke daha gezmek olduğunu söyledi. Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, İsrail-İran gerilimine rağmen Iğdır gezisi sonrası bisikletiyle İran’a doğru yola çıktı.