EKONOMİ - 10 Ocak 2012 Salı 10:03

COMPUTER TROUBLESHOOTERS, TÜRKİYE`DE ÜCRETSİZ ARIZA TESPİT DÖNEMİNİ BAŞLATIYOR

A
A
A
COMPUTER TROUBLESHOOTERS, TÜRKİYE`DE ÜCRETSİZ ARIZA TESPİT DÖNEMİNİ BAŞLATIYOR

Dünyanın en büyük IT servis hizmetleri franchise markası Computer Troubleshooters (CT), kısa bir süre önce faaliyet göstermeye başladığı Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor.
CT, kurduğu global ve güçlü altyapı ile uzaktan sorun teşhisi ve destek vermeye başlıyor. CT, IT alanında bir devrim olma özelliği taşıyan bu hizmetiyle hayatı kolaylaştıran pek çok yeniliği Türkiye’yle buluşturuyor.
Gelişen teknoloji ve artan elektronik cihaz kullanımı hayatımızın büyük bir bölümünü kaplamaya başladı. Kullanımın artması, arızaları ve kullanıcıların bu arızaları bir şekilde çözmeleri ihtiyacını doğuruyor. Bununla birlikte bugüne kadar ülkemizde elektronik cihazlarda, özellikle dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarda karşılaşılan sıkıntı ve arızaları çözecek, periyodik kontrollerini yapacak, gerekli programların yüklemesini sağlayacak kapsamlı ve tutarlı bir hizmet markası bulunmuyordu. Bu hizmet,
ülkemizde giderek artmakta olan bu ihtiyacın en önemli cevabı olacak.
"Küçük işletmeler ve ev kullanıcılarının bilişim departmanı olma" misyonuyla hareket ederek 2011 yılında ABD’de "Yılın Franchise Ödülü"nü kazanan IT servis franchise zinciri CT’nin Türkiye’deki ilk önemli atağı olan bu önemli hizmetiyle, bilgisayarlardaki arızayı 15 dakikada tespit edecek ve kullanıcıya ücretsiz olarak ayrıntılı rapor sunacak. Türkiye’de ilk kez verilecek bu hizmete bir süre sonra uzaktan / çevrimiçi olarak da ulaşılabilecek. "Ücretsiz Arıza Tespiti", özellikle bilgisayarı bozulan
kullanıcıların tamirciye duyduğu güven sorununu ortadan kaldıracak ve merdiven altı tamirci kavramını ortadan kaldıracak.
YASAL BİR ZORUNLULUK HALİNE GELECEK
CT Avrupa ve Asya Franchise Sorumlusu Ömer Mutlugün, tüm bilgisayar markalarında fabrika garantisi olan iki yılın sonunda meydana gelen arıza oranının yüzde 18 olduğunu belirterek, üçüncü yılda ise bu arızaların yüzde 30’a çıktığını ve sonraki yıllarda artarak devam ettiğini söyledi. Türkiye’de 2009’dan itibaren zincir tekno marketlerin 5 yıllık "Uzatılmış Tamir Garantisi" hizmeti sunduğu; ancak daha önce satılan garantilerin zamanının gelmeye başladığını ve birçok markaya bu hizmeti kimin vereceği ile
ilgili sektörde soru işaretlerinin bulunduğunu belirtti. T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın yeni mevzuatlarına göre, bir marka ile ilgili uzatılmış servis garantisi verilebilmesi için en az 50 noktada servis ağının bulunması gerektiğini kaydeden Ömer Mutlugün, "CT olarak Türkiye’ye girme kararı almamızda ülkemizde bu tür hizmetlere acil ihtiyaç olduğunu görmemizin payı büyük. Uzatılmış Tamir Garantisi", uzaktan teşhis ve müdahale, hızlı ve yerinde servis, disiplin ve güven günümüz bilgisayar kullanıcıları
için çok önemli ihtiyaçlar. Bunun için uygun zaman oluştu" dedi.
AYRINTILI RAPOR VERİLECEK
Mutlugün, CT’nin birçok yenilikçi hizmetinin bulunduğunu belirterek yeni uygulamaları hakkında şunları söyledi, "Örneğin bize gelen kullanıcılara ihtiyaçlarına göre 15, 30 ve 45 dakikalık üç ayrı aşamada arıza tespiti yapacağız. Sonucunda bilgisayarı ile ilgili yazılım veya donanım arıza tespitiyle ilgili birkaç sayfalık ayrıntılı hata raporu sunacağız. Bu raporla ister bizde tamir yaptıracak isterse tanıdığı ve bildiği bir tamirciye gidecek. Bu hizmet, bilgisayarlarda kesin teşhis konulmasını sağlayacak
ve tüketiciyle servis noktaları arasındaki güvensizliği ortadan kaldıracak. Böylece kullanıcı, bilmediği alanlarda kötü sürprizlerle karşılaşmayacak."
BİLGİSAYAR ARIZALARININ YÜZDE 40’I ÖNCEDEN ÖNLEM ALINMADIĞI İÇİN
Türkiye’de her ay 800 bin kullanıcı bilgisayarlarındaki sorunlara çözüm ararken, tüketici kaynaklı bilgisayar arızalarının yüzde 40’ının, önceden önlem alınmadığı için ortaya çıktığını belirten Mutlugün, "Bana bir şey olmaz" mantığı ile hareket eden bilgisayar kullanıcılarını "Kamikaze"lere benzettiklerini söyledi. Mutlugün, tüketiciyle üretici arasında bir bakım anlaşması yapılabildiğini; ancak Türkiye’de bu hizmetin bilinmediğini belirterek, "Bilgisayar arızalarının çoğunluğu virüs ve kullanıcı
hatalarından kaynaklanır. Bilgisayarlar düzenli olarak virüs taramalarından geçirilmeli, performans testlerine tabi tutulmalıdır. Bilgisayarlarımızın harddiski, dolabımızın rafları gibidir. Bu rafları düzenlemeden eşyaları tıkıştırırsak bir gün hata verecektir. Bu yüzden bilgisayarımızın harddiskini zaman zaman diognastik, yani teşhis ve tanıya yönelik düzenlemelerden geçirmeliyiz."
Tüketici elektroniği ve IT ürünlerinde uyguladığı teknik servis franchise modeli ile dünyada model olan CT ülkemizde tüm elektronik ve beyaz eşya ürünleri için servis hizmeti vermeye ve Uzatılmış Tamir Garantisi (Extended Warranty) kapsamındaki servis bakımlarını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Ülkemizde 280 noktada hizmet verme hedefiyle hareket eden CT, Türkiye için 18 bin TL olarak belirlediği franchise bedelini, sektöre hızlı girmek için ilk 85 noktadan almıyor. En uygun şartlarla CT ailesine katılmak
ve bu büyük global IT devinin çatısı altında hizmet göstermek isteyen yatırıcıların sayısı günden güne artıyor.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya 15 metrelik uçurumdan uçtular, hayatlarını ağaç kurtardı Antalya’da yaklaşık 15 metrelik yükseklikten uçarak bir ağacın üzerine düşen otomobildeki karı koca emekli öğretmen, itfaiye ekiplerinin film gibi operasyonuyla kurtarıldı. Kaza, saat 19.30 sıralarında Kepez ilçesi Antalya Bulvarı üzerindeki seyir terası olarak bilinen noktada yaşandı. Alınan bilgiye göre, Hasan T. (68) idaresindeki 60 HF 563 plakalı otomobil, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu önce demir bariyerlere çarptı ardından yaklaşık 15 metre yükseklikteki uçurumdan bir ağacın üzerine oradan da toprak zemine düştü. Kazayı gören vatandaşlar, araçta bulunan sürücü ile eşi Gülseren T.’yi (68) araçtan çıkardılar. Durumun 112 Acil Çağrı Merkezine bildirilmesinin ardından olay yerine itfaiye, sağlık ekipleri ve polis sevk edildi. Hastanede tedavi altına alındılar Belirtilen adrese gelen itfaiye ekipleri, kaşık sedyeye alıp halat yardımıyla yukarı çıkardı. Çifi, ambulansla kaldırıldıkları Antalya Şehir Hastanesinde tedavi altına alındı. Çiftin bilinçlerinin yerinde olduğu öğrenildi. Hurdaya dönen araç ise vinç yardımıyla bulunduğu noktadan alındı. "Ağaç olmasaydı muhtemelen ölürlerdi" Kazanın görgü tanıklarından Burak Ürün, "Araba fren sıkarken aşağıya uçtuğunu gördüm. O anda yardıma gidip yaralıları çıkarmaya çalıştım. O ağaç olmasaydı araba aşağı yuvarlanacaktı. Ağaç sayesinde kurtuldular" dedi. Yaralı çifti araçtan çıkarmaya yardım eden bir vatandaş da, "Teyzeyle amcayı çıkardık sonrasında ambulans ekibi ile itfaiye ekibi geldi. Sedye ile buradan çıkarmak 2,5 saat sürdü. 5 metre ileriden uçmuş olsalardı muhtemelen ölürlerdi. Çünkü onları kurtaran ağaç oldu" diye konuştu.
İstanbul Ersin Destanoğlu: “Serdar Hoca bu kulübün DNA’sını çok iyi biliyor” Beşiktaş’ın tecrübeli kalecisi Ersin Destanoğlu, daha iyi sonuçlar almak için çalışmaya devam edeceklerini dile getirerek, “Serdar Hoca bu kulübün DNA’sını çok iyi biliyor” dedi. Trendyol Süper Lig’in 33. haftasında Beşiktaş, sahasında karşılaştığı MKE Ankaragücü’nü 2-0 mağlup etti. Siyah-beyazlılarda sakatlığı bulunan Mert Günok’un yerine 11’de sahaya çıkan Ersin Destanoğlu, maçın ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. İyi bir futbolla galip geldikleri için mutlu olduğunu dile getiren Destanoğlu, “Bizim için güzel bir akşamdı. Tempolu, coşkulu güzel bir maç oynadık. Kazandığımız için mutluyuz. Önümüzde önemli bir kupa maçı var. Bugünkü maç bizi o maça da bira hazırladı. Rakibimizi de daha iyi tanıdık. Moral motivasyonumuzu yukarı çekerek daha iyi sonuçlar almak için elimizden geleni yapacağız” diye konuştu. Uzun süre sonra kazandıklarına değinen siyah-beyazlı takımın kalecisi, “Taraftarlarımız 5 maçlık serüvende bizden galibiyet bekliyordu. Biz de Serdar Hoca’yla birlikte içerideki moral ve motivasyonu sahaya yansıtıp taraftarlarımızı galibiyetle buradan uğurladığımız için mutluyuz” ifadelerini kullandı. “Serdar Hoca bu kulübün DNA’sını çok iyi biliyor” Serdar Topraktepe’nin takımla bağını hiç kopartmadığını vurgulayan Ersin Destanoğlu, "Öncelikle Santos Hoca’ya teşekkür ederim. Buraya geldi ve takımı yukarı çıkartabilmek için elinden geleni yaptı. Serdar Hoca bu kulübün DNA’sını çok iyi bilen, oyuncularla iyi diyaloğu olan bir hocaydı. Bizimle hep irtibat halindeydi. Bugün için sahada neler yapmamız gerektiğini söyledi. Biz de çıkıp oynadık” diyerek sözlerini tamamladı.