YEREL HABERLER - 03 Ocak 2012 Salı 13:42

NEVŞEHİR`DE ARALIK AYININ ZAM ŞAMPİYONU KARNABAHAR

A
A
A
NEVŞEHİR`DE ARALIK AYININ ZAM ŞAMPİYONU KARNABAHAR

Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kırıkkale illerini kapsayan TUİK İstatistiki bölgesinde Aralık ayında zam şampiyonu yüzde 91,74 artış ile karnabahar oldu.
TUİK Nevşehir Bölge Müdürü Uzeyir Karakuş yaptığı açıklamada, 2003 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Endeksi’nin 2011 yılı Aralık ayında ulusal bazda, bir önceki aya göre; yüzde 0,58 olarak gerçekleşirken, Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kırıkkale illerini kapsayan Nevşehir Bölge Müdürlüğü’nde 2011 yılı Aralık ayında TÜFE’de , yüzde 0,85 artış gerçekleştiğini açıkladı.
Karakuş ayrıca; 2003 Temel Yıllı TÜFE’de 2011 yılı Aralık ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre ulusal bazda yüzde 10,45 artış meydana gelirken; Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kırıkkale illerini kapsayan Nevşehir Bölge Müdürlüğü’nde bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,05 olarak gerçekleştiğini kaydetti. Karakuş, "2011 yılı Aralık ayında Tüketici Fiyatları Endeksi’nde 26 İstatistiki Bölge içinde bir önceki aya göre en yüksek artış yüzde 1,39 ile Şanlıurfa, Diyarbakır illerini kapsayan İstatistiki Bölgede, en az artış ise yüzde 0,10 ile Antalya, Isparta, Burdur illerini kapsayan İstatistiki Bölgelerde meydana gelmiştir. Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kırıkkale illerinden oluşan Nevşehir İstatistiki Bölgesi, bir önceki aya göre yüzde 0,85 artış ile birlikte 26 İstatistiki bölge içerisinde en çok artış gösteren 7. bölgedir." dedi.
TUİK Bölge Müdürü Uzeyir Karakuş, 2003 Temel Yıllı TÜFE Tüketim kalıpları itibariyle;
2011 yılı Aralık ayında, bir önceki aya göre madde bazındaki değişimler incelendiğinde, ulusal bazda, en yüksek artışın yüzde 48,89 ile karnabaharda, en fazla düşüşün ise yüzde -22,34 ile portakalda gerçekleştiğini belirtti. Karakuş, Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray ve Kırıkkale illerini kapsayan İstatistiki bölgede ise madde bazında en yüksek artışın yüzde 91,74 ile karnabaharda gerçekleşirken, en fazla düşüşün ise yüzde -23,53 ile portakalda meydana geldiğini açıkladı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başakşehir Belediyesi’nden stratejik plan çalıştayı Başakşehir Belediyesi, 2025-2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik planının hazırlıklarına geniş katılımlı bir çalıştayla başladı. Başakşehir Belediyesi’nin 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan çalışmaları için hazırlık çalışmalarına girildi. Bu çerçevede yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları, eğitim kurumları temsilcileri ve muhtarların yer aldığı geniş katılımlı bir çalıştay düzenlendi. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planlanla ilgili görüşleri alındı. “Akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturduk” Çalıştay öncesi katılımcılara hitap eden Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, “Başakşehir Belediyesi olarak şehrimizin Türkiye Yüzyılı’nda da kalkınması ve gelişmesi için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Son altı yıldır hayata geçirdiğimiz başarılı hizmet ve projelerin yanı sıra Başakşehir’imize kazandırdığımız eserlerle komşularımızın yaşam kalitesini sürekli artırıyoruz. Akıllı şehircilikten sağlığa, çevreden kültür sanat ve teknolojiye kadar, hayatın her alanındaki projelerimizle ülkemizdeki yerel yönetimlere örnek ve öncü olmaya devam ediyoruz. Hedefimiz, her alanda sürdürülebilir, akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturmak. Bu hedefimizi de gerçeğe dönüştürmek adına geleceğe yönelik adımları atıyor, hazırlıklarımızı bugünden yapıyoruz” şeklinde konuştu. 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan için hazırlıklara başladıklarını belirten Başkan Kartoğlu, “Stratejik planlama çalışmalarının başarılı olmasını sağlayacak en önemli unsurlardan biri de hiç şüphesiz ki katılımın en üst düzeyde olmasıdır. Bu kapsamda yerel yönetimlerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın ve eğitim kurumlarımızın temsilcileri ile kıymetli muhtarlarımızın yer aldığı çalıştayımızı düzenledik. Çalıştay ile önümüzdeki beş yılda başarı düzeyimizi artırma ve daha da üst seviyeye ulaştırmanın yollarını bulacağız” ifadelerini kullandı. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planla ilgili görüşlerinin alınması, belediye hizmetlerinin yararlanıcı ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmesi ve başarı düzeyinin artırılması hedefleniyor.
İstanbul OSCORP, yerel değerlerle küreselleşmeye devam ediyor Savunma sanayii sektöründe yaptığı yatırımlarla dünya sıralamasında 11. sıraya yerleşen OSCORP Savunma Teknolojileri Endüstrisi, 54 ülkede faaliyetlerini genişleterek sürdürüyor. Türkiye’nin tanınan yatırım uzmanlarından Kenan Altunç’un liderliğinde yola çıkan OSCORP, sadece ülke çapında değil dünya çapında da 20’ye yakın markayla ülkenin bu alanda büyümesine katkı sağlamaya devam ediyor. OSCORP’un alan uzmanlarından oluşan profesyonel ekibi dünyada meydana gelen değişimleri yakından takip ediyor. OSCORP yenilikçilik, esneklik, uyumluluk ve bütüncül düşünce yaklaşımıyla geleceğin ihtiyaçlarını anlayarak bu doğrultuda tasarımlar yapmaya çalışıyor. Bu yaklaşım doğrultusunda şirket, dünyada belirmeye başlayan gıda krizine şimdiden hazır olmak için gıda sektöründe de ‘Soframda Anadolu’ markasıyla faaliyet göstermeye başlayacağını duyurdu. OSCORP şirketinden yapılan açıklamada, "Kendi bünyesinden ve öz kaynaklarıyla çıkardığı 20’ye yakın markanın yanı sıra ‘Soframda Anadolu’ markasıyla gıda sektöründe yapacağı ulusal ve uluslararası işbirliği ve yatırımlarla birikimini ve uzmanlığını bu alanda da uluslararası düzeye taşımış olacak. Teknoloji transferi, savunma ve güvenlik alanlarının yanı sıra Soframda Anadolu ile gıda alanında da faaliyet gösterecek olan şirketin yönetim kurulu bu alanda da talepleri hızla karşılamaya hazır duruma gelecek. OSCORP’un bünyesinden çıkardığı Black Lion International Security (BLIS) adlı kuruluşu özellikle profesyonel güvenlik hizmetlerine olan ihtiyacın arttığı bölgelerde bu ihtiyacı karşılayabilecek bir yapıya dönüşüyor. BLIS’in başına bu alanda çok yetkin ve birçok başarıya imza atmış bir üst düzey yönetici ataması yapıldığını ifade eden şirket yöneticileri; BLIS’in çok yakında ülke genelinde sahip olduğu yaygın hizmet ağı ve marka değeriyle standartları farklılaştıracağını belirtiyorlar. OSCORP, BLIS ile çok kısa sürede ülke genelinde yaygın bir hizmet ağı kurarak değişimden kaynaklanan ihtiyaçlara çözümler sunmaya devam ediyor" ifadelerine yer verdi. Değişime uyum sağlayabilen yapıların özellikleri arasında hız, esneklik ve çoklu görevlere hazırlık olduğunu ifade eden Kenan Altunç, bu nedenle yapılan boşluk analizlerinden elde edilen durum tespitlerinin ötesine geçme ve aksiyon alabilme becerisine olan ihtiyaca vurgu yaptı. Stratejilerin ve stratejik planların her şirket tarafından yapıldığını, fakat bunları uygulayabilen, değişen çevreyle uyumlu icrasını sağlayabilen şirketlerin oranının ise ancak yüzde 10 düzeylerinde kaldığını belirten Altunç, elde ettikleri başarının icrada gösterdikleri hız, esneklik ve uyumlulukla ilişkili olduğunu aktardı.