YEREL HABERLER - 10 Ocak 2012 Salı 13:32

ÖDEMİŞ DEVLET HASTANESİ ACİL SERVİSTE YOĞUNLUK

A
A
A
ÖDEMİŞ DEVLET HASTANESİ ACİL SERVİSTE YOĞUNLUK

Ödemiş Devlet Hastanesi acil servisindeki sıra uygulaması nedeniyle yaşanan sıkıntıların yerel gazetelerde yer almasının ardından Ödemiş Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Ziya Yurdakonar bir açıklama yaptı. Acil serviste çeşitli gözlemler yaptığını belirten Yurdakonar, geçtiğimiz hafta tüm dünyada uygulanan triaj sistemini uyguladıklarını ancak hem hasta yoğunluğu hem de fiziki yetersizliklerden dolayı bu uygulamayı şimdilik ertelediklerini ifade etti. Acil servise günde yüzlerce kişinin başvurduğunu bunların ise çok az bir kısmının gerçek acil hastası olduğunu belirten Yurdakonar, “Hastanemiz acil servise günde 500-600 hasta müracaat etmektedir. Bu rakamlar hafta onlarında 700-800 ’e kadar çıkmaktadır. Bunların içindeki gerçek acil hasta oranı yüzde 10’u geçmemektedir. Halen acil serviste her gün 2 acil hekimi görev yapmaktadır. Ayrıca her cumartesi saat 16.00-24.00 arası bir pratisyen polikliniği daha açtık. Bunun dışında hemen her branş’ta icapçı hekimler görev yapmakta ve 7 gün 24 saat acil servis vakalara müdahale etmektedir. Önceki uygulamada kalp krizi trafik kazası gibi hastalarla birlikte acil servis olmayan diğer hastalar toplu halde acil servise giriyorlardı. Bu durumda hem gerçek acil hastalara müdahale de geç kalınıyor, hem de karmaşadan dolayı tedavi hataları olabiliyordu” dedi. Bunun önüne geçmek için, acil servisimizde yeni göreve başlayan ilk yardım ve acil uzmanı Dr. Emine Ada’nın çalışmalarıyla hastane kalitesi sisteminin de olmasını istediği ve tüm dünyada uygulanan triaj uygulaması başlatıldığını belirten Yurdakonar şöyle devam etti: “Bu uygulamada göğüs ağrısı, trafik kazası, zehirlenme gibi acil hastalar hiç sıra beklemeden dogrudan içeri alınırken, daha az acil olan ve acil olmayan hastalar hiç sıra bekleme salonunda oturtulup sıra ile içeri alınıyor, her hasta ayrı ayrı form doldurularak tetkikler, teşhis ve tedavi planı bu forma göre işleniyor ve hata payı sıfıra indirilmeye çalışılıyor. Ancak bu işlem zaman aldığı için hasta yoğunluğu olduğunda acil olmayan hastaları beklemek zorunda kalıyordu. Özellikle bu aylarda hasta yoğunluğunun artması nedeni ile bir haftadan beri uyguladığımız sistemi kaldırıp eski sisteme devam etmek zorunda kaldık ancak yeni hastanemiz yapılıp daha geniş acil servise kavuştuğumuzda triaj sistemi mutlaka devam edecektir. Mevcut imkânlarla en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz ancak halkımızın da bu konuda bize yardımcı olmasını bekliyoruz acil servise eski ilaçlarını yazdırmak için gelen veya aciliyeti olmayan müzmin hastalıklarının kontrolü için gelmemeliler. Gelenlerde acil hastanın önceliği olduğunu bilip sıra beklemelidirler aksi halde aynı anda onlarca hastanın bir arada bakılması mümkün değildir. Her şeye rağmen hastanemiz acil servisinde hiçbir hasta uzun süre bekletilmemektedir acilin işleyişi hem kameralar ile hem’ de bilgi işlem sistemi ile 24 saat kayıt altına alınmaktadır. Hangi hastanın saat kaçta müracaat ettiği ve saat kaçta muayene olduğu sistemden görülebilir"
Bunlar Da İlginizi Çekebilir