EKONOMİ - 12 Ekim 2017 Perşembe 17:19

Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

A
A
A
Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi.

Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda sektörün 2023 vizyonu için önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin ihracat hedefinin dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğinin altını çizdi.



Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden mobilya sektörünün önemli oyuncularından İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini konuşmak için bir basın toplantısı düzenledi. Basın toplantısında Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda mobilya sektörünün konumunu detaylarıyla anlatan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Cumhuriyetin 100’üncü yılınının kutlanacağı bu çok önemli ‘Kilometre taşı’ için her alanda heyecan verici hedefler olduğunun altını çizdi.


Bu hedefler arasında ihracatçıları en fazla heyecanlandıran konunun dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu söyleyen Güleç, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğini aktardı.



10 yılda dünya ihracatında 0,6 artış


Türkiye’nin hedeflenen ihracat rakamına ancak uygun stratejilerle ulaşılabileceğini aktaran Güleç, “2007 itibarı ile dünya ihracatından yüzde 0,8 pay alan mobilya ihracatımız, 2016 yılında payını yüzde 1,4’e çıkarma başarısını göstermiştir. 2023 yılı hedefimiz ise dünya mobilya ihracatından yüzde 2,5 veya üzerinde pay almaktır. Yaptığımız analiz ve değerlendirmelere göre 2023 yılında 320 milyar dolar civarında bir ihracat hacmine ulaşacak olan dünya mobilya pazarından almayı hedeflediğimiz pay yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracata karşılık gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaşmak üzere uygun stratejileri üretmek; üretim odaklı olmaktan çok pazar odaklı olmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Mobilya ihracat hacmi hedefimize ilave olarak kg başına değeri de 7 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak üzere tasarıma ağırlık veriyor ve kalite anlayışımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bu başarı sayesindedir ki mobilya ihracatçılarımız ‘Bölgesel’ oyuncudan ‘Küresel’ oyuncu olmaya geçti ve pazar payları düşük de olsa dünyada 200’den fazla gümrük bölgesine ihracat yapmaya başladı. Biz bu hedeflere ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Çünkü bakış açımızı değiştiren ‘Zihinsel bir Devrim’e ve ‘Ezber bozan’ stratejiyi benimsedik” dedi.



"Mobilya sektöründe hedef ve fırsat pazarlarını belirledik"


Mobilya ihracatında en büyük paya sahip olan ‘İstanbul İhracatçılar Birliği’nin ise ihracat artışını genelde sektör artışının en az yüzde 10 kadar üzerinde gerçekleştirdiğini söyleyen Güleç, 2017 yılı ihracat artışında da yine en yüksek payı İstanbul İhracatçılar Birliği’nin aldığını aktardı.


Sektörün yeni pazarlara ulaşarak ihracat gücünü artırması için ‘Küresel İhracat Analizi’ ve elde edilen bulgular doğrultusunda ‘Hedef Pazarlara Analitik Yaklaşım’ çalışması yaptıklarını belirten Güleç, "Mobilya sektöründe hedef ve fırsat pazarlarını daha sistematik olarak belirlemeye yönelik bir çalışma gerçekleştirdik. Bu çalışmanın sonucunda da küresel ihracat analizini takiben yedi ayrı bölgede ayrıntılı hedef pazarlarının analizini yaptık. Bu pazar araştırmasına göre birinci derecedeki hedef; ABD, Çin, İspanya, Almanya, Hollanda, Bulgaristan, Cezayir ve Çek Cumhuriyeti’dir. Hedef pazar olarak belirlenen ilk üç ülke ABD, Çin ve İspanya; bütün cazibesine rağmen büyüme yapabilmek için daha fazla pazarlama enerjisi sarf edilmesi tavsiye edilen ‘Daha Yoğun Çaba’ (Try Harder Zone)’ bölgedir. Ve fakat Almanya, Hollanda, Bulgaristan, Cezayir ve Çek Cumhuriyeti, Türkiye’nin rekabet gücü nispi olarak daha yüksek olup, ‘Büyüme’ stratejilerinin hayata geçirilmesi tavsiye edilen bölgeler olarak karşımıza çıkmaktadır. Öte yandan bu ülkelerin yanı sıra Katar, Romanya, İngiltere ve Suudi Arabistan, diğerlerine nazaran daha dinamik pazarlar olması nedeni ile nispi bir öneme sahip iken bunlara ilave olarak yüksek ithalat artış hızları nedeni ile Pakistan, Filipinler, Etiyopya ve Mali fırsat pazarları olarak belirlenmiştir" ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Bayburt’ta Ege rüzgarı esti Bayburt’ta 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri devam ederken, kırsaldaki çocuklar ilk kez Bayburt barlarından farklı olarak Ege yöresine ait ’Zeybek’ oyunuyla tanıştılar. İlklerin yaşandığı günde Şehit Nevzat Kaya İlkokulunda ilk defa organize edilen ’Stilize Halk Oyunları’ ise gösteriyi izleyenlerden büyük alkış topladı. 23 Nisan programı, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşının okunmasıyla başladı. Daha sonra günün anlam ve önemini belirten konuşmalar yapıldı, kahramanlık şiirleri okundu. Ardından kız ve erkek öğrenciler Bayburt barları oynayıp, hünerlerini sergilediler. Gösteri sırası daha sonra minik efelere geldi. Minik efeler, ilk kez zeybek oyunu oynayıp, Bayburt’ta Ege rüzgarı estirdiler. İlk defa oynanan zeybek oyunu, gösteriyi izleyenlerin büyük beğenisini topladı. Programın sonunda, stilize halk oyunları gösterisi sergilendi. Toplu oynanan, genellikle düz dizi ya da yarım ay biçiminde, oyuncuların birbirlerine tutunarak oynadıkları barlardan farklı olarak Türk halk oyunları müziklerinden, giysilerinden faydalanılarak özgün figürlerle sergilenen stilize halk oyunları başarılı bir şekilde öğrenciler tarafından icra edildi. Stilize halk oyunlarına ev sahipliği yapmanın mutluluğunu yaşayan Şehit Nevzat Kaya İlkokulu Müdürü Nail Eraslan, "Stilize halk oyunları ekibi gösterisi ilimizde ilk defa okulumuzda yapıldı. Bu halk oyunları gösterisine ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyduk" dedi. Uzun yıllardır Bayburt’ta halk oyunları eğitmeni olan İbrahim Özdemir, bir ilki gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade ederek, "Uzun yıllardır Bayburt folkloru, Bayburt kültürü ve edebiyatıyla ilgileniyorum. Bizim bölgemizde, yöremizde stilize halk oyunları bu zamana kadar denenmemişti. Biz de Bayburt yöresi sahne düzenlenmesi çalışmasını yaptık. Olabileceğini düşünüyorduk, iddialıydık ve şükürler olsun gerçekleştirdik. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü destekleriyle, katkılarıyla bu işe koyulduk. Şehit Nevzat İlkokulunda bunu gerçekleştirdik ve başarılı olduk. Bu çalışmanın gelecek nesillere umut olacağını, yol gösterici olacağını tahmin ediyorum. Stilize halk oyunları çalışmasında, Bayburt türkülerine figürler yazdık. Herkesin bildiği gibi bizim oyunlarımız el ele tutularak oynanıyor. Çalışmamızda türkülerimize figürler yazarak, yeni figürler ekleyerek türkülerimizi Türk Halk Oyunlarına kazandırdık. Emeği geçenlere teşekkür ederiz. Bu çalışmada Halk Eğitim Merkezi müdürümüzün, Şehit Nevzat Kaya İlkokulu müdürümüzün ve öğrenci velilerimizin çok büyük katkıları oldu. Okul çalışanlarımızın yine çok büyük emekleri oldu, her gün evlerine bir saat geç gittiler. Başarılı olduk diye düşünüyorum, izleyicinin ilk intibası bizler için önemliydi onlardan da çok iyi tepkiler aldık. İnşallah bundan sonra Bayburt’un her okulunda, her yerinde bu stilize halk oyunları çalışmaları devam eder, Bayburt şehrimiz sahne düzenlemesi dalında halk oyunları gösterisi kazanmış olur" sözlerini kullandı.