GENEL - 12 Temmuz 2018 Perşembe 17:35

Dijital Pazarlama Uzmanı Çakır’dan şirketlere dijital pazarlama taktiği

A
A
A
Dijital Pazarlama Uzmanı Çakır’dan şirketlere dijital pazarlama taktiği

Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, programında dijital pazarlamanın şirketlerin karlılıklarını artırmada önemli bir etken olduğunu söyledi.

Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, programında dijital pazarlamanın şirketlerin karlılıklarını artırmada önemli bir etken olduğunu söyledi.


Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, gazeteci-yazar Halime Erdoğan’ın sunduğu ‘Erkan Doğan ile Haber Sohbetleri’ programına katıldı. Çakır, dijital Pazarlamanın işletmelere özellikle mali bakımdan büyük avantaj sağladığını söyledi. "Dijital pazarlama işletmelerin veya kişilerin hizmet ve ürünlerini tanıtmak amacıyla kullandığı araçtır. Bu dijital kanallar Google, Facebook veya benzeri mecralarda olabilir" diyen Çakır, "Maliyet avantajı ilk sırada geliyor. Bütçeniz kadar harcama yapabiliyorsunuz. Diğer avantajı ise basılı ve diğer mecralara göre ölçülebilir olması. Yani verdiğinizin karşılığında ne kadarlık bir trafik elde ettiğinizi çok daha rahat ölçümleyebiliyorsunuz. Küçük ve orta işletmeyseniz bence dijital tarafta yatırım yapmak çok daha sağlıklı olacaktır. Maliyet aslına markaları ajansların nasıl yönlendirdikleri ile ilgili bir durum; çünkü markaları doğru yönlendirip markalara verdiğinin karşılığını alacakları güvencesini verirseniz ciddi veya düşük bütçeli bir yapabiliyor. Şunu söylemeliyim ki; günlük 5 TL’lik bir bütçede belirleyebilirsiniz. Beş yüz tl’lik bütçe belirleyen müşterilerimizde var. Burada asıl olay markanın elde edeceği ölçümlemeyi önceden öngörmesi ve planlaması denilebilir. Dışarıda bir broşür veya benzeri şeylerle reklam yaptığınızda reklamınızın sizinle ilgilenen birinin eline geçip geçmeyeceğinizi bilemiyorsunuz; ama dijital medyada hedef kitlenize veya sizi arayan kişiye ulaşabiliyorsunuz. Bu da direkt olarak dönüşüm oranlarınızı olumlu yönde etkileyebiliyor" diye konuştu.



"Markaları anlayıp hedef kitle analizlerini yapıyoruz"


Roof Digital Kurucusu Gökhan Çakır, sözlerine şöyle devam etti:


"Bu kadar değişken ve farklı bir sektörün olduğu yerde tek bir strateji geliştirmek doğru değil. Burada en önemli nokta her marka ve firmanın kendine ait bir stratejisi olması. Marka bizimle iletişime geçtiğinde ilk yaptığımız markanın medya planını oluşturup markayı tanımaya çalışmak; çünkü her markanın hedefi aynı değil. Bir marka daha fazla satış yapmak isterken diğer marka daha fazla tanınmak isteyebiliyor. Markaları anlayıp hedef kitle analizlerini yapıyoruz. Hedef kitleye nerede ve nasıl ulaşabileceğimizi araştırıp daha sonra bütçe planını oluşturuyoruz. İkinci önemli kısım ise verdiklerimizi ölçümlemek ve değerlendirme yapmak. Her ay bu şekilde analiz yaparak tekrar plan çiziyor ve bu şekilde ilerlemeye çalışıyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa "Dağ-Der Bayramlaşma Danışığı" coşku ile kutlandı Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık ve Osmangazi Dağ Köyleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Dağ-Der) her yıl geleneksel olarak gerçekleştirdiği Bayramlaşma Danışığı’nı bu yıl da yoğun katılımla gerçekleştirdi. Dağ-Der tarafından her yıl düzenlenerek geleneksel hale gelen Bayramlaşma Danışığı DAĞDER Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Siyasi parti temsilcileri, STK’lar ve dernek üyelerinin yoğun katılım gösterdiği programda Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın meşaleler ve davul zurna ile coşkulu bir şekilde karşılandı. “Dağlılar ilk kez birlik iradesi gösterdiler” Programın açılış konuşmasını yapan Dağ-Der Genel Başkanı İsmail Aydoğdu yerel seçimlerde dağ yöresinin birlik olduğunu ifade ederek, “31 mart itibari ile yerel seçimler yapıldı. Şubat’ın 15’inden itibaren geçen süre içinde derneğimizde yerel seçim gündemi oluşturuldu. Dağ-Der doğal olarak tüm partilerin iltifatına tabii oldu. Bize göre güzel bir süreç geçti. Ama asıl güzellik şu ki dağlılar ilk kez bir birlik iradesi gösterdiler ve geçmişte 2 dönem Dağ-Der Genel Başkanlığı yapmış, TBMM’de 3 dönem milletvekilliği yapmış ve Osmangazi Belediyesi’ne aday olmuş bir hemşerimizin etrafında birleşti. Bugün de Osmangazi Belediye Başkanı olarak aramızda gördüğümüz için çok mutluyuz. Dertlerimiz ile değil, değerlerimiz ile gündeme gelmek isteyen bir derneğiz. Öncelikle biz hem yaşadığı coğrafya hem de 700 yıllık tarihi geçmişi itibari ile öncelikle Bursalıyız. Dolayısıyla Bursalı olmayı önemsiyoruz” ifadelerini kullandı. “Dağ yöresinin hizmet anlamında alacağı var” Geçmişte dağ yöresine yapılan hizmetlerin eksik kaldığını belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Yöremizin ve yöre insanımızın hizmet anlamında alacağı var. Yöremiz insanı burada 700 yıldır yaşamasına rağmen gerçekten hak ettiğini alamadığını düşünüyoruz. Sadece ben değil yöre insanı da böyle düşünüyor. Bu yerel seçimde de sizlerin büyük desteği ile Allah nasip etti bu dönem Osmangazi Belediye Başkanı olarak sizlere hizmet etme fırsatı verdi. Hepimizi Allah utandırmasın, mahcup etmesin. Halkımızın bize yüklediği sorumluluğun ve işimizin kolay olmadığının farkındayız. Bu durumu bilerek yola çıktık ve çok çalışma sözü ile bunun da üstesinden geleceğiz. Yeni bir yönetimiz, biraz zamana ihtiyacımız var. Yönetim kadroları oturduktan sonra ve işleyişe hakim olmamız ile beraber Bursa’ya, dağ yöresine, Osmangazi’ye hizmet edeceğiz” şeklinde konuştu. Programın sanatçı Mehmet Çetin konseri ile devam etti.