EKONOMİ - 13 Temmuz 2018 Cuma 16:11

Foça’ya Sahip Çıkıyoruz Platformu’ndan Foça Tatil Köyü çağrısı

A
A
A
Foça’ya Sahip Çıkıyoruz Platformu’ndan Foça Tatil Köyü çağrısı

Foça’ya Sahip Çıkıyoruz Platformu Üyesi Doktor Gökalp Müstecaplıoğlu, Foça Tatil Köyünün yeniden 49 yıllığına ihale yapılmasına ilişkin, "Hükümetin Foça Tatil Köyü’nün yeniden açılması konusunda girişimini çok doğru buluyoruz.

Foça’ya Sahip Çıkıyoruz Platformu Üyesi Doktor Gökalp Müstecaplıoğlu, Foça Tatil Köyünün yeniden 49 yıllığına ihale yapılmasına ilişkin, "Hükümetin Foça Tatil Köyü’nün yeniden açılması konusunda girişimini çok doğru buluyoruz. Bu sebeple herhangi bir dernek, vakıf veya hayır kurumuna değil, önceden olduğu gibi ve ilk işletenleri gibi turizm kökenli sermaye grupları ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Foça Belediyesi işbirliği ile birlikte yeniden hak ettiği düzeye ulaşmasını istiyoruz" dedi.


Foça’ya Sahip Çıkıyoruz Platformu Üyesi Doktor Gökalp Müstecaplıoğlu, Foça Tatil Köyünün yeniden 49 yıllığına ihale yapılmasına ilişkin bir açıklama yaparak, ihale hakkında bazı önerilerde bulundu. Müstecaplıoğlu,Foça Tatil Köyü’nün yeniden açılması konusunda girişimini doğru bulduklarını ifade ederek, tatil köyünün herhangi bir dernek veya vakıf grubuna değil tecrübeli turizm firmaları verilmesi gerektiğini savundu.


Müstecaplıoğlu, "Hükümetin Foça Tatil Köyü’nün yeniden açılması konusunda girişimini çok doğru buluyoruz. Bu sebeple herhangi bir dernek, vakıf veya hayır kurumuna değil, önceden olduğu gibi ve ilk işletenleri gibi turizm kökenli sermaye grupları ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Foça Belediyesi işbirliği ile birlikte yeniden hak ettiği düzeye ulaşmasını istiyoruz. Foça Tatil köyü, Foça ve Foçalılar için büyük anlamlar içeren bir olgudur. Foça Tatil Köyü sıradan bir turistik tesisi değildir. Foça Tatil Köyü, Türkiye de turizm denince akla gelecek ilklerin adıdır. Tatil köyü, o zamanki adıyla Clup Med, Türkiye turizminin dışa açılan uluslararası ve en önemli kapısıdır. Bugün 13 yıllık bir kapanma talihsizliği ile sadece Foça turizmi değil Türkiye turizmi de büyük bir darbe yemiştir. Şimdi bizler, Foça halkı ve Foça’ya sahip çıkıyoruz platformu, Foça Tatil köyünün eski ihtişamına ve hak ettiği çalışma ve hizmet anlayışına kavuşmasını diliyoruz. Bu yüzden Turizm de ilklerin merkezi, değerli Foça tatil köyünün yeniden ülkemiz turizmine öncülük edeceği yenilikler ile işletmeye açılmasını diliyoruz" dedi.



Bakana çağrı var


Gökalp Müstecaplıoğlu, şöyle devam etti:


"Yüzünü zengin ve yabancı turist kazanmaya dönmüş, yüksek kalitede hizmet üreten ve bunları yaparken donanımlı ve nitelikli Foçalı Turizm personelinin destekleri ile bu medeni yaşamı kucaklamış Foçalı gençlerin ve insanların çalıştırıldığı, Foça halkına katma değer sunacak bir tesis haline getirilmesi diliyoruz. Foça’nın 20-30 yıl içinde, eğer sahip çıkabilirsek, Türkiye’nin değil dünyanın gözünde adeta bir San Remo veya Portofino gibi ünlü ve değerli bir turizm cenneti noktasına geleceğini biliyoruz. Yeni turizm bakanımızın sağ duyusuna sesleniyoruz. Sektörden geliyor olması bizim için bir fırsattır ve bakanımızın bu tür yüksek kaliteli tesislerin önemini bilen bir kişi olarak, sesimizi duymasını ve olası bir yanlıştan dönülerek, Foça Tatil Köyünün 50 yıldan beri süregelen aslına uygun biçim ve değerlerde turizme kazandırılmasına öncülük yapmasını istiyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beyaz eşya satışları Mart ayında yüzde 24 arttı Beyaz eşya sektörü 2024 yılı ilk çeyreğinde iç satışlarda yüzde 28 arttı. İhracat ise yüzde 5 azaldı. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görüldü. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu. Paylaşılan bilgilere göre, 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi. 2024 yılı ilk çeyreğinde 6 ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 artarak benzer seyretti. Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda yüzde 24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay yüzde 11 seviyesinde devam etti. "Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör" TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor” dedi. Sığın, altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Son iki yılda ihracatın sürekli düşüş kaydettiğini ve bu seyrin kısa dönemde değişmeyeceğini ön gördüklerini belirten Gökhan Sığın, sektörün küresel pazarlardaki daralmaya rağmen iç pazarda istikrarlı bir trend gösterdiğini dile getirdi ve ekledi: “İhracattaki düşüşün temel nedeni küresel pazarlardaki daralma oldu. Buna karşılık üretim ve istihdam seviyelerimizi iç pazardan aldığımız bu güç ile korumaya devam ediyoruz. Bu noktada, iç pazar canlılığını sürekli kılmak büyük önem taşıyor." Gökhan Sığın, ihracat bazında değer dağılımını aktarırken, Avrupa’nın hala ana ihracat pazarlarından biri olduğunu belirtti ve ürünlerin AB standartlarına uygunluğu konusunda ülkemizin teknik ve hukuki altyapısının gelişmeye devam ettiğini vurguladı. Ulusal mevzuatın AB’nin yeşil ve dijital dönüşüm politikalarını da kapsayacak şekilde güncellenmesinin sektör için önemli olduğunu dile getiren Sığın, bu tür revizyonların ihracata olumlu yansıyacağını düşündüklerini ifade etti ve sözlerini şöyle noktaladı: “Enerji verimli ürünlerin Türkiye’de daha da yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Bu durum ülke kaynaklarımızın korunmasının yanı sıra tüketicilerimize de tasarruf imkanı sağlıyor. Enerji verimli ürünlerin kullanımının artması sanayimizin varlığı ve sürekliliği için olduğu kadar ülkemizin ve tüketicilerimizin refahı için de büyük önem taşıyor.” TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, "Ülkemizin ve çevrenin korunmasına yönelik uzun vadeli hedefleri perspektifinde çevre uygulamalarındaki gelirlerin ilgili sektör bazında yeşil dönüşüm ve enerji verimliliği projelerine, teknoloji gelişimine aktarılmasını temin edecek bir mekanizma en kısa sürede kurulmalıdır" dedi. Özkadı ayrıca Türkiye’ye geçici olarak ithal edilen ve işleme tabi tutulan eşyanın, işleme sonrasında tekrar ihraç edilmesini sağlayan Dahilde İşleme Rejimi’nin teşvikinin (DİR) Türkiye’nin ihracatına büyük katkı sağladığına değindi. Sektörün önemli temel girdilerinden yassı çelik ürünleri ile ilgili olarak da TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz şunları söyledi: “Uluslararası konjonktür nedeniyle hammadde maliyetleri değişkenlik göstermektedir. Bu da, tahmin edilebilirliği düşürerek üreticileri daha ihtiyatlı satın almalar yapmaya yöneltmektedir." “Yetkili servisler için en doğru kaynak firmaların resmi websiteleri ve servis.gov.tr” Son olarak toplantıda yetkili servislerin önemine değinen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, 3 bin 500’ü aşkın yetkili servisin her gün binlerce tüketiciye çözüm ve destek sunduğunu hatırlatırken ‘aldatıcı’ nitelikli yani yetkili olmadığı halde kendilerini yetkili servis gibi tanıtan kişilerin çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına neden olduğuna dikkat çekti. Kuseyri sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicilerimize şirketlerimizin resmi web sitelerinden ya da Ticaret Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulan servis.gov.tr üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.”