YEREL HABERLER - 21 Kasım 2013 Perşembe 09:58

Ftso’dan Dalaman Havalimanı Başmüdürü Kasap’a Ziyaret

A
A
A
Ftso’dan Dalaman Havalimanı Başmüdürü Kasap’a Ziyaret

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) yaz sezonunda yaşanan sorunların çözüm arayışları kapsamında Yönetim Kurulu Üyeleri Günay Özütok, Selamettin Yılmaz, Ulaştırma Komitesi üyesi Hüseyin Ertuğrul ile Ertuğrul Gürkan, DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap’ı ziyaret ederek sorunların çözümü konusunda destek istediler.
Havaalanının turistin ülkemizde ilk karşılandığı yer olması nedeniyle önemli olduğunu belirten FTSO üyeleri sorun olarak gördükleri konuları şu şekilde sıraladı; “Buraya yakınını karşılamaya gelen ya da yakınını uğurlamaya gelen kişiler otoparka girmeye zorlanıyor. Gelen yolcu kısmı araç trafiğine kapatıldığı için yolcu alınamıyor. Yolcu çantalarıyla dışarı çıkıyor, görevliler ‘bekleyemezsin’ diye taciz ediyor. Ayrıca adam eşini çocuklarını getirmiş, yolcu etmesi en fazla 15 dakika sürer. 15 dakika bekletilmiyor. Görevliler sürekli taciz ediyor. Kişiler otoparka girmek zorunda bırakılıyor. Otopark ücretleri ciddi olarak yüksek. Tanıdığını karşılamaya gelen kişiler havaalanı girişinde sorgulanıyor. Ayrıca taksiciler gelip belge sorabiliyor. Kendinizi rahat hissederek yakınınızı alamıyorsunuz. Ayrıca havaalanındaki büfelerin fiyatı çok yüksek küçük su 5 liraya satılıyor. Bunun önüne geçilmesi lazım” diyerek Kasap’tan yardım istediler.
DALAMAN HAVAALANIN’NDA TAKSİ ÜCRETİ NEREDEYSE UCAK ÜCRETİNE EŞDEĞER
Dünyanın birçok yerinde havaalanlarında taksinin yanında otobüs gibi seçeneklerin de olduğunu ancak Dalaman’da taksi ücretlerinin neredeyse uçak ücretine eşdeğer olduğundan yakınan FTSO yönetimi, “Burada tek seçenek taksi. Taksi ücretleri de neredeyse uçak ücretlerinden fazla tutuyor. Birçok turist, işlemlerini yapan polislerin oldukça sert davrandığından şikayet ediyor. Belki de tatile başlarken geldikleri ülkede güler yüz görmek istedikleri içindir. Polislerinde uzun mesai saati nedeniyle yorulduğunu biliyoruz. Buna bir çözüm bulunabilir mi? Yollardaki hız düşürülmesi için konan engeller çok fazla. Neredeyse üçüncü dünya ülkesindeki gibi. Bunlar kaldırılsın, hız yapana ceza yazılsın. Araç kiralama şirketleri ile ilgili de ciddi sıkıntı var” diyerek sorunları dile getirdiler.
FTSO üyelerinin dile getirdiği sorunları dinleyip notlarını alan DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap, sorunların bir kısmına cevap verirken, bir kısmını da ilgili kurumlara ileteceğini söyledi.
Başmüdür Yaşar Kasap, “Sizin pencerenizden bakıldığında bir manzara görünüyor, bizim penceremizden bakıldığında başka bir manzara görünüyor. Burada orta noktayı bulmak lazım. Birliktelik olacaksa karşılıklı iletişimle olur. Otopark ücret konusunu şöyle değerlendirelim; münferit yolcularla, tur operatörleri olarak karşıladığınız yolcuları birbirinden ayıralım. Ticari maksat gütmeden aileniz ya da yakınınızı karşılarken hiçbir sıkıntı yok. 3 ay önce başladı, yolcu geldiğinde girişte otoparka girmeden hava kuvvetleri tarafında sol tarafta araçlar için turnikesiz bir yer açtık. 7- 8 araç park edebilir. Tabelasını koyduk, ticari araç hariç yolcusunu indirebilir, bindirebilir. Dünyanın hiçbir yerinde ticari olarak gelenler otoparklarda ücretsiz alıkonmuyor. Antalya’da 15 dakikası ücretsiz. İşletme kiralanırken sözleşmeye konmamış. Biz 15 dakikasının ücretsiz olması için genel müdürlüğümüze yazı yazdık. Genel müdürlük aracılığıyla bakanlığa gitti, bakanlık bu işin üzerinde duruyor. Ne zaman yapılır bilemiyoruz. Bugünkü şartlarda ticari olarak yolcu taşıyan araçlar ücretsiz olarak bekleyemez. 15 Dakika ücretsiz olarak uygulama başlarsa değişir. Yollardaki engeller gelen istek üzerine kondu. Kısa bir süre önce bir tur şirketinde çalışan yabancı bir bayan üzücü bir kazada hayatını kaybetti. 150 metrelik mesafede ne kadar hız yapılabilir? Bu kadar alanda hız yapılarak bir kişinin hayatını kaybetmesine neden olundu. İç hatlar yakın bir zamanda ihaleye çıkacak, iç hatlar devrediliyor. Yap- işlet- devret ya da kirala- işlet- devret modeliyle ihale edilecek. Satışlar tarifeye göre yapılıyor. Fiyat listesi yoksa ya da fiyat listesinden fazla fiyata ürün satılıyorsa satış fişiyle müracaat edin gereğini yaparız” dedi.
Konuşmasında Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası yönetiminin yaklaşımını taktirle karşıladığını belirten Yaşar Kasap “Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasına teşekkür ediyorum. Çok güzel, sistemli bir şekilde çalışıyor. Bunu belki siz fark etmiyor olabilirsiniz. Bizim etrafımızda sizin gibi ticaret odaları var. Marmaris var diğer odalar var. Biz bunların hepsini görüp değerlendirme yapabiliyoruz. Gayet güzel ve sistemli bir çalışması var” ifadelerine yer verdi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Toplu ulaşımda örnek şehir Konya Konya Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda hizmet kalitesini artırmak amacıyla teknolojik imkanlardan yararlanarak harita tabanlı uygulamalar geliştiriyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’da toplu ulaşımın güçlenmesi için bir taraftan 181 yeni otobüsü Büyükşehir Belediyesi’nin filosuna dahil ettiklerini, bir taraftan da yeni köprülü kavşaklar ve caddeler açtıklarını hatırlattı. Justice Projesi Avrupa’da Konya ile birlikte 3 şehirde uygulanıyor Şehir içi toplu ulaşım hizmetlerinde hayata geçirdikleri uygulamalarla Türkiye’ye model olmaya devam ettiklerini kaydeden Başkan Altay, “Avrupa Birliği’nin desteklediği ve TÜBİTAK tarafından finanse edilen Justice Projesi’ne Konya Büyükşehir Belediyemiz ortak olarak katılıyor. Proje kapsamında toplu ulaşım erişilebilirliğini ve kapsayıcılığını artırmaya yönelik geliştirilen uygulamalardan biri de harita tabanlı analiz çalışmaları. Avrupa’da Brüksel ve Strazburg’la birlikte projenin uygulandığı şehirlerden birisi de Konya’mız. Hazırlanan yazılımla şehir merkezlerinde toplu ulaşım araçları kullanılarak belirli noktalara ulaşımla alakalı analizler gerçekleştiriliyor. Projede harita üzerinde oluşturulan ulaşım süreleri ile kişinin bulunduğu noktadan gitmek istediği yere Büyükşehir’e ait toplu ulaşım araçlarıyla ne kadar sürede ulaşabileceği tespit ediliyor. Çalışmada ayrıca fiziksel ve görme engellilere yönelik de analizler bulunuyor” dedi. Projenin şehir içi ulaşımın verimliliğini artıracağını ve trafik yoğunluğunun azalmasında etken olacağını vurgulayan Başkan Altay, “Proje şehrin toplu taşıma ağının daha etkin ve erişilebilir hale gelmesine de katkıda bulunacak” ifadelerini kullandı. Avrupa Birliği destekli Justice Projesi Proje çerçevesinde harita üzerinde ulaşım süreleri farklı renk tonları ile gösteriliyor. 0-10 dakika, 10-20 dakika, 20-30 dakika gibi 10 dakikalık ulaşım sürelerine göre oluşturulan harita çalışmalarında, kişinin bulunduğu noktadan gitmek istediği yere Konya Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşımda kullanılan otobüs ve tramvayları ile ne kadar bir sürede ulaşabileceği gösteriliyor. Bu çalışma, hem mevcut durumun daha da iyileştirilmesi hem de yeni yapılacak toplu ulaşım yatırımlarının, şehir ulaşımında nasıl bir etki oluşturacağına dair projeksiyonlar ortaya koyması açısından önem arz ediyor. Proje, dezavantajlı grupların toplu ulaşıma erişilebirliğini artıracak Üç şehirde 36 ay sürecek Justice Projesi, temelde dezavantajlı grupların toplu ulaşım imkanlarına erişilebilirliğini artırmak ve daha kapsayıcı bir yaklaşımla toplu ulaşım sisteminin dizaynını amaçlıyor. Bu sebeple katılımcı bir anlayışla sivil toplum kuruluşlarının da katkıları ile fiziksel engelli, görme engelli, yaşlılar ve düşük gelir sahipleri ile birlikte toplu ulaşım yolculukları yapılarak onların da görüşleri proje çalışmalarının önemli bir kısmını oluşturuyor.
Ankara Dışişleri Bakanlığından ABD Dışişleri Bakanlığınca Yayımlanan 2023 İnsan Hakları Raporu’na tepki Dışişleri Bakanlığı, ABD Dışişleri Bakanlığınca Yayımlanan 2023 İnsan Hakları Raporu hakkında “Asılsız iddialara, gerçek dışı bilgilere ve önyargılı yorumlara yer verilmektedir” açıklamalarında bulundu. Dışişleri Bakanlığı, ABD Dışişleri Bakanlığınca Yayımlanan 2023 İnsan Hakları Raporu hakkında açıklama yaptı. Açıklamada, ABD Dışişleri Bakanlığının 22 Nisan 2024 tarihinde yayımladığı ve 200’e yakın ülke hakkında bölümler içeren “2023 İnsan Hakları Raporu”nda, geçmiş yıllarda olduğu gibi, Türkiye’ye yönelik asılsız iddialara, gerçek dışı bilgilere ve önyargılı yorumlara yer verildiği belirtildi. Bu yıl da kaynağı belirsiz iddialar ile terör örgütleriyle iltisaklı çevrelerin söylemleri temelinde hazırlanmış olan bu rapora itibar etmediğimizin bir kez daha vurgulandığı açıklamada, “Ülkemiz, demokrasi, insan hakları ve hukukun üstünlüğü ilkelerine bağlılığını, karşı karşıya bulunduğu çok yönlü ve ağır terör tehditlerine rağmen kararlılıkla sürdürmektedir. Meşru müdafaa hakkımız temelinde yürüttüğümüz terörle mücadele operasyonları tamamen terörist unsurlar ile bunların terör faaliyetlerinde kullandıkları yeteneklere yöneliktir. ABD’nin, terörün her türüne karşı sürdürdüğümüz haklı ve meşru mücadelenin kapsamını iyi bilen bir müttefik olarak gerçekleri çarpıtan tutarsız iddialarda ısrarını anlamak mümkün değildir” ifadelerine yer verildi. Ayrıca raporda, Gazze’de devam eden ve yalnızca Filistin halkının asli haklarına değil aynı zamanda tüm insanlığın ortak değerlerine büyük bir darbe vuran insanlık dışı saldırılara layıkıyla yer verilmemesini büyük endişeyle karşılandığı ifade edildiği açıklamada, sözkonusu raporun tarafsızlık ve objektiflikten uzak bir şekilde, siyasi saiklerle hazırlandığını açıkça gösterdiği aktarıldı. Açıklamada, ABD’nin insan hakları konusunda kendi siciline odaklanması ve terör örgütleriyle kurduğu ortaklıklar ile insan hakları konusunda izlediği çifte standartlı politikayı sonlandırması çağrımızı yinelendiğinin altı çizildi.