YEREL HABERLER - 06 Şubat 2014 Perşembe 12:52

İl Genel Meclisi Toplantısı

A
A
A
İl Genel Meclisi Toplantısı

Okullarla ilgili hazırlanan raporda; öğretmen, öğrenci ve velinin durumunun pek de iç açıcı olmadığı ortaya çıktı.
Malatya İl Genel Meclisi Şubat toplantıları çerçevesinde, komisyonun hazırladığı öğretmen, öğrenci ve velinin durumlarıyla ilgili hazırlanan rapor tartışıldı. Meclis üyeleri raporla ilgili görüşlerini dile getirdi.
İl Özel İdaresi Salonu’nda Naci Şavata’nın başkanlığında düzenlenen İl Genel Meclisi toplantısında, Eğitim-Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu’nda görüşülüp rapora bağlanan öğretmenlerin okuldaki asayiş ve disiplin sıkıntılarının sebepleri ve çözüm önerileri ile ilgili rapor okunup karara bağlandı.
İl Genel Meclis üyesi Osman Cemali Marasalı’nın Meclis Divanı’na sunmuş olduğu sözlü önergede; görev yapan öğretmenlerin okuldaki asayiş ve disiplin ile ilgili sıkıntılarının sebepleri ve çözüm önerileri hakkında araştırma yapılarak meclise bilgi sunulması belirtildi.
Eğitim-Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu’nun raporu şöyle okuldu:
“Eğitim-Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu olarak çok sayıda okula yaptığımız ziyaretlerde idareci ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerde öğrencilerin davranış bozukluğunun ortaokul 7-8 den başlayarak artan bir şekilde lise ve dengi okullarda fazlalaştığı görülmektedir. Bu davranış bozukluklarının çevre mahallelerde ve endüstri meslek liselerinde daha fazla olduğu aynı zamanda bu davranış bozukluklarının okul eşyasına zarar verme, madde alışkanlıkları, öğretmene hakaret, dersi dinlememe, ders anlatılırken başka şeylerle uğraşma, yazılı kağıtlarını boş verme, yazılı sonuçlarında kendi başarısızlıkları öğretmene mal etme, öğretmene sözlü hakaret, tehdit, fiziki saldırıda bulunma, öğretmeni dışarıda takip etme ve hatta darp etme, küfür etmek gibi ileri seviyeye çıktığı görülmektedir.
Öğrencinin başarısızlığın bütün sebebini öğretmen olarak gören velinin okula gelerek öğretmene fiili saldırıda bulunduğu çoğu kez görülmektedir. Özellikle başarısız öğrencilerinin kendi başarısızlığının faturası veli ve öğrenci tarafından öğretmene kesilmektedir. Saygısızlık ise öğrencilerin büyük çoğunluğu tarafından medeniyet ve özgürlük adı altında yapılmaktadır. Öğrenci öğretmeni gördüğü halde sigarasını içmektedir veya yerinden kalkmamaktadır.
Selam verme tokalaşma gibi değerlerimiz tamamen erozyona uğramaktadır. Bunların hepsi bireyin daha özgürce yaşaması adına yapılmaktadır.
Örneğin; öğretmen öğrenciyi derse katılımı için kaldırıp soru soruyor, öğrenci canının istemediğini söylüyor ve öğretmeni tersliyor. Bu olayı da velisine öğretmen beni sınıfta rencide etti, diyerek anlatıyor. Velinin yaptığı ilk şey ise öğretmeni sorguya çekmek oluyor.
Veli çoğunlukla çocuğu ile ilgilenmemektedir. Fakat çocuğun başarısız olduğunu ya da çocuğu için yapılan eğitici bir ikazı bile büyüterek okullara gelip öğretmene saygısızlık hatta hakaret edebilmektedir. Ve bu yaptığını dışarıda bir kahramanlık gibi anlatabilmektedir.
Veli okul müdürüne milli eğitim müdürüne veya Vali ye veya Alo 147’ye şikâyet ettiğinde müfettiş hemen tahkikat yapıyor. Öğretmen rencide ediliyor. Öğretmen haklı çıksa dahi veli ve öğrencinin yaptığı şikâyet kendine kalıyor.
Öğrenci ve velinin bütün bu anlattıklarımızı yapmaya hakları vardır. Fakat öğretmenin yasal hiçbir hakları yoktur. Savunmaları da yoktur. Bunun için öğretmenleri koruyan yasal hakların olması zorunludur. Eğer yasal hakları olmazsa öğretmene haklı haksız saldırılar devam edilecektir.
Rehber öğretmenlerimize davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin bu davranışların sebebi olarak veliyi göstermektedirler.
Veli profilini şu şekilde sıralıyor.
Baskıcı Veli: Bu velilerin çocukları ürkek, korkak ve kendine güvensizdirler. Derse parmak bile kaldırmazlar.
Tavizkar Veli: Bu velilerin çocukları doyumsuz, mutsuz, huzursuz ve hırçın saldırgan çocuklardır.
İlgisiz Veli: Böyle velilerin çocukları kendini değersiz hisseder, özgüvenleri yoktur. Hırçın ve saldırganlardır.
Yetkin Veli: Çocuklarını düşünebilen sorumluluk alabilen bir birey olarak yetiştirirler ve çocuklar kendine yeten bağımsız kişiliğe sahip olurlar.
Öğretmenlerin basına sitemleri vardır;
Öğretmenden öğrenciye bir haksızlık varsa boy boy resimlerle haftalarca zalim vicdansız öğretmen olarak anlatılır. Öğrenci öğretmeni darp eder hatta öldürür. Bu olay ise ya hiç haber olmaz ya da bir günlük küçük bir haberle geçiştirilir. Bu da basının öğretmene verdiği değeri gösterir. Basının halkın sesi olduğunu düşünürsek milletinde öğretmene verdiği değeri anlayabiliriz. Peki, şu soruyu soralım: basın ve toplum tarafından baskı altına alınan öğretmenden başarı beklenebilir mi? denildi.”
Komisyonun değerlendirmesi ise şöyle:
“Yaşanan olayların çoğunu iyi yetiştirilmiş bir öğretmen tarafından önlenebilir kanaatindeyiz. Bu yüzden öğretmen yetiştiren kurumların programlarını gözden geçirmeleri gerekmektedir.
Velilerimiz de çocuklarımızı yetiştiren öğretmenlerimize saygısızlık yapmamalıdır. Çok basit meselelerle öğretmeni rencide etmemelidir. İnsanımız Peygamberimizin okuma yazma öğretme karşılığında esirleri bıraktığını unutmamalı, ilmin kapısı Hazreti Ali Efendimizin “ bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.” Sözünün büyüklüğünü kavramalıdır. Öğretmenin atının nalından sıçrayan çamuru silmeyip saklayan bir ecdadın torunları olmaya layık bir şekilde öğretmene hürmet gösterilmelidir.
Veli eğitimi yapılmalıdır, bu eğitim okul idaresi ve rehber öğretmenler tarafından ayda bir okullarda okul aile kaynaşması adı altında olabilir. Sivil toplum kuruluşları konferans şeklinde verebilirler. Farikalar kendi işçi ve personeline bu konunun uzmanları getirilerek verilebilir. Yazılı basın bir köşesinde bir uzmanın kaleminden verebilir. Görsel basın ana baba çocuk yetiştirilmesi adı altında verebilir.
Anne baba çocuğuna bir öğretmen değil yaşam tarzı ile davranışlarıyla örnek olmalıdır.”
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararları Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararları Resmi Gazete’de yayımlandı. Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atama kararlarına göre Hazine ve Maliye Bakanlığı’nda açık bulunan Vergi Başmüfettişliklerine Furkan Fırat, Erhan Yaşaran, Hatice Senger Erdoğan, Levent Emre, Bayram Gülçiçek, Barış Gürsoy, Volkan Nurdağ ve Halime Eda Tandoğan atandı. Bakanlıkta açık bulunan Vergi Müfettişliklerine ise Sevil Toprak, Osman Neşet Tandoğan, Erol Cihan Dersinlioğlu ve yapılan yeterlilik sınavda başarı gösteren Vergi Müfettiş Yardımcıları Murat Dönmez, Güler Çelik, Harun Yartaş ve İbrahim Ayyıldız atandı. Atamalar 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 2 ve 3’üncü maddeleri ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 37’nci maddesi gereğince gerçekleştirildi. Tarım ve Orman Bakanlığında açık bulunan Başmüfettişliklere ise 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 2 ve 3’üncü maddeleri gereğince Müfettişler Caner Atasever, Mahmut Kaynar ve Songül Afşar atandı. Tarım ve Orman Bakanlığında ayrıca 5’inci Bölge Müdürü Şahin Çılgın görevden alındı. Kültür ve Turizm Bakanlığında ise açık olan Başmüfettişliklere 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 2 ve 3’üncü maddeleri gereğince Müfettişler Ercan Sarı, Atilla Özkan, Mustafa Yavuz Ülküm, Birol Baha Bağ, Burak Büyükkuzukıran, Fatih Tuna Tunasoylu, Enes Keten ve Emre İlhan atandı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Afyonkarahisar İl Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Tanır ise görevden alındı. Karar ile birlikte 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 2 ve 3’üncü maddeleri gereğince Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında açık bulunan İş Müfettişliğine Yasin Zengin, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığında açık bulunan Başmüfettişliğe Müfettiş Eşref İmamoğlu atandı. Karara göre 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 2’nci maddesi gereğince Milli Eğitim Bakanlığı Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürü Züleyha Aydoğan ve Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü Trabzon Bölge Müdürü Enver Uzun ise görevden alındı.
Aksaray Aksaray’da nefes kesen polis-hırsız kovalamacası kamerada Aksaray’da inşaat malzemesi deposunu soyan hırsızlar ile polis arasındaki kovalamaca film sahnelerini aratmadı. Elektrikli motosikletle kaçan hırsızlar bir süre sonra motosikletin aküsünün bitmesiyle bu kez de yaya olarak kaçmaya başladı. Gecenin sessizliğini siren seslerine bıraktığı kovalamacada hırsız kardeşler yarım saat süren takip sonucu yakalanırken, nefes nefese kalan şüphelilerden biri yere yatırılıp ters kelepçe yapıldığı esnada polis memurlarına “Kalbim var” diyerek yardım istedi. Olay, gece yarısı Tacin Mahallesi’nde bulunan bir inşaat malzemesi deposunda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, depodan oksijen bariyerli yerden ısıtma borusu çalan 2 hırsız, çaldıkları boru paketlerini beraberinde getirdikleri 3 tekerlekli elektrikli motosiklete yükledi. Hırsızlık esnasında çevrede bulunan bir vatandaş durumu fark ederek hemen 112 Acil Çağrı Merkezine ihbarında bulundu. İhbar üzerine olay yerine polis ekipleri sevk edildi. Kısa sürede belirtilen adrese intikal eden ekipler 2 şahsı depodan hırsızlık yaparken suçüstü kıstırdı. Polisleri görünce neye uğradıklarını şaşıran 2 hırsız deponun duvarından atlayarak bahçe dışındaki boruları yükledikleri elektrikli motosiklete binerek kaçmaya başladı. Şahısların kaçması üzerine polis ekipleri telsizden anons ederek diğer ekiplere kaçış istikameti hakkında bilgi verdi. Ekiplerin hırsızların peşine düşmesiyle gecenin sessizliği siren sesleriyle yankılandı. Polis ve hırsızlar arasında yaşanan kovalamaca ise film sahnelerini aratmadı. Bir süre elektrikli motosikletle kaçan hırsızlar kaçarken çaldıkları boruları da motosikletin kasasından aşağıya attı. Polis ekiplerinin bölgeyi abluka aldığı kovalamacada motosikletin aküsünün bitmesi üzerine hırsızlar bu kez de motosikleti bırakıp yaya olarak kaçmaya başladı. Taşpazar Mahallesi’nde ara sokaklara ve apartmanların bahçesine girerek izlerini kaybettirmeye çalışan S.Ç. (21) ve U.Ç. (34) isimli 2 kardeş çok geçmeden yakalandı. Yüzüstü yere yatırılarak ters kelepçe yapılan nefes nefese kalan hırsızlardan S.Ç. ekiplerin ters kelepçe taktığı esnada “Kalbim var” diyerek yardım istedi. Yüzüstü yatırılarak kelepçelenen 2 kardeş gözaltına alınarak polis aracına bindirildi. Şahıslar sorgulanmak üzere İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesine götürülürken çaldığı yaklaşık 150 bin TL değerindeki malzemeler sahibine teslim edildi. Olayla ilgili Aksaray Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından tahkikat başlatıldı.
Sakarya Para vermeyen annesini benzin dökerek yakan şahıs tutuklandı Sakarya’nın Akyazı ilçesinde para istediği annesinden ret cevabı aldıktan sonra benzin dökerek kendisini ve annesini ateşe veren şahıs tutuklanarak cezaevine gönderildi. Elleri sargıda adliyeye sevk edilen şahsın, kendisini görüntüleyerek soru yönelten gazeteciye, “Niye çekiyorsun ki bu kadar, ne yaptığımı sen nereden biliyorsun?” ifadeleri de dikkatlerden kaçmadı. Korkunç olay, 18 Nisan Perşembe günü Akyazı ilçesi Erdoğdu Mahallesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, geçtiğimiz hafta annesi M.Y.’den (64) geçtiğimiz hafta bir miktar para alan ve tekrar isteyince ret cevabı ile karşılaşan Ö.Y. (42) öfkelendi. Ö.Y., maddi ve ailevi sorunları iddiası ile benzin dökerek annesi ve kendisini yaktı. Durumun haber verilmesi üzerine bölgeye jandarma ve sağlık ekipleri sevk edildi. İlk müdahalesi olay yerinde yapılan talihsiz kadın, ilk olarak Akyazı İlçe Devlet Hastanesi’ne buradan da Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldı. Vücudunda 2 ve 3’üncü derece yanıklar oluşan ve hayati tehlikesi bulunan M.Y., buradaki müdahalelerinin ardından Kocaeli Şehir Hastanesi Yanık Ünitesi’ne sevk edildi. Elleri sargılı şekilde adliyeye sevk edilen şahıs tutuklandı Her iki elinde de yanıklar oluşan şüpheli Ö.Y. ise olaydan kısa bir süre sonra yakalanarak ilçe jandarma komutanlığına götürüldü. Şahıs, burada tamamlanan işlemlerinin ardından elleri sargılı bir şekilde adliyeye sevk edildi. Ö.Y.’nin kendisini görüntüleyerek soru yönelten gazeteciye, “Niye çekiyorsun ki bu kadar, ne yaptığımı sen nereden biliyorsun?” cevabını vermesi ve ‘Pişman mısınız?’ sorusunu ise yanıtsız bırakması dikkatlerden kaçmadı. Adliyeye sevk edilen Ö.Y., tutuklanarak cezaevine gönderilirken, hastanede tedavi gören M.Y.’nin hayati tehlikesinin devam ettiği öğrenildi.