YEREL HABERLER - 08 Nisan 2014 Salı 17:22

Edirne'nin Eski Belediye Başkanı Sedefçi "chp'de Kalmak İçin Her Şeyi Yaptım"

A
A
A
Edirne'nin Eski Belediye Başkanı Sedefçi "chp'de Kalmak İçin Her Şeyi Yaptım"

30 Mart Mahalli İdareler Seçimi öncesi DSP’den adaylığını koyarak seçimi kaybeden Edirne'nin eski belediye başkanı Hamdi Sedefçi, CHP'de kalmak için her şeyi yaptığını dile getirerek "CHP'den istek gelseydi aday olmayabilirdim. Aramalarını bekledim. Cevap gelmeyince adaylığımı açıkladım" ifadelerini kaydetti.
30 Mart Mahalli İdareler Seçimleri'nde CHP'nin Recep Gürkan'ı aday göstermesinin ardından DSP'den aday olan ancak seçimleri kaybeden Sedefçi, seçimlerden sonra kameraların karşısına ilk kez çıktı. Edirne'de bir kafede yaptığı basın toplantısında seçimleri değerlendiren Sedefçi, CHP’li Recep Gürkan’ı arayarak tebrik etmek istediğini ama kendisinin telefonu açmadığını söyledi. Aynı zamanda devir teslim törenine bir davet beklediğini belirten Sedefçi, çağrılmadığını kaydetti.
30 Mart seçimleri öncesi Recep Gürkan’ın aday gösterilmesi nedeniyle bir şok yaşadığını ifade eden Sedefçi, "1 hafta bekledim ama ne Recep Gürkan’dan ne de CHP genel merkezinden herhangi bir öneri veya bir istek geldi. Gelseydi aday olmayabilirdim, pazarlık yaparak ya da belli hedefler koyarak değil de en azından öneriler, belli tavsiyeler beklenerek aday olma imkanım olmayabilirdi. Herhangi bir yerden bir ses gelmeyince bir de ben 12 Şubat’ta aradım genel başkanımız Kılıçdaroğlu’nu bana dönmediler. Bunu da yaptım, CHP’de kalmak için her şeyi yaptım. İstifa ettim ama geriye dönme şansım her zaman vardı. Ne olabilirdi? Beklentilerim vardı, en azından Recep Gürkan arayarak, mecbur oldum, ağabey özür dilerim, bir şeyler söyleyebilir, genel başkan bir şeyler söyleyebilirdi. Bir şey olmadı biz de bu işi onur ve şeref davası yaparak, aday olduk. Bu arada bugün genel başkana saldırı olmuş gruptan sonra az önce bilgi aldım. Kendisine geçmiş olsun diliyorum, üzüldüm. Demokrasilerde genel başkana saldırmak çok büyük yanlış olduğunu söylemek istiyorum" şeklinde konuştu.
"KENDİSİNE BAŞARILAR DİLİYORUM, ALLAH YOLUNU AÇIK ETSİN"
Hamdi Sedefçi, Edirne Belediye Başkanı Gürkan'ı kutladığını belirterek, "Kırgınlıklar geride kaldı. Edirne Belediye Başkanı olmuştur. Kendisine başarılar diliyorum, Allah yolunu açık etsin. Kampanya bitmiştir, kampanyada olanlar bitmiştir. Ne yapabilirim, desteğim ne olabilir, ağabeylik yapma şansım var mı ben onları düşünüyorum. Ben seçilen belediye başkanına da belediye meclisine de ağabeylik yapmaya hazırım. Tecrübelerimiz ve deneyimimizle katkı yapma şansımız olduğunu gayet herkes iyi biliyor. Burada bir siyasi düşünce olmadan, Edirne aşkı ve sevdasıyla, Edirne’ye olan borcumuz dolayısıyla katkı yapmaktan onur duyarız demek istiyorum. Ben kısmetse tebligat fasılları bitsin sayın başkanın, kendisini tebrik etmeye gideceğim. Kutlayacağım, başarılar dileyeceğim, ağabeylik yapmaya hazır olduğumuzu söyleyeceğiz. Kabul ederseler ederler, etmezlerse etmezler, ben karşılık beklemeden ağabeylik yapmaktan şeref duyacağımı söylemek istiyorum bir defa daha" ifadelerini kullandı.
"EDİRNE BELEDİYESİ'NİN TAM 60 MİLYON TL BORCU VAR PİYASAYA"
Edirne Belediyesi'nin piyasaya 60 milyon TL borcu olduğunu belirten Sedefçi, "Kimse havaya uçmasın şu anda. 7 bin nüfuslu Lalapaşa Belediyesi'nin borcu 2 milyon TL'dir. Belediye başkanıyla telefonla görüştüm, '2 milyon TL borç bıraktılar, ağabey ben ne yapacağım' dedi bana. 7 bin nüfuslu bir yerde 2 milyon TL borç bırakılıyorsa 150 bin nüfuslu bir yerde çok daha fazla borç bırakılması gerekir. 1 lira fazla değil tam 60 milyon TL’dir, 45 milyon TL de içme suyu ve atık su projelerimizin iller bankasına borcu vardır. Bu borçlar da benden ve diğer belediye başkanlarından kalan alt yapı borçlarıdır. Borçlar bankadan kesilerek ödemesi yapılır. Bunun dışında belediyenin başka bir yere borcu yoktur, bilginiz olsun" diye konuştu.
"BEN CHP’Lİ ÖLECEĞİM"
CHP'li olarak öleceğini ifade eden Sedefçi, "Gel derseler gideceğim, başka yapacak bir şey yok. Ben Atatürkçüyüm, cumhuriyetçiyim, bu saatten sonra kendime parti arayacak halim yok. Çağdaşım ben. Yuvam orasıydı son nefesime kadar yuvam orası kalacak diye düşünüyorum" dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”