GENEL - 02 Aralık 2019 Pazartesi 16:43

Yüreğir Belediyesinden Engelliler Günü etkinliği

A
A
A
Yüreğir Belediyesinden Engelliler Günü etkinliği

Yüreğir Belediyesi, 3 Aralık Uluslararası Engelliler Günü dolayısıyla etkinlik düzenledi.

Yüreğir Belediyesi, 3 Aralık Uluslararası Engelliler Günü dolayısıyla etkinlik düzenledi.


Yüreğir Belediyesi Kültür Merkezi’nde engellilere moral vermek amacıyla gerçekleşen etkinliğe engelli bireyler ve aileleri katıldı.


Yüreğir Belediyesi Başkanı Fatih Mehmet Kocaispir, burada yaptığı konuşmada, asıl engelin hayatın her alanının erişilebilir olarak düzenlenmemesi ve önyargılar olduğunu söyledi. Kocaispir, “Sen bunu yapamazsın şeklinde ortaya çıkan önyargıları yıkmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Adana’nın ilk Engelli Koordinasyon Merkezini açtık. Bu merkezde hobi ve meslek kursları veriyoruz. Engelli kardeşlerimiz özel olarak tasarlanmış araçlarla evlerinden alınıp merkezimize getiriliyor. Onları hayata kazandırıyoruz, etkinliklere katılımlarını sağlıyoruz” dedi.


Hayatın her alanında engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırmak için ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıklarını aktaran Kocaispir, “Şunu tüm kalbimle söylemek istiyorum. Sizlerin gözlerinde gördüğüm ufacık bir parıltı, bizim tüm yorgunluğumuzu alıyor. Hiçbir şey için umudunuzu kaybetmeyin, çünkü hayat farklılıklarla güzel, hayat paylaştıkça güzel” diye konuştu.


Kocaispir, engelli akrabası ile etkinliğe katılan şehit annesi Semiha Sığınak’a da çiçek vererek ellerinden öptü.


Etkinlikte, engelli bireylerin yaptıkları resim, heykel ve el işi ürünleri sergisinin açılışı yapıldı. Burhan Öztoprak Bubbleshow gösterisiyle çocuklara su balonu heyecanı yaşattı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Turunç Masa, 10 yılda 5 milyon 426 bin 85 kent sakiniyle iletişime geçti Antalya’da Muratpaşa Belediyesi’nin 10’uncu yılını geride bırakan yönetişim sistemi Turunç Masa’yı ilçe sakinleri anlattı. Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal’ın her detayıyla ilgilendiği Turunç Masa, halkla ilişkiler, iletişim ve bir yönetim projesi olarak 17 Kasım 2014’te uygulanmaya başladı. Turunç Masa, 10 yıl içinde başvuru masası, çağrı merkezi, gezici ekipler, sosyal medya, web ve basın birimleriyle kuruluşundan bu yana Muratpaşalıların istek, öneri ve şikayetlerini çözüme kavuşturdu. Turunç Masa, 10 yılda 5 milyon 426 bin 85 kent sakiniyle iletişime geçti. İlçe sakinleri anlattı Muratpaşa sakinlerinden Neslihan Demircioğlu, Turunç Masa’nın ihtiyaç duyduklarında ulaşabildikleri bir destek hattı olduğunu söyledi. “Benim için Turunç Masa, belediyemizin hem bilgi alabileceğimiz hem de bize kolaylıklar sunan bir hizmeti” diyen Demircioğlu, birçok konuda Turunç Masa’dan destek aldığını belirtti. Demircioğlu, sokak hayvanları, sosyal yardımlaşma ve bitki desteğinin yanı sıra deprem felaketinde de Turunç Masa faaliyetlerinin etkisinin büyük olduğunu dile getirdi. Turunç Masa’nın Muratpaşa Belediyesi’ne bağlı şikayetlere çözüm üreten bir birim olduğunu söyleyen Raşit Mercan ise “Benim için Turunç Masa, taleplerimiz sonuçlanana kadar takibin sağlanmasıdır” dedi. Kadir Akgöl ise “Benim için Turunç Masa, belediyeye gitmeden şikayetlerimizi dile getirmektir. Onlar da gereken işlemleri yapıyor” diye konuştu. Akgöl, ayrıca işlemler tamamlanırken Turunç Masa’nın kendilerine dönüş yaparak süreç hakkında bilgilendirdiklerini de söyledi.