ASAYİŞ - 20 Nisan 2021 Salı 14:43

El frenini çekmeden indiği tır park halindeki araçlara çarptı, kaza anı güvenlik kameralarına yansıdı

A
A
A
El frenini çekmeden indiği tır park halindeki araçlara çarptı, kaza anı güvenlik kameralarına yansıdı

Başkent’te bir tır sürücüsü yokuş aşağı bıraktığı tırının el frenini çekmeyi unutunca 10 tonluk araç yokuş aşağı geri geri giderek park halinde bulunan 4 araca çarptı.

Başkent’te bir tır sürücüsü yokuş aşağı bıraktığı tırının el frenini çekmeyi unutunca 10 tonluk araç yokuş aşağı geri geri giderek park halinde bulunan 4 araca çarptı. Şans eseri kazada can yaşanmazken bir kişi hafif yaralandı. Kaza anı güvenlik kameralarına yansıdı.


Olay, Çankaya ilçesine bağlı Dikmen Caddesi üzerinde meydana geldi. Bir tır sürücüsü dik yokuşta bulunan aracının el freni indirmeden aracından indi. El freni çekik olmayan tır frenlerinin boşalması sebebiyle yokuş aşağı geri geri gitmeye başladı. Yaklaşık 100 metre sürüklenen araç park halinde bulunan 4 arabaya ve yol kenarındaki aydınlatma direğine çarptıktan sonra kaldırıma çıkarak durabildi. Kazada, kamyonun çarptığı 4 araçta maddi hasar oluştu ve bir kişi hafif şekilde yaralandı. Kazanın yaşandığı sırda kaldırımda yürüyen iki kişi ise olası bir felaketten kıl payı kurtuldu. Çevre esnafın iddialarına göreyse kazaya karışın tırın trafikten daha önce men edildiği öne sürüldü. Olaydan sonra kaza mahalline polis, itfaiye ve 112 ekipleri sevk edildi. Olay hakkında inceleme başlatıldı. Kaza anı güvenlik kameralarına da yansıdı.



“Araç çekme belgeli bir araç”


Cadde üzerinde bulunan sürücü kursunun sahibi olan mağdur Cesim Adıgüzel yaşadıkları kazaya ilişkin, “Sürücü kursumuzun önünde, eğitim araçlarımız park halindeyken içinde her hangi bir kişi yokken bir kamyon kontrolsüz bir şekilde içinde sürücüsüz bir şekilde rampa aşağı geri geri geliyor. Araçlarımızı çarparak eziyor. Dört araç toplamda hasar görüyor. Bu araçlardan ikisi bizimdi. Birisi hafif hasarlı, diğeri ağır hasarlı. Diğerleri de bir personelimize ve vatandaşımıza ait araçlar. Sokak lambası direğini deviriyor tır. Mobilya firmasının totemini de devirdikten sonra duvara çarparak durabiliyor. Sürücü aracını çalışır vaziyette bırakmış ve inmiş. Bankada işi varmış herhalde. Aracın freni boşalıyor ve rampa aşağı kontrolsüz bir şekilde aşağı iniyor. Araç çekme belgeli bir araç. Trafikten men edilmiş. Sürücüyü tanımıyoruz. Araçlarımızın kaskosu var teminat altındalar. Can kaybı ve ciddi yaralanma olaylarının olmaması sevindirici oldu bu durumda. Böyle bir şey olsun istemezdik. Polisi aradık. Görevli arkadaşlarımız geldi tutanaklarını tuttular” ifadelerini kullandı.


Kaza anına şahit olan bir başka esnaf Taner Ünal da, “Karşımızdaki bankanın önüne büyük bir kamyon park ediyor. Şoför el frenini çekmeden iniyor. Yolda eğimli olduğu için el freni çekik olmayan kamyon hızla doğru buraya geliyor. Burada park halinde bulunan 4 arabaya çarpıyor ve birisine çok ciddi hasar veriyor. Bizim de buradaki 7 metrelik totemimizi deviriyor. Öyle durabiliyor ancak. Bir kişi de hafif yaralanıyor ama tamamen maddi hasarlı bir kaza bu. Olaydan sonra itfaiyeye, polise ve 112 ekiplerini aradık. İtfaiye geldi araçta mahsur kalan vatandaşı kurtardı. Poliste burada gerekli işlemleri gerçekleştirdi. Başka bir ekipte kazaya sebep olan kamyonu alıp otoparka çekti. Herhalde trafikten men cezası da varmış zaten kamyonun. Ona rağmen trafikteymiş. Üstümüzdeki sürücü kursunun 2 aracı ile bir çalışanının aracı ve başka bir vatandaşın aracı hasar gördü” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Çaldığı motosikleti çaldırdı...Çalıntı motosikletle lokantaya yemek yemeye giden hırsız döndüğünde neye uğradığını şaşırdı Adana’da 3 ayda 5 motosiklet çalan zanlı, "Motosikletleri bir tanıdığımın avukat masraflarını karşılamak için çalıp, sattım" diyerek kendini savundu. Mahkemeye çıkartılan zanlı tutuklandı.Edinilen bilgiye göre olay, 15 Nisan saat 19.30 sıralarında Seyhan ilçesi Kuruköprü Mahallesi’ndeki bir otelin önünde meydana geldi. Şüpheli Süleyman H. (21) ile ismi açıklanmayan suç ortağı, Ömer Ö.’nün park halindeki motosikletini çalmaya karar verdi. Süleyman H. motosikleti düz kontak yapmaya çalışırken, arkadaşı ise cep telefonuyla konuşma bahanesiyle gözcülük yaptı. Şüpheliler, alarmın çalmasına aldırış etmeden çalıştırdıkları motosiklete binip, bölgeden uzaklaştı. O anlar ise güvenlik kamerasına yansıdı.Motosikletini bulamayan Ömer Ö.’nün ihbarıyla Oto Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri, olayla ilgili çalışma başlattı. Güvenlik kamerası görüntülerinden kimliği belirlenen Süleyman H.’nin, 3 ay içerisinde 5 motosiklet daha çaldığını tespit etti. Adresi belirlenen şüpheli, Seyhan ilçesi Dağlıoğlu Mahallesi’nde caddede yürüdüğü sırada yakalandı. Emniyete götürülen Süleyman H. ifadesinde, “Motosikleti çaldıktan sonra bir şeyler yemek için lokantaya gittik. Masadan kalktıktan sonra motosikletin çalındığını gördük. Önceki motosikletleri de bir tanıdığımın avukat masraflarını karşılamak için çalıp, sattım” dedi.Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen Süleyman H., çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. Çalıntı motosikletler bulunmazken, firari şüpheliyi ise yakalama çalışmalarının sürdüğü bildirildi.
Ordu Başkan Tavlı: “Üretimin her noktasında maliyet avantajı sağlıyoruz” Ordu’nun Ünye Belediyesi tarafından hizmete açılan sera projesi ile park ve bahçe bitkileri maliyetleri anlamında yüzde 50’ye varan avantaj sağlandı. Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı, üretimin her noktasında maliyet avantajı sağladıklarını söyledi. Ünye Belediyesi, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı işbirliği ile kurulan serada bugüne kadar park ve bahçe bitkileri üretimi anlamında ciddi başarılar elde etti. Kurulduğu 2022 yılından bu yana hem istihdama katkı sunan, hem de Ünye Belediyesi’nin park ve bahçe bitkileri anlamında kendi kendine üretim yapmasına imkan sağlayan proje ile maliyet anlamında ciddi avantajlara imza atıldı. 2024 yılı yaz dönemi hakkında verilen bilgilere göre, yaz sezonuna hazırlık aşamasında 52 bin adet tohum dikimi yapıldı. Bu tohumlardan 47 bininin ise sağlıklı şekilde üretimi gerçekleştirilerek üretim anlamında yüzde 95 başarı sağlandı. Hali hazırda serada mevsimlik çiçek olarak 17 çeşit, süs bitkisi ve çalı gurubunda ise 50 çeşit üretim gerçekleştiriliyor. Yaz dönemi ile birlikte üretilen bu çiçek ve bitkiler Ünye’nin her noktasına dikilerek şehrin görsel güzelliğine katkıda bulunacak. Ünye Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı proje hakkında yaptığı açıklamada, “Seramızda yaptığımız üretimlerle park ve bahçe bitkileri anlamında belediyemize yüzde 50’lere varan avantaj maliyeti kazandırmış olduk. Ünye’mizde hizmet noktasında konkasör şantiyelerimizde yol üretimi anlamında maliyetlerimizi 3’te 1’e düşürdük. Her alanda yaptığımız üretimlere daha az maliyetle çok daha fazla hizmet üretmenin mutluluğun yaşıyoruz” diye konuştu.
Trabzon Trabzon raylı sistem hayaline kavuşuyor Trabzon’da uzun yıllardır beklenen Trabzon Raylı Sistem Hattı’nın devir protokolü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Trabzon Büyükşehir Belediyesi arasında imzalandı. Tek bir protokol ile Türkiye’nin en uzun raylı sisteminin yapılacağı Trabzon’da projenin 2028 yılında bitirilmesi hedefleniyor. Trabzon’un yıllardır beklediği projelerin başında yer alan Raylı Sistem Hattı’nın devir protokolü imzalandı. Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde düzenlenen devir protokolü törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ile Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç katıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmî Gazetede yayınlanan kararla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından üstlenilecek proje aynı zamanda tek bir protokol ile Türkiye’nin en uzun raylı sistemi olacak. İlk etapta 8.7 kilometresi ile başlayan ardından da 32 kilometrelik uzunluğuna sahip olacak Trabzon Raylı Sistem Hattı’nın 2028 yılında hizmete girmesi hedefleniyor. Devir protokolünde bir konuşma yapan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, raylı sistem çalışmalarını hızlı bir şekilde başlattıklarını belirterek, “Projemiz genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı şehrimizde özellikle Akçaabat, Yomra ve Ortahisar ölçeğimizde 500 bin kişinin yaşadığı sirkülasyonun en yoğun olduğu alana hizmet etme hedefiyle beraber oluyor. Yani Akçaabat ve Yomra arası planlanıyor. Ancak projemizin başlangıç aşaması şehir hastanemizin de hizmete alınması ile beraber daha yoğun bir alan olacak etaplamanın en yoğun alanı Akyazı-Meydan olarak yani 8.7 km’lik alan itibarıyla inşallah başlayacağız. Hemen akabinde üniversitemizde yani Akyazı-Havalimanı aksıyla beraber 16 km’lik kısmını Ortahisar ölçekli olarak ele alacağız ardından da Akçaabat bağlantımız ve Yomra bağlantımız şeklinde projemize inşallah devam ettirmeyi arzu ediyoruz. Tabii ki bütün şehirlere yapılan hizmetlerin bahanesi kıymetli Cumhurbaşkanımızın ülkesine milletinden memleketine hizmet etmeye adanmış olan liderimizin Cumhurbaşkanımızın iradesi kararı kararlılığı ve hizmete aşkıdır. Hatırlarsanız bu projemizi kıymetli Cumhurbaşkanımız Trabzon’u ziyaretinde de hemşerilerle beraber buluşmasında da gündeme getirmiş paylaşmış biz de bir manada ondan sonraki süreci şehrimizde bu projeyi önceliklendirerek ve şehirdeki beklentiyi karşılamak adına bu çalışmayı hızlı bir şekilde başlattık” dedi. Proje tek bir protokol ile imzalanan en uzun raylı sistem çalışması olacak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ise yaptığı konuşmada, Türkiye’de 970 kilometre raylı sistem işletmeciliği olduğunu belirterek “Şehirler çok büyüdü onlarca yıl önce bir trafik sorunu yoktu ama artık insanların büyükşehirlerde yaşarken ilk akıllarına gelen problem trafik problemi. İkinci problem ise Karadeniz’de daha çok yaşadığımız arazi problemi. Birkaç on yıl önce baktığımızda şehirlerde toplu taşıma önemli değildi. Son 15-20 yılda daha hayati hale geldi. Şehirler büyüdükçe ulaşım ana planlarının gerektirdiği ulaşım ihtiyaçları artıyor. Trabzon’da ulaşım ana planının güncellenmesiyle bir raylı sistem ihtiyacı ortaya çıktı. 800 bini aşkın nüfus herkesin şehir merkezine gelme durumu var. Burada uzun bir planlama gerekiyordu. Bu anlamda bugün kadar Türkiye’de 970 kilometre raylı sistem işletmeciliği var. Bunun 433 kilometresini bakanlığımız gerçekleştirdi. Bugünkü protokolde de tek bir protokol ile en uzun raylı sistem çalışması Trabzon için başlıyor. İki ucuna baktığımızda 32 kilometreden bahsediyoruz. Diğer şehirlerde yapımı devam eden 61 kilometre raylı sistem hattı var. Bugün inşallah imzasını atıyorken etüdümüzün, projelerimiz, sondajlarımızın 1-1.5 yıl içerisinde tamamlanması, 2025 yılında inşallah yapım aşamasına getirmek istiyoruz” ifadelerini kullandı. Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Genç projenin 2028 yılında bitirilmesinin hedeflendiğini belirterek, “Uygulama projemizi inşallah tamamlayıp süratle 2025 programımıza yetiştiğimiz taktirde 2025 yılında fiilen başlayıp 2028 yılında bunu bitirmeyi hedefliyoruz. Bunu Bakanımız ile paylaştık. Süratli çalışacağız. Şehrimizde beklenen bir proje. Bizim önceliklerimiz arasında 3 temel projeden bir tanesi ve birincisidir” diye konuştu.