- 13 Eylül 2019 Cuma 09:15

(Özel)

A
A
A
(Özel)

ODTÜ Teknokent ATOM kuluçka merkezinde oyun geliştirme üzerine faaliyetler sürdüren Woordy Games firması yeni bir oyun geliştirdi.

ODTÜ Teknokent ATOM kuluçka merkezinde oyun geliştirme üzerine faaliyetler sürdüren Woordy Games firması yeni bir oyun geliştirdi.


Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezinde (ATOM) Woordy Games firması ‘BastackBall’ isimli bir oyun üretti. Oyunun geliştiricilerinden Bilgisayar Mühendisi Mehmet Gökhan Okumuş, hiper gündelik kategorisinde ürettikleri oyun hakkında açıklamalarda bulundu. Oyun geliştirmenin ilk etapta çok fazla maddi götürüsü olmadığını anlatan Okumuş, en büyük sermayenin zaman ve hayal gücü olduğunu söyledi.


ODTÜ ATOM’da geliştirilen oyunların mobil pazarlara sunduklarını söyleyen Okumuş, ‘BastackBall’ adlı oyun hakkında, “Çıkartmış olduğumuz oyunun adı ‘BastackBall’ markette bulunan diğer hiper gündelik oyunlar gibi basit bir oyun. Kullanım ömrü kısa bir oyun. BastackBall, Google Play ve Appstore’de yayına girdi. Şu an için kullanıcı verilerini takip ediyoruz. Bizim için iyi bir tablo söz konusu. Muadili birçok oyun var. Geliştirmiş olduğumuz versiyonda bütün oyun bölümleri tasarlanarak gidiyor. Çoğunlukla birçok mobil gündelik oyunda bu durum gelişigüzel bir şekilde ilerliyor ya da belli bir bölümden sonra tekrar ediyor. Biz, oyunumuzu baştan sona bütün ayrıntıları tasarlayabileceğimiz şekilde geliştirdik. Pazarda belirli bir mekanik araştırması yaptık. Oyun mekaniğinin nasıl olması gerektiğine dair. Kendi ekibimizle bunun tartışmalarını sürdürdük. En sonunda aldığımız veriler doğrultusunda da keyifli bir mekanik olduğu konusunda dönüt aldık. Daha sonra geliştirmeye başladık. Oyunun çizimlerini yapan arkadaşımız, insanların bilinçaltında iyi etkiler yaratan renkleri çoğunlukla kullandı. Çizim aşamasında tefsirlerine önem verdik. Aynı zamanda mekanik aşamasında da bu durum bu şekilde devam etti” açıklamasında bulundu.


Oyun üretimi konusunda bilgiler veren Okumuş, 4 kişilik ekibinden de bahsetti. Kendisiyle beraber; Ali Turan Ayaz, Onur Özüpek ve Batuhan Dikmen’den oluşan Woordy Games ekibinin geniş çaplı bir çalışma yürüttüğünü söyleyen Okumuş, “Oyun üretmeye başlamadan önce geniş çaplı bir araştırma yapmak gerekiyor. Oyun üretmek geniş bir süreç olduğu için bu sürecin sonucunda her şey boşa da gidebilir, çok da iyi olabilir. Önemli olan başlangıçta temeli iyi atabilmek ve iyi veri okumak. Bizim ekibimiz 4 kişiden oluşuyor. Aynı zamanda serbest çalıştığımız ekip arkadaşlarımızda olabiliyor. Ekip küçük olduğu için herkes birden fazla işe el atmak durumunda kalabiliyor” ifadelerini kullandı.


Mobil cihazların kullanım alanının genişlemesiyle birlikte dijital oyunların gündelik yaşamda daha büyük bir etkiye sahip olduğunu söyleyen Okumuş, “Dijital oyunlar günlük hayatta artık daha fazla oynanıyor. Mobil cihazların artması ve pazarların genişlemesi, uygulamaların gündelik yaşamdaki problemlere çözümler getirmesi doğrudan talep oluşturdu. Dijital oyunların da kullanım alanları devreye girmiş oldu. Mesela eğitim için oyun üretiliyor, tedavi alanlarında oyun üretiliyor. Mesela; kas hastalığı bulunan, eklem hastalığı bulunan insanlar belirli cihazlarla oyun oynayarak alıştırma yapıyor. Bu tarz uygulamalara ihtiyaçların bulunması, bizlerin de bağlantılı bulunduğumuz sektör üzerinde böyle bir yönlendirme yapıyor. Çocukluğumuzdan bu yana sürekli oyun oynamamız, çizgi filmler izlememiz de bizi bu yöne itiyor. Birçok geliştiricinin oyuna dair hikayesi bu şekilde başlıyor. Oynar, bir şeyleri beğenir, beğendikten sonra kendini gerçekleştirmek ister, kendi ürettiğini görmek ister” diye konuştu.


Türkiye’de oyun geliştiriciliğinin son zamanlarda popüler olduğunu söyleyen Okumuş, geliştirici açısından en büyük maliyetin oyunu pazarlama safhasında geliştiğini vurguladı. İnsan gücü ve zamanın da oyun gelişimi için harcanan maliyetlerden olduğunu söyleyen Okumuş, “Özellikle bizim gözlemlediğimiz bir ilgi artışı var. Aynı zamanda çok fazla döviz getiren ve yurt dışı pazarını hedefleyen oyunlar çok fazla. Özellikle mobil platformlarda ilerliyor bu çizgi. Çok net bir büyüme söz konusu çünkü bir maliyet durumu yok. Tek maliyet insan gücü ve zaman. Maliyet olmadan bir ürün ortaya koyma çabası geliştirici açısından daha da cezbedici oluyor. Çok fazla kuluçka merkezi var. Daha da çabalayarak özellikle birkaç yıl içerisinde Türkiye’de oyun geliştiricileri çok daha ciddi başarılar elde edeceğiz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Fethiye’de Softbol Türkiye Şampiyonası başladı Muğla’nın Fethiye ilçesinde Küçük Kızlar ve Yıldız Kızlar Okul Sporları Türkiye Softbol Şampiyonası, açılış seremonisi ile başladı. Kız sporcular 5 gün boyunca mücadele edecek. Türkiye Okul Sporları Federasyonu tarafından Fethiye’de ilk defa düzenlenen Küçük Kızlar ve Yıldız Kızlar Okul Sporları Türkiye Softbol Şampiyonası törenle başladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından tören geçişiyle başlayan şampiyonada, kız öğrenciler 5 gün boyunca mücadele edecek. 29 Nisan Pazartesi gününe kadar devam edecek karşılaşmaların ardından küçük kızlar ve yıldız kızlar Türkiye şampiyonları belli olacak. 16 ilden 33 takımla 500 sporcunun katıldığını söyleyen Fethiye Gençlik ve Spor Müdürü Harun Reşit Yiğit, “Bu tür organizasyonlar ilçenin tanıtım ve turizmine büyük katkı sağlıyor” dedi. Açılış töreninde sporculara hitap eden Fethiye Gençlik ve Spor Müdürü Harun Reşit Yiğit, “Geçen hafta okul sporları Beyzbol şampiyonasını ilçemizde tamamlamıştık. Farklı spor dallarının müsabakalarında öğrencilerimizi misafir ediyoruz. Bu tür organizasyonlar ilçenin tanıtım ve turizmine büyük katkı sağlıyor. Bu anlamda federasyon başkanımıza da teşekkür ediyoruz. 16 ilden 500 sporcumuz, 33 takımımız var. Pazartesi günü de Türkiye şampiyonlarımız için ödül töreni yapacağız” dedi.
Diyarbakır Diyarbakırlı öğrenciler NASA Conrad Challenge 2024 Finallerinde Türkiye’yi temsil ediyor Bahçeşehir Koleji Diyarbakır Hevsel Kampüsü öğrencilerinden oluşan Healthy Companions takımı, Houston NASA Uzay Merkezi’nde düzenlenen Conrad Challenge 2024’te Türkiye’yi temsil edecek tek takım olarak seçildi. Conrad Challenge, NASA bünyesinde düzenlenen prestijli bir yarışma olup, Healthy Companions takımı Türkiye’deki tek temsilci olarak 1000 takım arasından 5 finalistten biri olarak seçildi ve NASA’nın Houston Uzay Merkezi’ne gitmeye hak kazandı. Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri Yağmur Delal Cengiz, Beyza Kaya, Dilvin Laçin, Adar Özalkak, Mir Baran Esen ve Diyar Karabulut tarafından oluşturulan Healthy Companions, NASA tarafından 13-18 yaş arasındaki öğrencilerin küresel etki oluşturmak, sorunları çözmek için bilim, teknoloji ve inovasyonu kullanarak projeler yürütüp, girişimcilik özelliklerini ortaya koymaları için düzenlediği Conrad Challenge’a Türkiye’yi temsil ediyor. Healthy Companions, evcil hayvan sahiplerinin hayvanlarının sağlık durumunu izlemelerine yardımcı olan yenilikçi bir cihaz geliştirdi. Nabız oksimetrisi ve rektal sıcaklık algılama gibi son teknolojileri kullanarak, projeleri kullanıcıların evcil dostlarının sağlık durumunu kapsamlı bir şekilde takip etmelerini sağlıyor. Ürünleri aynı zamanda telefon uygulamasıyla bütünleşmiş bir şekilde yapay zeka desteği de sunuyor, böylece evcil hayvan sahiplerine daha kişiselleştirilmiş çözümler sunabiliyor ve sağlık durumu ile ilgili önemli bilgiler sağlıyor. Healthy Companions takımı, "Türkiye’den bu aşamaya ulaşan tek takım olarak ülkemizi Amerika Birleşik Devletleri’nde temsil etmenin gururunu taşıyoruz. Uzun süredir çaba sarf ettiğimiz projemizi dünyaya tanıtmak bizi oldukça heyecanlandırıyor" dedi. Healthy Companions, tasarım sürecinde basit ve kullanıcı dostu bir arayüz oluşturmaya özellikle odaklandı ve prototip aşamasında birçok deneme ve test gerçekleştirerek en pratik tasarımı hayata geçirdi. Barınaklar ve veteriner ve sosyal hizmet kuruluşları gibi kurumlardan da geri bildirim alarak ürünlerini geliştirdi. Bahçeşehir Koleji Diyarbakır Kampüsü Kurucu Temsilcisi Zeki Esen, Bahçeşehir Koleji Diyarbakır Hevsel Kampüsü Liseleri’nde araştırmacı, bilimin gücüne inanan, yenilikçi, bilim ve teknoloji üreten, ülkemizin geleceğine yön verecek nesiller yetiştirmeyi hedeflediklerini belirterek, “Sevgili öğrencilerimizin göstermiş oldukları bu başarı uluslararası arenada inovasyon ve teknolojiye olan katkısını bir kez daha vurguluyor. Öğrencilerim adına mutlu ve gururluyum. NASA’nın Texas’taki Uzay Merkezi’nde gerçekleşecek finale katılmaya hak kazanan Healthy Companions değerli işler ortaya koyacaklarına inanıyorum ve onlara başarılar diliyorum” dedi.