ÇEVRE - 29 Haziran 2021 Salı 09:32

Tarihi Çifte Köprüler düğün çekimlerinin gözde mekanlarından biri haline geldi

A
A
A
Tarihi Çifte Köprüler düğün çekimlerinin gözde mekanlarından biri haline geldi

Artvin’in Arhavi ilçesinde bulunan kesme taş mimarisiyle yıllara meydan okuyan tarihi Çifte Köprüler, bugünlerde düğün fotoğrafı çektiren çiftler nedeniyle yoğun ilgi görüyor.

Artvin’in Arhavi ilçesinde bulunan kesme taş mimarisiyle yıllara meydan okuyan tarihi Çifte Köprüler, bugünlerde düğün fotoğrafı çektiren çiftler nedeniyle yoğun ilgi görüyor.


Ortacalar köyünde Arhavi ilçe merkezine 25 kilometre uzaklıktaki Arılı ve Küçükköy yol ayrımında bulunan ve birbirine dik gelecek şekilde iki köprüden meydana gelen tek gözlü ve kemerli Çifte Köprüler tarihe meydan okuyor. 18. yüzyılda Osmanlı döneminde yaptırılan köprüler, bu günlerde düğün fotoğrafı çektiren çiftlerden yoğun ilgi görürken, düğün fotoğrafçılarının doğal stüdyosu haline geldi.


Düğün fotoğraflarını, kapalı mekanlar yerine doğada çektirmek isteyen çiftler, başta çifte kemer köprüler olmak üzere Mençuna şelalesi gibi farklı doğal güzelliklere sahip yerlerde mutluluklarını ölümsüzleştirmek istiyorlar.



“Burada doğa ve kültür bir arada”


Düğün öncesi fotoğraf çekimlerin için çifte kemer köprüleri tercih eden damat Ali Hancı, “Arhavi Karadeniz’in incisidir. Buranın coğrafyası çok güzel. Çifte köprüler geleneksel bir yer. Her çift mutlaka buraya gelir. Bizde burayı tercih ettik hoşumuza gidiyor. Doğayla ve kültürle iç içeyiz. Samsunluyum ama burada Artvinli oldum. Buranın insanları hoş, ne mutlu burada olduğuma” dedi.


Fotoğraf sanatçısı Cüneyt Özçelik ise “İstanbul’da moda sektöründe bu işi yaptım. Daha sonra düğün fotoğrafçılığına geçtim. İş yerimiz Hopa’da Artvin ve Rize Bölgesinde işlerimiz oluyor. Genelde insanlar bir yer ünlenince orada çekim yapmak istiyorlar. Ama bu anlamda Artvin’de çeşitler çok. Artvin bu anlamda çok zengin, bilindik yerlerden daha güzel mekanlar var” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor. Hafta boyunca süren testlerde iki prototipi de test uçuşları gerçekleştiren Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) test uçuşlarını ara vermeden sürdürüyor. Hafta boyunca gerçekleştirilen testlerde iki prototipi de uçuş icra eden milli SİHA’nın toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. İki Bayraktar TB3 havada Cumhuriyet’in 100. yılını taçlandırmak amacıyla 27 Ekim 2023 tarihinde ilk uçuş testini başarıyla tamamlayarak gökyüzü ile buluşan Bayraktar TB3 SİHA’nın iki prototipi de test uçuşlarını Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde sürdürüyor. Bayraktar TB3 PT-1 ve PT-2, geçtiğimiz hafta boyunca orta irtifada icra edilen sistem ve dayanım performanslarının ölçüldüğü testlerin tamamını başarıyla tamamladı. Toplam uçuş 272 saate ulaştı Bayraktar TB3 SİHA bugüne kadar gerçekleştirilen test uçuşlarında toplam 272 saat 47 dakika havada kaldı. TEI tarafından yerli olarak geliştirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SİHA, 20 Aralık 2023’te gerçekleştirilen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat havada kalmış ve gökyüzünde 5 bin 700 km yol kat etmişti. Milli SİHA, milli kamera Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart 2024 tarihinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu. İcra edilen test kapsamında dünyadaki muadillerine göre en yüksek performansa sahip olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi entegrasyonu başarıyla gerçekleştirildi. TCG ANADOLU’dan ilk uçuş 2024’te Bayraktar TB3 SİHA, katlanabilen kanat yapısıyla TCG Anadolu gibi kısa pistli gemilerden kalkış ve iniş kabiliyetine sahip dünyadaki ilk silahlı insansız hava aracı olacak. Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 için 2024 yılı içinde TCG Anadolu gemisinde testlere başlanmasını planladıklarını açıklamıştı. Bayraktar TB3’ün sahip olacağı kabiliyetler bu sınıftaki insansız hava araçları açısından da önemli bir yenilik olacak. Görüş hattı ötesi haberleşme kabiliyetine de sahip olacak milli SİHA, bu sayede çok uzun mesafelerden kumanda edilebilecek. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. Öte yandan Baykar 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin yüzde 90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Öte yandan Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.