EĞİTİM - 09 Haziran 2021 Çarşamba 09:53

TÜBİTAK ilk defa bir göstergebilim projesini desteklemeye değer buldu

A
A
A
TÜBİTAK ilk defa bir göstergebilim projesini desteklemeye değer buldu

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) ve Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa hazırlamış oldukları proje, TÜBİTAK tarafından 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Projeleri ile Sosyal ve Beşeri Bilimler ve Doğa Bilimleri 2020 /21 çağrı dönemi kapsamında desteklenmeye değer bulundu.

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) ve Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa hazırlamış oldukları proje, TÜBİTAK tarafından 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Projeleri ile Sosyal ve Beşeri Bilimler ve Doğa Bilimleri 2020 /21 çağrı dönemi kapsamında desteklenmeye değer bulundu.



Fen-Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Songül Aslan Karakul’un yürütücüsü olduğu proje ‘Göstergebilim Işığında Latmos’ta Doğa, Kültür ve Yaşam Üçgeni: Doğayla Bağını Yeniden Kur’ ismini taşıyor. Proje ekibinde, Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mesut Kırmacı, ADÜ Buharkent MYO Dr. Öğretim Üyesi Mithat Evrim Demir, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğünde Öğretmen Umut Işık ve Öğretim Görevlisi Gözde Aslan yer alıyor. Projenin sanat koordinatörlüğünü ise resim ve instalasyon sanatçısı Ahmet Dilek yapacak.



Projenin ülkemizde TÜBİTAK tarafından desteklenen ilk göstergebilim projesi olma özelliğini taşıdığını belirten Doç. Dr. Songül Aslan Karakul, proje kapsamında gösterge çözümleme yaklaşımı olan göstergebilimin bir eğitim yöntemi olarak tanıtılacağını ve değişik disiplinlerle bir aradalığının uygulamalarla gösterileceğini ifade etti. Doç. Dr. Songül Aslan Karakul, ”Proje ile ilk ve orta öğretimde göstergebilim yöntemi kullanılarak doğaya farklı bakma becerileri kazandırılması amaçlanıyor. Böylece, doğayla her geçen gün kopmakta olan bağımız yaşam, bilim ve sanatın işbirliğiyle yeniden kurulmuş olacak. Proje, Türkiye genelinde kamu okullarından seçilecek olan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerine yönelik olarak hazırlandı” dedi.



Projede 15 akademisyen ve uzman, 12 kişilik proje ekibi olmak üzere toplam 27 kişi görev alacağını belirten Doç. Dr. Songül Aslan Karakul, “Projede yer alacak eğitmenler proje konularına uygun olacak şekilde, uzmanlık alanları göz önünde bulundurularak, konularında deneyimli eğitmenlerden seçildi. Hem kuramsal hem de uygulamalı olmak üzere proje süresince toplam 27 etkinlik planlandı. Kuramsal derslerin yanı sıra gösterge çözümleme, sanatsal üretim ve atölye çalışmalarıyla birlikte Latmos (Beşparmak Dağları), Bafa Gölü Tabiat Parkı ve Kaya Resimleri’nin bulunduğu bölgelerin ziyaretleri planlandı. Buralarda yapılacak gözlem ve deneyim kazanma gezilerini de içeren arazi çalışmaları, drama ve sanat etkinlikleri, web teknolojileri ile öğrenme uygulamaları ve çalışmalarıyla desteklenecek. Projenin temel hedefi görünenin aldatmacasına kapılmadan önce sadece yabancı olduğu ve çirkin göründüğü için kolayca yok etme eğiliminde olduğumuz doğanın varlıklarına tüm dil, kültür ve renk farklılıklarıyla yakından bakıp onların derinde aslında bize benzedikleri ya da bize benzemeyen yanlarının bizim yaşamımızı sürdürmemiz için gerekli olduğunu hatırlayıp, kopan bağımızı yeniden oluşturmayı göstergebilimi kullanarak öğrenmek ve öğretmek” diye konuştu.



Proje, 2-6 ve 9-13 Ağustos 2021 tarihleri arasında ADÜ AİSYEM-Kuşadası Ada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Toplantı Salonu ve LATMOS Bafa Gölü ve Kaya Resimleri Bölgesi’nde 2 ayrı dönem olarak gerçekleştirilecek. Proje etkinliğine başvuru ve detaylı bilgi almak isteyen vatandaşlar www.gostergebilim.com adresini ziyaret edebilecek.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul 7. İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali başladı 7. İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali başladı. İki yılda bir düzenlenen bienalin bu yılki konsepti ‘Umut’ olarak belirlendi. Bienal kapsamında 5 bin 250 çocuk ve gencin 579 projesi bir ay boyunca İstanbul’un farklı merkezlerinde sergilenecek. 2010 yılından bu yana 31 ülkeden katılımın olduğu 7. İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali, başladı. Bu yıl yedincisi düzenlenen bienalde 5 bin 250 çocuk ve genç sanatçının 579 projesi sergileniyor. Bir ay sürecek olan etkinliğin ana mekanı olarak MKM Beşiktaş Çağdaş belirlendi. İkinci sergi mekanı olan İstiklal Sanat Galerisi de bienal kapsamında çocuk ve gençlerin ‘umut’ temalı eserlerini izleyiciyle buluşturacak. Bu iki mekanın yanı sıra, Kadıköy ve Beşiktaş iskele meydanları ile Şehir Hatları vapurları yine gençlerin konser ve performanslarına ev sahipliği yapacak. Palet Kültür Sanat ve Eğitim Derneği (PALETDER) tarafından organize edilen bienalin küratörlüğünü Dijital Sanat alanında pek çok ilk imza atan Esra Özkan üstleniyor. Bienal, bir yandan geçmiş yıllarda olduğu gibi resim, heykel, fotoğraf, enstalasyon ve performans çalışmalarına ev sahipliği yaparken, diğer yandan bu yıl eklenen maker, yapay zeka, dijital sanatlar gibi alanlardan eserleri de ağırlıyor. Etkinlik bir ay boyunca devam edecek Bu yıl, deprem bölgesindeki çocuk ve gençlerle özel projeler gerçekleştirildi. Diğer yandan bir ay sürecek bienalde alanında uzman yüzlerce sanatçı, oyuncu, bilim insanı, akademisyen ve eğitimci ile atölye, söyleşi, panel ve etkinliklerin yapılacağı zengini bir bienal programı da hazırlandı. STK’lar, müzeler, üniversitelerle yapılan işbirliğinde; bilim, sanat, edebiyat, üretici yazarlık, dijital, teknoloji, iklim öncüleri, deneyim paylaşımı, hayallerin gerçekleştirilmesi, iklim krizi, iklim adaleti, kapsayıcılık gibi alanlarında, atölyeler, etkinlikler yapılarak umudu yeşertmek için neler yapılabileceği sorusuna yanıt arayan çocuk ve gençlere destek oluyor. Bienal etkinlikleri aynı zamanda öğretmenler içinde bir beslenme çantası olurken dünyada değişen dönüşen eğitim modellerinin temsilcilerini seminer ve atölye çalışmaları ile ağırlayarak öğretmenlerin mesleki anlamda desteklenmesini sağlıyor. Bu yıl 12 ülkeden katılım var 23 Mayıs’a kadar devam edecek olan bienale bu yıl, İngiltere, Romanya, İtalya ve Rusya’nın aralarında bulunduğu 12 ülkeden katılım olduğu bilgisini veren Bienal Direktörü Gazi Selçuk, açılış etkinliğinde yaptığı konuşmada, “Bu yıl 25 şehir ve 12 farklı ülkeden çocuk ve gencin üretici sanat projelerini İstanbul’daki 5 farklı mekanda sergiliyoruz. Sadece resim heykel, fotoğraf projeleri değil, yeni medya, dijital sanat, enstalasyon ve yapay zekanın kullanıldığı birbirinde zengin içeriklere sahip yüzlerce sanat projesi sanatseverlerle buluşuyor” dedi. “Tam olarak bugün, en geç yarın” Bienal küratörü Esra Özkan ise şunları söyledi: “Bienal, sanatın farklı dallarıyla mevcut gerçekliğimizden daha iyi bir geleceği hayal etmeyi ve hayallerimizi gerçeğe çevirmek üzere olan fikirlerimizin ilhanımı bulmak için yola çıkıyor. Uzakta sandığımız; umut ettiğimiz gelecek “Tam Olarak Bugün, En Geç Yarın” hayatımızın içinde." Öğrenci Duru Ergün, "Bugün çok heyecanlıyım. Arkadaşlarımla yaklaşık 3 ay boyunca uğraştığımız eserimizi tüm insanlara gösterme fırsatı bulduk. Arkadaşlarımla çok iyi anlaşıyorum. Bu eserimizde ölen çocukların ölmemesine özgür olması gerektiklerini belirtmek için yaptık. Umarım hiçbir çocuk ölmez" dedi.
Malatya Malatya Valisi Ersin Yazıcı koltuğunu Erva Çetin’e bıraktı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla Malatya Valisi Ersin Yazıcı makamını ortaokul öğrencisi Erva Çetin’e bıraktı. Görevi devralan Çetin ise deprem bölgesi Malatya’da çocukların daha mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşamaları için park, yeşil alan, kütüphane ve spor salonlarının yapılması talimatını verdi. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında Malatya Valisi Ersin Yazıcı koltuğunu bir günlüğüne Öğretmenler Ortaokulu 5. sınıf öğrencisi Erva Çetin’e devretti. Milli Eğitim Müdürü Behçet Bakır ile okul yöneticilerinin de hazır olduğu devir teslim töreninde valilik koltuğuna oturan öğrenci Erva Çetin, 23 Nisan’ın dünyada ilk ve tek çocuk bayramı olduğunu ifade ederek, “Bize bu bayramı armağan eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü rahmet ve minnetle alınıyorum” dedi. Valilik koltuğuna Malatya’daki tüm çocuklar adına oturduğunu ifade eden Çetin, 6 Şubat’ta Malatya’nın büyük bir deprem felaketi yaşadığını hatırlatarak, “Çok zor zamanlar geçirdik. Pandemide de eğitimin iyileştirici gücünü görmüştük. Bu doğrultuda depremden kısa bir süre sonra İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce çeşitli bölgelere konteynerler kurularak çocukların eğitim öğretime devamını sağlandı. Okulların zamanında açılmasını sağlayan Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere yetkililere teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘Bugünün küçükleri yarının büyükleridir’ sözünü de hatırlatan temsili Vali Erva Çetin, Malatya’da çocukların mutlu ve huzurlu bir şehirde yaşamaları adına parklar, yeşil alanlar, kütüphaneler, spor salonları, sosyal ve sanatsal aktivitelerin yapılacağı merkezlerin açılmasına öncelik verilmesi talimatını da verdi. Malatya Valisi Ersin Yazıcı ise tüm çocukların bayramını kutlayarak depremin yaralarını en hızlı şekilde giderebilmek için gayret içerisinde olduklarını söyledi. 6 Şubat öncesinde olduğu gibi Malatya’da eğitimin yoluna sıkıntısız devam ettiğini söyleyen Valiz Yazıcı, “Hayatın normalleşmesi adına öncelikle Malatya’da çocukların normalleşmesi gerektiği bilinciyle hareket ediyoruz. İnşallah asrın felaketini yaşamış olan Malatya’mızda çok kısa sürede ayağa kalkacak. O allı şanlı ve kendine yakışır günlerine hızlı bir şekilde kavuşacak. Bunun için 7’den 70’e herkesin desteğini bekliyoruz. Birlik ve beraberlik içinde şehrimizi ayağa kaldırmanın gayreti içindeyiz. Herkese görev düşüyor, valilik olarak bize de büyük görev düşüyor. Bizler de elimizden gelen gayreti göstereceğiz” diye konuştu. Temsili devir-teslim töreninde Vali Ersin Yazıcı, Erva Çetin’e hediye takdimi de yaparak eğitim hayatında başarılar diledi.