EKONOMİ - 15 Şubat 2018 Perşembe 09:17

İkinci elde ’Şahin’ çılgınlığı

A
A
A
İkinci elde ’Şahin’ çılgınlığı

Gelişen teknolojiyle birlikte sürücüsüz araçların üretimine başlanırken, elektronik donanımlı bazı araçlar ise şoförün müdahalesi olmadan park edebiliyor.

Gelişen teknolojiyle birlikte sürücüsüz araçların üretimine başlanırken, elektronik donanımlı bazı araçlar ise şoförün müdahalesi olmadan park edebiliyor. Tüm bu gelişmelere rağmen bazı sürücülerin Şahin model araca olan ilgisini azaltmıyor. 1991 model Şahin otomobil, Türkiye’nin en çok tıklanan ikinci el araç sitesinde 2 bin 500 TL ile 75 bin TL arasından satılıyor. Sitede satışa sunulan 5 bin Şahin’den bazılarının fiyatları kelimenin tam anlamıyla el yakıyor. 28 yıllık aracın fiyatı bazı sıfır araçların fiyatlarını da geride bıraktı.


Üretildiği yıllarda satış rekorları kıran Şahin model araçlar aradan geçen çeyrek asra rağmen halen aranılan araçlar arasında yer alıyor. Teknoloji donanımlı araçları alabilecek bütçeye sahip sürücüler bile Şahin’i tercih edince bu otomobillerin fiyatları da zirve yaptı. Türkiye’nin en çok tıklanan ikinci el otomobil sitesinde hali hazırda farklı modellerde tam 5 bin Şahin satışa sunuldu. Bir dönem uçan tabut olarak anılan Şahin’lerin fiyatları ise 2 bin 500 lira ile 75 bin Tl arasında değişkenlik gösteriyor.


Çorum’un Alaca ilçesinde ikamet eden M.A.S. isimli vatandaş, ’06 AKP 32’ plakalı 1991 model Tofaş Şahin marka aracını 75 bin liradan satışa çıkardı. Tam 222 bin kilometrede olan aracının satış ilanına, ’Aracımı plaka için satıyorum aracın piyasa değeri üzerinden teklif yapmayın’ notu düştü. M.A.S., araca büyük ilgi olduğunu kaydetti.


Direksiyonu Amerika’dan geldi 15 bin dolara satıyor


İstanbul Beylikdüzü’ndeki dükkanında oto cam ve araç iç dizayn sektöründe faaliyet gösteren Oktay Şahin ise 1992 model Şahin marka aracını tam 15 bin Dolar’dan (56 bin 250 TL) satışa çıkardı. İHA muhabirine açıklamalarda bulunan Şahin, direksiyon, ayna, ses sistemi gibi aksesuarlarını ABD’den getirttiği araca teklif edilen 40 bin lirayı hiç düşünmeden geri çevirdiğini söyledi. Aracı yaklaşık 6 aylık çalışma sonrası bu hale getirdiklerini kaydetti.


Lüks otomobille gelenler Şahin’e hayran kalıyor


İş yerine lüks otomobille gelen milyon dolarlık insanların bile özel dizayn edilen Şahin’e büyük ilgi gösterdiğini belirten Oktay Şahin, "1998 yılında da benzer bir çalışmaya imza attım. 1992’de üretilen Şahin model aracı alıp 6 ay üzerinde çalıştık. 122 bin kilometrede olan araç için Amerika’dan özel aksesuarlar getirtirdim. Direksiyonundan sileceğine, aynasından koltuğuna kadar aracımız özel malzemelerle dizayn edildi. İnternette görüp arayanlar var. Şimdiden 40 bin lira teklif edenler oldu; ancak düşünmeden geri çevirdim." dedi.


26 yıllık orjinal tekeriyle kıymeti bilinen Şahin


İzmir’de galericilik yapan bir kişi ise 1992 model bin 300 kilometrede olan Şahin’i 52 bin liradan satışa çıkardı. Satıcı ilana, "1992 yılına ait lastiklerı mevcuttur. Yeni vizeli, koltuk döşemeleri üstündedir. Garajda saklanmıştır. Hiç bir deformasyon yoktur. Alıcısına, kıymetinı bilene şimdiden hayırlı olsun.. iizmir sadece 1.300 kiilometre hatasız boyasız ilk sahibinden." notunu düştü.


Kayseri Develi’den A.G. isimli vatandaş 11 bin 111 kilometrede olan 1993 model Şahin aracını 11 bin Dolar’dan (41 bin 250 TL) satışa çıkardı. Konya’dan F.G. ise 2000 model Şahin otomobilini 40 bin liradan satışa çıkardı. Osmaniye’den bir kişe ise 1993 model 24 bin kilometrede olan Şahin’i 40 bin liradan satışa çıkardı. Stıcı, ilana, "Kusursuz derecede orjinal bir araçtır. 1993 yılında sıfır olarak satın alınmış, ilk sahibinden satılıktır. Alındığı günden bu güne düzenli aralıklarla garajdan çıkartılmış bakımı yapılmış kısa bir süre binilip tekrardan garaja çekilmiştir. Yani kısacası yıllarca yerinden kıpırdamamış bir araç değildir. Sadece arka sol kapı ile arka sol çamurlukta çizikten dolayı boya mevcuttur. Bunun dışında herhangi çürük ya da deformasyon söz konusu değildir. Sadece değerini bilecek kişilere satılıktır. Tamamen keyfi olarak satışa çıkarılmıştır. 25 sene boyunca antika olması niyeti ile tamamen kapalı garajda muhafaza edilmiştir.Sadece bu niyette olanlara aracımız satılıktır." notunu düştü.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Hatay Afetzede vatandaş, yeni yuvasının anahtarını teslim almanın mutluluğunu yaşıyor Depremin vurduğu Hatay’da yaşayan afetzede Osman Kara, TOKİ tarafından inşaa edilen yeni yuvasının anahtarını almanın mutluluğunu yaşıyor. Kahramanmaraş merkezli depremlerde yerle bir olan Hatay’da afetin yaraları soruluyor. Kentin dört bir yanında TOKİ tarafından inşa edilen binalar her geçen gün yükseliyor. Payas ilçesinde de 1. ve 2. Etap deprem konutlarının anahtarları sahiplerine teslim edildi. Payas ilçesi Sincan Mahallesi’nde yaşayan Osman Kara’nın da evi depremde ağır hasar almış ve yıkılmıştı. Kara, ilçede bulunan TOKİ’lerde kuradan çıkan konutu için ön sözleşmeyi imzalayarak, yuvasının anahtarını aldı. Yeni yuvası için teşekkürlerini dile getiren Osman Kara, “6 şubat depreminde işte ev yıkılanlardan biriyiz, Allah milletimize o depremi bir daha yaşatmasın. Şuan var ya gerçekten, kendimi tutamıyorum yani o an hatırladıkça üzülüyorum. Öyle bir şey oldu ki yani daha şu yaşıma kadar böyle bir şey hiç görmedim. Yani depremi gördüm ama bu bir başkaydı yani. Allah kısmet ederse işte evimizi hazırladığımız zaman taşınacağız. Bu bir nimettir yani ben görmedim böyle devletin ev verdiğini, Allah razı olsun. Rabbim devletimize zeval vermesin Rabb’im, yani hepimize, gerçekten yani bu büyük bir nimettir. Allah razı olsun, yapanlardan edenlerden ve teşvik edenlerden. Başta cumhurbaşkanımız olmak üzere emeği geçenlerden rabbim razı olsun” dedi.
Malatya Başkan Sadıkoğlu: “Yerinde dönüşüm desteği artırılmalı” Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’nın Mart ayı olağan Meclis Toplantısı, Meclis Başkanı Hakan Er başkanlığında düzenlendi. Toplantıya davetli olarak katılan Malatya Vergi Dairesi Başkanı Ahmet Balıkçı, Malatya TSO Meclis Üyelerinin vergi dairesi özelinde karşılaştığı sorunlar hakkında yönelttiği sorularına cevap verdi. Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Mart ayı olağan Meclis Toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, yerinde dönüşüm desteğinin artırılması gerektiğine vurgu yaparak, “Müteahhit üyelerimizden aldığımız bilgiye göre bugün 100 metrekare bir dairenin ortalama bedeli vatandaşa 2,5 milyon TL. Haydi, bu maliyetin 1,5 milyon TL’sini hibe artı kredi olarak devletimiz karşılıyor. Geriye kalan 1 milyon TL vatandaşa kalıyor. Büyük depremler yaşamış, işini ve evini kaybetmiş depremzede vatandaşımız bu 1 milyonu nasıl karşılayabilecek?” diye sordu. Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’nın Mart ayı olağan Meclis Toplantısı, Meclis Başkanı Hakan Er başkanlığında düzenlendi. Toplantıya davetli olarak katılan Malatya Vergi Dairesi Başkanı Ahmet Balıkçı, Malatya TSO Meclis Üyelerinin vergi dairesi özelinde karşılaştığı sorunlar hakkında yönelttiği sorularına cevap verdi. Toplantıda konuşan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, Malatya ve ülke gündemine dair değerlendirmeler yaptı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın deprem bölgesinde yerinde dönüşüm yapmak isteyen depremzedelere verdiği 750 bin TL hibe artı 750 bin TL kredi desteğinin yetersiz olduğuna vurgu yapan Başkan Sadıkoğlu, “6 Şubat’ta yaşadığımız deprem 11 ili etkiledi ancak Malatya, Hatay, Kahramanmaraş ve Adıyaman’ı daha derinden etkiledi. Ayağa kalkma mücadelesi veren şehirlerimiz için bugüne kadar verilen desteler için devletimize müteşekkiriz ancak yeterli değil. Yerinde dönüşüm için verilen 750 bin TL hibe artı 750 bin TL kredi, yani toplam 1,5 milyon TL’lik destek yeterli değil. Müteahhit üyelerimizden aldığımız bilgiye göre bugün 100 metrekare bir dairenin ortalama bedeli vatandaşa 2,5 milyon TL. Haydi, bu maliyetin 1,5 milyon TL’sini hibe artı kredi olarak devletimiz karşılıyor. Geriye kalan 1 milyon vatandaşa kalıyor. Büyük depremler yaşamış, işini, evini kaybetmiş depremzede vatandaşımız bu 1 milyonu nasıl karşılayabilecek. Üstelik enflasyonist bir zeminde bu destek her geçen gün eriyor. İnşaat maliyetleri ortada, seçimden sonra doların yükseleceği yönünde spekülasyonlar var. Buna bağlı olarak inşaat malzemesinde yine bir artış olacaktır. Dolayısıyla 1,5 milyon TL desteğin yetersiz kaldığını ve günümüz maliyetlerine göre yeniden belirlenmesinin şart olduğunu bir kez daha yineliyoruz” dedi.