GENEL - 13 Eylül 2019 Cuma 19:07

‘Arıburnu Yürüyüş Güzergâhı’ projesi tanıtıldı

A
A
A
‘Arıburnu Yürüyüş Güzergâhı’ projesi tanıtıldı

Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı tarafından yapımı tamamlanan ‘Arıburnu Yürüyüş Güzergâhı’nın tanıtımı yapıldı.

Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı tarafından yapımı tamamlanan ‘Arıburnu Yürüyüş Güzergâhı’nın tanıtımı yapıldı.


Çanakkale savaşlarının yaşandığı tarihi alanı geliştirerek bir açık hava müzesine dönüştürme hedefiyle çalışmalarını sürdüren Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı, bir basın toplantısı düzenleyerek, ‘Arıburnu Yürüyüş Güzegâhı’nı tanıttı. 7 kilometre uzunluğunda ve azami 6 saatlik yürüyüş mesafesinde olan güzergâh hakkında slayt gösterisi eşliğinde yapılan sunuma Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir ve AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu da katıldı. Sunumda, oluşturulan güzergâh ile amacın bölgedeki turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi olduğu vurgulandı. Buna ek olarak, Çanakkale Kara Muharebeleri’nin Kumkale haricinde tamamının gerçekleştiği bölgede var olan, ancak çoğu yerde doğal bitki örtüsü altında unutulmaya ve kaybolmaya yüz tutmuş siper, irtibat hendeği, tünel, zeminlik gibi kalıntıları ortaya çıkarmak, korunmalarını sağlamak ve gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla da yapımı tamamlanan bu güzergahın önemine dikkat çekildi. Öte yandan güzergahtaki yüzey temizliği sırasında savaş dönemine ait yeni siperlerin de ortaya çıktığı belirtilirken, ziyaretçilerin bu yeni siperleri de ilk kez görme imkanı bulacağı ifade edildi.



“Karış karış savunduk, adım adım yürüyelim”


Tanıtım toplantısı sonrası Arıburnu Yürüyüş Güzergâhına geçildi. Burada güzergâh ile ilgili basın mensuplarına bilgilendirmelerde bulunan Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, “Çanakkale kara savaşlarının yaşandığı noktalardan birindeyiz. Çanakkale Tarihi Alanın, Çanakkale Destanının yazıldığı bu toprakların bir açık hava müzesi haline getirilmesi için yaptığımız çalışmalardan bir tanesini bugün sizlerle paylaşıyoruz. ‘Karış karış savunduk, adım adım yürüyelim’ sloganıyla yola çıkarak Tarihi Alanın daha detaylı, daha anlaşılır bir şekilde ziyaret edilmesi için yürüyüş güzergahları oluşturduk. Çanakkale Tarihi Alana gelen ziyaretçilerimizin savaşın yaşandığı noktaları daha iyi anlayabilmesi, Çanakkale ruhunu daha iyi hissedebilmesi ve gelen ziyaretçilerimizin tamamen doğal bir ortamda ziyaretlerini yapmaları amacıyla, değişik noktalarda ve değişik uzunlukta yürüyüş güzergahları oluşturduk” ifadelerini kullandı.



“Burası hem ülkemizin hem de dünyanın gözü önünde olan bir yer”


“Bu yürüyüş güzergahlarımız tamamen toprak zeminde ve ahşapla desteklenerek oluşturuldu” diyerek sözlerini devam eden Başkan Taşdemir, açıklamalarını şu cümlelerle noktaladı:


“Herhangi bir şekilde doğallığı bozulmadan, doğal dokusuna dokunulmadan oluşturulmuş olan yürüyüş yollarıdır. Umut ediyorum ki gelen ziyaretçilerimiz bu güzergahlarda yürürken hem savaşı daha iyi anlayacaklar hem Çanakkale savaşlarını daha iyi özümseyecekler hem de doğal ortamda Çanakkale ruhunu daha iyi hissedecekler. Burası hem ülkemizin hem de dünyanın gözü önünde olan bir yer. Burası Türk milletinin ortak değerlerinden birisi. Bu kadar kıymetli olan bu müstesna coğrafyaya Tarihi Alan Başkanlığı olarak gözümüz gibi bakıyoruz. Bu çalışmaları yaparken de her zaman milletimizin çok büyük bir desteğini görüyoruz. Cumhurbaşkanımız da her proje ile ayrı ayrı yakından ilgileniyor ve destekliyor. Hükümetimiz de buraya çok büyük bir destek veriyor. Dolayısıyla bu kadar kıymetli olan bir yerde de Tarihi Alan Başkanlığı olarak bizler de daha çok ziyaretçi çekmek için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ordu Başkan Tavlı: “Üretimin her noktasında maliyet avantajı sağlıyoruz” Ordu’nun Ünye Belediyesi tarafından hizmete açılan sera projesi ile park ve bahçe bitkileri maliyetleri anlamında yüzde 50’ye varan avantaj sağlandı. Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı, üretimin her noktasında maliyet avantajı sağladıklarını söyledi. Ünye Belediyesi, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı işbirliği ile kurulan serada bugüne kadar park ve bahçe bitkileri üretimi anlamında ciddi başarılar elde etti. Kurulduğu 2022 yılından bu yana hem istihdama katkı sunan, hem de Ünye Belediyesi’nin park ve bahçe bitkileri anlamında kendi kendine üretim yapmasına imkan sağlayan proje ile maliyet anlamında ciddi avantajlara imza atıldı. 2024 yılı yaz dönemi hakkında verilen bilgilere göre, yaz sezonuna hazırlık aşamasında 52 bin adet tohum dikimi yapıldı. Bu tohumlardan 47 bininin ise sağlıklı şekilde üretimi gerçekleştirilerek üretim anlamında yüzde 95 başarı sağlandı. Hali hazırda serada mevsimlik çiçek olarak 17 çeşit, süs bitkisi ve çalı gurubunda ise 50 çeşit üretim gerçekleştiriliyor. Yaz dönemi ile birlikte üretilen bu çiçek ve bitkiler Ünye’nin her noktasına dikilerek şehrin görsel güzelliğine katkıda bulunacak. Ünye Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı proje hakkında yaptığı açıklamada, “Seramızda yaptığımız üretimlerle park ve bahçe bitkileri anlamında belediyemize yüzde 50’lere varan avantaj maliyeti kazandırmış olduk. Ünye’mizde hizmet noktasında konkasör şantiyelerimizde yol üretimi anlamında maliyetlerimizi 3’te 1’e düşürdük. Her alanda yaptığımız üretimlere daha az maliyetle çok daha fazla hizmet üretmenin mutluluğun yaşıyoruz” diye konuştu.
Trabzon Trabzon raylı sistem hayaline kavuşuyor Trabzon’da uzun yıllardır beklenen Trabzon Raylı Sistem Hattı’nın devir protokolü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Trabzon Büyükşehir Belediyesi arasında imzalandı. Tek bir protokol ile Türkiye’nin en uzun raylı sisteminin yapılacağı Trabzon’da projenin 2028 yılında bitirilmesi hedefleniyor. Trabzon’un yıllardır beklediği projelerin başında yer alan Raylı Sistem Hattı’nın devir protokolü imzalandı. Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde düzenlenen devir protokolü törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ile Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç katıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmî Gazetede yayınlanan kararla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından üstlenilecek proje aynı zamanda tek bir protokol ile Türkiye’nin en uzun raylı sistemi olacak. İlk etapta 8.7 kilometresi ile başlayan ardından da 32 kilometrelik uzunluğuna sahip olacak Trabzon Raylı Sistem Hattı’nın 2028 yılında hizmete girmesi hedefleniyor. Devir protokolünde bir konuşma yapan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, raylı sistem çalışmalarını hızlı bir şekilde başlattıklarını belirterek, “Projemiz genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı şehrimizde özellikle Akçaabat, Yomra ve Ortahisar ölçeğimizde 500 bin kişinin yaşadığı sirkülasyonun en yoğun olduğu alana hizmet etme hedefiyle beraber oluyor. Yani Akçaabat ve Yomra arası planlanıyor. Ancak projemizin başlangıç aşaması şehir hastanemizin de hizmete alınması ile beraber daha yoğun bir alan olacak etaplamanın en yoğun alanı Akyazı-Meydan olarak yani 8.7 km’lik alan itibarıyla inşallah başlayacağız. Hemen akabinde üniversitemizde yani Akyazı-Havalimanı aksıyla beraber 16 km’lik kısmını Ortahisar ölçekli olarak ele alacağız ardından da Akçaabat bağlantımız ve Yomra bağlantımız şeklinde projemize inşallah devam ettirmeyi arzu ediyoruz. Tabii ki bütün şehirlere yapılan hizmetlerin bahanesi kıymetli Cumhurbaşkanımızın ülkesine milletinden memleketine hizmet etmeye adanmış olan liderimizin Cumhurbaşkanımızın iradesi kararı kararlılığı ve hizmete aşkıdır. Hatırlarsanız bu projemizi kıymetli Cumhurbaşkanımız Trabzon’u ziyaretinde de hemşerilerle beraber buluşmasında da gündeme getirmiş paylaşmış biz de bir manada ondan sonraki süreci şehrimizde bu projeyi önceliklendirerek ve şehirdeki beklentiyi karşılamak adına bu çalışmayı hızlı bir şekilde başlattık” dedi. Proje tek bir protokol ile imzalanan en uzun raylı sistem çalışması olacak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ise yaptığı konuşmada, Türkiye’de 970 kilometre raylı sistem işletmeciliği olduğunu belirterek “Şehirler çok büyüdü onlarca yıl önce bir trafik sorunu yoktu ama artık insanların büyükşehirlerde yaşarken ilk akıllarına gelen problem trafik problemi. İkinci problem ise Karadeniz’de daha çok yaşadığımız arazi problemi. Birkaç on yıl önce baktığımızda şehirlerde toplu taşıma önemli değildi. Son 15-20 yılda daha hayati hale geldi. Şehirler büyüdükçe ulaşım ana planlarının gerektirdiği ulaşım ihtiyaçları artıyor. Trabzon’da ulaşım ana planının güncellenmesiyle bir raylı sistem ihtiyacı ortaya çıktı. 800 bini aşkın nüfus herkesin şehir merkezine gelme durumu var. Burada uzun bir planlama gerekiyordu. Bu anlamda bugün kadar Türkiye’de 970 kilometre raylı sistem işletmeciliği var. Bunun 433 kilometresini bakanlığımız gerçekleştirdi. Bugünkü protokolde de tek bir protokol ile en uzun raylı sistem çalışması Trabzon için başlıyor. İki ucuna baktığımızda 32 kilometreden bahsediyoruz. Diğer şehirlerde yapımı devam eden 61 kilometre raylı sistem hattı var. Bugün inşallah imzasını atıyorken etüdümüzün, projelerimiz, sondajlarımızın 1-1.5 yıl içerisinde tamamlanması, 2025 yılında inşallah yapım aşamasına getirmek istiyoruz” ifadelerini kullandı. Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Genç projenin 2028 yılında bitirilmesinin hedeflendiğini belirterek, “Uygulama projemizi inşallah tamamlayıp süratle 2025 programımıza yetiştiğimiz taktirde 2025 yılında fiilen başlayıp 2028 yılında bunu bitirmeyi hedefliyoruz. Bunu Bakanımız ile paylaştık. Süratli çalışacağız. Şehrimizde beklenen bir proje. Bizim önceliklerimiz arasında 3 temel projeden bir tanesi ve birincisidir” diye konuştu.
İstanbul İstanbul’da lüks otomobil kaçakçılığı operasyonu: 20 Kişi yakalandı İstanbul’da düzenlenen otomobil kaçakçılığı operasyonda, yabancı kişilerce yurt dışından turistik amaçla getirilip usulsüz yöntemlerle satıldığı belirlenen piyasa değeri yaklaşık 60 milyon lira değerinde çeşitli marka ve modelde 17 lüks araca el konulurken, 20 kişi gözaltına alındı. Otomobillerin bazıları İnterpol listesinde ‘çalındı’ kaydı yer alıyor.Alınan bilgiye göre, İstanbul Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, bazı yabancı uyruklu kişilerin yurt dışından Türkiye’ye çalıntı otomobil getirip ülkede usulsüz yollarla sattıktan sonra çıkış yaptığı bilgisine ulaştı.İl genelinde lüks oto kaçakçılığının men edilmesi ve takibine yönelik geniş kapsamlı çalışma başlatan polis, yurda turistik amaçla yolcu beraberinde getirilen lüks araçların, yasal süresi içerisinde ülkeden çıkış yapmadığını ve şase numaraları değiştirilen bazı araçlara, sahte evraklarla tescil işlemi yapılarak Türkiye plakası çıkarıldığını tespit etti. Araçlara yönelik yapılan detaylı araştırmalarda otomobillerin bir kısmının Almanya, İsveç ve Polonya‘dan çalındığı ve İNTERPOL listesinde “çalıntı” kaydı bulunduğu ortaya çıkarıldı. Söz konusu araçların Türkiye’de aktif olarak kullanıldığı anlaşılınca operasyonun düğmesine basıldı.Lüks otomobil kaçakçılığına ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında, teknik ve fiziki takip başlatan polis, el değiştiren yeni araç sahiplerinin kimlik ve adres bilgilerini tek tek tespit etti. Sahte belgelerle tescil işlemi gerçekleştirilen ve kullanıldığı belirlenen piyasa değeri yaklaşık 60 milyon lirayı bulan 17 otomobile el konulurken, 20 şüpheli düzenlenen operasyonla yakalandı.Zanlılara ait ev ve işyerlerinde yapılan aramalarda, sahte olduğu değerlendirilen çok sayıda araç satış evrakı ele geçirildi. Operasyonda, yurt dışından temin edilip usulsüz yöntemlerle satıldığı belirlenen çeşitli marka ve modelde 17 lüks otomobil ise el konulduktan sonra bugün İstanbul Emniyet Müdürlüğü avlusunda sergilendi.Yakalanan otomobil kaçakçıları sorgulanmak üzere İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele Şubesine götürüldü. Buradaki ifade işlemleri tamamlanan 20 zanlının, farklı tarihlerde sevk edildikleri adliyede çıkarıldıkları mahkemece ‘adli kontrol’ şartıyla serbest bırakıldıkları öğrenildi.