EĞİTİM
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:27 Nilüferli minikler de artık ‘Ana Kucağında’ Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin okul öncesi eğitimde bir marka haline gelen Ana Kucakları artık Nilüfer ilçesi Üçevler ve Demirci mahallelerindeki miniklere de ev sahipliği yapıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle dar gelirli ailelerin çocuklarının da okul öncesi eğitim hizmetlerinden faydalanabilmesi amacıyla 2019 yılında başlattığı Ana Kucakları, zengin müfredatıyla da çocukları geleceğe en iyi şekilde hazırlıyor. Ana Kucağı ücretsiz kreş sayısı 32’ye ulaşırken, Nilüfer ilçesi Üçevler-Demirci mahallelerindeki miniklere hizmet verecek olan ana kucağı da düzenlenen törenle hizmete açıldı. Mart ayı içerisinde eğitime başlayan Üçevler- Demirci ana kucağı ücretsiz kreşinde toplam 145 öğrenci eğitim görüyor. Toplam 1.153 metrekare arsa üstünde 570 metrekare taban alanlı tek kat olarak inşa edilen merkezde, 6 sınıf, yemekhane, teknik alanlar, müdür odası, öğretmenler odası, idari alanlar bulunuyor Ayrıca 1 oyun parkı ve bahçe yer alıyor. 6 sabah ve 6 öğle grubu olmak üzere ikili sistemde eğitim sunuluyor. Törene, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın yanı sıra Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Cumhur İttifakı ve AK Parti Nilüfer Belediyesi başkan adayı Celil Çolak, meclis üyeleri, muhtarlar ve vatandaşlar katıldı. “Ana Kucağı uygulamasını değerli buluyorum” Törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, konu çocuklar olunca akan suların durduğunu söyledi. Herkesin evladının iyi eğitim almasını istediğini, Büyükşehir Belediyesi’nin de geleceğimiz olan yavrularımızın iyi insanlar olmasını ve iyi yerlere gelmesini arzuladığını anlatan Başkan Alinur Aktaş, “Çocuklarımızın sağlıklı bir şekilde eğitilmesini istiyoruz. Uzmanlar, ‘bir çocuğun gelişiminin yüzde 90’ını 7 yaşına kadar tamamlar’ diyor. 4-6 yaş arasında alınan eğitim çok kıymetli ve değerlidir. Devletimizin anaokulu çerçevesinde ortaya koyduğu çalışmalar var. Büyükşehir Belediyesi olarak yaptığımız Ana Kucağı uygulamasını da değerli buluyorum. Burası 32’inci ana kucağımız oldu. Çocuklarımız daha önceden eğitim görmeye başladı. Önümüzdeki dönem 100’e çıkararak on binlerce yavrumuzu geleceğe hazırlamaya devam edeceğiz. Nilüfer’de çok daha fazla ana kucağımız olabilirdi. O yüzden ilçe ve büyükşehir uyumu çok önemli. Birçok ilçede başkanlarımızdan yer istiyoruz. Verilen yerde de ana kucağımızı hizmete açtık. Yeni döneme de 230 öğretmen ve 4 bin öğrencimizle başladık. Milli Eğitim’in müfredatı takip edilerek 4-6 yaş çocuklara okul öncesi eğitim veriliyor. Buna ek olarak ‘Değerler eğitimi’ ve ‘Şehrim bursa’ müfredatları işleniyor. Bursa’yı seven ve öneri sunan bir gençlik yetişsin istiyoruz. Bütün kreşimizde olduğu gibi burada da her gün öğrencilerimize ücretsiz sabah kahvaltısı ve ikindi öğünü veriyoruz. Ayrıca çanta, kitap ve kırtasiye malzemeleri de belediyemiz tarafından ücretsiz karşılanıyor. İnşallah en kısa zamanda ikincisini, üçüncüsünü de açarız. Üçevler ve Demirci Ana Kucağımız hayırlı olsun” dedi. “Tek amacımız, düşünen, araştıran nesil yetişmesi” Önümüzdeki dönem aile eğlence merkezleri oluşturacaklarını, ilköğretim öğrencilerine aylık 600 TL’lik kantin desteği sunacaklarını anlatan Başkan Aktaş, aile yaşam destek merkezlerini de 17 ilçeye kazandıracaklarını anlattı. Yine Nilüfer ilçesine 800 kişilik ana salon ve diğer eklentilere sahip kongre ve kültür merkezi kazandıracaklarını belirten Başkan Aktaş, “20 sene görevde olup bu ilçeye 700-800 kişilik bir salon kazandıramadılar. İnşallah en güzelini önümüzdeki dönem bizler şehrin batısına kazandıracağız. Gençlik merkezi sayımızı 15’ten 50’ye çıkartacağız. İçerisine yıllık 5.000 TL yüklenen Genç Kart’la gençlerimizi sosyal ve kültürel anlamda destekleyeceğiz. Tek amacımız, düşünen, araştıran, kendini geliştiren, vatanına, milletine, bayrağına bağlı bir neslin yetişmesidir. Bu uğurda birçok çalışma yaptık. ‘Her bölgeye kreş açacağım’ diyenler 20 senede kaç tane kreş açtı? İstihdam ofisi açacağını söyleyenlerin BİKO’dan haberi yok. Üretici kadınlara destek vereceğini söyleyenler, 39 kadın kooperatifinden alım yaparak desteklediğimizi bilmiyor. Evde bakım hizmeti vereceğini söyleyenlerin, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bu hizmetin senelerdir verildiğinden haberi yok. 10 bin öğrenciye burs vereceğini söyleyenler, BURSKOOP marifetiyle 10 bin çocuğa burs verdiğimizi bilmiyor. Bu sayısı yeni dönemde 16 bine çıkaracağız. YKS için dijital eğitim vereceğini söyleyenler, 6 tane yüz yüze YKS merkezimizin olduğunu ve dijital eğitimlerin de verildiğini bilmiyor. Gençlik merkezleri yapacağını söyleyenlerin, 16 tane gençlik merkezimizin olduğundan haberi yok. Kadın sığınma evi yapacağını söyleyenler, kadın sığınma evimizin olduğunu hatta erkek sığınma evimizin de olduğunu bilmiyor. Kentsel dönüşümden bahsedenlerin, şimdiye kadar bir tane kentsel dönüşüm çalışması yok. Biz yaptıklarımızı anlatıyoruz. Asıl film de 1 Nisan’dan itibaren başlıyor” diye konuştu. Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, Nilüfer ilçesine Ana Kucağı’nı kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı tebrik etti. Çocuklara ve gençlere yapılan hizmetin dolaylı olarak kadına yapılan hizmet olduğunu belirten Gözgeç, ana kucağının Üçevler ve Demirci sakinlerine hayırlı olmasını diledi. İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, eğitime yapılan yatırımların çok değerli olduğunu belirtti. Bursa’da 4-5 yaşlarındaki toplam 68 bin öğrenciye okul öncesi eğitim verildiğini söyleyen Alireisoğlu, bu anlamda velilere destek veren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı tebrik etti. Demirci Mahalle Muhtarı Mehmet Bulut ve Üçevler Mahalle Muhtarı Sibel Uzun, bölgelerine Ana Kucağını kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a teşekkür ederek, Nilüfer ilçesinde Ana Kucağı sayılarının artmasını istediler. Konuşmaların ardından Başkan Alinur Aktaş ve beraberindekiler, açılış kurdelesini kestikten sonra Ana Kucağı binasına geçti. Sınıfları gezerek çocuklarla sohbet eden Başkan Aktaş, miniklere eğitim hayatlarında başarılar diledi.
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:23 Okulda ’matematik günü’ Matematik romanları ve kitapları yazarı Uzman Antropolog-Yazar Hasan Topdemir, ’Matematik Haftası’ etkinlikleri kapsamında Samsun’da öğrencilerle buluştu. Samsun’un Atakum ilçesindeki Yunus Emre İlkokulu öğrencileri, matematik romanları ve kitapları yazarı Uzman Antropolog-Yazar Hasan Topdemir ile buluştu. Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün OKUSAM Projesi kapsamında Matematik Haftası kapsamında düzenlediği etkinlikte öğrenciler, yazar Topdemir ile keyifli anlar yaşadı. Amacının matematiğin günlük hayattaki karşılığını çocuklara göstermek olduğunu söyleyen yazar Hasan Topdemir, "Matematik yapılan her işte ve meslekte bize katkı sağlar. O yüzden herkesin matematik bilmesi gerekir" dedi. Örüntü ve simetriden yararlanarak Leonardo da Vinci’nin köprüsünü çivisiz, vidasız, yapıştırıcısız yapıp test eden, söyleşisinde Singapur matematiği ile ilgili etkileşimli çalışmalar yapan yazar, ilkokul öğrencilerini edebiyatın, sanatın ve matematiğin gizemli dünyasında keyifli bir yolculuğa çıkarttı. Çocukların sorularını cevaplayan yazar Hasan Topdemir, Şifrelerin Peşinde İstanbul, Şifrelerin Peşinde Göbeklitepe, Singapur Matematiği adlı kitaplarını da imzaladı. Samsun’da çocuklarla güzel ve keyifli vakit geçirdiğini söyleyen Yazar Hasan Topdemir, Şifrelerin Peşinde Karadeniz adlı kitabının müjdesini de verdi.
18 Mart 2024 Pazartesi - 17:03 Formatör eğitimi başarıyla gerçekleştirildi Düzce Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı, Eğitim ve Öğretim Güncelleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından düzenlenen Eğitim Öğretim Sürecinin Geliştirilmesine Yönelik Formatör Eğitimi üç farklı zaman diliminde başarıyla gerçekleştirildi. Komisyon Üyeleri için düzenlenen eğitim programı, Düzce Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. İlhan Genç, Prof. Dr. Ali Öztürk, Eğitim Fakültesi ve Öğrenci Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç ve tüm komisyon üyelerinin katılımı ile gerçekleştirildi. Eğitimin birinci haftasında Prof. Dr. Abdullah Adıgüzel tarafından, “Bologna Süreci Temel Faaliyet Alanları Yeterlikleri ve Öğrenme Çıktıları” ikinci haftasında Doç. Dr. Fahriye Hayırsever tarafından Program Yeterliliklerine ve Öğrenme Çıktılarına Yönelik Öğretme-Öğrenme Sürecinin Tasarlanması; üçüncü haftasında ise Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve Eriş Hasırcı tarafından Eğitim Öğretim Sürecinde Ölçme Değerlendirmenin Önemi ve Örnek Uygulamalar başlıklı sunumlar paylaşıldı. Sunumlar, öğretim üyelerinin ve komisyon üyelerinin görüş, soru ve katkıları ile etkileşimli bir şekilde gerçekleştirildi. Eğitim programının, Düzce Üniversitesi’nin kalite süreçlerine olumlu katkısı olacağını dile getiren Prof. Dr. Mustafa Koç, eğitimleri gerçekleştiren öğretim üyelerine teşekkür belgelerini takdim etti. Eğitime katılan komisyon üyelerine ise katılım sertifikaları elektronik ortamda iletildi.
YÖK, lisansüstü eğitim ilkelerinde değişikliğe gitti
18 Mart 2024 Pazartesi - 11:57 YÖK, lisansüstü eğitim ilkelerinde değişikliğe gitti Yükseköğretim Kurulu (YÖK), lisansüstü eğitime dair ilkelerde değişiklik yaptı. YÖK’ten yapılan yazılı açıklamaya göre, lisansüstü eğitimin kalitesini artırmak için lisansüstü eğitim öğretim programı açılması ve yürütülmesine dair ilkeler kurulca yeniden belirlendi. Buna göre, "Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde açılacak her bir program için ayrı ayrı belirli yeterliliklerin sağlanması gerekecek. Öğretim üyelerinin, programın açılacağı üniversite kadrosunda görev yapmakta olup doktorası veya doçentliğinin programın açılacağı alanda; söz konusu program disiplinler arası ise doktora veya doçentliğinin Yükseköğretim Yürütme Kurulunun belirlediği doğrudan ilişkili alanlarda olması gerekecek. Doktora programı asgari 6 öğretim üyesi ile açılabilecek Doktora programı, en az ikisi profesör, birisinin profesör olması halinde ise en az ikisi doçent olmak üzere, üniversite kadrosunda asgari 6 öğretim üyesiyle açılabilecek. Lisans programındaki ana bilim/ana sanat dalı ile aynı isimde doktora programı açılması halinde, bu öğretim üyelerinin 4’ü doğrudan programın açılacağı alandan olmak şartıyla 2’si Yükseköğretim Yürütme Kurulunun belirlediği ilgili alanlardan olabilecek. Yüksek lisans programı asgari 3 öğretim üyesiyle açılabilecek Yüksek lisans programı en az ikisi profesör ve/veya doçent unvanına sahip olmak üzere üniversite kadrosunda asgari 3 öğretim üyesiyle açılabilecek. Yüksek lisans programı açılabilmesi için öğretim üyelerinin en az 2 yarıyıl lisans programında ders vermiş olması, doktora programı açılabilmesi içinse söz konusu öğretim üyelerinin en az 4 yarıyıl lisans ya da 2 yarıyıl tezli yüksek lisans programında ders vermiş olması zorunlu olacak. Lisansüstü eğitim öğretim programı açacak üniversitenin ilgili program için gerekli kütüphane ve laboratuvar gibi eğitim öğretim ve araştırma altyapı imkanlarına sahip olması gerekecek. Doktora ve yüksek lisans programlarında farklı bilim/sanat dallarından öğretim üyelerinin gerekliliği hususunda Yükseköğretim Yürütme Kurulu yetkili olacak. Yüksek lisans ve doktora programı açma kriterleri Yüksek lisans ve doktora programı açılması için başvuru yapılan yüksek lisans ya da doktora programında görev alacak öğretim üyeleri başına düşen yayın veya eser sayısı ortalamasının, müracaat edilen yıldan önceki takvim yılı dikkate alınarak en az bir olması gerekecek. Doktora programına üniversitenin başvuru yapabilmesi için ayrıca en az bir program akreditasyonunun olması şartı aranacak.
LGS kapsamındaki Merkezi Sınav başvuruları başladı
18 Mart 2024 Pazartesi - 10:54 LGS kapsamındaki Merkezi Sınav başvuruları başladı 2 Haziran’da gerçekleştirilecek Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav başvuruları başladı. Başvurular, 29 Mart’ta kadar "e-Okul" üzerinden isteğe bağlı yapılacak. 2023-2024 eğitim öğretim yılı sonunda Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu’na göre, resmi ve özel ortaokullar ile imam hatip ortaokullarının 8’inci sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje okulları, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına öğrenci seçmek amacıyla yapılacak merkezi sınav, 2 Haziran’da uygulanacak. Merkezi sınav başvuruları, bugünden itibaren 29 Mart’a kadar "e-Okul" üzerinden gerçekleştirilecek. Sınava katılım isteğe bağlı olacak, katılmak isteyen öğrenciler, başvurularını elektronik ortam üzerinden ücretsiz yapabilecek. Okul müdürlükleri başvuru işlemleriyle ilgili öğrencilere rehberlik edecek ve sınav başvuruları 1 Nisan 2024’e kadar okul müdürlüklerince onaylanacak. Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı olmayan okullarda öğrenim gören öğrenciler ise başvurularını yayımlanan kılavuzda bulunan formu doldurarak yapacak. Öğrenciler, başvurularının yapılıp yapılmadığını elektronik ortamdan takip edebilecek. Sınavın kapsamı Her alan için 8’inci sınıf öğretim programlarında belirlenen kazanımlar esas alınarak, öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, sonuç çıkarma, problem çözme, analiz yapma, eleştirel düşünme, bilimsel süreç ve benzeri becerilerini ölçecek nitelikte sorular yer alacak. Giriş belgeleri, 24 Mayıs’tan itibaren açıklanacak Sınav, il ve ilçelerde belirlenen okullarda yapılacak. Fotoğraflı sınav giriş belgesi, 24 Mayıs’tan itibaren elektronik ortamdan okul müdürlüklerince alınacak, mühürlenecek ve onaylandıktan sonra öğrencilere teslim edilecek. Öğrenciler, sınava gelirken fotoğraflı onaylı giriş belgeleriyle geçerli kimlik belgelerini yanlarında bulunduracak. Sonuçlar, 28 Haziran’da açıklanacak Sınavın birinci oturumu saat 9.30’da, ikinci oturumu ise 11.30’da başlayacak. Birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak ve yanıtlamaları için 75 dakika süre verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve yanıtlamaları için 80 dakika süre verilecek. Sözel ve sayısal bölümlerdeki her bir alt test için doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenecek. Her bir öğrencinin her bir alt testine ait ham puanı, ilgili teste ait doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının üçte biri çıkarılarak hesaplanacak. Sınav sonuçları, 28 Haziran 2024’te "www.meb.gov.tr" internet adresinden ilan edilecek. Öğrencilere sınav sonuç belgeleri posta yoluyla gönderilmeyecek.
Bursateknopark projesine 250 bin euro erasmus desteği
18 Mart 2024 Pazartesi - 09:59 Bursateknopark projesine 250 bin euro erasmus desteği Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanındaki ilerlemesine büyük katkı sağlayan Bursateknopark, ‘ERASMUS-KA220-ADU Programı’ çerçevesinde ‘ENTRANT’ projesi ile 250 bin Euro destek almaya kazandı. Bursateknopark, bu desteği alabilen 4 kurumdan biri olurken, proje ile kuluçkaların girişimcilik, dijital bilgi ve beceri düzeyleri desteklenecek. Bursateknopark, firmaların yenilik ve rekabet gücünü artırmada kritik rol üstlenirken, üniversite-sanayi işbirliğini teşvik ederek Ar-Ge faaliyetlerini desteklemeye devam ediyor. Hem Ar-Ge ofisleri hem de kuluçka kısımlarında genişleme konusunda gerekli projeleri yürüterek, firma sayısını en az 3 katına çıkartmayı hedefleyen Bursateknopark, ERASMUS- KA220-ADU Programı çerçevesinde desteklenmeye hak kazandı. 2 yıl sürecek olan 250 bin Euro destekli “Enhancement of Incubators’ International EntrepreneurshipandTradeAbilities in Digital Platform” (ENTRANT) projesi, 6 partner ve 2 yardımcı ortaktan oluşuyor. Bursateknopark Genel Müdürü Prof. Dr. Ayşe Bedeloğlu’nunliderliğindeki proje ekibinde; Prof. Dr. Hilal Yıldırır Keser, Prof. Dr. Gökçe Çiçek Ceyhun, Dr. Öğretim Üyesi Göksel Öztürk, Öğretim Görevlisi Dr. Meral Öztürk, Öğretim Görevlisi Dr. Atike Köken, Dr. Oya Güler, Havanur Yılmaz, Ayşenur Sığındere ve Yasemin Aktoprak bulunuyor. Dijital ortamda eğitimler Teknoparklardaki kuluçkaların girişimcilik, dijital bilgi ve beceri düzeyleri desteklenecek olan ENTRANT projesi ile ticarete yeni başlayan kuluçka merkezlerindeki şirketlerin, girişimcilik desteğine ihtiyaç duyan kooperatiflerin ve start-up’ların sürdürülebilirliğini destekleyen dijital bir ortam sağlanacak. Proje içerisinde kuluçka firmaları için özel olarak hazırlanacak dijital platformda, geniş eğitimler ve mentorlükler sağlanmak üzere altyapı oluşturulacak ve uygulamalar gerçekleştirilecek. Aynı zamanda projedeki sinerjinin arttırılması ve iyi uygulama örneklerinin incelenmesi amacıyla ortakların bir araya gelmesi sağlanacak.
Psikolojik Danışman Aydoğan: "Son 3 ayda 200-300 binde olan bir öğrenci kolaylıkla 50-70 bine girebiliyor"
17 Mart 2024 Pazar - 14:07 Psikolojik Danışman Aydoğan: "Son 3 ayda 200-300 binde olan bir öğrenci kolaylıkla 50-70 bine girebiliyor" Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) 3 ay kala eğitimciler, sınava girecek öğrencilere önemli uyarılarda ve tavsiyelerde bulunuyor. Psikolojik Danışman Abidin Aydoğan, son 3 ayda sıkı bir program takibatı ile 200-300 binde olan bir öğrencinin kolaylıkla 50-70 bine girebildiğini söyledi. Milyonlarca öğrencinin hazırlandığı YKS, 8 Haziran tarihinde düzenlenecek. Sınava az bir süre kala YKS ile ilgili Eğitimci Psikolojik Danışman Abidin Aydoğan, öğrencilere çalışmaya daha sık sarılmalarını önerdi. Düzenli bir şekilde çalışan öğrencilerin özellikle belli bir birikime sahip olduktan sonra son 3 ayda özellikle deneme, branş denemeleri, konu tekrarları ve deneme analizleriyle beraber mesafe kat edebileceğini belirten Aydoğan, "Kritik süreç 2024 YKS sınavında başarılı olabilmek için özellikle ara dönemde ve bahar döneminde iyi değerlendiren öğrenciler başarılı olabiliyorlar. Bahar döneminde gevşemeler olabiliyor. Başarılı öğrenciler bile sekteye uğrayabilir. Bununla karşılaşmamak için özellikle bu dönemde sıkı tutmak lazım" dedi. Havaların ısınması ile beraber dersten kopmamak için ebeveynlere tavsiyelerde bulunan Aydoğan, "Sıcakların gelmesiyle beraber gevşemeler, sosyalleşme isteği ile birlikte derslerden kopuşlar olabilir. Son 3 ayda 200-300 binde olan bir öğrenci kolaylıkla 50-70 bine girebiliyor. Burada sıkı bir program takibatı ile süreci takip etmek gerekiyor. Bu takibat eğitim koçu, rehber hocasıyla beraber onu kontrol edebilecek bir denetim mekanizması gerekiyor. Özellikle son yıllarda bilgiye ulaşmak kolaydır. Ama o bilginin devamını sağlayabilmek için de disiplinli bir şekilde o çalışmanın devam edebilmesi gerekir. Bu çalışmanın devam edebilmesi için günlük programının veli veya rehber öğretmeni tarafından takip edilmesi gerekiyor. O takibat sonucunda verimli bir şekilde ders çalışma neticelenir. YKS’ye hazırlanırken netlerin yükseldiğini fark eder. Son 3 ayda özellikle yapılması gereken şey konularımız bitmişse branş denemeleri çözmektir. Onun dışında haftada 2 tane denemeye girmek ve evde çalışıyorsa, sınıf düzeyinde olacak denemelere girmelidir" dedi.
Mezitli’de 306 kapasiteli kız öğrenci yurdu açıldı
17 Mart 2024 Pazar - 12:40 Mezitli’de 306 kapasiteli kız öğrenci yurdu açıldı Mersin’in merkez ilçe Mezitli Belediyesi Behiye Şifan Kız Öğrenci Yurdu törenle hizmete girdi. Atatürk Mahallesi Üniversite Caddesi üzerinde bulunan kız öğrenci yurdunun açılışına her kesimden davetli katıldı. Açılış törenine katılanların coşkusunu artıran performanslarıyla dikkat çeken Mersin’in sevilen müzik grubu Megaband, şarkılarıyla unutulmaz anlar yaşattı. 306 öğrenci kapasiteli modern ve konforlu yurdu, Mezitli Belediye Başkanı Neşet Tarhan’ın öncülüğünde gerçekleşen törenle resmi olarak hizmete açıldı. Başkan Tarhan, yurt binasının hayata geçmesinde emeği geçen bağışçılara teşekkür etmek amacıyla plaket takdim etti. Kız yurdu hakkında bilgi veren Başkan Tarhan, “Projemiz 80 milyon liraya mal olmuştur. Toplam 5 bin 180 metrekare olan yapı zemin artı 4 kattan oluşmaktadır. Yapının zemin katında inovasyon merkezi ve sosyal bölümler, 3 katında ise öğrenci odaları, son katında yemekhane yer almaktadır. Toplam 306 öğrenci kapasitesine sahiptir. Proje tasarlanırken öğrencilerin tüm ihtiyaçları göz önüne alınmıştır. Projenin başlamasında önemli katkısı olan Behiye Şifan başta olmak üzere, hayırsever vatandaşlarımıza teşekkür ederim" dedi. Kız çocuklarının sağlığını ve huzurunu en iyi şekilde sağlayacaklarını belirten Başkan Tarhan; “Kadınlarımızın okuması, çalışma hayatına katılması ve nitelikli görevler üstlenmesi ile kendi ayakları üzerinde durabilmesi ülkemiz ve geleceğimiz açısından büyük önem arz etmektedir. Bildiğiniz gibi, eğitim hayatının en önemli kısmı üniversitedir. Ancak üniversite okuyabilmek için ailesinin yanından ayrılıp başka bir şehre gelmiş bir genç kızımız ilk olarak ne için endişe ediyor? Peki bu gençlerin annesi, babası, sevdikleri onlar için ne istiyor? Her şeyden önce kızlarının güvenliğini, sağlığını ve huzurunu istiyorlar” İfadelerini kullandı. Tarhan konuşmasına şöyle devam etti; “Ben de kızını devlet yurduna yerleştirmiş bir baba olarak bunun ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. Genç kadınlarımız üniversiteye geldiklerinde güvenli ve sıcak bir ortamda barınmak ve yaşamak için endişe duymamalıdır. Bizlere düşen bu imkan ve ortamı oluşturarak onların bu konuları hiç dert etmeden eğitimlerine ve geleceklerine odaklanmalarını sağlamaktır. Çalışmalarında her zaman kadına önem veren, çalışkan ve üretken kadınların ön plana çıkması için çaba sarf eden belediyemizin ilk kız yurdunu açmaktan gurur duyuyorum. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürlerimizi sunuyorum."
Yıldırım  Belediyesi’nden önce eğitim sonra iş
17 Mart 2024 Pazar - 12:32 Yıldırım Belediyesi’nden önce eğitim sonra iş Yıldırım Belediyesi Sosyal İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi, Yıldırımlılara hem mesleki eğitim veriyor hem de kursları tamamlayanların istihdama katılmasını sağlıyor. Yıldırım Belediyesi’nin genç istihdama katkı sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Sosyal İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi (YILSİM), kursiyerleri meslek ve iş sahibi yapmaya devam ediyor. Faaliyete başladığı 2021’den bugüne kadar 7 bin 478’i mesleki, 2 bin 512’si teknik olmak üzere 9 bin 990 kişiye eğitim verirken, bunlardan 841’i de istihdam edildi. YILSİM Nisan ayında Bilgisayar Destekli Moda Tasarım Modelistlik ve Artistik Çizim, Muhasebede Veri Tabanlı Program Kullanma Geliştirme ve Uyum Eğitimi, CNC Tezgâhları Eğitimi Alet Bileme ve Vektörel Grafik Tasarımı,Corel Draw Geliştirme ve Uyum Eğitimi olmak üzere 4 farklı başlıkta eğitim verecek. Kursa başvuruları 14 Nisan 2024’e kadar devam edecek. Yıldırım’ın genç bir nüfus oranına sahip olduğunu hatırlatan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Gençlerimizin istihdama katılımını sağlamak için hayata geçirdiğimiz Sosyal İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi’miz 18 - 40 yaş aralığındaki hemşehrilerimize 8 ana başlık 71 alt modülde mesleki ve teknik eğitim veriyoruz. Özellikle tekstil başta olmak üzere otomotiv ve makine sektörlerine nitelikli ara eleman yetiştiriyoruz. Kursiyerlerimize sadece eğitim vermekle kalmıyor, eğitimden sonra onların istihdama dahil olması için onları uygun iş yerlerine yönlendiriyoruz. Böylece hem hemşehrilerimize istihdam sağlıyor hem de sektörün iş gücü açığını gidermesine yardımcı oluyoruz” dedi.