EKONOMİ - 20 Nisan 2021 Salı 14:30

ESO’nun yaptığı ankete göre işletmeler destek istiyor

A
A
A
ESO’nun yaptığı ankete göre işletmeler destek istiyor

Eskişehir Sanayi Odası (ESO)’nun gerçekleştirdiği ve Eskişehir genelinde 1000’in üzerinde işletmenin katıldığı anketin sonuçlarına göre; işletmelerden ciddi bir destek talebi var.

Eskişehir Sanayi Odası (ESO)’nun gerçekleştirdiği ve Eskişehir genelinde 1000’in üzerinde işletmenin katıldığı anketin sonuçlarına göre; işletmelerden ciddi bir destek talebi var.


ESO’nun Eskişehir genelinde gerçekleştirdiği ve 1000’den fazla işletmenin katıldığı anketin sonuçlarına göre, işletmelerin yüzde 84’ü kısa çalışma ödeneğinin yeniden başlatılmasını, yüzde 91’i ise kamuya yapılacak vergi ve benzeri ödemelerin ertelenmesini istiyor. İşletmelerin yüzde 87’sinin yeni kredi desteklerine ihtiyaç duyduğunu belirttiği ankette, haksız rekabetin önüne geçilmesi ise gelen taleplerin başında bulunuyor.


Anket hakkında bilgi veren ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, “Pandemi döneminde sanayicilerimizle birlikte şehrimiz genelinde işletmelerimizin de durumunu tespit etmek, sektörlere özel taleplerin ve çözüm önerilerinin oluşturulmasını sağlamak için yaptığımız ankete yine işletmelerimizden yoğun bir katılım gerçekleşti. İşletmelerimizin durumunu ortaya koymada önemli verilere ulaşmanın yanı sıra bu işletmelerin çözüm önerileri de ankete yansıdı. Özellikle devlet desteklerinin bu noktada ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. İşletmelerimizin ciddi bir destek talebi var” dedi.


“Haksız rekabet önlensin”


Ankete katılan 1000’in üzerindeki işletmenin kısa çalışma ödeneğinin yeniden başlaması yönünde yoğun bir talebi olduğundan bahseden Kesikbaş, “Yüzde 84 oranında kısa çalışmanın yeniden başlaması yönünde işletmelerimizin önemli bir talebi olduğunu görüyoruz. İşletmelerimizin yüzde 91’i ödemelerin ertelemesinden yana. Yine işletmelerimizin yüzde 87’si yeni kredi imkanları istemekte. Ancak, işletmelerimizin taleplerini sorduğumuzda da vergilerin ertelenmesinin yanı sıra ciddi indirim talep ve haksız rekabetin önüne geçilmesi istekleri oldukça fazla” diye konuştu.


Yapılan anketin bir rapor haline getirildiğini kaydeden ESO Başkanı Kesikbaş, “İşletmelerimizin sesini duyurmak ve taleplerini geldiğimiz noktada daha iyi anlamak için Odamızın gerçekleştirdiği anketi başta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği olmak üzere, ilgili bakanlıklarımız ve kurumlarımız ile paylaşacağız” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Başkan Özçelik, borç bakiyesi ve gelir gider dengesi afişini belediye binasına astı Antalya’nın Alanya ilçesinde 31 Mart Yerel Seçimleri sonrasında CHP’den Belediye Başkanı seçilen Osman Tarık Özçelik, seçim öncesinde verdiği sözü tutarak, belediyenin borç listesini ve aylık gelir gider dengesini ana binaya astı. Listeye göre Alanya Belediyesi’nin toplamda kısa vadede ödenmesi gereken 1 milyar 122 milyon 258 bin 556 TL borcu bulunuyor. 31 Mart Yerel Yönetimler Seçimlerinde Alanya’da sandıktan galibiyetle çıkan Cumhuriyet Halk Partili Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, seçim döneminde halka verdiği sözü yerine getirdi. Başkan Özçelik, önceki dönemin borç çizelgesinden oluşan dev afişi, belediye binasına astırdı. Binanın ön cephesinde tüm detaylarıyla birlikte sergilenen afişte, Belediyenin nakit ve bankada mevcut varlıklarının yanı sıra, banka kredileri hesabı, piyasaya borçlar, diğer borçlar, ödenecek vergi ve fonlar hesabı, SGK prim borçları, YİKOP Kültür Payı, Büyükşehir Belediyesi Payı ile Alanya Belediyesi Personel Limited Şirketi’nin vergi, SGK ve bireysel emeklilik sistemi borçları listelendi. Tabloya göre, Alanya Belediyesi her ay 73 milyon TL finansman açığı verirken, yıl sonunda 657 milyon TL yeni borcu oluşacak. Aylık finansman açığı baz alındığında Alanya Belediyesi’nin borcu, mevcut borç ile birlikte 2024 yılı sonunda 1 milyar 779 milyon TL’ye ulaşacak. Alanya Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre, eski yönetimin yapılan sözleşmeler dolayısıyla 2024 yılı bütçesinde 1 milyar 761 milyon liralık ödeme taahhüdüne yer verdiği, 2024 yılı bütçesinde 1 milyar 800 milyon TL’lik gayrimenkul satışı yapmayı planladığı ifade edildi. Personelin SGK ve BES primleri ödenmemiş Alanya Belediyesi’nin cari borçlarına ilişkin tabloda belediye işçinin bünyesinde bulunduğu Alanya Belediyesi Personel Limited Şirketi’nin çalışanlarının SGK primlerini, gelir vergisi kesintilerini, bireysel emeklilik sistemi katkı paylarını ödemediği ifade edildi. Alanya Belediyesi’nin 449 kadrolu personeli ile Personel Limited Şirketi’nin 2 bin 336 çalışanı için toplam 363 milyon liralık karşılık ayrıldığı, ancak kasada ya da hazır değerlerde böyle bir varlık bulunmadığı açıklandı. Faturalanmamış hakedişlerin tutarı bilinmiyor Alanya Belediyesi’nden yapılan açıklamada, devam eden yatırımlar dolayısıyla müteahhit firmaların henüz faturalandırmadıkları hakkediş tutarlarının bilinmediği, bu nedenle kısa vadeli borç miktarının daha da artmasının beklendiği ifade edildi. Belediyeye karşı açılmış tazminat davaları Alanya Belediyesi’ne karşı açılmış tazminat davaları olduğu, bu davalar dolayısıyla nasıl bir borç tutarıyla karşılaşılacağının ise bilinmediği belirtildi. “Titiz çalışıyoruz” 5 Nisan itibariyle Alanya Belediyesi’ni devraldıklarını ifade eden Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, ilk önce nasıl bir mali yapı devraldıklarına baktıklarını, Alanya Belediyesi’nin mevcut finansal yapısının sürdürülemez olduğu ifade etti. Başkan Özçelik, mümkün olan en kısa sürede Alanya Belediyesi’ni finansal dengesini sağlayacaklarını, çalışanlarının mali haklarını eksiksiz yerine getireceklerini, bütçeyi sürdürülebilir hizmetin finanse edilebileceği bir yapıya kavuşturacaklarını, Alanya Belediyesi’ni israftan, verimsizlikten hızla uzaklaştıracaklarını, projelerini çok rahat finanse edebilen bir Belediye haline getireceklerini belirtti. Özçelik, belediyenin mali yapısı konusunda yasaların izin verdiği ölçüde şeffaf olmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.