- 15 Ekim 2021 Cuma 17:21

TÜBİTAK Başkanı’ndan GAÜN’e proje ziyareti

A
A
A
TÜBİTAK Başkanı’ndan GAÜN’e proje ziyareti

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof.

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Eğitim Fakültesi’nde TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Başaran yürütücülüğündeki Köyde STEM-2 projesinde yer alan ortaokul öğrencileriyle bir araya geldi.


Proje kapsamında Gaziantep’in köy okullarında öğrenim gören çocuklara GAÜN Eğitim Fakültesi’nde beş gün boyunca STEM modeline uygun olarak proje temelli verilen eğitimler sonucu öğrencilerin yaptıkları çalışmaları yerinde inceleyen TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, öğrencilerin proje deneyimleri konusunda bilgi aldı.


Bu tür projeleri destek vereceklerinin altını çizen Prof. Dr. Hasan Mandal, “TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları destek programı kapsamında desteklenen projelerin gençlerin bilim ve teknolojiye yönelik tutumlarına pozitif yönde katkı sağlamaktadır. Bununla birlikte projede yer alan öğrencilerin burada aldıkları eğitim ile TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları gibi etkinliklerle kendi okullarında devam etmeleri gerekmektedir. Böylelikle projenin etkilerinin sürdürülebilirliğine katkı sağlanmış olacaktır. Projenin etkililiğinin anlaşılabilmesi için proje kapsamında TÜBİTAK çağrılarına öğrenci ve öğretmenler tarafından başvurular yapılması ve Teknofest yarışmalarında yer almaları gerekmektedir. Projede emeği geçen tüm hocalarımıza ve proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Başaran’a teşekkür ederim” dedi.


Proje yürütücüsü GAÜN Öğretim Üyesi Dr. Mehmet Başaran ise TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal’a desteklerinden dolayı teşekkür ederek, “Projede en temel amaçlardan birisi olarak proje temelli öğrenme, bilgi işlemsel düşünme, kodlama, matematiksel modelleme ve tasarım yapma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla etkinlikler gerçekleştirilmiştir. STEM eğitim modelinin 21.yüzyıl becerileriyle bahsedilen bu becerilerin desteklenmesi bağlamında önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler bu proje kapsamında 5 gün boyunca Bahçeşehir Üniversitesi’nden Dr. Gürsu Aşık, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nden Dr. Emre Uygur, İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü’nden Binali Yıldırım ve Burak Kızıldemir gibi alanında uzman isimlerden eğitimler aldılar. Aldıkları bu eğitimin çocuklara ileride seçecekleri mesleklere yol göstereceğini umut ediyoruz. Geleceğin Aziz Sancar’ları köy okullarından çıkar mottomuz ile projelerimize devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.


Aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını belirten ve projede yer alan ortaokul öğrencisi Berrak Hadis Sönmez, “Projemizde bizlere eğitim veren tüm hocalarımıza teşekkür ederim. Proje süresinde Güneş Saati, Arduino ile programlama, köprü tasarımı, hayatımızdaki matematik, bilgisayarsız kodlama gibi eğlenceli ve bilgilendirici etkinlikler yaptık. Projeden çok şey öğrendiğimi düşünüyorum. Proje ile yeni arkadaşlar edindik. Projede takım çalışması ile işler yapabilmeyi öğrendik. Bu projenin devam etmesini istiyoruz” şeklinde konuştu.


TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, projede yer alan ortaokul öğrencilerine ‘Bilim Çocuk ile Bilim Teknik’ dergilerine 1 yıllık abonelik hediye etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Erzincan’da tarım bölümü öğrencileri hem öğreniyor, hem üretiyor Erzincan’da meslek lisesi öğrencileri okulun bahçesindeki serada fide yetiştiriciliği yaparak hem öğreniyor hem de ekonomiye katkı sunuyor. Tarım bölümü öğrencileri, serada teorik eğitimlerini uygulama fırsatı buluyor. Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün destekleri ile kurulan seralarda sebze fidesi üretim faaliyeti 2020 yılında başlayarak Tarım Alanı öğretmen ve öğrencileri tarafından kurulduğu yıl 30 bin sebze fidesi üretimi gerçekleştirildi. 2021 yılında Covid-19 nedeniyle uzaktan eğitim yapıldığı için, sebze ve aromatik bitki fidesi üretim faaliyetleri öğrencilerin okulda olmaması nedeniyle Tarım Alanı öğretmenleri tarafından yapıldı. Okul serasının üretim kapasitesi, pandemi olmasına rağmen, 2021 yılında iki katına çıkarılarak 60 bin adet fideye ulaştı. 2022 yılında ise mevcut serada tam kapasiteye ulaşılarak 90 bin sebze ve aromatik bitki fidesi üretildi. 2023 yılında da serada 95 bin fide üretimi yapıldı. Bu sene ise 110 bin fide üretimi yapıldı. Serada, domates, biber, hıyar, kabak, kavun, karpuz, lahana, patlıcan ve 3 cins aromatik bitki olarak reyhan, kekik, fesleğen üretimi olmak üzere toplamda 35 farklı tür fide üretimi yapılıyor. Üretimde yerelde halkın lezzet olarak en çok tercih ettiği ata tohumları kullanılmaya özen gösterilirken, ticari anlamda üretim yapmak isteyenler için yüksek verimli hibrit türlerin de üretimi gerçekleştiriliyor. Kullanılan tohumların genelde ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 30 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticiler için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı vatandaşlardan oldukça rağbet görüyor. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Tuba Bakartepe, “Biz derste gördüğümüz teorik işlemleri serada uygulayabiliyoruz. Serada fidelerimizi yetiştiriyoruz. İlaçlaması, gübrelemesi, sulaması hep bizim elimizden geçiyor. Organik gübreyle kendimizin yetiştirdiği fideleri halkımıza sunuyoruz.” dedi. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Başyardımcısı Abdullah Çiftçi’de, “Okulumuzun üretim üssü olan seramızdayız. Bu serada öğretmen ve öğrencilerimizle 100 binin üzerinde fide üretilmiş durumda. Kullanılan tohumların genelinin ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 20 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticilerimiz için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı halkımızın talebi fazla olmaktadır. Ayrıca üretilen fideler sosyal projeler dahilinde ihtiyaçlı ailelere ücretsiz olarak verilerek, öğrencilerimiz nezaretinde söz konusu ailelerin üretim faaliyeti yapmaları ve ailelerin geçimlerine katkı sağlamaları hedeflenmektedir." dedi.