POLİTİKA - 18 Ocak 2022 Salı 19:47

Adalet Bakanlığı portalları üzerinden Danıştay dosyalarına erişim imkanı sağlandı

A
A
A
Adalet Bakanlığı portalları üzerinden Danıştay dosyalarına erişim imkanı sağlandı

Adalet Bakanlığı Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP) üzerinden Danıştay dosyalarına erişim imkanı sağlandı.

Adalet Bakanlığı UYAP, Vatandaş Portal ve Avukat Portal Danıştay dosyalarını da kapsayacak şekilde güncellendi. Yargı Reformu Strateji Belgesi’nde (YRS) yer alan “Güven veren ve erişilebilir adalet” ve İnsan Hakları Eylem Planında (İHEP) yer alan “Adalete erişimin güçlendirilmesi” hedefleri kapsamında kullanıcılarına adalete erişimde kolaylık ve hız kazandıran portalların kapsamı ve etkinliği artırılmaya devam ediyor. Bu çerçevede UYAP Vatandaş Portal ve Avukat Portal’da 7 Ocak’ta yapılan güncelleme ile Danıştay Dava Dairelerine ilk derece mahkemesi olarak dava açılması imkanı sağlandı.

Güncelleme ile ayrıca Danıştay Dava Daireleri Kurulları ve Dava Dairelerinde bulunan dava dosyaları da incelenebilecek, Danıştay dosyalarına evrak sunulup, harç ve posta gideri ödemeleri yine bu uygulamalar üzerinden yapılabilecek. Böylece portallardaki güncelleme ile Danıştay’da yapılacak bazı işlemler vatandaş ve avukatın erişimine açıldı

Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Genel Müdürlüğünce tamamen yerli ve milli imkanlarla geliştirilen uygulamalar, vatandaşlara ve hukukçulara hizmet veriyor. Adalet hizmetlerine erişimi kolaylaştırmasının hedeflendiği mobil uygulamalara ve portallara akıllı cihazı bulunan herkes dijital platformlardan ulaşabiliyor.

Engin Yağcı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Akbank genel müdürlük binasında yenilikçi dönüşüm hareketi başladı Akbank, genel müdürlük binasında kapsamlı bir mimari dönüşüm hareketini başlattığını duyurdu. Bankanın köklü ve dinamik yapısını, teknoloji ve yenilik odaklı çalışma modelini ve ilkeli ve sürdürülebilir bankacılık anlayışını yansıtan bu dönüşümle, Akbanklılara yeni nesil bir çalışma alanı sunuluyor. Akbank, dinamik, yenilikçi, şeffaf ve sürdürülebilir bir genel müdürlük merkezi dönüşümü ile bankanın köklü değerlerinin ve vizyoner bakış açısının bir temsilini inşa ediyor. Bu yıl tamamlanması planlanan mimari dönüşüm projesiyle, banka örnek gösterilecek çalışma alanlarından birini Türkiye’ye kazandıracak. Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa, “Akbank’ta şubelerimizin ve çalışma ofislerimizin mimari dönüşümü, bankamızın kültürünün ve değerlerinin bir yansımasıdır. Bu dönüşümün temelinde, şeffaf, yenilikçi, iş birliğine dayalı çalışma ortamları, sanatın ilham verici gücü, teknoloji ve inovasyonun getirdiği olanaklar, sosyal ve insan odaklı alanlar ve sürdürülebilirlik ilkeleri yatıyor. Bu bakış açısıyla, önce şubelerimizin mimari dönüşümünü gerçekleştirdik ve geleceğin bankacılığını bugünden şubelerimizde deneyimlenebilir kıldık. Şimdi de genel müdürlük merkezimizde Akbanklıların iyi olma hali ve memnuniyeti, müşteri deneyimindeki kalite ve etkinlik, toplum ve çevre için oluşturduğumuz değerler odağında yeni bir dönüşüme imza atıyoruz. Bu çalışmalarımızla bir kez daha gösteriyoruz ki, banka olarak sadece bankacılık hizmeti sunmuyor, aynı zamanda yaşamı ve iş dünyasını şekillendiren bir güç olma yolunda ilerliyoruz” dedi. İş birliğine ve etkileşime açık alanlar Yapılan açıklamaya göre bankadaki mimari dönüşümle, iş birliğini ve etkileşimi artıran, birlikte çalışmayı, yeni fikirler üretmeyi kolaylaştıran alanlar oluşturuluyor. Esnek kullanıma uygun ve sanat ile zenginleştirilen yeni tasarım, Akbanklıların üreticiliğini destekliyor, daha verimli, aynı zamanda daha keyifli çalışabilmeleri için yeni alanlar sunuyor. Sanatla ilham veren bir mekan Uzun yıllardır sanatın güçlü destekçisi olan banka, sanatı iş ortamına entegre ederek Akbanklılara ilham veren bir atmosfer sunmayı hedefliyor. Girişten itibaren göze çarpan sanat eserleri, binanın her köşesinde estetik bir deneyim sunuyor. Bankanın yenilenen binasında Refik Anadol’un bankaya özel tasarlayacağı bir eseri de bulunacak. Geleceğin iş ortamı Dönüşüm projesinde ileri teknolojiler ve inovasyon önemli bir yere sahip. Tasarlanan alanlar, çağın gereksinimlerine uygun şekilde bağlantılı teknolojiler ile donatılıyor. Birbirine dijital araçlarla bağlı alanlar bankanın merkezinden dünyanın dört bir yanında profesyonellerle ortak çalışma imkânı sağlıyor. Sosyal ve insan odaklı dönüşüm Akbanklıların iyi olma halini ön planda tutan banka, bu dönüşüm sürecinde de sosyal alanlara ve ergonomik düzenlemelere özel önem veriyor. Hibrit çalışma modeli ekseninde bankanın ofisleri ev konforuna taşınırken, farklı nesillerin bir arada çalışabileceği ve sosyalleşebileceği alanlar oluşturuluyor. Aynı zamanda bu alanların sağlıklı yaşam tarzını destekleyici olması için yüksek hava kalitesi ve uygun sıcaklık seviyesinin sağlandığı, gün ışığından maksimum seviyede yararlanılan, ergonomik mobilyalarla vücut sağlığının desteklendiği bir çalışma ortamı sunuluyor. Banka, sürdürülebilir bir değer oluşturuyor Banka, tüm çalışmalarında olduğu gibi mimari dönüşüm projesinde de sürdürülebilirliği stratejisinin merkezine alıyor. Tüm süreçlerde geri dönüştürülebilir malzemelerin kullanımına özen gösteriliyor. Sürdürülebilirlik esaslı bir dönüşüme imza atılıyor. Ayrıca alanında öncü bir ileri dönüşüm projesi ile de mimari dönüşüm hareketi çocukların ve gençlerin geleceğine değer sunan, çevreye ve ekonomiye katkı sağlayan bir çalışma ile desteklenecek.
Kahramanmaraş İş yeri yıkılan depremzede kadın, yeniden iş yeri açtı Kahramanmaraş’taki depremlerde iş yeri yıkılan 3 çocuk annesi kadın, yeniden iş yeri açarak hayata tutunmaya başladı. Hayrullah Mahallesi’nde ayakkabı satışı yapan 3 çocuk annesi Tuğba Şahin (36), "Depremde iş yerlerimiz zarar gördü. Buna rağmen pes etmedik ve yeniden iş yeri açarak kendi ayaklarımız üzerinde durmaya çalışıyoruz" dedi. 5 yıldır kendi işini yaptığını söyleyen Şahin, "Kahramanmaraş’ta ayakkabı üzerine hizmet vermekteyim. 5 yıldır kendi işimi işletiyorum. Depremden önce iki şubemiz vardı, depremden sonra yıkıldı. Şu an ise tekrardan iş yerimizi açarak devam ediyoruz. Çok zorluklar yaşadık. Kadın girişimci olarak hizmet vermeye devam ediyorum. Çok memnunuz işimizden. Depremden sonra evinden çıkmayan kadınlar varmış duyduğumuz kadarıyla. Bizler burada bir bayan olarak destek veriyoruz. Geldiklerinde burada güler yüz ve yuva sıcaklığı ile karşılanacaklar. Her zaman yerimize bekleriz. Bir bayan olarak çalışmak çok güzel bir duygu. Ekonomik özgürlüğünü kazanmak daha da önemli. Ben de bunun için uğraşıyorum, çabalıyorum. 3 çocuk annesiyim. Bu konuda cesaret çok önemli. Başlamak başarmanın yarısıdır. Bir an önce harekete geçmeliler. Bu iş konusunda benim de yapamayacağımı söyleyen çok insanlar oldu ama ben buna rağmen kendi işime sarıldım ve başardım. İllaki hayatın her alanda zorluklardan geçiyoruz geçeceğiz de ama istemek ve başarmak lazım" dedi.
Samsun 9 ayda 80 yaş ve üzeri bin hastaya evde sağlık hizmeti Samsun’da Sağlık Bakanlığınca 80 yaş ve üzeri yaşlı bireylerin sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması amacıyla kurulan Sağlıklı Yaş Alma Merkezi (YAŞAM) uygulaması ile 9 ayda bin hastaya hizmet verildi. Samsun İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki doktor, hemşire ve sağlık personelinden oluşan ekip, 80 yaş ve üzeri bireyleri evinde ziyaret ederek, tedavilerini yapıyor. Yaşlılar Haftası çerçevesinde 92 yaşındaki Ali Ruhi Meral’ın evini ziyaret eden ekipler, burada tansiyon ölçme, hastasının ateşinin ölçülmesi, stetoskopla dinleme ve hastanın sağlık anlamında ihtiyaçlarının belirlenmesi ile ilgili çalışma yaptı. İl genelinde evde tedavisi yapılamayan yaşlılar ise randevu alınıp hastanede muayenesi gerçekleştirildikten sonra tekrar evlerine götürülüyor. "Bin hastaya hizmet" YAŞAM’ın kurulmasıyla 9 ayda bin hastaya ulaştıklarını söyleyen Samsun İl Sağlık Müdürlüğü Evde Sağlık Hizmetleri İl Koordinatörü Prof. Dr. Erdinç Yavuz, "Sağlık Yaş Alma Merkezi, Samsun’da tüm il merkezi ve ilçelerimizde kuruldu. 80 yaş ve hastalarımız için özel bir sağlık hizmetidir. Herhangi bir kriter olmaksızın tüm 80 yaş ve üzeri hastalarımızı bu hizmete dahil ediyoruz. Bu hizmette gördüğünüz gibi evde muayene, evde tetkik alımı, evde pansuman gibi, rehabilitasyon hizmetleri, fizik tedavi, psikolog, diyetisyen hizmetleri gibi bu ekiple birlikte evde sağlık hizmeti verebiliyoruz. Aynı zamandan bu hastalarımızın ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerini de organize ediyoruz. Hastamız MHRS’den randevu almaksızın elimizdeki imkanlar dahilinde diğer branşlar kardiyoloji, nöroloji, ortopedi gibi bölümlerden hiç sıra beklemeksizin bir refakatçi arkadaşımızla beraber ilgili polikliniklere gönderiyoruz. Hiçbir zaman yaşlımızı yalnız bırakmıyoruz. Tüm sağlık hizmetlerini kapsayan bir hizmettir. Tüm ile ve ilçe merkezlerimizde yaygınlaştı. Bu hizmete başvurmakta çok kolaydır. Hastanelerimizde bulunan YAŞAM’a başvurabilirler. MHRS’de de bu merkezimiz mevcut, orada da başvurabilirler. 9 aydır verdiğimiz bir sağlık hizmetidir. Bin hasta sayımız oluştu. 80 yaş üstü daha çok vatandaşa ulaşmaya ihtiyacımız var. Polikliniklerimize başvurabilirlerse sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler" dedi.