GÜNDEM - 17 Aralık 2018 Pazartesi 18:03

Ankara'daki YHT kazasında flaş gelişme! İfadeleri ortaya çıktı

A
A
A
Ankara'daki YHT kazasında flaş gelişme! İfadeleri ortaya çıktı

Ankara'daki tren kazası ile ilgili yürütülen soruşturmada ifade veren hareket memuru Sinan Y., "Olay, tren teşkil memurunun (makasçının) bana makasları değiştirip treni H1'e aldığına dair teminat vermesine rağmen S makası H1'e tanzim etmemesi, H2'ye girdiğini gören 81201 YHT makinistlerinin yanlış yola girdiklerine dair bana ve kontrolöre herhangi bir bilgi vermemesinden dolayı kaynaklandığını düşünüyorum" dedi.

Ankara’daki tren kazası ile ilgili yürütülen soruşturmada ifade veren hareket memuru Sinan Y., "Olay, tren teşkil memurunun (makasçının) bana makasları değiştirip treni H1’e aldığına dair teminat vermesine rağmen S makası H1’e tanzim etmemesi, H2’ye girdiğini gören 81201 YHT makinistlerinin yanlış yola girdiklerine dair bana ve kontrolöre herhangi bir bilgi vermemesinden dolayı kaynaklandığını düşünüyorum" dedi.
Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren (YHT), geçtiğimiz Perşembe günü saat 06.36’da Marşandiz istasyonuna giriş yaptığı sırada raylarda bulunan kılavuz treni ile çarpışmıştı.

Çarpışmanın etkisiyle iki vagon devrilirken, kazada 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetmiş, 92 kişi ise yaralanmıştı. Kazada ihmalleri bulundukları gerekçesiyle gözaltına alınan hareket memuru Sinan Y., makasçı Osman Y. ve kontrolör Emin E.E, emniyetteki işlemlerinin ardından Ankara Adliyesine sevk edildi. Burada soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Ejder Oğuz Özdemir’e ifade veren şüpheliler, tutuklanma talebiyle mahkemeye sevk edildi.

Şüpheli Sinan Y.’nin savcıya verdiği ifade ortaya çıktı. Sinan Y., "Benim sorumluluğum nöbetçi olduğum zamanda Ankara YHT Gar’da gara gelen yolculu ve boş trenlerin yollara kabulü ve hareket saati geldiğinde trafik kontrol memurundan yol izni alıp treni sevk etmek ve tren teşkil memuruna treni hangi yoldan hangi hatta alması gerektiğini belirtmektir. Tren teşkil memuru da benim verdiğim talimat üzerine hangi yoldan hangi hatta makasları tanzim ettiğini bana bildirerek teyit eder. Bende treni trafik kontrol memurunun verdiği seyir izni numarasını belirterek sevk ederim.

Tren hareket etmeden önce tren makinisti ya benim yanıma gelir ya da ben onun yanına giderim. Kendisine son yarım saate kadar gelen trenlerin nerelerde ne kadar hız yapabileceğini gösteren belgeyi veririm. Bu esnada kendisine treni sevk edeceğim hattı söylemem, zira yayınlanan emir gereğinde Ankara’dan tüm YHT’lerin trafik kontrol memurunun aksi talimatı olmadığı sürece çıkacağı hat H1’dir" diye konuştu.

“BU OLAYDA HANGİ HATTA OLUP OLMADIĞINI SORDUĞUMU HATIRLAMIYORUM"

Trafik kontrol memurunun kendisine verdiği seyir izni talimatı üzerine kendisinin trene H1’den hareket emrini verdiğini anlatan Sinan Y., "Yollardaki makaslar arasındaki mesafe yaklaşık 15 metredir. H2’den H1’e geçişi sağlayan S makasının en yakın olanı 11. yoldaki makasa olan uzaklığı yaklaşık 300 metredir. S makasın H1’deki diğer ucuna uzaklığı yaklaşık 10 metredir. Tren teşkil memurunun bu mesafeyi her defasında geçip makası tanzim etmesi gerekmektedir. Benim gardan çıkan trenin hangi hatta girdiğini ve ilerlediğini görmem mümkün değildir. Ayrıca ben tren teşkil memuruyla hat yönlendirmesi yapıp, teyidini aldığım için tren makinistiyle zaman zaman hangi hatta olduğu konusunda görüşme yaparım. Bu olayda hangi hatta olup olmadığını sorduğumu hatırlamıyorum" şeklinde konuştu.

“PANODA MAKASIN HANGİSİNE GEÇTİĞİNİ BELLİ EDECEK BİR İŞARET YOKTUR”

Sinan Y., şunları kaydetti:

"Meydana gelen olayda tren makinistleri 11. yoldan hareket ettikten sonra S makas değişikliği ile H1’e girmesi gerektiğini ancak makas değişikliği yapılmadan H2’ye girdiğini görmeleri gerekmesine rağmen neden bu konuda benimle iletişime geçmediklerini bilmiyorum. Tren teşkil memuru da (makasçı) bana trenin H1’den başka hatta (H2’ye) geçtiğine dair herhangi bir bildirimde bulunmadı. Ben tren teşkil memuru Osman Y. ile GSMR konuşmasıyla teyit aldığımı hatırlıyorum. Bu konuşma kayıtlarında da mevcuttur. Yollardaki makaslar kolla ya da kolay olsun diye matkapla çevrilerek düzenlenir. S makas panonun içinde bulunan butona basarak düzenlenir. Bunu tren teşkil memuru makasta değişiklik olduğunu görür ve duyar. Panoda makasın hangisine geçtiğini belli edecek bir işaret yoktur."

Sinan Y., "Olay, tren teşkil memurunun (makasçının) bana makasları değiştirip treni H1’e aldığına dair teminat vermesine rağmen S makası H1’e tanzim etmemesi, H2’ye girdiğini gören 81201 YHT makinistlerinin yanlış yola girdiklerine dair bana ve kontrolöre herhangi bir bilgi vermemesinden dolayı kaynaklandığını düşünüyorum. Ayrıca 9 Aralık 2018’den önce daha risksiz ve insan faktörü daha az kullanılmak suretiyle işleyen sistemin değiştirilmesi suretiyle trenlerin kabul ve sevk işlemlerini tamamen tren teşkil memurunun (makasçının) başarısına, çalışmasına, özverisine bağlayan üst yönetimin gerekli önlemi almayarak sorumlu olduğunu düşünüyorum. Benim olayın meydana gelişinde herhangi bir kusurum yoktur. İsnat edilen suçlamayı kabul etmiyorum" dedi.  

Makasçının İfadesi

Ankara’daki tren kazasının şüphelisi makasçı Osman Y. savcılık ifadesinde, "Ben panodan elektrik kontrollü makasın işleyişini daha önce görmemiştim, eğitimini de almadım" dedi. 

Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren (YHT), geçtiğimiz Perşembe günü saat 06.36’da Marşandiz istasyonuna giriş yaptığı sırada raylarda bulunan kılavuz treni ile çarpışmıştı. Çarpışmanın etkisiyle iki vagon devrilirken, kazada 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetmiş, 92 kişi ise yaralanmıştı. Kazada ihmalleri bulundukları gerekçesiyle gözaltına alınan hareket memuru Sinan Y., makasçı Osman Y. ve kontrolör Emin E.E, emniyetteki işlemlerinin ardından Ankara Adliyesine sevk edildi. Burada soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Ejder Oğuz Özdemir’e ifade veren şüpheliler, tutuklanma talebiyle mahkemeye sevk edildi. 

Şüphelilerden makasçı Osman Y.’nin savcıya verdiği ifade ortaya çıktı. Saat 05.00’da kılavuz makinenin 8. yoldan H1’i takiben gitmesi için hareket memuru Sinan Y.’nin talimatı üzerine makası tanzim ettiğini anlatan Osman Y., "Daha sonra akşamdan 12. yolda olan saat 06.10 İstanbul trenini hareket memurunun talimatıyla H1’e tanzim edip gönderdik.

Daha sonra depodan saat 06.50 Eskişehir treni boş olarak geldi. Hareket memurunun talimatıyla makasını tanzim edip 13. yola aldım. Bu treni yola alırken 12. yol başındaki makas buzlandığı için iğne ucu oturdu ancak kilitleme yapmadı. Ben de hareket memuruna bu durumu bildirdim. Treni yavaş hareketleriyle yola yerleştirdik. Daha sonra gece en son gelip 11. yolda park halinde olan saat 06.30 Konya trenini hareket memurunun H1’den sevk etmem talimatı üzerine panodan elektrik kontrolünü S makası yeşil renkli butona basarak H1’e geçirdiğimi hatırlıyorum. Ancak yoğunluk nedeniyle hareket kontrol memuru Sinan Y.’e bunu yaptığımı teyit ettiğimi hatırlamıyorum" diye konuştu. 

"BEN PANODAN ELEKTRİK KONTROLLÜ MAKASIN İŞLEYİŞİNİ DAHA ÖNCE GÖRMEMİŞTİM, EĞİTİMİNİ DE ALMADIM"

Osman Y., ifadesinde şunları kaydetti: 

"Ben panodan elektrik kontrollü makasın işleyişini daha önce görmemiştim, eğitimini de almadım. Sadece 9 Aralık 2018’de yürürlüğe giren değişiklikle bu makasın önemi arttığı için 8 Aralık 2018’de servis müdürü yardımcısı olarak bildiğim Ergün Bey’e bu makasın kontrolünü bilmediğimi söyleyince ’Sen S makasın işlevini yapmazsın, öbür makaslara bakarsın’ dedi. Ben de ne olur ne olmaz diye yine de kendisine sordum. O da bana yukarıda belirttiğim şekilde anlattı. Ancak gece nöbetinde tek başına kalınca ne olacağı konusunda herhangi bir şey söylemedi.

Zira o, gece nöbetinin tek kişi tutulduğunu bilmiyordu. Ben de nöbete girdiğim ilk gün olan 9 Aralık 2018’de öğrendim. Çalışma takvimimi ve mesaimi YHT Ankara Gar Müdür Yardımcısı Kadir Oğuz belirler. Görev yaptığım süre içinde hiç gelip beni kontrol etmedi. Benimle birlikte tren teşkil işçileri vardır. Onların mesaisi 8 saattir. Onların mesaisini de Kadir Oğuz belirler ve ayarlar." 

Abdullah Sarica

 

 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Artvin Trafik kazasında hayatını kaybeden İHA Artvin eski muhabiri son yolculuğuna uğurlandı Artvin’de önceki gün meydana gelen kazada hayatını kaybeden İHA Artvin eski muhabiri Tolga Gül son yolculuğuna uğurlandı. Kaza, Çarşamba günü merkeze bağlı Oruçlu köyünde saat 18.00 sıralarında meydana geldi. Alınan bilgiye göre, 34 FZJ 841 plakalı Dacia Duster aracın sürücüsü gazeteci Fatih Tüysüz’ün (37), Yusufeli’nden Artvin’e dönüş yolunda iken direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu otomobil yol kenarında bulunan kayalara çarptı. Çarpmanın etkisiyle sürücü ve yanında bulunan İHA’nın Artvin eski muhabiri Tolga Gül (48) yaralandı. Hastane kaldırılan Gül, yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Hayatını kaybeden gazeteci Gül için bugün veda töreni düzenlendi. Bir dönem Artvin Gazeteciler Cemiyeti Başkanlığı yapan Gül’ün cenazesi veda töreni için cemiyetin önüne getirildi. Burada yapılan veda töreninde meslektaşları fotoğraf makinesi, kalem, bilgisayar, gazeteler ve Trabzonspor bayrağı ile Gül’ün tabutunu karşıladı. Gül, cenaze namazının kılınması için Merkez Camii’ne götürüldü. Gözyaşları içerisinde kılınan cenaze namazının ardından gazeteci Gül, aile kabristanlığına defnedildi. Cenazeye katılan Gül’ün 5 yaşındaki kızı Irmak, 19 yaşındaki oğlu Eray ve eşi Arzu Gül gözyaşlarına hakim olamadı. Veda töreninde konuşan gazeteci Tolga Gül’ün eşi Arzu Gül, “Tolga ile önce arkadaş olduk. Sonra dost olduk. Sonra baktık ki bizden çok güzel eş olur ve nişanlandık. 24 yıldır Tolga ile evliydim. Tolga ile hep tartıştık. Tolga’nın Artvin sevdası üzerine tartıştık. Bizim sesimiz evde başka bir şeyden ötürü çıkmadı. Tolga’yı hep eleştirdiler ben üzüldüm. Tolga’ya dedim ki seni çok eleştiriyorlar ben dayanamıyorum. Sen bunları hiç hak etmiyorsun diyordum. O da boş ver derdi. Ben iddia ediyorum ki Artvin’i Tolga’dan daha fazla seven olmadı. Biz son 15 gündür Tolga ile bir araya gelemedik. Sürekli Arzu cumartesi işim bitiyor. Pazar günü çok yoğun olacağım. Cumartesi sizle ilgileneceğim dedi. Bekledik ama olmadı” şeklinde konuştu.
Denizli Pamukkale Adayı Ertemur, “Pamukkale ittifakı’nı oluşturduk, tamam inşallah” DENİZLİ(İHA) – Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Pamukkale Belediye Başkan Adayı Ali Rıza Ertemur, Pamukkale’de gönülleri birleştirdiklerini ve değişeme hazır olduklarını söyledi. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Pamukkale Belediye Başkan Adayı Ali Rıza Ertemur, yerel seçimlere 2 gün kala seçimi kazandıkları mesajını verdi. Yaklaşık 50 gündür saha çalışmaları yapan Ertemur, vatandaşların yaklaşımlarının değişimin kapısını sonuna kadar araladığını belirtirken, Pamukkale İttifakı’nı oluşturduklarının altını çizdi. Ertemur; “Bu yola çıkarken Pamukkale’mizi hak ettiği hizmete kavuşturacağımıza inandık. Günler geçtikçe vatandaşlarımızın bize inanmasıyla Pamukkale İttifakı’nı oluşturduk. Tamam inşallah” diye konuştu. “Vatandaşımızın oyları ile seçilenler, vatandaşımızı yok saydı” Seçim süreci hakkında değerlendirmelerde bulunan Ertemur, “10 yıldır aynı zihniyet tarafından yönetilen Pamukkale’miz hizmetten yoksun kaldı. Vatandaşlarımız mutsuz, umutsuz. Belediyecilik yaptıklarını sananlar vatandaşlarımızı unuttular. En basit belediyecilik hizmetleri bile vatandaşlarımıza çok görüldü. Çöpler toplanmadı, yollar yapılmadı, projeler yapılmadı, başlanan projeler yarım bırakıldı. Ekonomik krizde, pandemide vatandaşlarımıza destek vermekten imtina ettiler. Vatandaşımızın oyları ile seçilenler, vatandaşımızı yok saydı. 50 gündür sahadayız. Vatandaşımız artık kendilerini önemseyen muhatap istiyor. Biz bu yüzden yola çıktık. Pamukkale’mizi değiştirebileceğimize, güzelleştirebileceğimize ve mutlu insanların şehri yapabileceğimize inandığımız için yola çıktık” dedi. “Pamukkale ittifakını oluşturduk” Pamukkale’deki her sokakta her insana dokunmaya çalıştıklarını belirten Ertemur, “Vatandaşımızın arasındaydık, yanındaydık. Onlara insan odaklı belediyecilik anlayışımızı anlattık. Onları nasıl hizmetlerle buluşturacağımızı anlattık. Onlar bize inandı. Pamukkale’mizin hizmeti hak ettiğini bizlere söylediler. Vatandaşlarımızın gözlerindeki, gönüllerindeki değişim isteğini gördükçe kararlılığımız arttı. Gönüller Pamukkale’mizde birleşti. Günler geçtikçe vatandaşlarımızın bize inanmasıyla Pamukkale İttifakı’nı oluşturduk. Tamam inşallah” ifadelerini kullandı.