GÜNDEM - 22 Şubat 2021 Pazartesi 18:48

Bakan Karaismailoğlu: “Ömrümüzü halkımıza vakfettik, hedeflerimize ulaşana kadar uykuyu kendimize haram ettik”

A
A
A
Bakan Karaismailoğlu: “Ömrümüzü halkımıza vakfettik, hedeflerimize ulaşana kadar uykuyu kendimize haram ettik”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin eski Türkiye olmadığını artık yepyeni bir Türkiye’nin var olduğunu belirterek, “Ömrümüzü halkımıza vakfettik. Hedeflerimize ulaşana kadar uykuyu kendimize haram ettik” dedi.

Karadeniz Bölgesi'ni İç Anadolu'ya bağlayan en önemli güzergahlardan birisi olan Kırkdilim tünelindeki T2 tünelinde ışık görme töreni için Çorum’a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AK Parti İl Başkanlığı’nı ziyaret etti. AK Parti 7. Olağan Kongresi’nde tekrar il başkanlığına seçilen Yusuf Ahlatcı ve ekibini kutlayan Bakan Karaismailoğlu, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.

Dünün endişeleri, eksikleri, özgüvensizliklerinin çok gerilerde kaldığını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Türkiye eski Türkiye değil, sayemizde artık yepyeni bir Türkiye var. Dünün endişeleri, eksikleri, özgüvensizlikleri çok gerilerde kaldı. Gençlerimiz bundan 20 yıl önce hayal bile edilemeyen bir ülkede yaşıyor. Ne var ki yaptıklarımıza aklı ermeyenler, bizi karalamaya çalışanlar çok. Elleri hiçbir iş tutmayan bu insanlar, yaptığımız köprülerin başında durmuş sabahtan akşama araba sayıyorlar. Kaç araba geçti, kaç kamyon geçti diye. O köprüler her geçen gün bulundukları bölgeleri nasıl kalkındırıyor, yatırımları, istihdamı nasıl artırıyor görmüyorlar. Kamu kaynaklarının yanı sıra Yap -İşlet-Devret modeli ile hayata geçirdiğimiz projelerimizi bir an önce hizmete alarak; kalkınma yolunda onlarca yıl kazanmış oluyoruz. Farkına varmıyorlar. Kısa bir süre sonra, üstün nitelikle inşa edilen bu eserler, eksiksiz şekilde bakım ve onarımı yapılmış bir halde teker teker kamuya devredilecek. Yani gelecek nesillerin malı olacak. Onu da hiç düşünmüyorlar. Türkiye dünyanın en işlek ticari koridorlarında hakimiyet kurmuş, lojistik açıdan süper güç olmuş, havada, karada, demiryolunda dünyanın köprüsü haline gelmiş. Bunları da hep duymamazlıktan geliyorlar. Peki bu projeler, bu yatırımlar olmazsa bu ülkenin sorunları nasıl çözülecek? Hepimizin dilekleri aynı ülkeye daha çok yabancı yatırım gelsin. İstihdam olanakları artsın. Türk lirasının değeri yükselsin. Gıda fiyatları ucuzlasın, Daha çok ihracat yapalım, daha çok turist gelsin. Gençlerimiz daha iyi eğitim alsın. Bunların hiç biri bir günde olmuyor. Biz bu hedeflere ulaşana kadar Cumhurbaşkanımız, hükümetimiz, milletvekillerimiz, teşkilatımız, belediyelerimiz adeta uykuyu kendimize haram etmişiz. Biz bu köprüleri, bu tünelleri, bu havaalanlarını, bu limanları Türkiye’nin ekonomisini güçlü ve tam bağımsız hale getirmek, kalkınmayı doğudan batıya eşit olarak dağıtmak, gençlerimizi gelişmiş dünyadaki akranlarıyla aynı imkanlara kavuşturmak için yapıyoruz. Meyveyi, sebzeyi, buğdayı, eti daha uygun fiyata yiyelim diye dağlarımızı, ovalarımızı, yaylalarımızı dünya ile bağlıyoruz. Çiftçimizin imkanlarını genişletip, ürününü daha ucuza, daha hızlı, daha güvenli taşıması için yol yapıyoruz. Paramız değer kazansın, üretimimiz, ihracatımız, turizm gelirlerimiz artsın diye uğraşıyoruz. Bugün “ne gerek vardı” dedikleri her adım, koyduğumuz her taş, döktüğümüz her metre asfalt bir stratejik planın parçasıdır. Yarını bugünden kuran bir devlet aklının eseridir. Gençlerimiz, çocuklarımız bereket içinde huzurla yaşasın diyedir. Keşke muhalefetin sandığı gibi laf üretmekle bütün bu işler çözülseydi. Ama öyle değil. Bizler ömrümüzü halkımıza vakfettik. Gecemizi gündüzümüze kattık. Bunları hak bilir, kadir bilir milletimize ve en önemlisi gençlere çok iyi anlatın değerli arkadaşlarım. Analara anlatalım, babalara anlatalım, esnafa, işçiye, öğretmene, doktora, çiftçimize anlatalım. Anlatalım ki bilsinler” ifadelerini kullandı.

Bakan Karaismailoğlu: “Ömrümüzü halkımıza vakfettik, hedeflerimize ulaşana kadar uykuyu kendimize haram ettik”

19 yıldır Türkiye’nin gerçekleştirdiği ulaştırma ve haberleşme atılımı dünyanın gelişmiş ülkelerini dahi kendine hayran bıraktığını kaydeden Karaismailoğlu, mega projelerde uygulanan mühendislik yaklaşımları, teknik üstünlüklerin çok yakından takip edildiğini kaydetti. Türkiye’nin ulaşımın her modunda ve haberleşmenin her boyutunda dünya ile bağlarını kurduk ve sağlamlaştırdıklarını vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, “Son 19 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız yaklaşık 931 milyar lira yatırımla, ekonomimizi canlandırdık, bütünsel kalkınmamıza dayanak olduk. Bu süreçte, karayollarımız dünyanın gelişmiş ülkelerinin dahi erişemediği standartlara ulaştı. Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 200 kilometrenin üzerine çıkardık. 6 ilimiz bölünmüş yol ile birbirine bağlıydı, bugün 77 ili bölünmüş yol ile birbirine bağladık. Türkiye’yi baştan başa, güvenli ve konforlu otoyollarla kuşattık” diye konuştu.
Demiryolu reformunun meyvelerini vermeye başladığını anlatan Bakan Karaismailoğlu, “Yatırımlarımız sayesinde Türkiye’yi Avrupa’nın 6. dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptık. Bugün İngiltere ile Çin’i bağlayan Yeni İpek Demiryolu’nun en büyük ve en önemli köprüsü olduk. 26 olan havalimanı sayımızı 56’ya yükselttik ve hava yolunu halkın yolu haline getirdik. Havayolları alanında Türkiye, THY ile bir dünya markası olurken, İstanbul Havalimanı sayesinde dünyanın transit merkezi haline geldi. Mavi Vatanımız üzerindeki hakimiyetimizi deniz yolları ve limancılık alanında çok boyutlu hamlelerle sağlamlaştırdık. Limanlarımızın her geçen gün sayısı artarken, gemi inşa sanayimizi güçlendiriyoruz. Haberleşme ve yayıncılık uydularımızdan 5A’yı sene başında yörüngesine fırlattık. Bugün ise 5B’nin fırlatılışı için gün sayıyoruz. Eş zamanlı olarak yerli ve milli uydumuz 6A’nın üretimi ne devam ediyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, İstanbul İzmir Otoyolu, İstanbul Havalimanı, Bakü Tiflis Kars Demiryolu, Ordu Giresun Havalimanı, Ankara Niğde Akıllı Otoyolu ve Yüksek hızlı tren hatları gibi büyük projeleri başarıyla bitirdik ve hizmete sunduk. Yılın ilk günlerinde açılışını yaptığımız Kömürhan Köprüsü ile 16 ili birbirine bağladık. 2022 yılında hizmete açılacak 1915 Çanakkale Köprüsü için geri sayıma başladık. Malkara-Çanakkale Otoyolu, Aydın-Denizli Otoyolu, Rize-Artvin Havalimanı, Ankara-İzmir ve Ankara Sivas Yüksek Hızlı Tren Hatları, Filyos Limanı, Kanal İstanbul gibi dev projelere de başarıyla devam ediyoruz. Saymakla bitmeyecek nice eseri Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonu ve bize aşıladığı hizmet aşkı ile hayata geçiriyoruz” dedi.

Çorum’a yapılan yatırımlar hakkında da açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, “Karadeniz Bölgesi’nin İç Anadolu’ya açılan kapısı olan Çorum’un ulaşım ve iletişim altyapısına çok önemli yatırımlar yaptık. Son 19 yılda bu alanda yaklaşık 5 milyar 274 milyon lira harcama yaptık. 2003’te sadece 59 kilometre bölünmüş yol var iken, 297 kilometre daha yol yaparak, bölünmüş yol uzunluğunu 5 kat artırıp, 356 kilometreye çıkardık. İldeki bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 406 kilometreye yükselttik. Çorum’u bölünmüş yollarla, Samsun, Kırıkkale, Amasya, Yozgat ve Sinop illerine bağladık. Şu an itibari ile de 2 milyar 985 milyon proje bedeli ile devam eden 12 karayolu projemiz bulunuyor. Bugün de İskilip Kavşağı, Hastane Kavşağı ve Çorum’da yapımı devam eden en önemli karayolu projelerinden biri olan Kırkdilim Tünelleri’nde incelemelerde bulunduk. Karayolu projelerimize ek olarak, Çorum’u hızlı tren ile tanıştıracak Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale demiryolu projemizin etüt proje çalışmaları da devam ediyor. Çağımızda asla ihmal edilmemesi gereken bir alan olan iletişim altyapısı konusunda da Çorum için çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Fiber optik kablo uzunluğunu, bin 90 kilometreden 3.363 kilometreye çıkardık. Hızlı internet kullanıcısı yok iken, bugün Çorum’da 471 bin üstünde hızlı internet abonesi bulunuyor.24 adet PTT şubesini otomasyona açtık ve vatandaşımızın her türlü bankacılık hizmetine erişebileceği PTTBANK haline getirdik. Ak Parti’nin hizmet kültüründe “yol” medeniyetin ve kalkınmanın simgesidir. Yollar akarsu gibi geçtikleri yere hayat katar. İstihdama, üretime, ticarete, turizme canlılık getirir. Bu yüzden emin olunuz ki Çorum’da attığımız her adım yakın gelecekte kat be kat kazanım olarak geri dönecektir. Dünya tarihinde büyük izler bırakan Hitit Uygarlığı’na başkent olmuş Çorum’un kıymetini bizler de bilmek zorundayız. 21. Yüzyılda, şehrimizin bu büyük potansiyelini gerçekleştirmek bizlerin vazifesidir. Çorum’un gelecek hedeflerini birlikte istişare edelim, atılacak adımları birlikte atalım. Çorumluların derdini birlikte dinleyelim, ihtiyaçlarını birlikte anlayalım ve en hızlı şekilde bütün eksiklerini birlikte tamamlayalım. Zira, bugüne dek yekvücut halinde, birlikte düşünüp, birlikte hareket ederek elde ettiğimiz başarılarla halkımızın gönlünde taht kurduk” şeklinde konuştu.

Muhammed Muttalip Yalçın - Bülent Özkaleli
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Dünyadaki en ölümcül hastalıktan korunmanın yolu egzersiz Kalp hastalıklarının dünyada en çok ölüm olan hastalıkların başında geldiğini ifade eden Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, kalp rahatsızlığı ile nasıl mücadele edileceğinin bilinmesinin önemli olduğunu, düzenli egzersiz yaparak riskleri azaltmanın mümkün olduğunu söyledi. 12-19 Nisan Kalp Sağlığı Haftasında asıl konunun tedavinin anlatılması değil, kalp rahatsızlığı ile nasıl mücadele edilmesi gerektiğinin bilinmesinin daha da önemli olduğunu ifade eden Medicana Konya Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, kalp hastalıklarının dünyada ve ülkemizde en çok ölüm nedeni, en çok sekel bırakan hastalık grubunda olduğunu söyledi. Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Özdemir, “Dolasıyla bu hastalıkla mücadele ederken yapmamız gereken şey, hastaları tedavi etmekten ziyade bu hastalığı engellemek için neler yapabiliriz ona vurgu yapmamız lazım. Çünkü çok yaygın bir hastalık, endemik bir hastalık. Bununla mücadelede başarılı olabilmenin yegane yolu hastalığı önlemekten geçiyor. Bunun için yapmamız gereken en önemli birtakım hususlarımız var. Bizim bunu daha önce de müteaddit tekrarladığımız gibi insanlara anlatmamız lazım. Kendi hazırladığımız bir algoritmamız var. ‘YAŞaSın A, B, C, D, E’ algoritması ile hastalara yaklaşmamız, devamlı bunu hatırda tutmamız açısından önem arz ediyor” dedi. “Kalp hastalıkları daha erken yaşlarda görülmeye başlandı” YAŞaSın A, B, C, D, E’ algoritmasını anlatan, kalp hastalıklarına etki eden faktörleri sıralayan Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, “İlk faktörümüz yaş. Yaş ilerledikçe kalp hastalığı riski artar. Onun için biz diyoruz ki özellikle riskli hastalar 45-50 yaşından sonra mutlaka kalp kontrolünden geçmesi gerekir. Bu da genç yaşta görülmeyecek anlamına gelmez. Çünkü neden, diğer risk faktörleri de arttı ve hastalık daha erken yaşlarda görülmeye başlandı. İkincisi şişmanlık, obezite olarak da tarif edilen kilo artışı. Bu da önemli bir kalp hastalığı için risk faktörüdür. Bunun engellenmesi gerekiyor. Üçüncüsü sigara. Birçok hastalıkta olduğu gibi kalp hastalıklarında da en önde gelen sebeplerden birisidir. Sigara içim sayısıyla paralel olarak artmakla birlikte az sayıda içmekle risk az olur anlamına gelmez, bırakın içmeyi, içilen ortamda bulunmak bile kalp, damar sağlığı açısından ciddi bir risktir. ‘YAŞaSın’daki 3 temel riskimiz bu” şeklinde konuştu. “Diğer risk faktörlerini ortadan kaldırabilirsek genetik riskini düzenleyebiliriz” Birçok faktörün arasında da genetik risklerinde ön plan da olduğunu belirten Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, “A dediğimiz aile öyküsü. Genetik riski bulunan kişilerde kalp hastalığı riski artar. Bu demek değildir ki her hasta yakını ileride hasta olacak anlamına gelmez. Şu açıdan önemli: Eğer biz diğer risk faktörlerini ortadan kaldırabilirsek kişinin genetik riskini düzenleyebiliriz. B basınç, kan basıncı. Kan basıncı da maalesef günümüzde en önde gelen kalp damar sağlığı açısından ciddi, hayatı tehdit eden risk faktörlerinden birisidir. Kendi başına bir hastalık olduğu gibi kalp damar tıkanıklığına etki eden en önemli faktörlerden birisidir. Kan basıncını normal seviyelerde tutmak ki ideal seviye 130/80 mm arasındadır. C ise cinsiyet ve kolesterol. Kolesterol yüksekliği önemli bir faktör. Bu günümüzde çok yaygın bir tartışma olmakla birlikte her kolesterol yüksekliği olan hastaya ilaç başlamak şeklinde değil, bunu öncelikle yaşam tarzında düzeltme olarak kişileri bilinçlendirmek önemli. Cinsiyetteki vurgumuz ise erkekler kadınlara göre daha risk altındadır. Ama menopoz dönemi sonrasında kadınların riski erkeklere eşitlenir” diye konuştu. Sonrasında DD diye niteledikleri diyabet ve diyetle ilgili bilgi veren Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, “Diyabet yani şeker hastalığı eşittir kalp damar hastalığı olarak bilinir. O nedenle diyabetik olan hastaları mutlaka erken tedavi etmek hatta diyabet olmadan bu kişilerin hasta önüne geçmek kalp damar hastalığı açısından yine önem arz eder. Diyet de aynı şekilde kalp damar hastalığı için önemli bir faktör. Önerimiz, sebze meyve ağırlıklı beslenmek. Özellikle 3 beyaz diye tarif ettiğimiz şeker, un ve tuzdan mümkün olduğunca uzak durmak, hayvansal gıdaları yemeyin ama azaltmak tarzında önerimiz. Özellikle zeytinyağı tüketiminin arttırılması bu hususta önem arz eder” ifadelerini kullandı. “Kalp hastalığı riskini azaltmak için çok önemli bir tedavi şansı sunar” Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir, son olarak E diye nitelendirdikleri emosyonel stres hakkında ise, "Her ne kadar tek başına bir risk kabul edilmese de ciddi bir tetikleyici faktör. Bazen tek başına hiçbir riski olmayan hastalarda kalp krizine sebep olabilecek bir faktör. Onun için emosyonel stresten kişileri uzak tutmak, bununla ilgili tedavi önerilerini vurgulamak önem arz ediyor. Son olarak ve belki daha önemlisi egzersiz. Hareketsiz yaşam günümüzde yine Türk toplumunda oldukça yaygın olan bir risk faktörüdür. Onun için belki diğer risk faktörlerinin bile hepsini düzeltici etkisi olan, buna mümkün olduğu kadar riayet lazım. Neden, çünkü belki de en etkili, en ucuz ve en zararsız tedavi şeklidir. Önerimiz, kişilerin günde en az 45 dakika yürüyüş, koşu, bisiklet sürmek gibi sporları düzenli her gün yapması. Haftanın beş günü ama ideal olarak her günü yürüyüş en basit uygulayabileceğimiz tedbirlerden birisidir. Biz bunlara ne kadar dikkat eder, bunları ne kadar erken yaşta insanlarımıza anlatırsak ileride kalp hastalığı riskini azaltmak için bize çok önemli bir tedavi şansı sunar” dedi.
İstanbul Arnavutköy’de iki otomobilin çarpıştığı kaza kamerada Arnavutköy’de karşıdan gelen otomobili görmeyen bir sürücüsü, sola doğru dönüş yaptığı sırada kafa kafaya çarpıştı. Kazada 1’i ağır 5 kişi yaralanırken kaza anı güvenlik kamerası tarafından kaydedildi. Kaza, saat 10.00 sıralarında Deliklikaya Mahallesi Kayabaşı Caddesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, 34 NZ 7609 plakalı araç sürücüsü Burahan Gür sola doğru dönerken karşıdan gelen Şeref Seçkin‘in kullandığı 34 GLU 444 plakalı aracı görmemesi üzerine çarpıştı. İhbar üzerine olay yerine polis sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Kazada, sürücü Burahan Gür, kızı Muhbet T. ve torunu Nisanur T. hafif yaralanırken aynı araçta bulunan Burahan Gür‘ün eşi Güler Gür ağır yaralandı. Kazaya karışan diğer aracın sürücüsü Şeref Seçkin ise hafif şekilde yaralandı. Yaralılar olay yerine gelen ambulanslarla çevrede bulunan hastanelere sevk edildi. Polis ekipleri kaza ile ilgili çalışma başlatırken kaza anı güvenlik kamerası tarafından saniye saniye kaydedildi. Kaza sonrasında olay yerine gelen Deliklikaya Mahallesi Muhtarı Mustafa Borçlanmış, “ Burası Deliklikaya Mahallesi’nin girişi burada sık sık kazalar yaşanıyor. Benim bildiğim kadarıyla Burahan ve eşi Güler’in durumunun ağır olduğunu biliyoruz. Burahan abinin kızı ve torunu da araçtaydı. Onların durumu iyi, eşinin durumu ağır hastaneye kaldırıldı. Biz burada kaldık inşallah durumu iyidir. Diğer araçta sadece sürücü vardı durumu iyiydi” dedi.