EKONOMİ - 10 Ağustos 2022 Çarşamba 13:53

'Çok Kanallı Perakende Araştırması' sonuçlandı

A
A
A
'Çok Kanallı Perakende Araştırması' sonuçlandı

MediaMarkt Türkiye, Google’ın gerçekleştirdiği araştırmada müşterilerine çoklu kanal deneyimini en iyi sunan perakendeci seçildi.

Google’ın 8 ülkeden 137 perakendeciyi, 43 farklı prensibe göre incelediği Çok Kanallı Perakende Araştırması açıklandı. Araştırmaya göre Türkiye’de tüketicilerin yüzde 62’si çok kanallı bir alışveriş deneyimi tercih ederken bu; tüketicilerin tek bir kanal yerine internet sitesi, fiziki mağazalar veya mobil uygulama gibi kanalları birbirine entegre olarak kullandığını gösteriyor. En iyilerin belirlendiği araştırmada MediaMarkt, Türkiye’de tüketicilere en iyi çoklu kanal deneyimini sunan marka seçildi.

Şirket, bugün Avrupa’nın 13 ülkesinde toplam 1000’i aşkın mağaza ile tüketicilere hizmet ediyor. Özellikle Türkiye’de 2015 yılından bu yana, dijitalleşme yolunda attığı adımlarla tüm stratejilerinde önemli bir dönüşüm başlatan marka, bugün satış kanalı ayırmaksızın tüketicilere çok kanallı bir deneyim imkanı tanıyor. Marka tüketicilere; fiziki mağazalarını, internet sitesini ve mobil uygulamasını birbirine entegre ettiği bir deneyim halinde sunuyor. Bu deneyimi sadece satın alma sırasında değil, aynı zamanda öncesi ve sonrası işlemlerde de gerçekleştiriyor.

MediaMarkt’ın çok kanallı bu uygulamaları, Google’ın düzenlediği Çok Kanallı Perakende Araştırması’nda başarı topladı. Buna göre Google’ın Türkiye’de yaptığı araştırmada MediaMarkt Türkiye, 70 puan alarak Türkiye’de tüketicilere en iyi deneyimi sunan çok kanallı perakendeci oldu. Araştırmada perakendecilerin ortalama puanı yüzde 54’ken MediaMarkt, birinci sırada yer aldı.

Bugün her 4 müşteriden 3’ünün alışveriş yolculukları sırasında birden fazla kanal kullandığını söyleyen MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım “Perakendenin geleceği çoklu kanalda. MediaMarkt olarak satış kanalı ayırmaksızın tüketicilere uçtan uca, bütünleşik bir satın alma deneyimi sunuyoruz. Tüm satış kanallarımız birbiri ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışıyor ve bizim hedefimiz her kanalda müşteriye en iyi deneyimi sunmak. Google’ın gerçekleştirdiği bu araştırma ise Türkiye’de hayata geçirdiğimiz uygulamaların ne derece başarılı olduğunun başka bir örneği oldu, bundan mutluluk duyuyoruz. Ayrıca bu başarıyı elde etmemizi sağlayan çalışma arkadaşlarımıza ve çalışmada emeği geçenlere de teşekkür ederiz” dedi.

'Çok Kanallı Perakende Araştırması' sonuçlandı

Başarılı çok kanallı deneyim için 4 temel ilke

Araştırmada başarılı bir çok kanallı deneyim için tüketicilere sunulması gereken dört temel ilkeden de bahsediliyor. Bunların başında tüketiciye ihtiyaç duyduğu bilgiyi sunmak, ardından da onların ihtiyaçlarına göre esneklik gösterilebilen bir alışveriş deneyimi sağlamak geliyor. Aynı şekilde tüm kanallarda ve müşterilerle temas edilen her noktada birleşik bir kullanıcı deneyimi sunmak ve tüketicilerin ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre kişiselleştirilmiş içerik ve teklifler de bu ilkeler arasında yer alıyor.

Markanın uygulamaları ve araştırma sonuçları göz önüne alındığında markanın bu kriterleri başarıyla yerine getirdiği görülüyor. Örneğin tüm mağazalarının stok bilgisini web sitesi mediamarkt.com.tr’de paylaşan marka, buradan verilen siparişin 29 dakika sonra mağazadan teslim alınmasına olanak sağlıyor. Ayrıca marka, ürünün adresine teslim edilmesini isteyen tüketiciler için “Mağazadan Sevkiyat” uygulamasıyla da hizmet veriyor. Buna göre bir çok perakendeci online alışverişler için farklı bir depo ile çalışırken marka, çok kanallı altyapısı sayesinde ürünü kişiye en yakın mağazadan kargolayarak tüketiciye zaman kazandırıyor.

Aynı şekilde MediaMarkt mağazasını ziyaret ederek ürünleri fiyat, marka veya model fark etmeksizin yakından inceleme fırsatı bulan tüketiciler; satış danışmanlarının sahip olduğu mobil cihazlar sayesinde ürünü fiziki olarak sipariş edip, satın aldıkları ürünleri adreslerinden de teslim alabiliyorlar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul TOGG’un yeni SUV modelinin ismi belli oldu: T8X Türkiye’nin otomobili TOGG’un yeni SUV modelinin ismi belli oldu. TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, sedan modelinin ardından yeni B-SUV modeli T8X için çalışmaların başladığını söyledi. Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, Karakaş, 2021 yılı Mayıs ayında TOGG Europe GmbH’yı kurduklarını hatırlatarak, “2024 sonu itibarıyla Avrupa’da yavaş yavaş yer almak üzere faaliyetlerimize devam ediyoruz. T10X’in Avrupa’daki ön satışlarına bu sene sonunda başlayıp, 2025 takviminde teslimata başlamak hedefindeyiz. Yurt dışı stratejimiz pazar dinamiklerine uygun şekilde güncelleniyor. İskandinav ülkelerinden başlamak niyetindeydik. Bu planımızı güncelledik. Çünkü sektör çok hızlı gelişiyor ve Çinli markalar çok hızlı bir şekilde her yere yayılıyor. Dolayısıyla özellikle Avrupa’nın en büyük pazarı olan Almanya, Fransa, İtalya üçgeni tamamıyla dolmadan biz daha yolun başındayken o pazarlarda var olma kararı aldık” dedi. 2023 hedefi 18 saatte satıldı Karakaş, ilk modeli satışa sunduklarında rekor bir talep gördüklerini ifade ederek, “18 saatte 2023 yılındaki üretmeyi planladığımız bütün araçları sattık. İlk 8 saatte 2022 yılında satılan tüm elektrikli otomobillerin sayısından daha fazlasını satıldı. Siparişlerin yüzde 80’den fazlası en donanımlı versiyon için geldi ve biz 2023 Nisan ayından yılın sonuna dek ilk 20 binin teslimatını yaptık. Dünyada, Avrupa’da, Amerika’da, Çinli şirketler arasında, ilk üretim yılında 20 bin adet üretmiş ve satmış başka bir şirket bildiğimiz kadarıyla yok. O açıdan hem ülkemiz için hem de hepimiz için iyi bir başarı, iyi bir başlangıç daha doğrusu. Bundan sonra da arkasını getirmek için de gece gündüz çalışıyoruz” diye konuştu. Karakaş, açıklamasında, bu başarının yeni modellerle devam edeceğini belirterek ikinci ve üçüncü modeller hakkında ön bilgi verdi. Ocak ayında T10F’yi sergilediklerini dile getiren Karakaş, “Sergilemeden bir sene önce bu modelin çalışmalarını yaptık. Şimdi aynı şekilde T10F’nin sonrasının da çalışmalarını yapıyoruz. Şimdi sırada B segmentindeki SUV modelimizin çalışması var. Seneye bu vakitler T10F’nin satışları başladıktan bir müddet sonra da T8X’i de göstermeye hazır hâle gelebiliriz” ifadelerini kullandı.
Bayburt Sağlık çalışanları ’Kırım-Kongo Kanamalı Ateş’ hastalığına karşı vatandaşları bilgilendirdi Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi enfeksiyonuna karşı Bayburt Devlet Hastanesi girişinde stant açılarak, vatandaşlar konuyla alakalı bilgilendirildi. Hastalığın belirtilerinden ve tedavisinden bahseden sağlık personelleri broşürler dağıtarak, hasta ve hasta yakınlarına bilgilendirme faaliyetinde bulundular. Keneler tarafından taşınan ve keneyle temas halinde vücutta ateş, halsizlik, iştahsızlık, kas ağrısı, baş ağrısı, bulantı, kusma, ishal gibi belirti gösteren, müdahale edilmediği takdirde ölümlere neden olabilen bir tür enfeksiyon hastalığı olan Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi(KKKA) enfeksiyonuna farkındalık oluşturmak için Bayburt Devlet Hastanesi poliklinik girişinde stant açıldı. Hasta ve hasta yakınlarına broşür dağıtılarak konu hakkında bilgilendirme yapıldı. KKKA enfeksiyonundan korunmak için yapılması gerekenleri hastaneye başvuran vatandaşlara anlatan sağlıkçılar tarla, bağ, bahçe, orman ve piknik alanları gibi yerlerde vücudu kapatacak şekilde giyilmesi gerektiğini hatırlattılar. Vücuda tutunan kenelerin kesinlikle çıplak el ile koparılmaması, tutunduğu yerden çıkarılmadan hemen sağlık kuruluşuna başvurması gerektiğini söyleyen sağlık personelleri, olası belirtilerden bahsettiler. ’Keneyi hafife almayın, tedbiri elden bırakmayın’ hatırlatmalarıyla sık sık uyarılarda bulunan sağlık çalışanları vatandaşların sorularını da yanıtlamayı ihmal etmediler.
Erzurum Başkan Sekmen ve Rektör Çakmak, Üniversite sanayi iş birliği için buluştu Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen ve Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) Rektörü Prof. Dr. Bülent Çakmak, üniversite sanayi iş birlikleri kapsamında fikir alışverişinde bulunmak amacıyla bir araya geldi. Erzurum’da kurulması planlanan ileri teknoloji fabrikalar için istişarede bulunmak üzere ETÜ’yü ziyaret eden Başkan Sekmen ve Rektör Çakmak, bölge ve ülke ekonomisine katkıda bulunmak için yüksek katma değerli ileri üretim teknolojileri ve nanoteknoloji tabanlı aygıtların yer aldığı ETÜ Yüksek Teknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde (YÜTAM) incelemelerde bulundu. Fotonik teknolojilerin ve güneş pillerin üretimi için kullanılan 1000 sınıfı temiz odalar hakkında Başkan Sekmen’e bilgi veren Rektör Çakmak daha sonra konuğuna Eklemeli Üretim Laboratuvarlarını gezdirerek burada lazer ergitme cihazıyla üretimi yapılan materyalleri tanıttı. Erzurum’un ikliminin mikro ve nano boyuttaki fotonik aygıtların üretilmesi için son derece uygun olduğunu ifade eden Rektör Çakmak: “YÜTAM’da son derece gelişmiş alt yapı ve laboratuvar imkanlarımız bulunuyor. Burada bilimsel araştırmaların yanı sıra üretimini yaptığımız çeşitli malzemeler var. Önümüzdeki süreçte Ar Ge’sinin üniversitemizde üretiminin ise şehrimizde yapıldığı ileri teknoloji fabrikaların kurulması bizleri ziyadesiyle memnun edecek. ETÜ olarak ülkemize değer katan yerli ve milli teknolojilerin bir parçası olmak için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Bu merkez milletimizin ve devletimizin parasıyla kuruldu. Bu bilinçle kapılarımızı tüm paydaşlarımıza sonuna kadar açmış bulunuyoruz. Şehrimizde kısa sürede ileri teknoloji fabrikaların kurulması için iş birliğine her daim hazır olduğumuzu belirterek EBB Başkanımız Sayın Mehmet Sekmen’e girişimlerinden ötürü teşekkür ediyorum. Misafirperverliğinden ötürü Rektör Çakmak’a teşekkür eden Başkan Sekmen ise ETÜ’nün Erzurum ve bölgesi için çok önemli bir değer olduğunu belirterek: “YÜTAM’da yapılan çalışmalar ve sahip olduğu imkanlar şehrimiz ve ülkemiz için son derece kıymetli. Rektör hocamız bizlere çok değerli bilgiler verdi. Kendisine ve ekibine bir kez daha teşekkür ediyor ve çalışmalarında başarılar diliyorum” diye konuştu.