TEKNOLOJİ - 23 Mart 2018 Cuma 08:31

Crytek, GDC 2018’de CryEngine 5.5’i duyurdu

A
A
A
Crytek, GDC 2018’de CryEngine 5.5’i duyurdu

Crytek kendi geliştirdiği oyun motoru CryEngine’in en yeni sürümünü duyurdu. Yeni sürümle kâr payı tabanlı kullanıcı modeli ve editör kaynak koduna tam erişim sağlanacak.

Bağımsız oyun geliştirme stüdyosu Crytek, kendi geliştirdiği oyun motoru CryEngine’in en yeni sürümünü duyurdu. Yeni sürüm ile birlikte CryEngine için bir dizi geliştirme, iyileştirme, yeni öğrenim imkanları ve kaynak koduna tam erişimin yanı sıra; yüzde 5 kâr payı tabanlı bir gelir modeli de gelmiş bulunmakta. Artık dünyanın dört bir yanından oyun geliştiriciler, CryEngine’in gücüne tam, sınırsız ve kolay erişime ve ünlü oyun motorunda uzmanlaşma fırsatına sahip olacaklar.

Şirketten yapılan açıklamada; CryEngine V kullanarak oyun geliştirenler bu zamana kadarki en hızlı ve en kolay geliştirme deneyimini yaşayacaklar, kâr payı ücretlendirmesi ise yalnızca 5 bin doların üzerinde gelir elde eden projelerden alınacak. Özelleşmiş müşteri destek paketleri ve telif hakkı satın alımları için ise işletme çözümleri sunulabilecek. Şu anda CryEngine 5.0-5.4 ile çalışan geliştiriciler, mevcut sürümde kalmaları ve editör kaynak koduna erişimden faydalanmak istememeleri koşuluyla, lisans muafiyeti için başvurabilecekler.

CryEngine 5.5'in piyasaya sürülmesi ile 260'ın üzerinde iyileştirme, düzeltme ve yeniliğe ek olarak, CryEngine ekosistemine heyecan verici yeni bir CryEngine sertifika programı da ekleniyor. Program temel oyun geliştirme disiplinlerini içeren üç ana bölüm içerecek. Teknik artist sertifikası, dijital görsel sanatlar alanında yetkinliği tanımlarken, Tasarımcı sertifikası editör kullanımındaki uzmanlığı ödüllendirecek, Programcı sertifikası ise oyun motoru ve editör kod temellerindeki temel yazılım geliştirme bilgilerini sınayacak. Crytek, CryEngine sertifikasyon programının yanı sıra, kullanıcıların CryEngine’de çalışmaya daha hızlı uyum sağlamaları için yeni bir dokümantasyon yapısı ve adım adım eğitimler sunuyor.

CryEngine Ürün Müdürü Collin Bishop, yeni sürüm hakkında şunları söyledi: “CryEngine 5.5’te odağımız editör araç seti ve motor kod tabanı ile kullanılabilirliği arttırmak ve kullanıcıların hızlı uyum sağlaması. Yeni CryEngine sertifika programı, güncellenen dokümantasyon ve yeni editör kaynak kodu sayesinde dünyanın her yerinden oyun geliştiriciler, her boyutta ekibe uygun ücretlendirme modeliyle, CryEngine araç setini hız kesmeden kullanabilecekler. Ayrıca, önceden oyun motoru bilgisi olmaksızın, CryEngine’de bitmiş bir oyunun sıfırdan nasıl oluşturulabileceğini hızlıca öğreten Flappy Boid adlı yeni bir alıştırma projesi sunarak CryEngine’in gücünü herkesin kullanımına açmayı hedefliyoruz”.

CryEngine 5.5, Steam ve PSN ağlarına entegrasyonun yanı sıra, HTTPS için cURL entegrasyonu ile birlikte gelecek.

CryEngine 5.5’te öne çıkanlar şöyle;

Başlangıç Kursu: Yeni başlayanlar kursumuzda, oyun geliştirme deneyimi olmayan kullanıcılara, sadece 10 derste CryEngine ile bitmiş bir oyunun nasıl oluşturulacağı gösteriliyor.

SVOGI İyileştirmeleri: SVOGI artık konsollarda da çalışabiliyor. Geliştiricilerin SVOGI'yi diskte önbelleğe alarak GI'yi tamamen çevrimdışı olarak hesaplatılmasını mümkün kıldık. Bu, kullanıcıların artık konsollarda da şimdiye kadarki en gerçekçi sahneleri oluşturabilecekleri anlamına geliyor.

Arazi Sistemi Geliştirmeleri: Arazi (Terrain) sistemi yeni özellikler ve iyileştirmelerle oldukça geliştirildi. Birden fazla malzemeyi karıştırıp harmanlama, daha detaylı yükseklik haritaları gibi özellikler bunlardan yalnızca birkaçı.

Güncellenmiş Varlık Bileşenleri: Yeni ve geçmiş sürümlere ait bileşenler, yağmur ve su dalgalanma ögeleri dahil olmak üzere yeni varlık sistemine entegre edildi. Yeni gelen VR Kamerası ve Etkileşim bileşenleri, VR (Sanal Gerçeklik) ile çalışmayı çok daha kolaylaştırıyor.

C# Yükseltmeleri: Kullanıcıların C# varlıklarını doğrudan Varlık Gözatıcı altında oluşturma süreçlerini, Visual Studio örnekleri, IDE ile sorun giderme ve çeşitli özelliklerle iyileştirildi.

Oyun Platform Eklentileri: Yepyeni bir Oyun Platformu eklentisi, en çok kullanılan dağıtım platformlarına ve veri aktarım protokollerine kolay erişim sağlıyor. Oyuncu eşleştirme, liderlik sıralaması ve oyun içi başarımlar gibi Steamworks ve PSN API işlevleri bunlardan birkaçı.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor. Hafta boyunca süren testlerde iki prototipi de test uçuşları gerçekleştiren Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) test uçuşlarını ara vermeden sürdürüyor. Hafta boyunca gerçekleştirilen testlerde iki prototipi de uçuş icra eden milli SİHA’nın toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. İki Bayraktar TB3 havada Cumhuriyet’in 100. yılını taçlandırmak amacıyla 27 Ekim 2023 tarihinde ilk uçuş testini başarıyla tamamlayarak gökyüzü ile buluşan Bayraktar TB3 SİHA’nın iki prototipi de test uçuşlarını Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde sürdürüyor. Bayraktar TB3 PT-1 ve PT-2, geçtiğimiz hafta boyunca orta irtifada icra edilen sistem ve dayanım performanslarının ölçüldüğü testlerin tamamını başarıyla tamamladı. Toplam uçuş 272 saate ulaştı Bayraktar TB3 SİHA bugüne kadar gerçekleştirilen test uçuşlarında toplam 272 saat 47 dakika havada kaldı. TEI tarafından yerli olarak geliştirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SİHA, 20 Aralık 2023’te gerçekleştirilen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat havada kalmış ve gökyüzünde 5 bin 700 km yol kat etmişti. Milli SİHA, milli kamera Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart 2024 tarihinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu. İcra edilen test kapsamında dünyadaki muadillerine göre en yüksek performansa sahip olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi entegrasyonu başarıyla gerçekleştirildi. TCG ANADOLU’dan ilk uçuş 2024’te Bayraktar TB3 SİHA, katlanabilen kanat yapısıyla TCG Anadolu gibi kısa pistli gemilerden kalkış ve iniş kabiliyetine sahip dünyadaki ilk silahlı insansız hava aracı olacak. Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 için 2024 yılı içinde TCG Anadolu gemisinde testlere başlanmasını planladıklarını açıklamıştı. Bayraktar TB3’ün sahip olacağı kabiliyetler bu sınıftaki insansız hava araçları açısından da önemli bir yenilik olacak. Görüş hattı ötesi haberleşme kabiliyetine de sahip olacak milli SİHA, bu sayede çok uzun mesafelerden kumanda edilebilecek. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. Öte yandan Baykar 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin yüzde 90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Öte yandan Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.