EKONOMİ - 15 Şubat 2019 Cuma 15:38

E-ticaret sektörü 14 Şubat’ı sevdi

A
A
A
E-ticaret sektörü 14 Şubat’ı sevdi

14 Şubat Sevgililer Günü, e-ticaret üzerinden yapılan satışlara büyük ivme kazandırdı. Sevgililer internetten en çok takı ve mücevher alırken, Ideasoft’un incelemesine göre Sevgililer Günüyle birlikte internet siparişleri önceki aya göre yüzde 21,5 arttı.

Türkiye’nin önemli e-ticaret altyapı şirketi IdeaSoft, kullanıcısı olan ve yılda 4 milyon sipariş alan 7 bin e-ticaret şirketi arasından; takı, ayakkabı, elektronik eşya, kozmetik, hediyelik ürünler satışı yapan 953 şirketi seçerek Sevgililer Günü haftasında gerçekleşen online alışverişleri inceledi. 1-14 Şubat tarihleri arasında Ideasoft kullanıcısı 953 sanal mağazanın siparişlerinin analiz edildiği rapora göre; sevgililer Günüyle birlikte internet siparişleri önceki aya göre yüzde 21,5 arttı. Takı/mücevher, kozmetik ürünler ve hediyelik eşyalar Sevgililer Günü için internet alışverişlerinde en çok tercih edilen hediye grupları oldu.

Sevgililer Günü ile online alışveriş harcamaları katlandı

14 Şubat’a özel kampanyalar ve online fırsatlar hediye seçiminde tüketicileri internete yönlendirdi. Sevgililer Günü hediyeleri için yapılan harcamalar incelendiğinde takı ve mücevher ürünleri için yapılan harcama tutarı Şubat ayının ilk iki haftasında ocak ayının aynı dönemine yüzde 114 arttı. Saat ve optik ürünlerinde yüzde 100’e ulaşırken, kozmetik ürünlerinde yüzde 49, hediyelik eşyada yüzde 38,5 ayakkabı ve hazır giyimde ise yüzde 17’lik harcama artışı tespit edildi.

Sevgililerin internetten aldığı hediyelerde en çok sipariş artışı takı ve mücevherde yaşandı

Şubat ayının ilk 2 haftasında sipariş sayıları da yükseldi. Takı ve mücevher siparişlerinin sayısı Sevgililer Günü haftasında yüzde 108 artış göstererek hediye alışverişlerinde ilk sırayı aldı. Makyaj malzemeleri, parfüm ve bakım ürünlerinin yer aldığı kozmetik ürün siparişlerinde yüzde 66 artış izlendi. Özel günlerde çokça tercih edilen ayakkabı ve hazır giyim ürünlerinde yüzde 30’luk, hediyelik eşyalarda ise yüzde 24’lük sipariş artışı yaşandı. En kısıtlı artış yüzde 16 ile kitap siparişlerinde ve yüzde 9 ile elektronik ürünlerde gerçekleşti.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Ideasoft CEO’su Seyhun Özkara, şunları aktardı: "Özel günlerde e-ticaret platformları üzerinden yapılan alışverişler, ekonomiye büyük bir katkı sağlıyor. Özellikle tüketiciye yönelik ek indirimler ve özel pazarlama kurguları satın alma kararını dijitale taşıyor. E-ticarete artan bu ilgi sayesinde yılda ortalama 4 milyon siparişe ev sahipliği yapan Ideasoft her yıl yüzde 35 büyüyor".  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Polisin alkollü sürücü ile imtihanı: Üfleme eğitimi verilen kadın 44. seferde başardı Aksaray-Konya Karayolunda jandarmanın "dur" ihtarına uymayarak kaçan kadın sürücü, jandarma ve emniyeti alarma geçirdi. 53 kilometre kaçan kadın sürücü E-90 Karayolunda kovalamaca sonucu yakalandı. Alkolmetreye üflermiş gibi yapıp üflemeyen ve 3 alkolmetre değiştirerek kadına üfleme eğitimi veren polis, üfletme imtihanına girdiği kadın sürücünün 44. üflemesinde promilini alabildi. 0.97 promil alkollü çıkan kadın sürücüye ceza kesilerek ehliyetine el konuldu. Olay Aksaray - Konya Karayolu Eşmekaya Kavşağı’nda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Aksaray Konya Karayolunda yol kontrolü yapan İl Jandarma Komutanlığı ekipleri durumundan şüphelendikleri kadın sürücünün kullandığı 68 AAN 849 plakalı otomobile ‘dur’ ihtarında bulundu. İhtara uymayan kadın sürücü hızla denetim noktasından kaçtı. Aksaray istikametine kaçan kadın sürücünün plakası jandarma ekipleri tarafından hem jandarma hem de emniyet haber merkezine bildirildi. Bunun üzerine jandarma ve polis ekipleri karayolu ve aracın geldiği istikamete yönelik adeta bölgeyi abluka altına aldı. Jandarma ekipleriyle kısa süre kovalamacaya giren kadın sürücü 53 kilometre kaçtıktan sonra şehir merkezi girişinde polis ekiplerinin de "dur" ihtarına uymadı. Ekiplerin kaza riskine karşı kontrollü bir şekilde takip ettiği kadın sürücü çok gidemeden Tacin Mahallesi E-90 Karayolu üzerinde yakalandı. 44. üflemesinde pes eden kadın sürücü 0.97 promil alkollü çıktı Durdurulduktan sonra araçtan indirilen ve isminin Gülten Nas Y. (49) olduğu belirlenen kadın sürücü rahat tavır ve hareketleriyle dikkat çekti. Ehliyet ve ruhsat kontrolünden geçirilen kadın sürücüye alkol kontrolü yapmak isteyen polis memurlarının üfleme eğitimi ile imtihanı burada başladı. Alkol kontrolünden geçirilmek istenen kadına polis memurlarınca alkolmetre üfletilmek istendi. Alkolmetreyi üflemeye çalışan kadın üflermiş gibi yapıp üflemekten çekinirken, polis memurları kadına adeta üfleme eğitimi verdi. Bir polis memuru ağzıyla kadına üflemeyi gösterirken, bir değir polis memuru da elindeki üfleme çubuğunun poşetiyle üflemeyi anlattı. Eğitimin ardından polis memurlarının üfletme imtihanı başladı. Kadına defalarca alkolmetreyi üfletmeye çalışan polis memurları kadının üflemeyip üflüyormuş gibi göstermesiyle büyük bir sınav verdi. Alkolmetreye de güvenmeyen kadın sürücüye 3 farklı alkolmetre üfletildi. Zaman zaman su içen ve dinlenmeye geçen kadın sürücü 1 saat boyunca polis memurlarına ecel teri döktürdü. 43 kez alkolmetreyi üflemeyerek kandırmaya çalışan kadın sürücü 44. üflemesinde pes ederek normal bir şekilde üfledi. Üflemenin ardından kadının 0.97 promil alkollü olduğu belirlendi. Polis ve kadın arasındaki yaşanan ilginç diyaloglar ise anbean kameralara yansıdı. Alkollü araç kullanmaktan 6 bin 439 TL para cezası kesilen kadın sürücünün ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Araç ise olay yerine çağırılan bir yakınına teslim edildi.