ASAYİŞ - 14 Aralık 2019 Cumartesi 09:28

Güleda'nın katiline ağırlaştırılmış müebbet talebi

A
A
A
Güleda'nın katiline ağırlaştırılmış müebbet talebi

Isparta'da 18 Kasım'da eski erkek arkadaşı tarafından katledilen üniversite öğrencisi Güleda Cankel'in katil zanlısı Zafer Pehlivan'ın tutuklanmasının ardından, hakkında 'canavarca hisle veya eziyet çektirerek ve tasarlayarak öldürme' ve 'tehdit' suçlamasıyla hazırlanan iddianame, Isparta 1. Ağır Ceza Mahkemesince kabul edildi.

Sanık hakkında savcılık tarafından ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istendi. Isparta 1.Ağır ceza mahkemesi başkanlığında görülecek olan davanın ilk duruşması 25 Şubat 2020'de saat 9.00'da yapılacak.

Zafer Pehlivan hakkında "tasarlayarak" ve "canavarca hisle veya eziyet çektirerek öldürmek" suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle iddianame hazırlandı. Hazırlanan iddianamede sanığın cinayetten iki gün önce şehre geldiği, Güleda'nın apartına gittiği, Güleda'nın şehir dışında olduğunu öğrenince iki gün boyunca otogarda ve bir otelde dönmesini beklediği, ara ara apartına giderek kontrol ettiği ve apartın kapısına tesbihini astığına yer verildi. Olaydan bir gün önce 17.11.2019 tarihinde akşam saatlerinde tekrar aparta gittiği kapıyı çaldığı Güleda'nın kapıyı açmadığı ancak ısrarla kapıdan ayrılmadığı ve konuşmak istediğini söylemesi üzerine kapıyı açtığı, maktülün içeri girdiği, konuşmaya başladıkları, saat 00.00 sularında sanığın Güleda'ya yumruk attığı, darp ettiği, önce seni sonra da kendimi öldüreceğim diyerek maktülün boğazını sıktığı belirtildi.

Zafer Pehlivan'ın Güleda'yı kötü olması ve ağlaması ile dışarı çıkmak istemesi üzerine bıraktığı ve dışarı çıktıkları, dışarı çıktığında Güleda'nın telefonunu kırdığı, bunun üzerine maktülün kaçmaya çalıştığı, sanığın maktülü yakalayıp kucaklayarak omzunda tekrar apartın önüne getirdiği ve burada yeniden darp ettiğini görenlerin ihbarı üzerine olay gerine gelen kolluk güçlerinin sanığı ve maktülü karakola götürüp ifadelerini alıp savcılık talimatı ile 03.51 saatlerinde serbest bırakıldığına yer verildi.

İddianamenin devamında, Zafer Pehlivan'ın serbest kaldıktan sonra Güleda'nın apartına geldiği ve Güleda'nın başının ağrıdığını söylemesi üzerine ikinci kez hastaneye gittiklerine, hastane çıkışı eczaneden ilaç alarak aparta döndüklerine değinildi.

Sanığın aparta maktülü yatağına yatırarak önce elleriyle boğazını sıktığı, sanığın bayıldığını ancak kalbini dinlediğini, yaşadığını anlayınca bu defa bulduğu kulaklık kablosunu boğazına dolayarak sıktığı, maktülün ölüp ölmediğini anlamak için bir süre beklediği, yeniden kalbini dinlediği ve yaşadığını anlayınca bu defa mutfaktan aldığı ekmek bıçağını en az 6 kez kalbine saplayarak öldürdüğüne yer verildi.

Sanığın cinayetten birkaç gün önce yazdığını beyan ettiği ve sanığın kendi el yazısı ile yazdığı mektupta 'Şimdi gidiyorum ama yalnız gitmeyeceğim. Beni buna siz mecbur ettiniz. Madde almadım. Alkol almadım. Kafam yerinde' sözlerini içeren mektubu da teslim olduğunda emniyet güçlerine teslim ettiği, şuçun işleniş şekli ve kendi el yazısı ile , mektup birlikte değerlendirildiğinde sanığın tasarlayarak hareket ettiği ve cinayeti canavarca veya eziyet çektirerek işlediğini gösterdiği anlatıldı.

Isparta 1.Ağır ceza mahkemesi başkanlığında görülecek olan davanın ilk duruşması 25.02.2020 tarihinde saat 9.00 da yapılacak.

Mustafa Altar Zeyhan
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Erzincan’da tarım bölümü öğrencileri hem öğreniyor, hem üretiyor Erzincan’da meslek lisesi öğrencileri okulun bahçesindeki serada fide yetiştiriciliği yaparak hem öğreniyor hem de ekonomiye katkı sunuyor. Tarım bölümü öğrencileri, serada teorik eğitimlerini uygulama fırsatı buluyor. Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün destekleri ile kurulan seralarda sebze fidesi üretim faaliyeti 2020 yılında başlayarak Tarım Alanı öğretmen ve öğrencileri tarafından kurulduğu yıl 30 bin sebze fidesi üretimi gerçekleştirildi. 2021 yılında Covid-19 nedeniyle uzaktan eğitim yapıldığı için, sebze ve aromatik bitki fidesi üretim faaliyetleri öğrencilerin okulda olmaması nedeniyle Tarım Alanı öğretmenleri tarafından yapıldı. Okul serasının üretim kapasitesi, pandemi olmasına rağmen, 2021 yılında iki katına çıkarılarak 60 bin adet fideye ulaştı. 2022 yılında ise mevcut serada tam kapasiteye ulaşılarak 90 bin sebze ve aromatik bitki fidesi üretildi. 2023 yılında da serada 95 bin fide üretimi yapıldı. Bu sene ise 110 bin fide üretimi yapıldı. Serada, domates, biber, hıyar, kabak, kavun, karpuz, lahana, patlıcan ve 3 cins aromatik bitki olarak reyhan, kekik, fesleğen üretimi olmak üzere toplamda 35 farklı tür fide üretimi yapılıyor. Üretimde yerelde halkın lezzet olarak en çok tercih ettiği ata tohumları kullanılmaya özen gösterilirken, ticari anlamda üretim yapmak isteyenler için yüksek verimli hibrit türlerin de üretimi gerçekleştiriliyor. Kullanılan tohumların genelde ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 30 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticiler için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı vatandaşlardan oldukça rağbet görüyor. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Tuba Bakartepe, “Biz derste gördüğümüz teorik işlemleri serada uygulayabiliyoruz. Serada fidelerimizi yetiştiriyoruz. İlaçlaması, gübrelemesi, sulaması hep bizim elimizden geçiyor. Organik gübreyle kendimizin yetiştirdiği fideleri halkımıza sunuyoruz.” dedi. Erzincan Gül Celal Toraman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Başyardımcısı Abdullah Çiftçi’de, “Okulumuzun üretim üssü olan seramızdayız. Bu serada öğretmen ve öğrencilerimizle 100 binin üzerinde fide üretilmiş durumda. Kullanılan tohumların genelinin ata tohumu olması, üretilen fidelerin piyasa fiyatlarına nispeten en az yüzde 20 daha ucuz olması, hastalıklara dayanıklı olmaları, çeşitlerin doğru olarak verilmesi, ticari olarak üretim yapan üreticilerimiz için ise yüksek verimli hibrit türlerin de olması gibi nedenlerden dolayı halkımızın talebi fazla olmaktadır. Ayrıca üretilen fideler sosyal projeler dahilinde ihtiyaçlı ailelere ücretsiz olarak verilerek, öğrencilerimiz nezaretinde söz konusu ailelerin üretim faaliyeti yapmaları ve ailelerin geçimlerine katkı sağlamaları hedeflenmektedir." dedi.