GÜNDEM - 17 Mayıs 2021 Pazartesi 14:16

Kademeli normalleşme ile Fethiye’de sahiller hareketlendi

A
A
A
Kademeli normalleşme ile Fethiye’de sahiller hareketlendi

Yeni tip Korona virüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele tedbirleri kapsamında uygulanan kademeli normalleşme döneminde Muğla'nın Fethiye ilçesinde sahillerde hareketlilik yaşandı.

Türkiye'de 1 Haziran Salı günü saat 05.00'e kadar uygulanacak kademeli normalleşmenin başlamasıyla turizmin başkenti Antalya'da sabahın erken saatlerinden itibaren 17 gündür boş olan caddelerde trafik yoğunluğu oluştu. Sabahın erken saatlerinden itibaren dünyaca ünlü Ölüdeniz Belcekız, Çalış plajlarına gelen vatandaşlar ve turistler güzel havanın keyfini çıkardı. Bazıları deniz girip güneşlenirken, bazı vatandaşlarda yürüyüş yaptı.
Adrenalin sevenler ise yaklaşık 2 bin metre yükseklikteki Babadağ'dan yamaç paraşütüyle atlayış yapıp, gökyüzünden Ölüdeniz'in eşsiz manzarasının keyfini yaşadı.
 

Murat Yalçın

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Başer: "Önümüzdeki 5 yılı düşünerek sandığa gidelim" Cumhur İttifakı’nın Merkezefendi Belediye Başkan Adayı Ekrem Başer, seçmene seslenerek, “Bu pazar sandığa gittiğinizde, önümüzdeki 5 yıl ilçeme en iyi kim hizmet eder, kim verdiği sözleri tek tek tutar diye düşünüp ona göre hareket edelim” dedi. Cumhur İttifakı Merkezefendi Belediye Başkan Adayı Ekrem Başer, sosyal medyada yayınladığı bir video ile seçmene seslendi. Merkezefendi Belediyesinin algı operasyonlarıyla yönetildiğini ifade eden Başkan Adayı Başer, “Aday olduğum günden bu yana Merkezefendi ilçemizi karış karış geziyorum. Bu süre zarfında bana göstermiş olduğunuz ilgiden, sevgiden dolayı sizlere minnettarım. ‘İyi ki bu güzel ilçenin güzel insanlarına hizmet edeceğim’ diyorum. Merkezefendi ilçemiz 5 yıldan bu yana reklamlarla algı operasyonlarıyla yönetiliyor. Borç batağındaki belediyemizin yüzlerce milyon lira borcu var. Bunun karşılığında ise sizlere sözü verilen 75 projeden sadece 3 tanesi yapılmış. Peki bu paralar nereye mi harcandı? Bizim dönemimizde açılan yatırımların yeniden yapılan açılış törenlerine, kamuoyunda büyük tepki toplayıp sonra kaldırılan heykellere ve bu liste uzayıp gidiyor” dedi. Paraların boşa harcandığını dile getiren Başer, “Boşa harcanan bu paralarla neler mi yapılırdı? İlçemizin hasretle beklediği kapalı spor salonu, yüzlerce spor sahası, etkinlik merkezi, kütüphane, bizim yaptığımız MKM’den 2 adet daha. Yine bizim yaptığımız Adalet Parkı’ndan da 2 adet daha yapılırdı. Bu pazar sandığa gittiğinizde, önümüzdeki 5 yıl ilçeme en iyi kim hizmet eder, kim verdiği sözleri tek tek tutar diye düşünüp ona göre hareket edelim. Bu Pazar kazanan Merkezefendi’miz olsun, bu pazar kazanan sizler olun” ifadelerini kullandı.
İstanbul Siemens, elektrikli araç şarj cihazı portföyünü genişletiyor Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen hızlı şarj cihazının yeni versiyonunu tanıttı. SICHARGE D, yeni arayüzü, kolay kurulum imkanı ve 40 derece ortam sıcaklığında dahil kesintisiz dolum özelliği ile Şarj Noktası Operatörlerine alandan ve zamandan tasarruf sağlıyor. Siemens Akıllı Altyapı, IEC standartlarına uyumu gözeten pazarlar için maksimum 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D elektrikli araç hızlı şarj cihazının ek varyantını tanıttı. Geleceğin elektrikli araç şarj deneyimi için tasarlanan SICHARGE D, ilgili tüm standartlara, protokollere ve normlara uygun olmasının yanı sıra şimdinin ve geleceğin şarj ihtiyaçlarına uyum sağlayabiliyor. Ayrıca, şarj istasyonu tek bir şebeke bağlantısıyla aynı anda dört adede kadar aracı şarj edebiliyor. Bu sayede şarj süreleri optimize edilirken, Şarj Noktası Operatörleri (CPO’lar) maliyet ve alandan tasarruf edebiliyor. Konuya ilişkin bir açıklama yapan Siemens Akıllı Altyapı e-Mobilite Birimi CEO’su Markus Mildner, “Sürdürülebilir bir gelecek için e-mobilitenin yaygın olarak benimsenmesi gerekiyor. Hem elektrikli otomobillerin hem de elektrikli kamyonların, özellikle yol üzeri şarj üniteleriyle şarj süresinin azaltılması, rahatlık seviyesinin artırılması ve ulaşımın bu türünün benimsenmesinde kilit önem taşıyor. SICHARGE D, bunu başarma yolunda önemli bir kilometre taşı niteliğinde” dedi. 40 derecede kesintisiz dolum Yapılan açıklamaya göre, kurulum kolaylığı ve esnekliği sağlayan SICHARGE D, halka açık hızlı şarj veya otoyol üzeri şarj gibi farklı kullanım durumları için üretildi. Şarj istasyonu, 40 derece ortam sıcaklığında dahil 400 kW’lık sürekli ve kesintisiz güç çıkışı sunabiliyor. Kullanıcı dostu arayüze sahip ve çok dilli dokunmatik ekranı bulunan şarj istasyonu, kolay kablo kullanımı ile de elektrikli araç sürücüleri için şarj sürecini mümkün olduğunca kolaylaştırıyor. Ayrıca dokunmatik ekran aynı zamanda farklı reklam verme seçenekleri sunduğundan ve CPO’nun ödeme ortağının sistemleriyle entegre edilebildiğinden, CPO’lar için de bir dizi fayda sağlıyor. Şarj istasyonu ayrıca, ilk kurulumdan itibaren; uzaktan ve yerinde servis hizmetleri ile iş ortaklarına hızlı geri dönüş sağlıyor. ‘Fit For 55’ uyumlu Avrupa Birliği’nin (AB) taşımacılık sektöründeki en büyük emisyon kaynağını Karayolu taşımacılığı oluşturuyor. Sera gazı emisyonlarının yaklaşık 4’te 3’ü burada oluşuyor. AB bu nedenle ‘Fit for 55’ paketi olarak bilinen yeni bir düzenlemeyi devreye aldı. Önerilen düzenleme, 2023 yılına yönelik CO2 emisyonu azaltım hedeflerini yükseltirken, 2035 yılına kadar emisyon gaz oranlarının yüzde 100 azaltılmasını hedefliyor. Elektrikli şarj istasyonları bu hedeflere ulaşmakta önemli rol oynuyor.