GÜNDEM - 15 Haziran 2021 Salı 17:03

Karayolları Bölge Müdürü Turgay Çolak'tan Kanal İstanbul açıklaması

A
A
A
Karayolları Bölge Müdürü Turgay Çolak'tan Kanal İstanbul açıklaması

Karayolları İstanbul Bölge Müdürü Turgay Çolak Kanal İstanbul Projesinin başlangıcı olan Sazlıdere Barajı Köprüsü şantiyesinde yapılan çalışmalar ile ilgili bilgi verdi. Çolak, İBB'nin Kanal İstanbul çalışmalarının durduğu yönündeki iddialarını yalanlayarak, “Çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor” dedi.

Kanal İstanbul Projesinin ilk ayağı olan Sazlıdere Barajı Köprüsü için çalışmalar sürerken, Karayolları İstanbul Bölge Müdürü Turgay Çolak, projle ilgili açıklama yaptı. İBB'nin Kanal İstanbul çalışmalarının durduğu yönündeki iddialarını yalanlayan Çolak, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bildiğiniz gibi ülkemizin hemen hemen her noktasında büyük projeler ile çalışmalarımıza devam etmekteyiz.

Bu projelerimizden yapım çalışmasını bitirdiklerimizi vatandaşımızın hizmetine açarken hemen hemen her gün bunlara yeni projeler eklenmektedir. Bugün de yine bakanlığımız tarafından yürütülen Başakşehir - Kayaşehir - Bahçeşehir yolu Kanal İstanbul Geçişi Sazlıdere Köprümüzün şantiyesindeyiz. Bu köprü de çalışmalarımız 29 Mayıs tarihinde başlamış olup hem batı hem doğu plonunda çalışmalarımız hızlanarak artmaktadır. Şuanda şantiyemizde iş kalemleri ve pandemi kurallarına uygun şartlarda 165 personelimiz çalışmaktadır. Köprümüzün kısaca teknik bilgilerine değinecek olursak, köprümüz gergin eğik askı tipinde yapılacak bir köprü olup orta açıklığı 440 metre yan açıklığı ile beraber gergin eğik askılı köprümüzün açıklığı 860 metre yaklaşık viyadükleri ile beraber ise toplam açıklığımız bin 610 metreye ulaşmaktadır.

Karayolları Bölge Müdürü Turgay Çolak'tan Kanal İstanbul açıklaması

Köprümüzün yapım süresi 3 yıl olarak düşünülmüşken yüklenicimiz ile yaptığımız revize iş programı ile bunu 2 yıla düşürdük. Köprümüzün kule yüksekliği 196 metre olup 4 gidiş 4 geliş olarak tasarlanmış toplam platfrom genişliğimiz 46 metre olacak şekilde projelendirilmiştir. Görmüş olduğunuz gibi çalışmalarımız da tüm hızıyla 2 kule temelinde de devam etmektedir. Biz kendi çalışma alanımızda çalışmalarımızı sürdürdüğümüz için amacımız Bakanımız ve sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ile en kısa sürede çalışmalarımızı tamamlamaktır” ifadelerini kullandı.

Açıklama sonrasında Karayolları Bölge Müdürü Turgay Çolak ve beraberindeki heyet şantiye alanındaki çalışmaları inceledi.

Batuhan Toprak

 

        

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor. Hafta boyunca süren testlerde iki prototipi de test uçuşları gerçekleştiren Bayraktar TB3’ün toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) test uçuşlarını ara vermeden sürdürüyor. Hafta boyunca gerçekleştirilen testlerde iki prototipi de uçuş icra eden milli SİHA’nın toplam uçuş saati 272 saat 47 dakikaya ulaştı. İki Bayraktar TB3 havada Cumhuriyet’in 100. yılını taçlandırmak amacıyla 27 Ekim 2023 tarihinde ilk uçuş testini başarıyla tamamlayarak gökyüzü ile buluşan Bayraktar TB3 SİHA’nın iki prototipi de test uçuşlarını Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde sürdürüyor. Bayraktar TB3 PT-1 ve PT-2, geçtiğimiz hafta boyunca orta irtifada icra edilen sistem ve dayanım performanslarının ölçüldüğü testlerin tamamını başarıyla tamamladı. Toplam uçuş 272 saate ulaştı Bayraktar TB3 SİHA bugüne kadar gerçekleştirilen test uçuşlarında toplam 272 saat 47 dakika havada kaldı. TEI tarafından yerli olarak geliştirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SİHA, 20 Aralık 2023’te gerçekleştirilen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat havada kalmış ve gökyüzünde 5 bin 700 km yol kat etmişti. Milli SİHA, milli kamera Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart 2024 tarihinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu. İcra edilen test kapsamında dünyadaki muadillerine göre en yüksek performansa sahip olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi entegrasyonu başarıyla gerçekleştirildi. TCG ANADOLU’dan ilk uçuş 2024’te Bayraktar TB3 SİHA, katlanabilen kanat yapısıyla TCG Anadolu gibi kısa pistli gemilerden kalkış ve iniş kabiliyetine sahip dünyadaki ilk silahlı insansız hava aracı olacak. Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 için 2024 yılı içinde TCG Anadolu gemisinde testlere başlanmasını planladıklarını açıklamıştı. Bayraktar TB3’ün sahip olacağı kabiliyetler bu sınıftaki insansız hava araçları açısından da önemli bir yenilik olacak. Görüş hattı ötesi haberleşme kabiliyetine de sahip olacak milli SİHA, bu sayede çok uzun mesafelerden kumanda edilebilecek. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. Öte yandan Baykar 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin yüzde 90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Öte yandan Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.