GÜNDEM - 22 Ocak 2020 Çarşamba 11:24

Kruvaziyer gemileri Kanal İstanbul için şimdiden sıraya girdi

A
A
A
Kruvaziyer gemileri Kanal İstanbul için şimdiden sıraya girdi

Kanal İstanbul projesi gündemde yerini tutarken sağlayacağı ekonomik katkılar araştırılıyor. Bu doğrultuda çeşitli tur organizasyonlarıyla ülkeye turist getiren turizmciler, projenin devreye girmesiyle turizm rakamlarının yükseleceğini öngörüyor. Özellikle Avrupa’dan kruvaziyer gemileriyle İstanbul’a getirilecek turistler, Kanal İstanbul’dan seyir zevki yaşayıp aynı zamanda seyahat açısından da mesafe avantajından yararlanacak. Turizmciler şimdiden taleplerin gelmeye başladığını belirtiyor.

Turizme büyük katkısı olacak olan Kanal İstanbul projesinin yapımı ile birlikte kruvaziyer gemileri İstanbul’a yanaşacak. Kanal İstanbul’dan bir günde geçen gemilerin 4’te birinin kruvaziyer gemisi olacağı tahmin ediliyor. Türkiye ekonomisine yıllık 8 milyar dolar katkı vermesi planlanan Kanal İstanbul projesini görmek isteyen Avrupa ve Arap ülkelerinden turistler şimdiden rezervasyon yaptırmak için sıraya girdi.

1 milyon 500 bin kişiye istihdam, günlük 160 geminin geçişine ev sahipliği yapması beklenen proje turizm yönünden de büyük katkı sağlayacak. Kanal İstanbul projesinin yapımı ile birlikte kruvaziyer gemilerinin de önü açılmış olacak. Kruvaziyer gemileri belli noktalarda mola verecek. Bu noktada turistlere kanalın iki yanına kurulacak şehirlerin mimari güzelliklerinde fotoğraf çekme, oluşturulacak restoranlar gibi imkanlar da sunulacak.

“Demir atmış kruvaziyer gemileri Kanal İstanbul için restore ediliyor”

Kanal İstanbul projesinin ülkeye büyük katkısı olacağını belirten Maestro Turizm yöneticisi Ömer Faruk Atay, “Kanal İstanbul seyahat turizmini canlandıracak yegane projedir. Avrupa’nın büyük futbol kulüp başkanları demir atmış gemilerini restore edip Kanal İstanbul projesine hazırlıyorlar. Ülkemize 8 milyar dolar katkısı olacak projeye şimdiden rezervasyon yaptırmak isteyen Avrupalı ve Arap müşteriler var. Biz bunların tüm donelerini topluyoruz” dedi.

“Futbol kulüp başkanları Avrupa gemi limanlarına demir atmış gemilerini restore edip Kanal İstanbul projesine hazırlıyorlar”

Turizmci Ömer Faruk Atay ismini vermek istemediği bazı futbol kulübü başkanlarının, sahibi oldukları kruvaziyer gemilerini restore ederek yeniden suya indirmeyi planladıklarını söyleyerek, “Özellikle Kanal İstanbul ülkemiz için bir ayrıcalıktır. Denizcilik seyahat turizmini canlandıracak yegâne projedir. Dolayısıyla bizde hem dünya turizm ticaretinde hem de denizcilik ve seyahat anlamında bu konu bazı projeleri imza atmak içi şirketimizin bünyesinde Avrupalı yatırımcı hem de turizmci bazı kruvaziyer gemileri olan iş adamlarını devreye soktuk. Anlaşmalar yapma aşamasındayız. Birinci lig takımlarında oynayan futbol kulübü başkanı var. Bunlar Avrupa liglerinde başta Yunanistan tabi ki. Çünkü Yunan adaları dünyanın ilgi odağı olduğu için ve Türkiye sınırlarımıza da yakın olduğu için bu denizcilik çatısı altında kruvaziyer gemilerini Türkiye’ye kazandırmanın yollarını bulduk. Bunu şu şekilde projelendirdik. Avrupa da hem yatırımcıyı hem de Türkiye pazarına girmek isteyen, kruvaziyer gemisi olan futbol kulüp başkanları şu anda bazı Avrupa gemi limanlarına demir atmış gemilerini restore edip Kanal İstanbul projesine hazırlıyorlar. 5 bin, 700 ve 1000 odalı bu kruvaziyer gemileri Kanal İstanbul projemizin Küçükçekmece ‘Sazlıdere’ dediğimiz bölgesinden devam ederek Karadeniz’e çıkacak. İstanbul yarımadası ve sahil şeridimizi gezerek dünyaya gerçekten büyük bir ivme kazandırıp reklam yapmış olacak” ifadelerini kullandı.

Avrupa ve Arap ülkeleriyle yapmış oldukları anlaşmaların olduğunu söyleyen Atay, “Şirketimiz olarak şöyle bir adım attık. Günde en az 5 bin odalı bir kruvaziyer gemisini Kanal İstanbul projesinden geçirerek belli noktalarda mola verdirterek bu kaliteli ve zengin müşteri potansiyelimizi belli noktalarda yemek molası, fotoğraf çekilme molası verdirerek belli rotasyonlar çizdirteceğiz” dedi.

Kanal İstanbul’un genişliğinin 140 veya 145 metre olacak olduğunu vurgulayan Atay, “Dolayısıyla kruvaziyer gemilerinin genişliğini bilmek zorundayız. Her kruvaziyer gemisinin genişliği birbiriyle aynı değil. Projemizin genişliğine yatkın olan bazı kruvaziyer gemileri boğazdan geçecek. Bununla birlikte her yıl ekonomimize büyük katkılar sağlamış olacak. Benim bazı almış olduğum notlar var. Şimdi kanalın uzunluğu 40-45 kilometre olacak. Bu gemilerin içerisinde her ülkenin vatandaşları yer almış olacak. Bununla birlikte gemilerin içerisinde eğlence, kütüphane bazı aktiviteler yer alacak. Türkiye’nin reklamı açısından derya denizi haline gelmiş olacak” şeklinde konuştu.

“Ülke ekonomisine yılda 8 milyar dolar katkı verecek”

Şimdiden bir çok yurt dışı turizm acenteleriyle görüşme halinde olduklarını anlatan Atay, “Bu projeyi ne kadar desteklersek ülkemizin kalkınması adına bazı hedeflere ulamış oluruz. Türkiye, boğazların Karadeniz ve Akdeniz bağlantıları ile Avrasya ve Uzak doğuya uzanan bir ulaşım ağının noktasında buluyor. Türkiye, 8 bin 334 kilometreyi kendi safhasında bulunduran bir sahil şeridi var. Dolayısıyla Asya veya Avrupa’yı birbirine bağlaması hususunda enerji üreten ülkelere yakınlığı kapsamında uluslararası ulaşım yollarını üzerinde bulundurması, yeterli oranda kara, demir yollarında sahip olması sebebiyle deniz yolu taşımacılığı önemli rotasyona ve potansiyele sahip olacak. Bu gemiler Ege denizi Marmara denizi ve Kanal İstanbul’dan geçerek Karadeniz’e ulaşmış olacak. Türkiye genel turizm hedefine bakacak olursak, günde aşağı yukarı 160 gemi geçebilir. Bunların yüzde 30-40’ı kruvaziyer ve otel gemisi olacak. Böylelikle 8 milyar dolar ülkemizin kasasına girmiş olacak. Kanal İstanbul projesi hayata geçirildiği zaman yurt dışında yapmış olduğumuz bazı turizm ve acente şirketlerinden aldığımız bilgiye göre şimdiden isim yazdıran ve rezervasyon yaptırmak isteyen Avrupalı ve Arap müşteriler var. Biz bunların tüm donelerini topluyoruz. Gerçekten proje yapılmaya başladığı zaman fiyat çalışmalarını yapacağız ve tüm tur paketleri ortaya çıkmış olacak” diye konuştu.

Ali Canberk Özbuğutu - Uğur Çetin

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun Bafra ovasında yazlık sebze fideleri toprakla buluşuyor. Samsun’un Bafra Ovasında yazlık sebzelerin fidanları toprakla buluşmaya başladı. Bafra Ovasında yazlık sebze üreticiliği yapan çiftçiler yaza hazır olacak karpuz, kavun, domates ve biber fidanlarını toprakla buluşturuyor. Adaköy Mahallesi’nde karpuz, kavun, patlıcan ve biber ekimi yapan Mehmet Bilgiç, işçi yevmilerinin yüksek oluşu nedeniyle işçi bulamadıkları ve ekimleri eşi ve çocuklarıyla ile birlikte yapmak zorunda olduğunu söyledi. Bilgiç, “Sezona başladık. Havalar çok sıcak gidiyor. Bu yıl İlkim değişikliği yaşıyoruz. Hiç yağmur yağmadı. Karpuzları ektik, şu an kavunları ekiyoruz. Biber, patlıcan ekiyoruz. Bu yıl maliyetler çok yüksek. Bir karpuz fidesi 20- 25 lira civarında. Önceki yıllar gibi çok büyük ekim yapmıyoruz. Önceden bayağı arkalı ekim yapıyorduk, şimdi azalttık. Kendimiz ekebileceğimiz kadar. İşçi yevmiyesi çok pahalı, işçi bulamıyoruz. Bin lira yevmiye onu da bulamıyoruz dikime. Bu hayat pahalılığında üretmek çok zor. Bu yıl ekeceğiz önümüzde ki yıl daha çok ekmeyi düşünmüyoruz. Geçen yıl karpuz altın yılını yaşadı. Kavunda öyle, kapya da öyle. Bu yıl kapya ekiminde aşırı bir ekim var. Neden aşırı ekim var derseniz ?Kapya tohumları satılmazdı. Bu yıl kapya tohumu yok. Burada kapya biber satılıyor. Türkiye’nin her tarafına gidiyor. Geçen yıl çok güzeldi. Bu yılda güzel olur diye düşünüyoruz. Ovada çeltik ekimi fazlalaştı ve artık su sıkıntıları olmaya başladı. Sondajlarımızda sular şimdiden aşağı düşmeye başladı. Önümüzdeki yıl su sıkıntısı yaşayacağımızı tahmin ediyoruz. Kızılırmak’ın önüne set yapıyorlardı bu bizim sondajlarımızın suyu düşmüyordu. Şu anda set yok, suların önünü açtılar, serbest gidiyor. Kızılırmak Köprüsü gibi kalaycı köprüsüne de set olsa bizim kısımdaki sular yükselir. Sular şimdiden aşağı düştü. Bence önümüz yıl su sıkıntısı yaşayacağımızı tahmin ediyoruz” Şeklinde konuştu.
İstanbul Halil Umut Meler, EURO 2024’te görev alacak UEFA Hakem Komitesi, FIFA kokartlı hakem Halil Umut Meler’in, Almanya’nın ev sahipliğinde düzenlenecek 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası’nda (EURO 2024) görev alacağını duyurdu. Meler’e, FIFA kokartlı yardımcı hakemler Mustafa Emre Eyisoy ve Kerem Ersoy eşlik edecek. Alper Ulusoy da Video Yardımcı Hakem (VAR) kategorisinde yer alacak. UEFA Hakem Komitesi, UEFA EURO 2024’te 51 maçta görev alacak 18 hakemi, hakem yardımcılarını, video maç görevlilerini ve destek maçı görevlilerini açıkladı. Türkiye’den FIFA kokartlı hakem Halil Umut Meler de organizasyonda görev almak üzere 18 kişilik listeye seçildi. Ayrıca FIFA kokartlı yardımcı hakemler Mustafa Emre Eyisoy ve Kerem Ersoy, Halil Umut Meler’e eşlik edecek. Alper Ulusoy ise turnuvada VAR görevini üstlenecek. UEFA’dan yapılan açıklamada turnuvadaki her maçta hakem ekiplerinin bir hakem, iki yardımcı hakem, bir dördüncü hakem, stadyumdaki bir yedek yardımcı hakem ve üç video maçı yetkilisinden oluşan bir takımdan oluşacağı ifade edildi. Açıklamada turnuva boyunca hakemlerin, hakem yardımcılarının ve destek hakemlerinin ana kamplarının Frankfurt’ta olacağı belirtilirken, VAR hakemlerinin Leipzig’de bulunacağı ve maçlar sırasında Uluslararası Yayın Merkezi’nden faaliyet gösterecekleri aktarıldı. UEFA Hakem Komitesi tarafından EURO 2024’e seçilen hakemlerin listesi şöyle: Artur Soares Dias (Portekiz) Jesus Gil Manzano (İspanya) Marco Guida (İtalya) Istvan Kovacs (Romanya) Ivan Kruzliak (Slovakya) François Letexier (Fransa) Danny Makkelie (Hollanda) Szymon Marciniak (Polonya) Halil Umut Meler (Türkiye) Glenn Nyberg (İsveç) Michael Oliver (İngiltere) Daniele Orsato (İtalya) Sandro Scharer (İsviçre) Daniel Siebert (Almanya) Anthony Taylor (İngiltere) Clement Turpin (Fransa) Slavko Vincic (Slovenya) Felix Zwayer (Almanya)
Karabük Engelli ve eski hükümlü hibe desteği başvuruları başladı Karabük Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR) İl Müdürü Ferhat Sarıçam, İŞKUR’un engelli ve eski hükümlü hibe desteği başvurularının başladığını bildirdi. Sarıçam, kendi işini kurmak isteyen engelli girişimcilere yönelik hibe desteğini 150 bin liradan 400 bin liraya, kendi işini kurmak isteyen eski hükümlü girişimcilere yönelik hibe desteğinin ise 110 bin liradan 300 bin liraya, korumalı işyeri projelerinde kuruluş sermayesi desteğini ise 150 bin liradan 500 bin liraya yükseltildiğini açıkladı. Sarıçam, "Engelli ve eski hükümlü çalıştırmayan işverenlerden tahsil edilen idari para cezalarında, engellilerin mesleki eğitim ve rehabilitasyonu, işe ve işyerine uyumlarının sağlanması ve engelliler ile eski hükümlülerin kendi işini kurmaları için hazırlanan projeler desteklenmektedir. Kendi işini kurmak isteyen engelliler proje başvurularını, 7 Haziran saat 23.59’a kadar E-Devlet üzerinden online olarak yapmaları gerekmektedir. Engellilere yönelik çalışma yapan sivil toplum kuruluşları, işyerleri, üniversiteler, belediyeler ve kamu kurumları projelerini hazırlayıp 7 Haziran 2024 mesai saati sona erene kadar Karabük Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’ne elden veya posta yoluyla teslim edebilirler. Aynı zamanda kendi işini kurmak isteyen eski hükümlüler projelerini belirtilen tarihe kadar Adalet Bakanlığı’nın ilgili birimleri aracılığıyla Karabük Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğümüze iletmesi gereklidir" dedi.